ایمیل خوش آمدگویی

راهنمای ارسال بهترین ایمیل خوش آمدگویی به کاربران جدید

آیا به‌تازگی مشتری‌های جدیدی پیدا کرده‌اید و می‌خواهید به آن‌ها خوشامد بگویید؟ جای درستی آمده‌اید! ایمیل‌ خوش آمدگویی نقشی اساسی در برقراری ارتباط با مشتریان جدید و جلوگیری از لغو اشتراک آن‌ها دارد و قرار است مفصلا به آن بپردازیم. 

اما وقتی نوبت به ایمیل خوش آمدگویی می‌رسد، از کجا باید شروع کرد؟ در این مقاله، ابتدا نگاهی به تعریف ایمیل خوش آمدگویی و اهمیت آن خواهیم داشت و سپس به مزایای ارسال و اجزای این نوع ایمیل می‌پردازیم. در ادامهٔ آن، ۹ نمونه ایمیل جذاب برای جذب مشتریان جدید به شما معرفی می‌کنیم. این عناوین و مثال‌ها مطمئناً ایده‌هایی برای ایجاد بهترین ایمیل خوشامدگویی جذاب و مؤثر به شما می‌دهند.

پس بیایید هر چه زودتر خواندن مقاله را شروع کنیم. 

ایمیل خوش آمدگویی چیست و چرا مهم است؟

اولین ایمیلی که یک کسب‌وکار برای مشتری، کاربر یا لیست ایمیل خود ارسال می‌کند، «ایمیل خوش آمدگویی» است.

چرا این ایمیل اهمیت دارد؟ زیرا اولین تأثیری است که یک کسب‌وکار در ذهن مشتری خود می‌گذارد. در واقع ارسال یک ایمیل برای کاربران جدید سایتتان، نشان دهندهٔ تمایل کسب‌وکارتان برای تعامل وفادارانه با آن‌ها است. 

هدف اصلی ایمیل خوش آمدگویی، تبدیل کاربران جدید به مشتریان وفادار در مدت زمان طولانی است.

۴ مزیت استفاده از ایمیل خوش آمدگویی

اولین ایمیل‌های ارسالی، بهانه‌ای برای شروع یک مکالمهٔ ایمیلی جدید هستند و به ۴ دلیل که در ادامه بیان می‌کنیم، نادیده گرفتن آن‌ ایدهٔ خوبی نیست: 

ایمیل خوش آمدگویی باعث تعامل با مشتری

 

افزایش تعامل با مشتری

 

هنگامی که پس از ثبت‌نام کاربران جدید با ایمیل از آن‌ها استقبال می‌کنید، به احتمال زیاد نام شما در گوشهٔ ذهنشان می‌ماند و به ایمیل‌های آیندهٔ کسب‌وکارتان توجه ویژه‌ای نشان می‌دهند. این سرآغاز یک تعامل دوطرفه است. 

ایمیل خوش آمدگویی باعث شکل گیری اعتماد

 

شکل‌گیری اعتماد

 

ارسال یک ایمیل اختصاصی برای تشکر، زمینهٔ ایجاد روابط دوستانه و اعتماد مشتریان به برند شما را فراهم می‌کند. 

ایمیل خوش آمدگویی باعث افزایش فروش

 

افزایش فروش

 

ایمیل‌های استقبال از مشتری، پله‌ای برای ارتباط اولیه با مشتریان بالقوه است. در مرحلهٔ بعد می‌توانید با ارسال ایمیل کد تخفیف و تبلیغ محصولات، مخاطبانتان را به خرید ترغیب کنید. احتمال خوبی وجود دارد که کاربرانی که ایمیل خوشامدگویی را دریافت کردند، نسبت به زمانی که این ایمیل را دریافت نمی‌کنند، به ایمیل‌های فروش-محور واکنش بیشتری نشان دهند. 

ایمیل خوش آمدگویی باعث حفظ مشتری

 

حفظ مشتری

 

اگر کاربرانتان تجربهٔ خوبی از اولین ایمیلی که برای آن‌ها ارسال می‌کنید داشته باشند، احتمال کمتری وجود دارد که شما را رها کنند. از این رو با سرمایه‌گذاری روی محتوای ایمیل اولیه، احتمال جذب و حفظ مشتری را بالاتر می‌برید.

شما می‌توانید ایمیل‌های خوشامدگویی را به صورت خودکار برای مخاطبانتان ارسال کنید. اگر نمی‌دانید چگونه این کار را انجام بدهید، ایبوک زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم که با بیان بسیار ساده، ساخت ایمیل اتومیشن‌های متنوعی را به شما آموزش می‌دهد.

ایبوک ایمیل اتومیشن

به کمک ایمیل اتومیشن می‌توانید تعیین کنید که بلافاصله پس از ثبت‌نام یا پر کردن فرم، برای کاربر ایمیل خوشامدگویی ارسال شود. توجه کنید که این نوع ایمیل، جزو ساده‌ترین انواع ایمیل اتومیشن به حساب می‌آید. شما می‌توانید اتومیشن‌های بسیار پیشرفته‌تری برای کسب‌وکارتان ایجاد کنید و به یک باشگاه مشتریان ایمیلی بیندیشید. همه این موضوعات در ایبوک معرفی‌شده برایتان توضیح داده شده است.

حالا بیایید ببینیم یک ایمیل خوشامدگویی مناسب از چه اجزایی تشکیل شده است.

حتما بخوانید: بهترین راه‌های تبلیغ بیمه

اجزای یک ایمیل خوش آمدگویی چشمگیر

آیا دوست دارید یک ایمیل چشمگیر برای مخاطبانتان ارسال کنید؟ در ادامهٔ مقاله، خلاصه و مفید به معرفی اجزای یک ایمیل مناسب می‌پردازیم. 

نکته: بهتر است بدانید که یک قالب مشخص برای نحوهٔ ارسال ایمیل خوش آمدگویی، برای همهٔ کسب‌وکارها تعریف نشده است. اما چند مؤلفهٔ کلیدی وجود دارد که به شما کمک می‌کند از سایرین متمایز شوید و با مخاطب ارتباط مؤثرتری برقرار کنید. 

اجزای ایمیل خوش آمدگویی

۱. عنوان جذاب

اولین نکته‌ای که در نگاه اول گیرنده را جذب می‌کند، عنوان جذاب است. عنوان ایمیل باید کوتاه باشد، به وضوح بیان کند موضوع دربارهٔ چیست، شما چه برندی هستید و چرا کسب‌وکارتان برای آن‌ها مفید است؟ 

حتما بخوانید: تکنیک‌های نوشتن عنوان جذاب برای ایمیل مارکتینگ

۲. محتوای مناسب

برای یک شروع خوب با لینک‌دهی به مقاله‌های پربازدید سایت، کاربران را با کسب‌وکارتان آشنا کنید. سپس آن‌ها را با قسمت‌های مختلف سایت مانند: محصولات، خدمات، نحوهٔ سفارش، روش‌های ارسال و… آشنا کنید. حتی می‌توانید از سوابق درخشان کسب‌وکارتان در محتوای ارسالی صحبت کنید. فقط حواستان باشد متن ایمیل خیلی طولانی نشود که کاربر، ایمیلتان را نخوانده رها کند. 

۳. شخصی‌سازی ایمیل

ایمیلی که شخصی‌سازی شده باشد، می‌تواند شما را از دیگر رقبا متمایز کند. در قدم اول با استناد به اطلاعاتی که کاربر ارائه کرده مانند نام‌ونام‌خانوادگی، در ابتدای متن او را خطاب قرار دهید. شخصی‌سازی باعث جلب نظر و علاقهٔ افراد به برند می‌شود. 

۴. دعوت به اقدام یا کال تو اکشن (CTA)

یادتان باشد که ایمیلتان حتما کال تو اکشن یا دعوت به اقدام (CTA) داشته باشد تا فردی که وارد ایمیل می‌شود، به کمک لینک‌های درون ایمیل به صفحات مفید سایت یا هر صفحه‌ای که به برداشتن قدم بعدی او کمک می‌کند، منتقل شود. 

۵. امکان لغو اشتراک ایمیل

یکی از نکته‌هایی که می‌تواند یک رابطهٔ تجاری نوپا را تیره و تار کند، ارسال ایمیل‌های اجباری است که در نهایت به گزارش اسپم توسط کاربر ختم می‌شود. برای جلوگیری از چنین اتفاقی، گزینهٔ «لغو اشتراک» را در انتهای ایمیل‌ها فعال کنید. به مشتری اجازه دهید که انتخاب کند تا چه حد می‌خواهد با برند شما در ارتباط باشد؟

تا اینجا با ایمیل خوشامدگویی آشنا شدید. وقت آن است که برویم سراغ نمونه و مثال از این نوع ایمیل. آماده‌اید؟

حتما بخوانید: پروتکل smtp چیست و چه کاربری دارد؟

۱۰ نمونه ایمیل‌ خوش آمدگویی جذاب برای جذب مشتری جدید

به نظرتان چطور می‌توانید در ایمیل اول نظر کاربران را جلب کنید؟ ما ۹ نمونه ایمیل خوش آمدگویی جذاب جمع‌آوری کرده‌ایم که شامل پیام‌های شروع مکالمه، ایمیل‌های تشکر و الگوهای پیشنهادی دیگر برای ارسال است. این نمونه ایمیل‌ها، در تبدیل مشترکین ایمیلی به مشتریان وفادار و همیشگی بهتان کمک می‌کنند.

۱. استقبال گرم با استفاده از گیف

استفاده از گیف یکی از ایده‌هایی است که در نگاه اول برای کاربران، جذاب به نظر می‌آید و نظرشان  را جلب می‌کنند. ایمیل‌های شامل گیف معمولاً باید براساس ۳ ویژگی حیاتی جذاب، کوتاه، سرگرم کننده و نه چندان با هدف فروش نوشته می‌شوند. 

مثال:

ما در ایمیل‌ خوشامدگویی و خبرنامه‌های نجوا از گیف استفاده می‌کنیم. نمونهٔ این ایمیل را در ادامه مشاهده می‌کنید. 

ایمیل خوش آمدگویی نجوا

حتما بخوانید: با تکنیک‌های استفاده از گیف در ایمیل مارکتینگ آشنا شوید!

۲. جلب اعتماد با ارائه داستان مشتریان

یکی از راه‌های بسیار موثر برای جلب اعتماد مخاطب و تبدیل او به مشتری این است که داستان موفقیت مشتریان قبلی خود را برای آن‌ها بیان کنید. به همین خاطر است که قرار دادن بخش رضایت مشتریان در سایتتان، یک الزام محسوب می‌شود.

در ادامه ایمیل خوشامدگویی یکتانت را مشاهده می‌کنید که از همین روش استفاده کرده است:

ایمیل خوشامدگویی با داستان موفقیت مشتریان

۳. تشکر کردن به شیوه‌ای خاص و متفاوت

همهٔ افرادی که روزانه با اینترنت سروکار دارند، انواع نوتیفیکیشن از برنامه‌های مختلف دریافت می‌کنند. بنابراین بهتر است سعی کنید به شیوهٔ متفاوتی از آن‌ها تشکر کنید تا شما را در ذهن بسپارند. 

مثال kate spade:

سایت کیت اسپید اولین ایمیل را با طرح گرافیکی پاکت‌نامه ارسال می‌کند و روی آن بزرگ می‌نویسد Thank You (گاهی کد تخفیف هم برای کاربران در نظر می‌گیرد). طراحی ایمیل مارکتینگ آن‌ها احساس یک نامهٔ واقعی را به مخاطب می‌دهد. 

نمونه ایمیل خوشامدگویی

حتما بخوانید: ۱۰ نمونه از بهترین فونت ایمیل مارکتینگ

۴. توضیح بیشتری از خدمات

یک نمونهٔ دیگر از ایمیل اولیه، قدم گذاشتن در مرحلهٔ راهنمایی کاربر برای استفاده از خدمات است. کاربری که تازه در سایت شما ثبت‌نام کرده است، احتمالا آشنایی زیادی با قسمت‌های مختلف آن ندارد. چه قدمی بهتر از اینکه در متن اولین ایمیل، نحوهٔ استفاده از سایت و خدمات را به آن‌ها توضیح دهید؟

در نمونه ایمیل زیر، کافه تدریس ضمن خوشامدگویی به کاربر جدید، دسته‌بندی کلاس‌های آموزشی خود را در محتوای ایمیل قرار داده تا کاربر با محتوای کلی سایت آشنا شود.

بیان نحوه استفاده از سایت در ایمیل خوش آمدگویی

۵. ایمیل خوش آمدگویی با لینک مستقیم

فرض کنید یک اپلیکیشن طراحی کرده‌اید و کاربران جدیدی در خبرنامهٔ شما عضو شدند. بهتر است در اولین ایمیل ارسالی، امکانات اپلیکیشن را بیان کنید. سپس با یک CTA (اقدام به انجام کار) از کاربر دعوت کنید تا فوراً از برنامه استفاده کند.

۶. نمونه ایمیل خوش آمدگویی ساده

از قدیم گفته‌اند زیبایی در سادگی است! گاهی اوقات هرچقدر ایمیل شما ساده‌تر باشد، ممکن است گیرنده، پاسخ بهتری به آن بدهد. بیایید یک نمونه ایمیل ساده و شکیل را بررسی کنیم. 

مثال:

در نمونهٔ زیر، مثالی از سایت مشاوره تحصیلی را می‌بینید که به ساده‌ترین شکل ممکن، به استقبال مشتری رفته است. 

ایمیل خوش آمدگویی ساده

۷. خوش آمدگویی با ویدیو

ایدهٔ دیگر برای استقبال از مشتریان جدید تهیهٔ ویدیو است. افراد معمولا جزئیاتی را که در یک ویدیو می‌بینند، بهتر به خاطر می‌سپارند. 

مثال InVision: یک کلیپ برای بیان ویژگی‌های کلیدی محصولات خود تهیه کنید یا قدم به قدم استفاده از خدمات را در کلیپ توضیح دهید. 

ایمیل خوش آمدگویی با ویدیو

حتما بخوانید: استفاده از ویدئو در ایمیل مارکتینگ

۸. مانور دادن روی مزیت‌های کسب‌وکار

مانور دادن روی مزیت‌های محصول و قانع کردن کاربر برای خرید، یکی دیگر از راه‌های جلب نظر مشتری است. این نوع ایمیل معمولاً آموزنده و سرگرم کننده است. برای اینکه بهتر متوجه شوید، مثال بعدی را با دقت بخوانید. 

در ایمیل زیر، علاوه بر خوش آمدگویی، مزیت‌های استفاده از سایت مربوطه مختصراً بیان شده است. با این کار، مخاطب به درک بیشتری از این سایت و مزیت‌هایی که براش خواهد داشت، پیدا می‌کند.

ایمیل خوش آمدگویی با بیان مزیت کسب‌وکار

۹. خوش آمدگویی همراه با اطلاع رسانی برنامه برند

هنگام ارسال اولین ایمیل می‌توانید به کاربران اطلاع دهید قرار است در آینده چه ایمیل‌هایی از شما دریافت کنند. با این کار، مخاطبان خود را در جریان ایمیل‌هایی که می‌خواهید در آینده ارسال کنید قرار می‌دهید.

همچنین اگر کاربری تمایل به دریافت ایمیل از شرکت شما را نداشته باشد، اشتراکش را لغو می‌کند. 

در ادامه مثال از یک برند چمدان Baboon To The Moon را مشاهده کنید: 

این برند با اطلاع‌رسانی به استقبال کاربران رفته است. یک تصویر منحصربه‌فرد طراحی کرده و یک لینک برای افزایش ترافیک وب‌سایت در انتهای ایمیل قرار داده است. 

نمونه ایمیل خوش آمدگویی

۱۰. روایت قصهٔ برند

 قصهٔ برند شما چیست؟ از کجا شکل گرفته است؟ آن را برای گیرندگان ایمیل روایت کنید. 

مثال:

شرکت Munk Pank در ایمیل‌ خوش آمد، قصهٔ برند خود را این‌گونه بیان کرده است:

من و همسرم با توجه به این‌که تنقلات سالم برای میان وعده پیدا نمی‌کردیم، تصمیم گرفتیم این شرکت را تاسیس کنیم. 

روایت قصه باعث شکل‌گیری اعتماد و ارتباط مشتریان با برند می‌شود.

روایت داستان برند، یکی از بهترین راه‌های ارتباط با مشتری است؛ چراکه او در جریان چگونگی شکل‌گیری برند قرار می‌گیرد و در نهایت، رابطهٔ معناداری بین شما و مشتریانتان شکل می‌گیرد. با دریافت این ایمیل، کاربر می‌داند که هدف شرکت فراتر از فروش است.

 

ارسال خودکار ایمیل خوش آمدگویی با اتومیشن نجوا

فرض کنید تعداد زیادی کاربر در سایت شما عضو شده‌اند. چطور می‌خواهید در کم‌ترین زمان ممکن برای همهٔ آن‌ها ایمیل ارسال کنید؟

بهترین راه برای ارسال این نوع ایمیل‌ها، استفاده از اتومیشن در ایمیل است. به کمک اتومیشن شما می‌توانید ورک‌فلوی مربوط به ایمیل خوشامدگویی (یا هر نوع ایمیل دیگری که می‌خواهید اتومیشن داشته باشد) را بسازید. 

برای مثال می‌توانید تعیین کنید که ۱ دقیقه بعد از ثبت‌نام کاربر، ایمیل مدنظرتان به طور خودکار ارسال شود. با این کار، شما دیگر دغدغه‌ای بابت این موضوع ندارید و ایمیل‌های جدید در لیست ایمیل شما به‌طور خودکار قرار می‌گیرند.

حتما بخوانید: چرا لیست ایمیل نخریم؟ آشنایی با معایب خرید لیست ایمیل

با ایمیل خوش آمدگویی به استقبال مشتریان جدید بروید

اکنون که می‌دانید چگونه در برخورد اول می‌توانید تأثیر مثبتی در ذهن مخاطب داشته باشید، چرا آن را اجرا نکنید؟ همین حالا دست به کار شوید و اگر در این مسیر نیاز به راهنمایی دارید، کارشناسان ما پاسخگوی سوالات شما هستند. برای شروع، در سرویس ارسال ایمیل نجوا ثبت‌نام کنید تا 2000 ایمیل رایگان در اختیارتان قرار بگیرد و با تمام امکانات پنل آشنا شوند.

شما برای کاربرانتان ایمیل خوشامدگویی ارسال می‌کنید؟ اگر سوالی دارید یا نیاز به راهنمایی دارید، حتما در بخش دیدگاه‌ها برای ما بنویسید.

 

منابع:

hubspot | sendinblue

0 نظرات

ارسال نظر

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *