پیامک برای کسب و کارهای کوچک

10 ایده پیامک برای کسب و کارهای کوچک و نوپا

اکثر مشتریان شما یک گوشی هوشمند دارند و احتمالاً به محض بیدار شدن از خواب، آن را برای دریافت پیام بررسی می کنند. اینطور نیست؟ 

به همین دلیل است که اس‌ام‌اس برای کسب و کارهای کوچک بسیار مهم است. با نرخ باز شدن بالای ۹۰ درصدی پیامک‌های متنی، شما می‌توانید در هر زمان و مکانی که کاربران وقت خود را می‌گذرانند به آن‌ها دسترسی داشته باشید. با این روش می‌توانید از این روش مقرون‌به‌صرفه استفاده کنید و با مشتریان خود ارتباط مؤثرتری برقرار کنید.

در این مقاله از بلاگ نجوا می‌خواهیم دربارهٔ صفر تا صد کاربرد پیامک برای کسب و کارهای کوچک صحبت کنیم. اگر مایلید در این مسیر قدم بگذارید، خواندن این مقاله را از دست ندهید. (اگر تمایل به استفاده از سرویس اس ام اس دارید، می‌توانید به سرعت و به صورت رایگان پنل خود را در نجوا بسازید و به مخاطبان خود پیامک ارسال کنید)

چرا پیامک برای کسب‌ و کارهای کوچک مهم است؟

اس ام اس مارکتینگ برای کسب‌وکارهای کوچک باعث متمایز شدن کسب‌وکار در آن صنعت می‌شود. همچنین ایجاد ارتباطی نزدیک‌تر با مشتریان و بهبود فروش را فراهم می‌کند. می‌خواهید بدانید چرا به عنوان یه کسب‌وکار کوچک حتما باید از sms استفاده کنید؟ دلایل کاربرد پیامک برای کسب و کارهای کوچک را  در ادامه برای شما لیست کرده‌ایم:

  • فوق‌العاده سریع به دست کاربران می‌رسد.
  • نرخ باز شدن بالایی دارد (حدود 98 درصد).
  • نرخ پاسخ‌دادن کاربران به آن بیشتر است.
  • با گزارش‌گیری می‌توانید تغییرات لازم را برای بهبود آن انجام دهید.
  • پیامک در دسترس تمام کاربران تلفن‌ همراه است.
  • باعث افزایش تعامل با مشتریان می‌شود.
  • امکان ارائهٔ خدمات فوری به مشتریان وجود دارد.
  • شخصی سازی متن پیامک می‌تواند نظر مخاطبان را بهتر جلب کند.
  •  ارسال پیامک امکان هدایت افراد به سایت و سایر رسانه‌های اجتماعی کسب‌وکارتان را فراهم می‌کند.
  • امکان دسته‌بندی مخاطبان و گروه‌بندی بر اساس لوکیشن و علاقه‌مندی‌ها وجود دارد.
  • پیام‌ها در اینباکس پیام نمایش داده می‌شود و در رسانه‌های اجتماعی محو نمی‌شود.
حتما بخوانید: جامع‌ترین آموزش بازاریابی پیامکی به صورت گام به گام

انواع پیامک کاربردی برای کسب و کارهای کوچک

زمانی که شما از پیامک برای کسب‌وکارتان استفاده می‌کنید، قادر خواهید بود اطلاعات را با طیف گسترده‌تری از افراد به اشتراک بگذارید. انواع اس‌ام‌اس برای کسب‌ و کارهای کوچک به 3 دستهٔ تبلیغاتی، تراکنشی و ریتنشن تقسیم‌بندی می‌شوند. بیایید ببینیم هر کدام از این نوع پیامک‌ها چه معنایی دارند و در چه شرایطی به کار برده می شوند. 

 

پیامک‌های تراکنشی

یکی از نمونه‌های پیامک برای کسب و کارهای کوچک، پیامک‌های تراکنشی است. پیامک تراکنشی یک پیام غیر بازاریابی است که برای ارتباط با مشتری در مورد خرید اخیر، اشتراک‌گذاری جزئیات سفارش و موارد دیگر استفاده می‌شود. وقتی کاربر پیامک تراکنشی رو دریافت می‌کند، اعتمادش به کسب‌وکار بیشتر می‌شود. چون مثلا وقتی خرید می‌کند و پیامک تایید خرید برای او ارسال می‌شود، خیالش از بابت خرید راحت می‌شود.

 مشتریان امروزی انتظار دارند این به‌روزرسانی‌ها را از کسب‌وکارها دریافت کنند. با پیامک، می‌توانید سریع و شخصی‌سازی شده برای آن‌ها پیامک تراکنشی ارسال کنید.

مثال: فرشاد عزیز بسته شما با شماره سفارش ۲۳۳ ثبت شد و در تاریخ ۱۲  آذر ساعت ۹ صبح تحویل اداره پست گردید. جهت پیگیری بستهٔ خود لطفاً روی لینک LINK.COM کلیک کنید. 
مثال: از خرید شما ممنونیم. سفارش شما در حال حاضر با شماره سفارش ۱۲۳۴۵ در حال پردازش است. اگر سؤالی در خصوص سفارش خود دارید می‌توانید با ما تماس بگیرید. 

به عنوان نمونه، احتمالا می‌دانید زمانی که در اسنپ‌فود سفارشی را ثبت می‌کنید، بلافاصله چنین پیامکی برایتان ارسال می‌شود:

نمونه متن پیامک تراکنشی

 

مثالی دیگر را از پیامک تراکنشی در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که پس از خرید ارسال شده است:

نمونه متن پیامک تراکنشی برای کسب و کارهای کوچک

 

پیامک تبلیغاتی

پیامک‌های تبلیغاتی معمولاً برای آگاهی از برند و جذب مشتریان جدید استفاده می‌شود و برای افرادی ارسال می‌شود که در حال حاضر مشتری آن کسب‌وکار نیستند. این نوع پیامک‌ها  فرصتی را فراهم می‎کنند تا کسب‌وکارها به مشتریان بالقوهٔ خودشون دسترسی راحتی پیدا کنند و… (چنانچه تمایل به ارسال اس ام اس انبوه منطقه ای دارید، مطالعه این مقاله می‌تواند شما را راهنمایی کند)

مثال: جمعه سیاه تا ۸۶ درصد تخفیف! فقط تا ۱ دی. نساجی بروجرد. خ میر، روبروی شیرینی سرای آبی
مثال: ۳۰ هزار تومان تخفیف یلدایی برای شما. کد تخفیف: salmode۳۰ مهلت تا ۴۸ ساعت آینده salmod.com 

 

پیامک ریتنشن

انتخاب ابزار مناسب می تواند استراتژی حفظ مشتری را برای شما ایجاد کند. یکی از این ابزارها ارسال پیامک‌های ریتنشن است. پیامک‌های ریتنشن برای همهٔ افراد ارسال نمی‎شود و تنها برای کاربران و مشتریان کسب‌وکار شما ارسال می‌شود. در ابتدا باید بدانیم که ریتنشن مارکتینگ چیست؟ ریتنشن مارکتینگ باعث میشه مشتریان شما برای خرید مجدد برگردند و ارتباط ارزشمندتر و طولانی‌تری با کسب‌وکار شما بسازند. 

نقطه عطف فعالیت نجوا دقیقا جایی بود که متوجه شدیم کسب‌وکارها اینقدر درگیر جذب مشتریان جدید بوده‌اند که کاربران فعلی خود را فراموش می‌کردند و در حالی که همچنان برای تبلیغات هزینه می‌کردند، همچنان کاربران قبلی خود را از دست می‌دادند. 

شما با پیامک ریتنشن مارکتینگ می‌توانید، مشتریان قدیمی خود را حفظ و دوباره آنها را ترغیب به خرید و تعامل با کسب‌وکارتان کنید. برای مثال دو نمونه پیامک ریتنشن می‌تواند به صورت زیر باشد:

مثال: سلام شما از ما خواسته بودید وقتی سشوار فیلیپس شارژ شد به شما اطلاع دهیم. ما تعداد محدودی از این کالا را شارژ کردیم و برای شما کنار گذاشتیم. لینک برای خرید اختصاصی:link.com 
مثال: هر چهارشنبه شما را با جدیدترین اخبار، محتوای وبلاگ یا پیشنهادات انحصاری در مورد مارک‌های مورد علاقه‌تان، شگفت زده خواهیم کرد. لینک: link.com

 

برای نمونه،‌ وقتی برای مدت کوتاهی وارد اپلیکیشن فیدیبو نشدم،‌ چنین پیامکی برایم ارسال شد تا مرا به بازگشت و خرید کتاب ترغیب کند:

نمونه متن پیامک برای ریتنشن مارکتینگ

 

در مثالی دیگر، پیامک نماوا برای تمدید اشتراک را می‌توانید ببینید:

نمونه متن پیامک برای بازگشت مشتری

حتما بخوانید: بهترین روش‌های اجرای اتوماسیون بازاریابی برای کسب و کارها

۱۰ ایده پیامک برای کسب و کارهای کوچک

دوست دارید بدانید که چطور می‌توانید با ارسال پیامک از طریق اینترنت برای کسب‌ و کارهای کوچک ارتباط مؤثری با مخاطبان کسب‌وکارتان برقرار کنید؟

 ما برای شما 10 ایده جذاب آماده کرده‌ایم که می‌توانید آن را الگو قرار دهید. با ما همراه باشید و ایده‌های گلچین شده را بخوانید. 

ایده های بازاریابی پیامکی برای کسب و کارهای کوچک

۱. پیامک خوشامدگویی

پیامک‌های خوشامدگویی اولین پیامی است که به محض ثبت‌نام اشخاص در لیست پیامک متنی برای آن‌ها ارسال می‌کنید. ارسال این نوع پیامک به معنی این است که به استقبال مخاطب جدید می‌روید و از این طریق، حس خوبی در او ایجاد می‌کنید. 

 

مثال: از اینکه به سامانه پیامک شرکت بیمه ایران پیوستید متشکریم. منتظر دریافت جدیدترین بیمه‌نامه و بیمه‌های کاربردی از شرکت ما باشید.   
مثال: به آموزشگاه مهرگان خوش آمدید! ما مشتاقانه منتظریم تا دوره‌های آموزشی را با بهترین کیفیت در اختیار شما قرار دهیم.
مثال: به عنوان تشکر از اینکه به ما پیوستید، می خواهیم به شما هدیه ای بدهیم. همین حالا دریافت کنید: link.com
مثال: سلام به سایت درجه خوش آمدید! با تشکر از شما برای ثبت نام در خبرنامه. ما تمام تلاش خود را می کنیم تا مطالب جالب و مفید را به شما اطلاع دهیم. link.com

۲. پیامک پروموشن و فروش

رایج‌ترین ایده برای بازاریابی پیامکی برای کسب و کارهای کوچک، پیامک پروموشن و فروش است. برای اینکه بهتر با این پیامک آشنا شوید ما چند الگوی پیامک پروموشن و فروش آماده کرده‌ایم تا از آن ایده بگیرید. 

مثال۱: محصول می‌بند ۷ شیائومی برای مدت محدودی در فروش ویژه قرار دارد. برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید: https://fafait.net
مثال۲: از اینکه مشتری وفادار ما هستید از شما ممنونیم. با کد تخفیف ketab۲۰ در سفارش بعدی ۲۰ درصد تخفیف دریافت کنید. 
مثال۳: برای فروش فلش آماده شوید! از الان تا نیمه شب ۲۶  آذر، همهٔ برندهای فلش مموری تخفیف ۴۰ درصدی دارند!
مثال۴: عاشقان محیط زیست! به افتخار روز زمین 🌍 از کد Earth2020 برای خرید نی سیلیکونی با ارسال رایگان استفاده کنید. 

 

حتما بخوانید: راه های ارسال پیامک کد تخفیف و کد هدیه برای مشتریان

۳. اطلاع‌رسانی رویداد

یکی دیگر از انواع اس‌ام‌اس برای کسب و کارهای کوچک می‌تواند در خصوص رویدادها باشد. از اعلام رویداد گرفته تا یادآوری شرکت در رویداد یا حتی ارائه راهی برای rsvp باشد. 

نکته: آیا می‌دانید rsvp  چیست؟ rsvp از یک عبارت فرانسوی به نام “répondez s’il vous plaît” گرفته شده است که معنای: «لطفا پاسخ دهید» می‌دهد. اگر عبارت  rsvp روی یک دعوتنامه نوشته شده باشد، به معنای این است که میزبان درخواست کرده است که مهمان به او پاسخ دهد و اطلاع دهد که آیا قصد دارد در این مهمانی شرکت کند یا خیر؟ این کلمه معمولاً برای دعوتنامه‌های رسمی به کار می‌رود. 

مثال۱: برای جشن شب یلدای شرکت بیمه ایران به ما در هتل پیروزی بپیوندید. تاریخ برگزاری: ۲۹ آذر ساعت ۶ عصر 
مثال۲: به مناسبت گرامی‌داشت روز حسابدار در سالن همایش‌های سیتی‌سنتر اصفهان منتظرتان هستیم. اطلاعات ثبت‌نام در لینک زیر: link.com 
مثال۳: شرکت دیجیتال مارکتینگ آوا میزبان یک ویبنار رایگان با ظرفیت محدود در خصوص «برگزاری کمپین بلک فرایدی به شکل مؤثر» است. اطلاعات بیشتر در لینک: link.com
مثال۴: سلام، کلاس تولید محتوای متنی امروز 23 مهر ساعت 18 برگزار خواهد شد. لینک ورود به کلاس: link.com

 

۴. وفادارسازی مشتریان

یه ضرب‌المثل فارسی هست که می‌گویید «پول پیدا کردن آسونه، اما نگهداریش مشکله» حالا اگر بخواهیم این ضرب‌المثل را برای بازاریابی تغییر بدهیم مانند مثال زیر می‌شود:

«مشتری پیدا کردن آسونه، اما وفادار نگه داشتنش مشکله»

حالا چه کار کنیم تا با ارسال sms برای کسب و کارهای کوچک مشتریان به ما وفادار بمانند؟ وفادار نگه داشتن مشتری هنر شما است. برای این‌کار می‌توانید از لیست شماره تلفن‌هایی که در دسترس دارید برای تعامل با مشتریان استفاده کنید. 

مثلاً روز تولدشان با یک پیام تبریک تولد خوشحالشان کنید یا اینکه به‌روز‌رسانی‌های جدید برنامه‌هایتان را برای آن‌ها ارسال کنید تا آسان‌تر با کسب‌وکار شما در ارتباط باشند.

 برای الگوی وفادارسازی مشتریان بهتر است چند مثال بخوانیم که ببینیم چطور می‌توانیم دل مشتریان را به دست بیاریم تا به کسب‌وکارمان وفادار بمانند. 

مثال: تولدت مبارک علی عزیز، امشب می‌توانید در کافه سکانس با کد تخفیف tavalodali  یک نوشیدنی رایگان میل کنید. کافی است این متن را به باریستا نشان دهید. 
مثال: تولدت مبارک آرمین! به مناسبت تولدت، دیجی‌کالا امروز به شما ۲۰ درصد تخفیف برای خرید هدیه می‎دهد. کالاهای خود را انتخاب کنید و کد تخفیف digi27 را در قسمت تسویه حساب وارد کنید. 
مثال: از اینکه در یک سال گذشته مشتری وفادار شرکت ما بودید از شما متشکریم. شما در حال حاضر ۱۰۰ امتیاز دارید که معادل ۱۰۰ هزار تومان تخفیف است. همین امشب از این تخفیف ویژه استفاده کند!
مثال: به مبلمان سپیدار خوش آمدید! شما 13 امتیاز برای سفارش بعدی خود کسب کرده اید.
حتما بخوانید: بهترین روش‌های تبلیغ گل فروشی

۵. پیامک‌های تراکنشی و OTP

پیام‌های تراکنشی می‌تواند شامل هر چیزی باشد.  از مرحلهٔ تأیید سفارش وارسال رمز یک‌بار مصرف گرفته تا اطلاعات پرداخت و پیگیری رسیدن محصول. از آنجایی که مشتریان ایمیل‌های بسیاری دریافت می‌کنند، معمولاً آن‌ها را نادیده می‌گیرند. اما برعکس همیشه پیامک‌های خود را می‌خوانند. با ارسال پیام‌هایی نظیر تأیید سفارش، ارسال و تحویل آن باعث بهبود تجربهٔ خرید مشتری خود می‌شوید. 

بیایید با هم چند مثال پیام تراکنشی ببینیم:

مثال: دیجی کالا کد تأیید: ۶۷۱۵۳
مثال: شما محصول خود به شماره سفارش ۱۲۳۴۵ را دریافت کردید. امیدواریم که سفارش مطابق انتظار شما باشد. اگر سؤالی دربارهٔ استفاده از محصول دارید یا می‌خواهید آن را مرجوع کنید، به این پیام پاسخ دهید. 
مثال: پذیرش: 1840 جواب شما آماده می‌باشد. آزمایشگاه سلامت روزهای تعطیل ۸-۱۲ باز است.
مثال: همراه بانک: ورود موفق  ۱۴۰۱/۰۹/۲۷-۰۰: ۳۱ bki.ir

 

تحقیقات جالب yotop درباره پیامک تراکنشی!

دربارهٔ پیامک تراکنشی yotpo در سال ۲۰۲۲ یک تحقیق جالب در آمریکا انجام داده است! این تحقیقات نشان داده که بیش از ۵۵ درصد مصرف‌کنندگان پیام‌های متنی را ترجیح می‌دهند. زیرا فوری است و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به‌روزرسانی‌ها را سریع دریافت کنند، در حالی که بیش از نیمی از مصرف‌کنندگان (۵۱ درصد) گفتند که فقط پیام متنی را برای دریافت پیامک‌های تراکنشی انتخاب می‌کنند. 

علاوه بر این، ۴۷ درصد از مصرف‌کنندگان گفتند که صندوق ورودی ایمیل‌هایشان پر شده است و اگر پیام برند از طریق پیامک برای آن‌ها ارسال شود، احتمال بیشتری وجود دارد که آن را ببینند. 

بنابراین اگر در حال حاضر از پیامک برای جذب مشتریان خود پس از خرید و فراتر از آن استفاده نمی‌کنید، اکنون زمان شروع برای استفاده از این روش است. 

 

۶. یادآوری قرار ملاقات

یک  ایده‌ ارسال پیامک برای کسب‌ و کار نوپا، می‌تواند یادآوری قرارهای ملاقات و تأیید آن‌ها باشد.

مثال: سامان عزیز، در تاریخ ۲ دی ساعت ۱۰ صبح، مشتاقانه منتظر دیدار شما هستیم. در صورت نیاز به زمان‌بندی مجدد، لطفاً به این پیام پاسخ دهید. شرکت دیجیتال مارکتینگ آوا
مثال: برای برنامه‌ریزی نوبت بعدی جرم‌گیری خود به این پیام پاسخ دهید یا از طریق لینک سایت نوبت بعدی خود را تنظیم کنید. دندانپزشکی سینا
مثال: از اینکه قرار ملاقاتی را برای مشاوره معماری داخلی با خانم سپهری تنظیم کردید، متشکریم. در تاریخ ۳ دی ماه ساعت ۱۶ عصر منتظر حضورتان هستیم. 
مثال: خانم یاری عزیز، شما در تاریخ ۱۴۰۱/۰۹/۱۲ ساعت ۱۶ با آقای دکتر شعربافچی‌زاده نوبت ویزیت دارید. تلفن: ۰۳۱۶۶۲۲۲۲ http://boghrat.com 
حتما بخوانید: ۲۰ نمونه متن پیامک افتتاحیه برای مشاغل مختلف

۷. اطلاع‌رسانی‌های عمومی

اطلاع‌رسانی‌های عمومی یکی دیگر از ایده‌های کارآمد در مسیر برگزاری کمپین‌های پیامکی است. مانند:

  • به‌روز‌رسانی‌ها
  • تغییر ساعات کاری
  • پیشنهادات متنوع 
مثال: با شروع تابستان مفتخریم ساعات بیشتری در کنارتان باشیم. از اول تیرماه همه‌روزه از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب در خدمت شما هستیم. 
مثال: آدرس جدید موسسه آموزش عالی برهان: اصفهان خیابان آزادی حدفاصل میدان برج و پارک مرداویج. 
مثال: از طریق لینک روبه‌رو می‌توانید ببینید تا الان چند ساعت سفر با تپسی گذرانده‌اید: LINK.COM
مثال: آموزش ۰ تا ۱۰۰ مقاله، پایان‌نامه، رسانه‌نویسی با دوره جامع ماهان مشاوره با ارسال عدد ۵۵

 

نمونهٔ خوبی از این پیامک را در تصویر زیر از ۳۰بوک مشاهده می‌کنید:

نمونه پیامک برای اطلاع رسانی عمومی

 

یا زمانی که ما گزارش سالانهٔ نجوا را منتشر کردیم، چنین پیامکی را به کاربران خودمان فرستادیم:

نمونه متن پیامک اطلاع رسانی عمومی

 

حتما بخوانید: ۲۴ نمونه متن اس ام اس عید نوروز

 

۸. بهینه‌سازی تجربهٔ پس از خرید

در تجارت الکترونیک، بهینه‌سازی تجربهٔ پس از خرید شامل فعالیت‌ها، پیام‌ها، اقدامات و تعاملات با مشتریان است. با چه پیام‌هایی می‌توانید تجربهٔ پس از خرید مشتریان را بهبود دهید؟ در ادامه به نمونه‌ای از پیام‌های پس از خرید اشاره کرده‌ایم:

  • تبریک تولد، تبریک سال نو، عضویت در سایت و…

برای بهبود تجربهٔ پس از خرید مشتری و تبدیل او به مشتری وفادار می‌توانید برای او یک تبریک تولد شخصی یا تبریک سال نو ارسال کنید. نمونه یک تبریک تولد با کد تخفیفی که آن را شیرین کرده را باهم ببینیم؟

مثال: نادر جان، از سمت تیم تئاتر سروش تولدت را تبریک می‌گوییم. به مناسبت تولدت، ۲۰ درصد تخفیف برای تماشای تئاتر برای شما در نظر گرفتیم. قبل از پایان ماه می‌توانید صندلی خود را رزرو کنید. می‌بینیمت. 
مثال: تولد یک سالگی شما در ترنم شاپ مبارک! به مناسبت این روز خاص در خرید بعدی خود از 10٪ تخفیف لذت ببرید! کد تخفیف: taranom1 لینک: link.com

 

  • متن‌های یادآوری 

پیام‌های متنی حسی از فوریت را ارائه می‌دهند که ایمیل نمی‌تواند ارائه دهد. پیام‌های متنی همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا لحظاتی پس از اینکه مشتری سبد خرید خود را رها کرد، برای بازگرداندن او اقدام کنید. پس استفاده از متن‌های یادآوری را دست کم نگیرید. 

در اینجا دو نمونه متن یادآوری سبد خرید رها شده را باهم بخوانیم؟

مثال: 

سلام برای بازگرداندن سبد خریدتان قبل از منقضی شدن به لینک زیر بروید. در صورت نیاز به مشاوره با شماره 02134456 تماس بگیرید. ممنون از حضورتان در بانی‌مد

link.com

مثال: گوش به زنگ باشید! چهارشنبه بستنی‌های مخصوص پت شما شارژ می‌شود! Link.com 

 

۹. لانچ محصول

محبوب‌ترین و جدیدترین محصولات خود را از طریق اس‌ام‌اس تبلیغ کنید. معرفی محصول جدید برای کسب‌وکار کوچک شما دارای ارزش است. زیرا با معرفی محصول جدید، علاوه بر مشتریان قبلی، افراد جدیدی با برند شما آشنا می‌شوند. از سوی دیگر با ذکر مزایای محصول برای مخاطبان شما مشخص می‌شود آیا محصول برای آن‌ها کابردی است یا خیر؟ در حالی که هدف لانچ محصول جدید، فروش است با این حال باید معمولی رفتار کنید. 

این روش شما را نجات می‌دهد! چون فرصت دارید خوب روی متنی که می‌خواهید ارسال کنید، وقت بگذارید و تعادل را در پیامک لانچ محصول رعایت کنید.

بیایید یک مثال در خصوص لانچ محصول برای بیشتر جا افتادن این داستان بخوانیم.

مثال: سلام فرحناز عزیز! لطفاً نظرتان را به ما بگویید. دوست دارید محصول جدیدی که رونمایی می‌کنیم چه باشد؟

الف- کرم دور چشم 

ب- ضد آفتاب صورت 

ج. بالم لب

شرکت لوازم آرایشی بهداشتی درمالیفت

مثال: مجموعه‌ای از حال خوب در فروشگاه طراوت! یک پکیج کامل برای تازگی و شادی پوستتان! شما جزو اولین نفراتی هستید که به آن دسترسی دارید. عجله کنید و قبل از اتمام شوینده‌های مناسب با پوست خود را سفارش دهید، سفارش دهید. 

خرید پکیج مراقبت از پوست در لینک روبرو: LINK.COM 

این مثال، لحن ساده و معمولی دارد و به خواننده این احساس را می‌دهد که زودتر از دیگران به آخرین مجموعهٔ محصول شما دسترسی دارد. حساسیت زمانی در پیام مشهود است. بر محدود بودن محصول نیز تأکید شده که باعث می‌شود خریدار به سفارش آن ترغیب شود. 

نکته‌ حرفه‌ای: همیشه نمی‌توانید به ارائه تخفیف یا کوپن اتکا کنید. گاهی اوقات، تبلیغ آخرین محصول خود از طریق تخفیف می تواند نتیجهٔ معکوس داشته باشد. استفادهٔ بیش از حد از تخفیف‌ها می تواند ارزش محصول را در نگاه مشتری کاهش دهد. بنابراین، هنگام تبلیغ محصولات جدید، حتماً مشوق‌های غیر مرتبط با قیمت را ارائه دهید. در صورت امکان، تخفیف‌ها را برای افرادی که از کسب‌وکارتان فاصله گرفته‌اند یا فروش کالاهای خارج از فصل در نظر بگیرید. 

 

۱۰. ارتباطات محتوا-محور

همه چیز در مورد تخفیف و تبلیغات نیست. گاهی اوقات، پیامک می‌تواند به تجربهٔ مشتری شما ارزش ببخشد. 

می‌توانید با گفتگو از طریق پیامک، تجربهٔ خرید مشتری‌های خود را بهبود ببخشید. اما چگونه؟ 

مثلاً می‌توانید در مورد تجربهٔ آن‌ها از خرید محصولات و خدمات خود سؤال بپرسید یا با به اشتراک گذاشتن یک ویدیو، نکات کاربردی برای روش‌های خلاقانه‌ استفاده از محصول را به آن‌ها ارائه دهید. به این روش، ارتباطات محتوا- محور می‌گویند. لحن و نمونهٔ پیام‌های ارتباطات محور مانند نمونه‌های زیر است:

مثال: زهرای عزیز ممنون می‌شویم تجربهٔ خرید خود را از می‌بند ۷ شیائومی در لینک روبرو link.com برای ما بنویسی تا کاربران دیگر از نظر شما استفاده کنند. 
مثال: آیا از نحوهٔ ارسال سفارش خود راضی بودید؟ لطفاً تجربهٔ خود را برای ما بنویسید. 
مثال: در یک فیلم آموزشی نحوهٔ شست‌وشوی صحیح لباسی که خریداری کرده‌اید را آموزش داده‌ایم. برای مشاهده روی لینک کلیک کنید: link.com 
مثال: به یاری شما نیاز داریم! با تکمیل پرسشنامه زیر، ویدیوی کارگاه مهارت نرم را به‌رایگان دریافت کنید. باشگاه مهارت و اشتغال امیرکبیر

link.com

مثالی از نظرسنجی پیامکی را در تصویر زیر می‌توانید ببینید:

 

نمونه متن نظرسنجی پیامکی

حتما بخوانید: نحوهٔ برگزاری نظرسنجی پیامکی +نمونه متن پیامک

چه زمانی از اس‌ام‌اس در کسب و کارهای کوچک استفاده کنیم؟

لیستی طولانی از موقعیت‌هایی وجود دارد که پیامک می‌تواند برای کسب و کارهای کوچک مفید باشد. برخی از راه‌هایی که می‌توانید استفاده کنید، در ادامه آورده‌ایم:

  • برای مشتریان جدید پیام خوشامدگویی ارسال کنید.
  • محصولات جدید را از طریق پیامک اعلام کنید.
  • فروش‌های فصلی برندتان را برای مشتریان ارسال کنید.
  • برای بهتر شدن کسب‌وکارتان فرم نظرسنجی ارسال کنید.
  • رسانه‌های اجتماعی‌تان را معرفی کنید.
  • تأیید سفارشات را ارسال کنید.
  • صورت‌حساب‌ها را به اطلاع مشتری برسانید.
  • سبد خرید رها شده را یادآوری کنید.
  • امکان رزرو نوبت و یادآوری آن را با پیامک انجام دهید.
  • کدهای امنیتی را با پیامک ارسال کنید. 

نکات مهمی که باید به آن توجه کنید

برای اجرای یک کمپین بازاریابی موفق پیامکی لازم است چند نکته را در نظر داشته باشید:

  • مخاطبان خود را گروه‌بندی کنید. 
  • پیامک را برای مخاطبان شخصی‌سازی کنید
  • با تحلیل گزارش‌ها می‌توانیم کمپین‌ها را بهینه‌تر کنیم.
  • گزینهٔ لغو اشتراک را برای مشتریان در نظر بگیرید.
  • پیامک‌ها را مختصر و نهایتاً تا ۱۶۰ کاراکتر نگه دارید.
  • یک cta یا فراخوان به اقدام برای مشتریان ایجاد کنید (از آن‌ها بخواهید کاری انجام دهند).
  • با ارسال پیامک زیاد، ایجاد مزاحمت نکنید.
  • از کپی متن پیامک خودداری کنید و مانند ربات با مشتریان برخورد نکنید.
حتما بخوانید: بهترین استراتژی بازگشت مشتری با ۱۵ تکنیک کاربردی

 

کسب‌وکارتان را به کمک اس‌ام‌اس متحول کنید

در این مقاله، دربارهٔ ارسال پیامک برای کسب و کارهای کوچک، مزایا و نکات ارسال آن صحبت کردیم. منابع محدود، مانع بسیاری از کسب‌و‌کارهای کوچک است که سعی در اجرای یک استراتژی بازاریابی مؤثر دارند. به همین دلیل است که برای صاحبان کسب و کار و بازاریابان بسیار مهم است که بدانند چگونه می توانند تکنیک‌ها و پلتفرم های مختلف را در استراتژی بازاریابی خود به کار ببرند. 

در ضمن، نکتهٔ حیاتی این مقاله را فراموش نکنید! همیشه به فکر حفظ مشتریان فعلی خود باشید. سرویس ریتنشن مارکتینگ نجوا اینجاست تا به شما در حفظ مشتریان فعلی و ایجاد ارتباطی ارزشمند با آن‌ها به شما کمک کند. 

امیدواریم اطلاعات موجود در این مقاله به شما کمک کند تا کسب‌وکار خود را رشد دهید. اگر سؤالی در این خصوص دارید از بخش نظرات با نجوا در ارتباط باشید.

 

منابع: 

constantcontactCrowdspringpodium

 

0 نظرات

ارسال نظر

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *