بازاریابی پیامکی برای باشگاه ورزشی

10 ایده و نمونه متن بازاریابی پیامکی برای باشگاه ورزشی

آیا باشگاه ورزشی شما از بازاریابی پیامکی برای جذب اعضای فعلی و آینده باشگاه استفاده می‌کند؟ کمپین‌های بازاریابی پیامکی برای باشگاه، باعث حفظ اعضای فعلی باشگاه شما می‌شود و همچنین اعضای جدید را تشویق می‌کند تا از امکانات و عضویت خود بیشترین بهره را ببرند. 

به عنوان مدیر باشگاه حتما می‌دانید که هرچه اعضای شما فعال‌تر باشند، کسب‌وکارتان سود بیشتری خواهد داشت. 

بازاریابی هدفمند پیامکی برای باشگاه ورزشی مانند هر بازاریابی دیگری، راه و روش خاص خود را دارد. در این مقاله دربارهٔ آن صحبت می‌کنیم و 10 ایده و نمونهٔ متن بازاریابی پیامکی برای باشگاه ورزشی را باهم بررسی می‌کنیم. برای اینکه در مسیر بازاریابی برای باشگاه ورزشی‌تان موفق عمل کنید، این مقاله را تا انتها بخوانید. (اگر تمایل به استفاده از پنل پیامکی دارید، می‌توانید به سرعت و به صورت رایگان پنل خود را در نجوا بسازید و به مخاطبان خود پیامک ارسال کنید)

کاربرد بازاریابی پیامکی در باشگاه ورزشی

چرا بازاریابی پیامکی برای باشگاه کاربرد دارد؟ دلایل زیادی وجود دارد، که باشگاه‌ها بازاریابی از طریق پیامک را انتخاب می‌کنند. در ادامه 11 دلیل را به صورت خلاصه ذکر می‌کنیم:

  • سریع و کارآمد است.
  • مقرون به صرفه است.
  • نرخ تبدیل بالایی ( نرخ تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل) دارد.
  • امکان جذب مشتریان جدید وجود دارد.
  • نرخ باز شدن پیامک بیش از ۹۰ درصد است.
  • نرخ تعامل از طریق پیامک، بالا است.
  •  در وقت و هزینه صرفه‌جویی می‌شود.
  • به مخاطب‌های بیشتری دسترسی دارید.
  • پیامک سریع به دست گیرنده می‌رسد.
  • از طریق پیامک امکان تبلیغ دربارهٔ کانال‌های دیگر ارتباطی‌تان وجود دارد. (مثلا ارسال لینک مقاله با پیامک)
  •  با اعضای باشگاه ارتباط نزدیک و در دسترس‌تری خواهید داشت.
حتما بخوانید: جامع‌ترین آموزش بازاریابی پیامکی به صورت گام به گام

تکنیک‌های بازاریابی پیامکی برای باشگاه + ۱۴ نمونه متن پیامک

چگونه می‌توانید از پیام‌های متنی برای ارتباط با اعضای باشگاه خود، به صورت مؤثر و کاربردی استفاده کنید؟ در ادامهٔ مقاله 7 تکنیک بازاریابی پیامکی را به همراه نمونه متن پیامک، بررسی کرده‌ایم. با این تکنیک‌ها از کاربرد بازاریابی پیامکی در باشگاه ورزشی به صورت مؤثر بهره‌مند می‌شوید و برای جذب مشتریان جدید از آن ایده می‌گیرید. دوست دارید این تکنیک‌ها را یاد بگیرید؟ پس با ما همراه باشید. 

تکنیک های بازاریابی پیامکی برای باشگاه های ورزشی

۱. خوشامدگویی به اعضای جدید

یکی از استراتژی‌های بازاریابی برای باشگاه‌ها، جذب افراد جدید است. اما اگر بخواهید پس از جذب این افراد، آن‌ها را به حال خودشان رها کنید، عملا بخش بزرگی از بودجهٔ بازاریابی خود را از دست داده‌اید. به کمک اتوماسیون بازاریابی میتوانید بعد از ثبت نام پیامک خوشامدگویی را ارسال کنید.

با خوشامدگویی به اعضای جدید، باعث دلگرمی آن‌ها می‌شوید و به ماندگاری‌شان در باشگاهتان کمک می‌کنید.

در ادامه دو نمونه پیامک را در این خصوص باهم می‌خوانیم. 

نمونه متن پیامک باشگاه ورزشی

حتما بخوانید: راهنمای ارسال بهترین ایمیل خوش آمدگویی به کاربران جدید

۲. تمدید عضویت

یکی از ایده‌های بازاریابی پیامکی، یادآوری دربارهٔ پرداخت‌های آتی است. به اعضای خود یادآوری کنید که اشتراک ماهیانهٔ آن‌ها برای استفاده از باشگاه رو به اتمام است تا احتمال عدم پرداخت بدهی‌های آن‌ها را کاهش دهید.

همچنین یکی از بهترین‌ راه‌ها برای حفظ درآمد ثابت باشگاه، تعریف یک سیستم پرداخت خودکار است، که به طور ماهیانه از حساب اعضای باشگاه، مبلغ مورد نظر را پرداخت می‌کند.

با توجه به اینکه سیستم پرداخت خودکار دردسر کمتری برای مشترک‌ها دارد، به احتمال زیاد از آن استقبال می‌کنند. سعی کنید با توجه به این‌که عضویت کاربر چندماهه است به او اطلاع‌رسانی کنید. این کار از دو جهت برای شما منفعت دارد:

  1. قبل از اینکه اعضا به فکر ثبت‌نام در یک باشگاه دیگر بیفتند با آن‌ها مذاکره می‌کنید.
  2. اگر مشکل یا نگرانی‌هایی در باشگاه برای آن‌ها وجود داشته باشد، قبل از تمدید آن را رفع می‌کنید. 

مثال: 

نمونه متن پیامک برای تمدید عضویت باشگاه

در کنار تشویق مشتریان فعلی به تمدید عضویت، می‌توانید از پیامک‌ برای ترویج برنامه‌هایتان استفاده کنید. همچنین می‌توانید با ارسال پیامک کد تخفیف برای اعضای فعلی، آن‌ها را تشویق کنید تا اخبار شما را منتشر کنند و به دیگران پیشنهاد عضویت در باشگاه ورزشی را بدهند. این کار می‌تواند منجر به شناخته شدن و ثبت‌نام اعضای جدید در مرکز تناسب اندام شما شود. 

مثال:

نمونه متن پیامک برای تمدید عضویت باشگاه ورزشی

 ۳. نظرسنجی به کمک پیامک

نظرسنجی برای اطمینان از اینکه نیازهای اعضای باشگاه را برآورده می‌کنید و سالن بدنسازی شما دائم در حال بهبود است، بسیار مهم است.

حالا چطور اعضا را تشویق به شرکت در نظرسنجی کنیم؟

کافی است با ارسال یک پیامک برای پر کردن نظرسنجی، مسیر جویا شدن نظر مشتریان را کوتاه کنید. 

مثال:

نظرسنجی از طریق پیامک

حتما بخوانید: راهنمای کامل نظرسنجی پیامکی به همراه نمونه متن پیامک

۴. ارسال کمپین‌های پروموشن و فروش-محور

به دنبال پر کردن کلاس یا معرفی یک سرویس جدید هستید؟ در اوایل صبح یک پیام تبلیغاتی برای مشتریان ارسال کنید. حدود ۸۰ درصد از کاربران ۱۵ دقیقه پس از بیدار شدن از خواب، گوشی خود را چک می‌کنند. 

فعال نگه داشتن اعضای فعلی به اندازهٔ جذب اعضای جدید مهم و حیاتی است، به خصوص که بسیاری از مراکز تناسب اندام، سالیانه ۵۰ درصد از اعضای خود را از دست می‌دهند. 

یکی دیگر از محبوب‎ترین کمپین‌‌های فروش-محور، تخفیف‌‌ها هستند. اغلب کسب‌وکارها برای افزایش فروش خود از تخفیف استفاده می‌کنند و کاربران هم همیشه به آن علاقه دارند. در ادامه یک مثال دربارهٔ آن می‌بینیم. (چنانچه تمایل به ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه ای دارید، مطالعه این مقاله می‌تواند شما را راهنمایی کند)

در ادامه، دو مثال از این نوع کمپین‌ها را با هم می‌بینیم:

نمونه متن پیامک فروش محور برای باشگاه ورزشی

۵. خبرنامه پیامکی

خبرنامه پیامکی بخش مهمی از بازاریابی پیامکی است که در آن پیام‌های مختلفی برای مشتریان خود ارسال می‌کنید تا آن‌ها را در تعامل با خودتان حفظ کنید. خبرنامه‌های پیامکی اغلب برای افزایش آگاهی از برند یا ایجاد فروش بیشتر برای مخاطبان فعلی شما استفاده می‌شوند. 

از خبرنامه پیامکی برای ارسال محتوای آموزشی، ترفندهای تناسب اندام، نکات تعذیهٔ سالم و اساساً هر پیامی که برای مشتریان شما ارزش ایجاد کند، استفاده کنید.

مثال:

نمونه متن پیامک بازاریابی پیامکی برای باشگاه ورزشی

حتما بخوانید: بهترین راهکارهای افزایش اعضای خبرنامه پیامکی

برای ارسال خبرنامه‌های پیامکی چند نکته را لازم است در نظر بگیرید:

۱. خبرنامه‌ها را با کلمه‌کلیدی دسته‌بندی کنید.

۲.مخاطبان خود را براساس ویژگی‌هایشان و میزان شناختی که از آن‌ها دارید، گروه‌بندی کنید.

۳.گزینهٔ لغو اشتراک و اشتراک مجدد برای کاربران در نظر بگیرید.

۴. در زمان‌بندی مناسب بین ۱۰ صبح تا ۸ شب پیام ارسال کنید.

۶. ارسال پیام‌های انگیزشی

 با استفاده از استراتژی‌های ریتنشن مارکتینگ میتوانید مشتریان وفادار ایجااد کنید، یکی از دلایلی که افراد از ثبت‌نام در باشگاه خودداری می‌کنند، بی‌انگیزگی است. بنابراین، ارسال متن‌های الهام‌بخش راهی فوق‌العاده برای تشویق آن‌ها به بازگشت به باشگاه است. مخصوصاً اگر مشتری جدید باشگاه شما باشند.

برای ارسال پیام‌های انگیزشی می‌توانید از تجربهٔ موفق افرادی که در کلاس‌های باشگاهتان شرکت کرده‌اند بنویسید یا از نقل‌قول‌های انگیزشی استفاده کنید. همچنین همراه با ارسال پیام‎های انگیزشی، ارسال لینک برای خرید و دریافت بسته‌های آموزش خصوصی یا وبینارهای تناسب اندام، ایدهٔ جذابی است. 

مثال:

نمونه متن پیامک برای باشگاه ورزشی

حتما بخوانید: نمونه متن پیامک تبلیغاتی برای جذب مشتری

۷. اطلاع‌رسانی‌های عمومی

هنگامی که الگوی ارسال پیامک به اعضا و مشتری‌های بالقوهٔ خود را ایجاد کردید، می‌توانید با استفاده از پیامک، اطلاعات عمومی مهم را با آن‌ها به اشتراک بگذارید. 

به عنوان مثال می‌توانید تغییرات ساعت، لغو کلاس، تجهیزات جدید یا دوره‌های جدیدی که به باشگاه اضافه شده‌اند را به آن‌ها اعلام کنید. 

مثال:

متن اطلاع رسانی پیامکی برای باشگاه ورزشی و فیتنس

به عنوان نمونه‌ای دیگر، اگر در باشگاه خود فروشگاه دارید و اجناس جدید وارد می‌کنید، می‌توانید آن را با پیامک به اطلاع مشتریان خود برسانید. یا اگر دستگاه یا وسیلهٔ جدید برای باشگاه تهیه کردید، اعضای باشگاه را با استفاده از پیامک در جریان قرار دهید تا از خدمات جدید استفاده کنند. 

مثال:

با توجه به درخواست‌های متعدد شما عزیزان امروز در فروشگاه باشگاه تنسا، عرق‌گیر نیچر هایک در رنگ‌های مختلف شارژ شد.
حتما بخوانید: بهترین روش‌های تبلیغات لوازم خانگی

نکات مهمی که دربارهٔ بازاریابی پیامکی برای باشگاه باید بدانید

برای اجرای هر ایده‌ای، ضروری است که از ابتدا درست قدم بردارید. در این قسمت می‌خواهیم دربارهٔ نکات مهمی که در بازاریابی پیامکی برای باشگاه باید بدانید، صحبت کنیم. 

 

تخصیص بودجهٔ مناسب

توجه به هزینه‌ها برای موفقیت کسب‌وکار شما بسیار ضروری و مهم است. این امر دربارهٔ بازاریابی پیامکی نیز صدق می‌کند. بله، درست است که بازاریابی پیامکی ارزان است، اما برای اجرای آن باید بودجه‌ای در نظر بگیرید. 

تنظیم بودجهٔ بازاریابی پیامکی شامل در نظر گرفتن هزینهٔ هر کلمه کلیدی، هزینهٔ هر پیامک و هزینهٔ ماهانه است.

نکته: در نظر بگیرید که به مرور زمان با افزایش لیست پیامک و کمپین‌هایتان، هزینهٔ بودجه اختصاص یافته، افزایش می‌یابد. 

 

دریافت رضایت از اعضا و مشتریان بالقوه

برای برقراری ارتباط درست با مشتریان خود، استراتژی‌های مختلفی را آزمایش کنید تا بر اساس نتایج آن، به استراتژی مناسبی برسید. رضایت اعضای فعلی و جدید را برای دریافت پیامک‌های باشگاهتان به دست آورید. برای تشکر از افرادی که رضایت دادند از کسب‌وکارتان پیامک دریافت کنند، برای مثال ۱۰ درصد تخفیف در نظر بگیرید.

 

گزینه لغو اشتراک

برای لغو دریافت پیام‌های متنی توسط مخاطب، حتما گزینهٔ لغو اشتراک را در نظر بگیرید.

با قرار دادن گزینهٔ لغو اشتراک، برای افراد مزاحمت ایجاد نمی‌کنید. همچنین افرادی که تمایلی به دریافت پیام‌هایتان ندارند، از لیست مخاطبانتان حذف می‌شوند. 

 

ارتباط شفاف و مداوم

شما برای کسب رضایت و حفظ مشتریان، نیاز به برقراری ارتباطی شفاف و مستقیم با آن‌ها دارید. همیشه از زبان ساده برای شفاف‌سازی پیام خود استفاده کنید. به مرور زمان متوجه خواهید شد که این روش در بازاریابی مؤثرتر عمل می‌کند. 

 

شخصی‌سازی پیامک

طی مطالعه‌ای ۷۹ درصد از مصرف‌کنندگان گفته‌اند تنها در صورت داشتن یک پیشنهاد اختصاصی با برندها تعامل خواهند داشت. در دنیای فناوری شما به اطلاعات زیادی از مشتریان دسترسی دارید که می‌توانید از آن‌ها برای شخصی‌ سازی متن پیامک استفاده کنید.

چند ایده برای ارسال پیام‌های شخصی برای بهبود تجربهٔ مشتری:

  • نکات تمرینی و توصیه‌های تغذیه‌ای
  • پیشنهادهای کلاس جدید براساس علاقهٔ اعضا 
  • پیام‌هایی که پیشرفت هفتگی یا ماهانهٔ آن‌ها را نشان می‌دهد
  • به اعضا اجازه دهید سؤالاتی دربارهٔ خدمات یا تجهیزات بپرسند
  • ایجاد نظرسنجی برای سنجش رضایت اعضای باشگاه 
  • تبریک تولد اعضای باشگاه یا سالگرد عضویت آن‌ها در باشگاه
حتما بخوانید: راهکارهای باز شدن لینک در پیامک

با اس ام اس مارکتینگ دیگر نگران پر کردن باشگاه خود نباشید!

در این مقاله دربارهٔ کاربرد بازاریابی پیامکی برای باشگاه، 10 نمونه تکنیک بازاریابی پیامکی و نمونه متن پیامک برای باشگاه ورزشی صحبت کردیم. همچنین نکات مهمی که باید برای ارسال پیامک برای باشگاه ورزشی در نظر بگیرید را بیان کردیم. 

با نجوا می‌توانید کمپین‌های sms مارکتینگ، ایمیل و پوش نوتیفیکیشن را در یک پنل یکپارچه اجرا، مدیریت و مشاهده کنید. همچنین امکان شخصی‌سازی پیام‌ها و آوردن نام مخاطب، تعیین زمان ارسال و گزارش‌گیری نیز وجود دارد. کارشناسان نجوا در همهٔ مراحل در کنار شما هستند تا به نتایج فوق‌العاده‌ای برسید. 

اگر سوالی دارید یا پیشنهادی در زمینهٔ بازاریابی پیامکی برای باشگاه‌های ورزشی به ذهنتان رسیده است، حتما در قسمت دیدگاه‌ها بیان کنید.

 

منابع:

Podiumtextbackmessentegleantap

0 نظرات

ارسال نظر

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *