انواع ایمیل در بازاریابی ایمیلی

۱۲ ترفند افزایش وفاداری مشتری با ایمیل مارکتینگ

هیچ جای انکاری نیست که وجود مشتریان وفادار، آرزوی هر کسب‌وکاری است و می‌تواند به رشد و پایداری بیشتر آن کسب‌وکار منجر شود.

مشتریان وفادار همان کسانی هستند که بارها به برند موردعلاقه‌شان رجوع کرده و از آن خرید می‌کنند. حالا ایمیل مارکتینگ هم بستری است که می‌تواند ارتباط مشتریان وفادار با کسب‌وکارها را بیشتر کند؛ اما چطور؟

در این مقاله می‌خواهیم ۱۲ ترفند افزایش وفاداری مشتری با ایمیل مارکتینگ را به شما معرفی کنیم.

پس با ما تا انتهای مقاله همراه باشید!

چرا ایمیل مارکتینگ در وفادارسازی مشتری ضروری است؟

شما از طریق ایمیل مارکتینگ می‌توانید ارتباطی قوی با مشتریانتان بسازید و به نیازهایشان پاسخ دهید. ایجاد وفاداری در مشتری با ایمیل مارکتینگ می‌تواند به افزایش فروش و درآمد کسب‌وکارتان هم کمک کند.

از طرف دیگر، با شناخت انواع نمونه های ایمیل مارکتینگ می‌توانید فرصتی را برای ایجاد اعتماد و پیوند قوی با مشتریان فراهم کنید و برندتان را در ذهن مخاطبان زنده نگه دارید.

شما با ارائه محتواهای ارزشمند، پیشنهادهای انحصاری و توصیه‌های شخصی‌سازی‌شده به مشتریان خود به آن‌ها نشان می‌دهید که نیازهایشان را درک می‌کنید و به ارائه یک تجربه مثبت به آن‌ها متعهد هستید.

در یک کلام می‌توان گفت ایمیل مارکتینگ این ۴ مزیت را در وفادارسازی مشتریان به‌همراه دارد:

  • حفظ تعامل با مشتری حتی بعد از فروش و انجام خرید
  • ایجاد ارتباطی ارزشمند و مرتبط با نیاز‌های مشتری
  • برقراری ارتباط مجدد با مشتریان قدیمی یا غیرفعال
  • کاهش هزینه‌های دیجیتال مارکتینگ

۱۲ ترفند برای افزایش وفاداری مشتری با ایمیل مارکتینگ

حالا که فهمیدید بازاریابی ایمیلی برای کسب‌وکار و برنامه وفاداری شما چه کاری می‌تواند انجام دهد و چه مزایایی دارد، در ادامه شما را با ۱۲ ترفند کاربردی برای وفادار سازی مشتری با ایمیل مارکتینگ آشنا می‌کنیم:

۱. رویکردتان در ایمیل مارکتینگ ایجاد رابطه با مشتری باشد

ایمیل مارکتینگ باید با رویکرد مشتری‌محور و با تمرکز بر ایجاد رابطه‌ای منحصر‌به‌فرد با هر مشتری پیش برود.

اگر بخواهیم ساده بگوییم در بازاریابی ایمیلی برخلاف بازاریابی سنتی، روی محصول نباید تمرکز کرد؛ بلکه ایجاد روابط بلندمدت با مشتریان، هدف اصلی است تا بتوان آن‌ها را به طرفداران وفادار برند تبدیل کرد.

اما چرا باید به‌دنبال ایجاد رابطه با مشتری باشید؟

  • با مشتریان بیشتری در ارتباط خواهید بود

وقتی رویکرد شما در ایمیل مارکتینگ ایجاد رابطه باشد، علاوه بر اینکه می‌توانید مشتریان بالقوه را به خریداران واقعی تبدیل کنید، بازاریابی دهان‌به‌دهان را هم تجربه خواهید کرد! به این معنی که امکان دارد وفاداران به برندتان، تبلیغ شما را هم پیش دیگر مشتریان کنند و در این صورت مشتریان بیشتری خواهید داشت.

  • حفظ و وفاداری مشتری افزایش پیدا می‌کند

حفظ مشتری هزینه کمتری از به‌دست آوردن مشتری جدید دارد. طبق آمار، مشتریان قدیمی ۹۰ درصد بیشتر از دیگر مشتریان خرید می‌کنند (منبع: Brevo).

همچنین وقتی رابطه خوبی با مشتری خود داشته باشید و او احساس کند که تجربه ارتباطی مناسبی با شما داشته است، بیشتر به شما وفادار شده و حاضر به پرداخت هزینه بیشتری می‌شود.

نمونه‌ای از افزایش وفاداری مشتری با ایمیل مارکتینگ را در تصویر زیر می‌بینید که سعی می‌کند با ارسال خبرنامه‌های هفتگی و ارائه محتواهایی کاربردی، رابطه خود را با مشتری به‌صورت بلندمدت حفظ کند:

ایجاد رابطه با مشتری در ایمیل مارکتینگ

تمام ۱۱ ترفند دیگری که در ادامه گفته می‌شوند، می‌توانند به‌نوعی به ایجاد و تقویت رابطه با مشتریان کمک کنند.

۲. ایمیل اول نقش حیاتی دارد

هیچ‌وقت از تأثیر اولین برخورد یا همان First Impression غافل نشوید! معمولاً در ایمیل مارکتینگ اولین نقطه تعامل با مشتری از طریق ایمیل‌های خوشامدگویی صورت می‌گیرد.

به‌همین دلیل خیلی مهم است که چطور با ایمیل خوشامدگویی، خود را به مشتریانی که قرار است روابط بلندمدتی با آن‌ها داشته باشید معرفی کنید. در ادامه نمونه‌ای از این نوع ایمیل را می‌بینید:

ایمیل خوشامدگویی نجوا

همچنین باید اشاره کنیم که در ابتدای فرایند ایمیل مارکتینگ باید مشتریانتان بدانند شما قرار است به چه نیازها و انتظارات آن‌ها پاسخ دهید. در این صورت با احتمال بیشتری، ایمیل شما را باز خواهند کرد!

حالا اولین ایمیل (یا همان ایمیل خوشامدگویی) جایی است که شما می‌توانید به‌خوبی درباره تاریخچه برند و انتظارات آن‌ها توضیح دهید.

۳. بخش‌بندی را رکن ایمیل مارکتینگ خود قرار دهید

اولین قدم برای افزایش وفاداری مشتری با ایمیل مارکتینگ این است که مشتریان خود را به‌خوبی درک کرده و بشناسید. سپس می‌توانید به مرحله سگمنتیشن یا بخش‌بندی برسید.

بخش‌بندی به شما کمک می‌کند تا ایمیل‌ها را متناسب با علایق، ترجیحات یا رفتار مشتری به گروه‌های مختلف ارسال کنید. با ارسال ایمیل‌های مرتبط و شخصی‌سازی‌شده می‌توانید به مشتریان خود نشان دهید نیازهای آن‌ها را درک می‌کنید و برای بازخوردهایشان ارزش قائل هستید.

در واقع، بخش‌بندی باید رکن اصلی ایمیل مارکتینگ شما باشد تا از ارسال ایمیل‌های بی‌ربط و اسپم که ممکن است مشتریان شما را اذیت کند، اجتناب کنید.
همین باعث می‌شود مشتری احساس بهتری به شما پیدا کند و رابطه‌ای قوی‌تر بین شما و مشتری ایجاد شود.

حتما بخوانید: تقسیم‌بندی لیست ایمیل‌ها یا بخش‌بندی کاربران در ایمیل مارکتینگ

۴. نشان دهید انسان هستید نه ربات

یکی از راه‌های برقراری ارتباط با مشتریان این است که جنبه‌های انسانی کسب‌وکارتان را به آن‌ها نشان دهید؛ یعنی چه؟

به این معنی که نشان دهید ایمیل‌هایتان توسط خود شما فرستاده می‌شوند؛ نه اینکه ربات‌ها در این فرایند دخیل باشند. برای مثال، به عنوان یک تیم همیشه می‌توانید ویدئوهایی از مدیرعامل خود تهیه کنید که پیام مهمی را با مشتریان به اشتراک می‌گذارد یا اینکه نحوه فعالیت‌ها و سخت‌کوشی اعضای تیمتان را به نمایش بگذارید.

یک راه دیگر هم این است که از نام هم‌تیمی‌هایتان به‌عنوان نویسنده ایمیل استفاده کنید؛ مثلاً ارسال ایمیل از سوی حمید محمودزاده به‌عنوان یکی از اعضای تیم دیدار به ایمیل اعتبار بیشتری می‌بخشد تا اینکه فقط به اسم تیم دیدار در ایمیل اشاره کنید. این نمونه ایمیل را می‌توانید در تصویر زیر ببینید:

افزودن جنبه انسانی به ایمیل‌ها

وقتی مشتری بفهمد این شما و تیمتان بودید که شخصاً ایمیل را برایش ارسال کرده‌اید، احساس بهتری نسبت به برندتان پیدا می‌کند و وفادارتر خواهد شد.

۵. ایمیل‌های شخصی‌سازی‌شده بفرستید

شخصی‌سازی هم یکی دیگر از راه‌های افزایش وفاداری مشتری با ایمیل مارکتینگ است. حالا این شخصی‌سازی می‌تواند به ۲ صورت انجام شود:

  • موضوع یا محتواهای ایمیل را شخصی‌سازی کنید (یعنی متناسب با نیاز مشتری)
  • خود ایمیل را شخصی‌سازی کنید (مثلا نام شخصی مشتری را در متن ایمیل ذکر کنید)

شخصی‌سازی باعث می‌شود تا مشتری احساس کنید که با شخص او صحبت می‌کنید و این ایمیل صرفاً برای او طراحی و ارسال شده است. در این صورت بیشتر به شما اعتماد کرده و به برندتان وفادار خواهد شد.

در تصویر زیر نمونه‌ای از ایمیل شخصی‌سازی‌شده را می‌بینید:

ایمیل شخصی‌سازی‌شده

۶. بازخوردهای مشتریان را سرلوحه کارتان قرار دهید

یک استراتژی ساده در کسب‌وکار این است که از حلقه بازخورد (ACAF- Ask, Categorize, Act, Follow up) استفاده کنید که شامل ۴ مرحله کلی است: پرسش از مشتری، دسته‌بندی بازخوردها، عمل کردن به بازخوردها و پیگیری مجدد.

در ابتدا باید از مشتری بازخورد بخواهید تا بفهمید که دوست دارند در ایمیل‌های شما درباره چه چیزی بخوانند. آیا شما می‌توانید مشکلی از آن‌ها را حل کنید یا خیر؟ آیا چیزی در ایمیل‌های شما باعث آزارشان می‌شود؟

در مرحله بعدی نوبت این است که بازخوردها را دسته‌بندی کنید. به مواردی که در بازخوردها بیشتر به آن اشاره شده توجه کرده و سعی کنید در ایمیل‌هایتان، آن موارد را پوشش دهید.

در نهایت، طبق بازخوردها عمل کنید و آن اقدامات را با بازخوردکنندگان به اشتراک بگذارید تا از روند تغییرات باخبر شوند.

همچنین می‌توانید در قالب ایمیل، فرم‌هایی برای نظرسنجی و به‌روزرسانی ایمیل‌ها قرار دهید تا به‌طور مداوم از نظرات آن‌ها آگاه شوید.

نمونه‌ای از ایمیل بازخورد را می‌توانید تصویر زیر مشاهده کنید که چطور می‌تواند به افزایش وفاداری مشتری با ایمیل مارکتینگ کمک کند:

بازخورد گرفتن با ایمیل

بازخوردگرفتن از مشتری باعث می‌شود تا مشتری حس کند که شما برای نظراتش ارزش قائل هستید و می‌خواهید او را در تمام فرایندها با برندتان همراه کنید. این کار به افزایش وفاداری مشتری با ایمیل مارکتینگ کمک می‌کند.

۷. عنوان ایمیل را خلاقانه بنویسید

عنوان ایمیل یا سابجکت‌لاین مؤلفه دیگری از ایمیل مارکتینگ است که به‌اندازه خود ایمیل اهمیت زیادی دارد.

به‌نوعی باید بگوییم که سابجکت‌لاین‌ها بر خود ایمیل مقدم هستند؛ چون اولین برداشت را در ذهن مخاطب ایجاد می‌کنند. پس بهتر است در نوشتن سابجکت‌لاین‌ها خلاقانه عمل کنید!

شما می‌توانید مشتریان را با طنزنویسی‌های تک‌خطی یا حقایق جالب به بازکردن ایمیل و اقدام به خرید دعوت کنید. با این حال به یاد داشته باشید که سابجکت‌لاین شما باید پیامتان را به‌طور مؤثر به مخاطب انتقال دهد.

در تصویر زیر نمونه‌ای از عنوان ایمیل دیجی‌کالا را می‌بینید:

سابجکت لاین جذاب برای ایمیل

۸. از داده‌ها برای ایجاد استراتژی ایمیل مارکتینگ خود کمک بگیرید

با تجزیه‌وتحلیل داده‌هایی که از مشتریان خود جمع‌آوری می‌کنید، می‌توانید درباره رفتار، ترجیحات و علایق آن‌ها بینشی کسب کرده و از این اطلاعات برای ایجاد کمپین‌های ایمیلی شخصی‌سازی‌شده و جذاب استفاده کنید.

حالا یکی از راه‌های کلیدی برای استفاده از این داده‌ها، بخش‌بندی مشتریان است که بالاتر هم به آن اشاره کردیم. شما با گروه‌بندی مشتریان خود می‌توانید ایمیل‌هایی هدفمند بفرستید که بیشتر با علایق و نیازهایشان مرتبط است. این کار می‌تواند به افزایش تعامل و نرخ تبدیل‌های بیشتر در طول زمان کمک کند.

از طرف دیگر، وقتی مشتری بفهمد که شما با فرستادن ایمیل‌‌های مناسب می‌خواهید دغدغه‌ها و نیازهای اصلی‌اش را رفع کنید، بیشتر به برندتان علاقه پیدا کرده و وفادارتان خواهد ماند.

البته این همه ماجرا نیست!

علاوه بر بخش‌بندی، داده‌های مشتریان می‌توانند به شما در شناسایی روندها و فرصت‌های بهبود استراتژی بازاریابی ایمیلی کمک کنند. برای مثال، ممکن است متوجه شوید که انواع خاصی از محتوا یا پیشنهادها بهتر عمل می‌کنند یا اینکه لازم است خطوط موضوعی خاصی را استفاده کنید.

در هر صورت با تحلیل این داده‌ها می‌توانید رویکرد خود را اصلاح کنید و استراتژی‌های بهینه‌ای را برای بازاریابی ایمیلی خود تعریف کنید. فقط باید درباره نحوه جمع‌آوری و استفاده از داده‌ها شفاف باشید و تمام مقررات مربوط به حریم خصوصی را رعایت می‌کنید.

۹. ایمیل اتومیشن شما را جلو می‌اندازد

اتوماسیون‌سازی گردش‌های کاری می‌تواند فرایندهای ایمیل مارکتینگ شما را کارآمدتر و مؤثرتر کند؛ به‌طوری که در وقت و انرژی شما صرفه‌جویی شود.

یکی از رایج‌ترین ایمیل اتومیشن‌ها استفاده از کمپین‌های قطره‌ای است. به این معنی که یک سری ایمیل‌های ازپیش‌نوشته‌‌شده را به‌طور خودکار در فواصل زمانی خاصی برای مشتریان بفرستید. برای مثال، محتواهای خبرنامه‌ها، تبریک تولد یا سالگردها می‌توانند نمونه‌ای از این نوع ایمیل‌ها باشند.

همچنین ایمیل‌هایی که به‌طور خودکار در پاسخ به اقدامات یا رفتارهای خاصی از مشتریان ارسال می‌شوند، نوعی اتومیشن به‌حساب می‌آیند. مثلاً ارسال ایمیل‌های پیگیری بعد از خرید، ایمیل‌های خوشامدگویی در زمان ثبت‌نام یا ایمیل‌های سبد خرید رهاشده می‌توانند به‌طور اتوماتیک انجام شود.

ایمیل اتومیشن به شما کمک می‌کند تا تمرکز خود را روی جنبه‌های مهم دیگر استراتژی بازاریابی ایمیلی مثل تولید محتوای جذاب و بررسی پیام‌های اصلی بگذارید.

در نتیجه با تولید محتواهای هدفمندتر و باارزش‌تر بهتر می‌توانید نیازهای مشتریان را رصد کنید و وفاداری آن‌ها به برندتان بیشتر می‌شود. حتی ارسال تبریک تولدها با ایمیل اتومیشن هم می‌تواند به علاقه بیشتر مشتریان به برند شما کمک کند.

در ادامه نمونه‌ای از ایمیل اتومیشن برای پیگیری و نظرسنجی بعد از خرید را در تصویر زیر می‌بینید:

ایمیل اتومیشن پس از خرید

 

۱۰. با تست A/B عملکرد ایمیل‌های خود را بهینه کنید

تست A/B یکی از رایج‌ترین شیوه‌های ایمیل مارکتینگ است که می‌تواند در بهینه‌سازی عملکرد کمپین و بهبود تعامل با مخاطبانتان کمک کند. با مقایسه نسخه‌های مختلف ایمیل‌های خود و تجزیه‌وتحلیل تأثیر آن‌ها می‌توانید به بینش‌های ارزشمندی برسید.

در تست A/B فقط باید دو یا چند نسخه از ایمیلتان را با عناصر مختلفی مثل عنوان و متن ایمیل تهیه کنید. سپس این نسخه‌ها را به بخش‌های مختلف لیست ایمیل خود بفرستید و عملکرد آن‌ها مانند نرخ بازشدن، نرخ کلیک و نرخ تبدیل را پیگیری کنید.

با مقایسه نتایج این تست‌ها می‌توانید بفهمید که با تغییر کدام عنصر می‌توانید در جذب مشتری و ایجاد تغییر در آن‌ها مؤثرتر عمل کنید.

در نتیجه تست A/B به شما کمک می‌کند تا ایمیل‌های جذاب‌تری بسازید که متناسب با علاقه آن‌هاست و هر چقدر ایمیل‌هایتان بهینه‌تر باشد، وفاداری مشتریان به برندتان بیشتر می‌شود.

این نوع تست نیازمند برنامه‌ریزی و اجرای دقیق است تا بتوانید برای ایجاد تغییرات بر اساس نتایج تست‌های خود آمادگی پیدا کنید. بنابراین از انجام این تست غافل نشوید!

حتما بخوانید: تست A \ B در ایمیل مارکتینگ

۱۱. کال‌تواکشن شفاف بخش مهم یک ایمیل برنده است

یک کال‌تواکشن یا CTA واضح و قانع‌کننده می‌تواند اثربخشی ایمیل‌هایتان را بیشتر کند. بنابراین باید به‌طور ویژه به آن فکر کنید تا کال‌تواکشنی جذاب و مرتبط با محتوای ایمیلتان بنویسید.

همچنین محل قرارگیری کال‌تواکشن در ایمیل اهمیت زیادی دارد. ایده‌آل است که CTA را جایی قرار دهید که به‌راحتی قابل مشاهده باشد و از نشانه‌های بصری مثل دکمه‌ها یا فلش‌ها برای جلب توجه به کال‌تواکشن خود استفاده کنید.

داشتن یک CTA شفاف و مناسب در ایمیل باعث می‌شود تا افراد بیشتری روی آن کلیک کنند و همین موضوع می‌تواند بازگشت مشتری را افزایش دهد.

بیان واضح و مختصر هم یکی دیگر از ویژگی‌های یک CTA خوب است. پس اصلاً از اصطلاحات و عبار‌ت‌های بیش از حد پیچیده که ممکن است مشتریان را گیج یا دلسرد کند، استفاده نکنید!

نمونه‌ای از یک کال‌تواکشن در تصویر زیر آورده شده است:

کال تو اکشن ایمیل

۱۲. تشویق برای معرفی شما به دیگران را فراموش نکنید

وقتی شما توسط دیگران معرفی شوید، احتمال دارد افراد بیشتری به‌سمت برندتان بیایند و بین مشتریان بیشتری محبوب شوید. همین موضوع می‌تواند به بازگشت و وفاداری بیشتر مشتریانتان کمک کند.

پس سعی کنید از طریق توصیه‌های جداگانه در ایمیل، از مشتریان خود بخواهید شما را به دوستان یا آشنایانشان معرفی کنند و در عوض پیشنهادهای هیجان‌انگیز یا هدیه‌ به آن‌ها بدهید.

تشویق دیگران به معرفی شما می‌تواند احتمال دیده‌شدن و تعامل با برندتان را افزایش دهد. این کار به‌نوعی شیوه بازاریابی دهان‌به‌دهان است که به رشد لیست ایمیل و گسترش پایگاه مشتریانتان کمک می‌کند. البته شما هم باید برای مشتریانی که در این معرفی جمعی سهمی داشتند، پاداش ویژه‌ای در نظر بگیرید.

در ایمیل زیر، نمونه‌ای از افزایش وفاداری مشتری با ایمیل مارکتینگ را می‌بینید که با ارائه پیشنهاد تخفیف‌دار، مشتری را به معرفی برند به دیگران تشویق کند:

ریفرال در ایمیل مارکتینگ

میزان موفقیت ایمیل مارکتینگ خود را اندازه‌گیری کنید

فراموش نکنید که مهم‌ترین بخش بازاریابی ایمیلی این است که میزان موفقیت کمپین‌ خود را ردیابی کنید. حالا این ردیابی می‌تواند با تحلیل معیارهای کلیدی مثل نرخ بازشدن، نرخ کلیک یا نرخ تبدیل صورت بگیرد.

در هر صورت این معیارها می‌توانند بینش‌های ارزشمندی درباره میزان اثربخشی استراتژی‌های مارکتینگ شما بدهند تا در نهایت بتوانید تصمیمات بهینه‌تری بگیرید؛ اما چطور؟

  • با نرخ بازشدن ایمیل می‌توانید بفهمید تا چه حد عنوان یا محتوای ایمیل برای مخاطبان جذاب است و اینکه ایمیل‌هایتان در بین اینباکس‌ شلوغ مخاطبان مورد توجه قرار می‌گیرد یا خیر!
  • به‌کمک نرخ کلیک هم متوجه می‌شوید که مخاطبان شما تا چه حد با محتوایتان درگیر هستند و روی کال‌تواکشن‌ها کلیک می‌کنند یا خیر
  • میزان نرخ تبدیل هم نشان می‌دهد که آیا با کمپین ایمیلی خود می‌توانید به درآمد و سودآوری برسید یا باید استراتژی‌های دیگری را به‌کار بگیرید

علاوه بر این معیارها، ردیابی رشد و تعامل مشتریان در طول زمان و همچنین تأثیر تاکتیک‌های مختلف بازاریابی ایمیلی مثل تست A/B و اتوماسیون هم مهم هستند.

حالا در بخش بعدی می‌خواهیم بیشتر درباره نحوه اثرگذاری ایمیل روی افزایش تعامل مشتری با کسب‌وکار صحبت کنیم.

با ایمیل مارکتینگ تعامل مشتری و کسب‌وکار را بالا ببرید

شما می‌توانید انواع مختلفی ایمیل بفرستید تا در موقعیت‌ها و مراحل مختلف بتوانید با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.

برای طراحی ایمیل مارکتینگ مناسب و تبدیل مشتریان به طرفداران وفادار برند لازم است انواع ایمیل مارکتینگ و کاربردهایشان را بشناسید و از آن‌ها در موقعیت‌های مختلف بهره‌مند شوید.

ایمیل خوشامدگویی، ایمیل نظرسنجی، ایمیل خبرنامه، ایمیل پروموشن و تبلیغاتی، ایمیل‌های تراکنشی و ایمیل‌های یادآوری سبد خرید رهاشده نمونه‌هایی از این نوع ایمیل‌ها هستند. بیایید دو مثال از این نمونه ایمیل‌ها بزنیم که چطور می‌تواند افزایش وفاداری مشتری با ایمیل مارکتینگ را منجر شود:

برای مثال، ارسال ایمیل خبرنامه باعث می‌شود تا با تولید محتوای جذاب و مفید، رابطه‌ای مستمر با مشتریانتان داشته باشید و بتوانید حضور و شهرت برند خود را هر روز بیشتر به نمایش بگذارید.

همین طور ایمیل‌های پروموشن هم می‌توانند در مناسبت‌های مختلفی مثل شب یلدا، ولنتاین و روز مادر بهترین فرصت برای ارتباط با مشتری باشند. چطور؟ چون در این مناسبت‌ها می‌توانید تخفیف‌ها یا پیشنهادهای ویژه‌ای از طریق ایمیل ارائه کنید که قطعاً مورد استقبال مشتریان قرار می‌گیرد و می‌تواند علاقه آن‌ها به برندتان را بیشتر کند.

تمام انواع این ایمیل‌ها در جهت ایجاد تعامل بین مشتری و کسب‌وکار طراحی شده‌اند که از طریق این ۳ مرحله، مخاطب را به یک مشتری وفادار تبدیل می‌کند:

  • آشناکردن مخاطب با برند
  • ایجاد علاقه و تمایل در مشتری برای ارتباط با برند
  • ایجاد اعتماد و اطمینان بلندمدت در مشتری برای تداوم ارتباط با برند

بنابراین، سعی کنید انواع مختلف ایمیل را در استراتژی‌های مارکتینگ خود بگنجانید تا بیشترین بهره را از نتایج آن ببرید.

با تکیه بر ایمیل، مشتریان را وفادار کنید

در این مقاله درباره ۱۲ ترفند برای افزایش وفاداری مشتری با ایمیل مارکتینگ گفتیم. فراموش نکنید که ایجاد وفاداری در مشتری با ایمیل مارکتینگ بخش مهمی از مسیر کسب‌وکاری شماست که باید تمرکز بیشتری روی آن بگذارید.

در آخر خوشحال می‌شویم نظرات شما را بشنویم. همچنین می‌توانید دغدغه‌هایتان را در بخش نظرات بنویسید تا با هم صحبت کنیم.

0 نظرات

ارسال نظر

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *