راهنمای تبلیغات گل و گیاه

بهترین روش‌های تبلیغات گل و گیاه (متن تبلیغ گل فروشی)

برای جشن تولد دوستتان، روز مادر، روز ولنتاین یا حتی فقط برای حال خوب خودتان در خانه، در همهٔ این موارد، استفاده از گل و گیاه گزینهٔ خوبی است. میزان تقاضای افراد برای خرید گل و گیاه، روز به روز بیشتر می‌شود. اما این باعث نمی‌شود که شما یک گل فروشی باز کنید و انتظار داشته باشید افراد زیادی به فروشگاه شما سرازیر شوند. برای اینکه درآمد خوبی از این کسب‌وکارتان پیدا کنید لازم است از طریق تبلیغات گل و گیاه، صدای خود را به افرادی که شما را نمی‌شناسند برسانید، توجه آن‌ها را جلب کنید و سپس آن‌ها را به مشتریان ثابت و همیشگی خود تبدیل کنید. 

این کار به یک «استراتژی تبلیغاتی هوشمندانه» نیاز دارد. به نظر کار سختی می‌آید. اما ما اینجاییم تا قدم به قدم شما را راهنمایی کنیم و استراتژی‌های تبلیغ گل فروشی و نمونه متن‌های مناسب برای تبلیغات درست و اصولی را به شما ارائه دهیم. با مطالعه‌ٔ این مقاله و به‌کاربردن روش‌های آن می‌توانید به آسانی مشتریان جدید پیدا کنید و با حفظ آن‌ها، کسب‌وکارتان را روی غلتک بیندازید.

پیش از شروع

اولین قدم برای تبلیغ فروشگاه گل و گیاه این است که بدانید مخاطبان شما بیشتر در کجا هستند؟ کجا می‌توانید تعداد زیادی از مشتریان بالقوهٔ خود را پیدا کنید و خودتان را به آن‌ها معرفی کنید؟ طبیعتا بسیاری از آن‌ها را در فضای آنلاین پیدا خواهید کرد. این روزها بسیاری از کسب‌وکارها از طریق فضای مجازی و به صورت آنلاین محصولات خود را به فروش می‌رسانند و بهتر است شما هم از این فرصت طلایی استفاده کنید.

بهترین کار این است که یک سایت داشته باشید و محصولات و خدمات خود را در سایتتان به نمایش بگذارید. با داشتن سایت، دسترسی بسیاری از مخاطبانتان به شما آسان‌تر می‌شود. هم‌چنین روش‌های زیادی برای تبلیغات در اختیارتان قرار می‌گیرد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

حالا می‌پرسید چطور در فضای آنلاین تبلیغات کنیم؟ با ما همراه باشید تا قدم به قدم شما را راهنمایی کنیم.

انواع روش‌های تبلیغ گل فروشی

شما می‌توانید تبلیغات خود را در وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام و حتی تبلیغات پیامکی ارائه دهید. در ادامه دربارهٔ هر یک از این روش‌ها صحبت می‌کنیم و نحوهٔ تبلیغات گل و گیاه در هر کدام را توضیح می‌دهیم.

۱. تبلیغات گل و گیاه در وب‌سایت

اگر برای فروش گل و گیاه خود، وب‌سایت دارید، روش‌های زیادی برای تبلیغات وب‌سایت شما هست که با توجه به بودجه و هدف بازاریابی‌تان می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. مثلا تبلیغات بنری یکی از محبوب‌ترین نوع تبلیغات در فضای آنلاین است و می‌تواند ترافیک خوبی وارد وب‌سایتتان کند. اگر می‌خواهید بازدهی بیشتری داشته باشید، به سراغ تبلیغات همسان بروید. در این روش، تبلیغات شما مشابه مطالب وب‌سایتی که در آن نمایش داده می‌شود در‌ می‌آید. با این کار، نرخ کلیک روی بنر بالاتر رفته و در نهایت، هزینه تبلیغات شما خیلی به‌صرفه‌تر در می‌آید.

نوع دیگری از تبلیغات در وب‌سایت، ریتارگتینگ است. وقتی کسی برای اولین بار وارد سایت شما می‌شود، احتمال کمی وجود دارد که محصول شما را بخرد. آمار جالبی وجود دارد که می‌گوید فروش یک محصول حداقل نیاز به ۵ بار پیگیری دارد! تبلیغات ریتارگتینگ با پیگیری مشتریان بالقوه، به شما کمک می‌کند تا کسانی را که یک‌بار از صفحه محصول شما دیدن کرده‌اند، پیدا کنید و با نمایش دوبارهٔ بنر تبلیغات محصول خود، آن‌ها را ترغیب کنید که به سایت شما برگردند و از شما خرید کنند. با این روش، احتمال خرید توسط این افراد بالا رفته و میزان فروش شما افزایش پیدا می‌کند.

۲. تبلیغات از طریق پیامک

بازاریابی پیامکی یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ مشتریان شماست. بیش از ۹۰ درصد افراد، پیامک‌های خود را در ۳ دقیقهٔ اول باز می‌کنند و اگر شما بتوانید پیام خلاقانه‌ای برایشان ارسال کنید، می‌توانید در لحظه آن‌ها را به اقدام وادارید. بزرگترین مزیت این روش در این است که نیازی نیست حتما سایت داشته باشید. شما می‌توانید بر اساس موقعیت جغرافیایی افراد یا کدپستی هم به آ‌ن‌ها پیامک بزنید. 

پنل پیامکی نجوا به شما این امکان را می‌دهد که کاربران خود را دسته‌بندی کرده و پیام شخصی‌سازی شده برایشان ارسال کنید، ضمن اینکه گزارش بسیار جامع و کاملی از کمپین‌ها بعد از اجرا در اختیارتان قرار می‌دهد. در تصویر زیر نمونه‌ای از پنل پیامکی نجوا را مشاهده می‌کنید.

پنل پیامکی نجوا‍

اگر کمپین‌های پیامکی خود را از طریق نجوا اجرا کنید، علاوه بر اینکه هزینهٔ یکسانی برای ارسال به همهٔ اپراتورها پرداخت می‌کنید و هیچ هزینهٔ ثابت و اضافه‌ای نمی‌دهید، پنل بسیار پیشرفته با امکانات زیادی در اختیارتان قرار می‌گیرد. در کنار این‌ها، شما فقط هزینهٔ ارسال‌های موفق را می‌پردازید و اگر ارسال ناموفق داشتید، مبلغ آن به حساب شما بر می‌گردد.

حتما بخوانید: راه های ارسال پیامک کد تخفیف و کد هدیه برای مشتریان

۳. ایمیل مارکتینگ

بازاریابی کارآمد از طریق ایمیل در حال حاضر که اینباکس ایمیل ما هر روز پر از ایمیل‌های خوانده نشده است، کار سختی به نظر می‌رسد. اما واقعیت این است که باز شدن یا نشدن ایمیل شما توسط مخاطبینتان، تا حد زیادی به نکاتی بستگی دارد که شما باید رعایت کنید. مثلا عنوان ایمیل‌هایتان باید جذاب و کنجکاوکننده باشد. یا در محتوای ایمیلی که ارسال می‌کنید، واقعا مشکلی از کاربرتان حل کنید یا ارزشی ارائه دهید. 

به عنوان مثال برای ایمیل گل فروشی، می‌توانید روش‌های نگهداری گل و گیاه را به کاربر آموزش دهید و در انتها، محصولات خود را معرفی کنید. یا به جای تخفیف‌های عادی و کلیشه‌ای، یک کمپین ایمیلی مناسبتی در نظر بگیرید و به کسانی که از دسته‌بندی گل‌های گلدانی خرید می‌کنند، یک شاخه گل هم هدیه دهید.

ایبوک راهنمای شروع ایمیل مارکتینگ

۴. پوش نوتیفیکیشن

تصور کنید فردا روز مادر است. مخاطب شما در حال کار کردن است اما در گوشه‌ای از ذهن خود، دارد به این فکر می‌کند که به بهانهٔ این روز، سری هم به مادرش بزند. حالا اگر یک نوتیفیکیشن دریافت کند که دسته گل مناسب برای روز مادر به اون پیشنهاد شود، به نظر شما چقدر احتمال دارد که این پیام به خرید منتهی شود؟ شاید خیلی زیاد!

با ارسال پیام از طریق پوش نوتیفیکیشن برای مخاطبانی که قبلا اجازهٔ این کار را به شما داده‌اند، می‌توانید آن‌ها را به سایت خودتان برگردانید و به خرید مجدد ترغیب کنید یا به صفحهٔ مشخصی هدایت کنید. در پنل نجوا، طبق تصویر زیر، می‌توانید پیش‌نمایشی از پوش نوتیفیکیشنی که کاربر دریافت می‌کند را (هم در مرورگر و هم موبایل) مشاهده کنید.

پنل پوش نوتیفیکیشن نجوا

۵. تبلیغ گل فروشی در اینستاگرام و تلگرام

اگر کمی در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید، حتما با تبلیغات مختلفی در این فضا‌ها برخورد داشته‌اید. با وجود تعداد زیاد افرادی که در این شبکه‌ها حضور دارند، تبلیغ گل فروشی شما می‌تواند بازدهی خوبی داشته باشد.

ایده تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات در اینستاگرام از طریق اینفلوئنسرها و پیج‌های پربازدید انجام می‌شود. شما می‌توانید یک تصویر یا ویدیو درباره محصولاتتان (طبق ابعاد پست و استوری در اینستاگرام) آماده کنید و در پیج‌های پرمخاطب در معرض دید تعداد زیادی از آدم‌ها قرار دهید.

ایده تبلیغات در تلگرام

همانند تبلیغات در اینستاگرام، برای تبلیغات در تلگرام هم باید کانال‌های پرمخاطب را پیدا کنید و با آن‌ها برای معرفی محصولاتتان هماهنگی‌های لازم را انجام دهید.

البته اگر هماهنگی با صاحبان پیج‌های پرمخاطب در اینستاگرام و تلگرام برایتان سخت است، پلتفرم «جریان» این کار را برای شما راحت کرده است. از طریق پنل جریان می‌توانید به راحتی با اینفلوئنسرها ارتباط بگیرید و برای تبلیغات، با آن‌ها هماهنگ شوید.

۶. تبلیغات در صفحه اول گوگل

فرض کنید فردی وارد گوگل می‌شود و این کلمات را جست‌وجو می‌کند: «خرید گل و گیاه». سپس در صفحهٔ اول گوگل، سایت شما را می‌بیند. وارد سایت شده و دقیقا به همان محصولاتی که نیاز داشته می‌رسد. در این صورت، احتمال بسیار بالایی وجود دارد که از شما خرید کند. چطور این اتفاق می‌افتد؟ از طریق تبلیغات در صفحه اول گوگل که با گوگل ادز انجام می‌شود. با این کار می‌توانید در کلمات کلیدی مدنظرتان، در صفحهٔ اول گوگل قرار بگیرید و خودتان را در معرض نمایش مشتریان بالقوه‌تان قرار دهید. برای تبلیغات در گوگل می‌توانید از خدمات فرست ادز استفاده کنید.

تبلیغات گل فروشی در گوگل ادز

۷. تبلیغات گل و گیاه از طریق رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی، یعنی شما یک متن درباره کسب‌وکارتان آماده می‌کنید و آن را در سایت‌های پربازدید (که مخاطبان هدف شما در آنجا حضور دارند)، منتشر می‌کنید. این کار، هم باعث برندسازی و آگاهی از برند شما در ذهن مخاطب می‌شود، هم با دریافت لینک خارجی، به بهبود سئوی سایت شما کمک می‌کند. اگر دارید به این فکر می‌کنید که چطور این کار را انجام دهید، پلتفرم «تریبون» می‌تواند به شما کمک کند.

تبلیغ گل فروشی با رپورتاژ آگهی

ایده‌های جذاب برای تبلیغات گل فروشی شما

حالا که با روش‌های مختلف تبلیغاتی آشنا شدید، چند ایدهٔ جذاب تبلیغاتی هم برای شما داریم که بتوانید از رقبای خود پیشی بگیرید و به انتخاب اول مشتریانتان تبدیل شوید. 

برای مشتریانتان هدیه بفرستید

احتمالا در مورد این ایده تردید دارید و فکر می‌کنید که هدیه فرستادن، خرج زیادی روی دست شما می‌گذارد و از طرفی، معلوم نیست بازدهی داشته باشد یا نه. اما این کار در واقع یک سرمایه‌گذاری برای ایجاد مشتریان پایدار و همیشگی است. به این فکر کنید که هزینهٔ یک گلدان کوچک هدیه، چقدر کمتر از هزینه‌ای است که فردی برای اینکه هر روز از گل فروشی شما برای همسرش گل بخرد، به شما پرداخت می‌کند. 

به طراحی گرافیکی سایت و پیج اینستاگرام خود اهمیت بدهید

اولین نقطهٔ تماس مخاطبانتان با شما در فضای آنلاین از طریق صفحهٔ اول سایت و پیج شماست. یک طراحی خوب می‌تواند مخاطبان شما را به‌خوبی جذب کند، از طرفی طراحی بد باعث می‌شود مخاطب در همان دقایق اولیه، سایت و پیج شما را ترک کند.

طراحی گرافیکی صفحات سایت

هوای مشتریان فعلی خود را داشته باشید

گاهی فقط یک تلنگر کوچک لازم است تا مشتریان فعلی‌تان شما را به یاد بیاورند و به گل فروشی شما سر بزنند. برای این کار، از ایمیل، پیامک یا پوش نوتیفیکیشن استفاده کنید. راستی نجوا قالب‌های آماده گرافیکی برای ایمیل را هم در اختیارتان می‌گذارد تا با توجه به پیام تبلیغاتی‌تان، مناسب‌ترین طرح را انتخاب کنید.

قالب‌های آماده ایمیل نجوا

20 نمونه متن زیبا برای تبلیغ گل و گیاه

در نوشتن متن برای گل فروشی بهتر است به مزیت رقابتی کسب‌وکارتان اشاره کنید و دلیلی به دست مخاطب بدهید که از بین رقبا شما را انتخاب کند. مثلاً اینکه ارسال رایگان دارید، گلدان‌های باکیفیتی به کار می‌برید، بسته‌بندی متفاوتی و جذابی ارائه می‌دهید یا…

اگر ایده‌ای به ذهنتان نمی‌رسد و به دنبال متن تبلیغ گل و گیاه می‌گردید، ۲۰ نمونه از آن را در ادامه برای شما آورده‌ایم.

نمونه متن تبلیغ گل فروشی در پیامک

  • دنبال گیاهای خاص می‌گردی؟ همین الان به سایت گیاه سنتر سر بزن! 
  • خاص‌ترین گل‌ها برای خاص‌ترین مادران دنیا! ارسال رایگان به مناسبت روز مادر. 
  • فروش ویژهٔ گل و گیاهان آپارتمانی با ارسال رایگان در محدوده. خرید از لینک: Link.com
  • تا ۴۰٪ تخفیف برای همهٔ گلدان‌های سفالی رنگی! Link.com
  • متنوع‌ترین گیاهان کم‌توقع با قیمت‌های باورنکردنی! خرید از لینک زیر: Link.com
  • با گل‌های بهاره به استقبال بهار برو! 

نمونه متن تبلیغ گل فروشی در اینستاگرام

  • راهنمای انتخاب بهترین گل‌ها برای روز مادر
  • سفارش آنلاین مقاوم‌ترین گیاهان آپارتمانی + راهنمای نگهداری از آن‌ها
  • خرید آنلاین گل و گلدان با تحویل ۱ ساعته درب منزل
  • با خرید گل در روز دختر، گلدان آن را هدیه بگیرید
  • ایده‌های استفاده از گل در دکوراسیون داخلی 
  • راه‌های نجات گیاهان پژمرده + معرفی ۱۰ گیاه مقاوم

نمونه تیتر تبلیغاتی برای گل و گیاه

  • بازار گل به‌زین برای تو که بهترین‌ها رو می‌پسندی!
  • طراوت و تازگی در خانه با کمترین هزینه! بازار گل به‌زین
  • با چه گل‌هایی به خواستگاری برویم؟ معرفی ۱۰ دسته‌گل اقتصادی
  • خرید آنلاین گیاهان مقاوم و سرسخت با ارسال فوری 
  • چرا گل و گیاه آپارتمانی بخریم؟ معرفی ۵ نمونه با قیمت مناسب
  • سرزندگی را به خانه‌ات بیار! خرید آنلاین گل و گیاهان طبیعی 
  • بهترین قیمت گل و گیاه را از ما بخواهید! 
  • ۱۲ گیاه شاهکار برای ورودی خانه 

نجوا چه سرویس‌هایی برای تبلیغات گل و گیاه ارائه می‌کند؟

تبلیغات در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای شما مشتریان جدیدی می‌آورد. اما برای اینکه به سودآوری دائم برسید، باید این مشتریان را حفظ کنید و آن‌ها را به خرید دوباره و دوباره ترغیب کنید. به این کار، بازاریابی بازگشتی هم گفته می‌شود که در واقع یک سرمایه‌گذاری با بازدهی بالا محسوب می‌شود.

می‌پرسید چگونه؟ نجوا ۳ روش را به شما پیشنهاد می‌کند؛

تبلیغات از طریق اس‌ام‌اس مارکتینگ

 بگذارید تجربه‌ای از خودمان را در این مورد برایتان تعریف کنیم. یکی از مشتریان ما در حوزهٔ مهاجرت فعالیت می‌کرد و اتفاقا از اس‌ام‌اس مارکتینگ تجربهٔ خوبی نداشت. ما توانستیم با یک تغییر کوچک در متن اس‌ام‌اس، نرخ کلیک را تا ۲.۵ برابر افزایش دهیم. حالا چه تغییری داده بودیم که این اتفاق افتاد؟ در ابتدای متن اس‌ام‌اس نوشتیم:

۸۳۳۱ نفر قبلی هم فکر می‌کردن نمی‌شه مهاجرت کرد!

با نجوا شما می‌توانید مخاطبان خود را دسته‌بندی کنید و بر اساس رفتارهای قبلی، به آن‌ها پیامک مختص خودشان را ارسال کنید. مثلا فقط به افرادی که تا حالا ۳ بار از شما خرید کرده‌اند پیامک بزنید و تخفیف ویژه‌ای برای خرید بعدی آن‌ها در نظر بگیرید. یا به کسانی که از دسته‌بندی خاصی از محصولات سایت شما بازدید کردند پیامک بزنید و محصولات مکمل را به آن‌ها پیشنهاد دهید. نکتهٔ بسیار مهمی که در بازاریابی پیامکی وجود دارد، این است که بتوانید کمپین‌های خود را به درستی تحلیل کرده و نتایج آن را ارزیابی کنید.

اگر تا به حال اس‌ام‌اس مارکتینگ انجام نداده‌اید یا شما هم تجربه ناخوشایندی از این‌کار داشته‌اید و نیاز دارید کسی راه و چاه آن را به شما یاد بدهد، روی کمک نجوا حساب کنید. در پنل نجوا، به هر سه سرویس پیامک، ایمیل و پوش، به صورت یکجا دسترسی دارید. 

تبلیغات از طریق پوش نوتیفیکیشن

برای نمونه، کمپین پوش نوتیفیکیشن کافه گلدون را در تصویر زیر می‌بینید که توسط نجوا انجام شده و تاثیر خوبی در فروش این کسب‌وکار داشته است.

پوش نوتیفیکیشن کافه گلدون

تبلیغات از طریق ایمیل مارکتینگ

شاید فکر کنید که ایمیل مارکتینگ در ایران جواب نمی‌دهد یا کاری منسوخ شده است. اما اگر کمی خلاقیت در متن ایمیل یا استراتژی ایمیل مارکتینگ خود به کار ببرید، می‌بینید که چقدر تاثیرگذار است. فروشگاه اینترنتی پوپونیک، از مشتریان خوب نجوا که فروشگاه آنلاین بذر، عطاری آنلاین، ادویه و عرقیات، گیاهان دارویی، خشکبار، کود، خاک، گلدان، نهال و نشاء است، با استفاده از ایمیل مارکتینگ توانست نرخ بازگشایی (open rate) و نرخ کلیک خود را تا ۲ برابر افزایش دهد.

ایمیل مارکتینگ نجوا برای برند پوپونیک

تبلیغات فروشگاه گل و گیاه خود را همین امروز شروع کنید

در این مقاله درباره تبلیغ گل فروشی در فضای آنلاین با شما صحبت کردیم و روش‌هایی را پیشنهاد دادیم. اگر نگران از دست دادن مشتریان خود هستید، نجوا در کنار شماست تا مشتریان فعلی‌تان را حفظ کنید و آن‌ها را به مشتریان وفادار و همیشگی خودتان تبدیل کنید. اگر سوال یا پیشنهادی در این موضوع دارید حتما در کامنت‌ها با ما در میان بگذارید. ایامتان به کام و کسب‌وکارتان پر سود!

0 نظرات

ارسال نظر

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *