نحوه ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه ای

آموزش نحوه ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه ای

ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه‌ای خدمات جدیدی در راستای کمک به کسب‌وکارهای بومی است که قصد تبلیغات هدفمند و هوشمند را داشته باشند. تبلیغات شکل‌های گسترده‌ای دارد و ارسال پیامک به شکل منطقه‌ای یکی از پرکاربردترین آن‌هاست. به عنوان مثال فرض کنید یک رستوران یا فست‌فود قصد تبلیغات داشته باشد. طبیعتا در چنین حالتی تبلیغات تلویزیونی و رادیویی گزینه مقرون‌به‌صرفه و البته منطقی نیست. از طرفی تبلیغات بیلبوردی نیز برای استارتاپ‌ها گزینه بسیار گران قیمتی است. به همین دلیل راهکار تبلیغات منطقه‌ای بهترین شیوه ممکن می‌تواند باشد. در ادامه بیشتر با پیامک تبلیغاتی منطقه‌ای، شیوه‌های ارسال و مزایای آن آشنا خواهید شد. (چنانچه قصد ارسال پیامک انبوه را دارید، می‌توانید از شرایط و تعرفه‌های نجوا اطلاعات کسب کنید)

ارسال پیامک منطقه‌ای چیست و چه کاربردی دارد؟

تبلیغات پیامکی منطقه‌ای یکی از شیوه‌های ارسال اس‌ام‌اس از طریق پنل ارسال پیامک است که به کمک آن کسب‌وکارهای مختلف که عمدتا فعالیت منطقه‌ای و بومی دارند، می‌توانند پیام تبلیغاتی ارسال کنند. در واقع برای این کسب‌وکارها، مشتریان اصلی کسانی هستند که در منطقه موردنظر آن‌ها حضور دارند؛ به همین خاطر تبلیغات در تلویزیون و رسانه‌های جمعی مشابه، دیگر مقرون به صرفه و منطقی نخواهد بود.

این نوع خدمات زمانی شکل گرفتند که کسب‌وکارهای منطقه‌ای و بومی احساس کردند تبلیغات برای مردم یک منطقه، ناحیه یا شهر بسیار مفیدتر و مقرون به صرفه‌تر برای حوزه کاری آن‌هاست. به عنوان مثال یک مدرسه برای تبلیغات خود می‌تواند با ارسال پیامک انبوه منطقه‌ای به خانواده‌هایی که در یک منطقه یا ناحیه خاص سکونت دارند، نتیجه بسیار بهتری را انتظار داشته باشد. در واقع کسانی که در نواحی دیگر حضور دارند به دلیل دوری مسافت تمایلی به ثبت‌ نام فرزندان خود نخواهند داشت. پس این شیوه با کاهش هزینه تبلیغات و هدفمندسازی، نتایج بسیار بهتری برای کسب‌وکارهای بومی و منطقه‌ای به همراه خواهد داشت.

ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه‌ای برای سایر کسب‌وکارها مثل سوپرمارکت‌ها، رستوران‌ها و فست‌فودها، املاکی‌ها، فروشگاه‌های لوازم خانگی و سایز فروشگاه‌های منطقه‌ای و به طور کلی تمامی کسب‌وکارهایی که فعالیتشان محدود به یک منطقه یا ناحیه خاص باشد بهترین گزینه است. در ادامه با انواع روش‌های ارسال آن آشنا خواهید شد. (چنانچه می‌خواهید برای متن تبلیغات لوازم خانگی ایده بگیرید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم)

حتما بخوانید: بازاریابی پیامکی چیست و چگونه باید آن را اجرا کنیم؟

کاربرد ارسال پیامک منطقه ای

روش‌های مختلف ارسال پیامک منطقه‌ای

نحوه ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه‌ای را به شکل کاربردی توضیح خواهیم داد تا بیشتر با این شیوه آشنا شوید و بتوانید بهترین روش را متناسب با کسب‌وکارتان انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که برای ارسال این نوع پیام کوتاه، دسترسی به پنل پیامکی الزامیست.

1- ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه‌ای هدفمند

کسب‌وکارهای محلی که در سطح منطقه یا استان شناخته شده هستند، مثل سوپرمارکت‌ها یا کارگاه‌های صنایع دستی، می‌توانند تبلیغ محصولات خود را از طریق پیام کوتاه به افرادی که در منطقه فعالیت آن‌ها سکونت دارند، ارسال کنند. 

2- ارسال از روی نقشه

یکی از روش‌های ارسال اس‌ام‌اس تبلیغاتی منطقه‌ای، انتخاب دقیق لوکیشن روی نقشه و سپس ارسال پیام کوتاه تبلیغاتی است. بدین منظور می‌توانید وارد پنل پیام کوتاه اختصاصی خود شده و با انتخاب شهر و محله مورد نیاز، شماره تلفن‌های همراه منطقه مدنظرتان را مشاهده نموده و پیامک را ارسال کنید. در نظر داشته باشید که ریسک عدم نتیجه‌گیری ارسال پیامک از روی نقشه، مادامی‌که دیتای جامعه‌ی هدف روی نقشه‌ی پنل پیامکی مورد استفاده، آپدیت نباشد، وجود دارد.

مزایای ارسال پیامک منطقه‌ای

3- ارسال به کمک کد پستی

در برخی شهرها، ممکن است نقشه کامل نباشد و نتوان یک منطقه یا محله خاص را انتخاب کرد. در این شرایط می‌توانید کدپستی محله مدنظرتان را از طریق اداره پست پیدا کرده و سپس با 5 رقم ابتدایی آن، محدوده موردنظر را مشخص کنید؛ سپس نوع اپراتور را تعیین کرده و متن پیام کوتاه تبلیغاتی خودتان را بنویسید. در این روش، اپراتور پس از تأیید وضعیت پیام کوتاه مدنظرتان، به تمامی شماره موبایل‌های همراه اول، ایرانسل یا هر دو که در محدوده کدپستی تعریف شده‌اند، پیام تبلیغاتی را ارسال خواهد کرد.

4- ارسال براساس سن و جنسیت

گاهی اوقات حوزه کسب‌وکارتان به شکلی است که بیشتر مورد استفاده گروه سنی یا جنسیت خاصی از افراد است، مثل محصولات آرایشی و بهداشتی که بیشتر خانم‌ها مخاطب آن هستند. در این شرایط با استفاده از پنل‌ پیامکی می‌توانید مخاطبین یک منطقه را براساس سن و جنسیت مورد نظر کسب‌وکار خود تفکیک کنید تا جامعه هدف دقیق‌تری داشته باشید.

هر کدام از روش‌های گفته‌شده مزایای خاص خودشان را دارند. به عنوان مثال کسب‌وکارهایی که محصولات آن‌ها محدود به سن یا جنسیت خاصی است و نمی‌توانند همه افراد را مورد هدف قرار دهند باید حتما از شیوه آخر استفاده کنند. یا اگر آدرس نقشه محله یا شهر مدنظر هنوز کامل نشده، کد پستی بهترین گزینه است. اما هدف تمامی این روش‌ها یکسان است و در تمامی آن‌ها می‌توانید به شکلی مقرون به‌صرفه و هدفمند مشتریانی که در نزدیکی حوزه فعالیت شما هستند را به راحتی پیدا کنید.

حتما بخوانید: پاسخگوی خودکار پیامک چیست و چه کاربردی دارد؟

ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه ای هدفمند

مزایای ارسال پیامک منطقه ای

ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه‌ای برای دسترسی پیدا کردن به مشتریان یک منطقه خاص، برای کسب‌وکارهای محلی و بومی بسیار مؤثر و کم هزینه است. اما این موارد تنها بخشی از مزایای این روش تبلیغاتی است. در ادامه به سایر موارد نیز اشاره خواهیم کرد:

  • این شیوه ارسال پیام تبلیغاتی محدود به شهر یا محله خاصی نیست. تمامی کسب‌وکارهای لوکال و محلی مانند سوپرمارکت‌ها هم می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند. با ارسال لینک در پیامک میتوانید کاربرها را به لندینگی که مد نظرتان هست هدایت کنید.
  • برای کسب‌وکارهایی که حوزه فعالیت گسترده‌ای ندارند و در ابتدای کار به فکر شیوه تبلیغاتی مؤثری هستند که هزینه زیادی هم به همراه نداشته باشد، گزینه مناسبی است. با کمک ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه‌ای می‌توان هزینه‌ها را مدیریت کرد و نتایج ارزشمندی به دست آورد.
  • این روش برای برندینگ و شناخته شدن در بین رقبا هم کاربرد دارد و می‌توان آگاهی کاربران نسبت به برند را افزایش داد.
  • راه‌اندازی و کار کردن با پنل ارسال اس‌ام‌اس انبوه تبلیغاتی بسیار ساده است و زمان بسیار کمی نیاز دارد.
  • در این روش می‌توانید به تمامی افرادی که گوشی همراه دارند و حتی کسانی که به اینترنت دسترسی ندارند و کاربر آفلاین محسوب می‌شوند، پیامک تبلیغاتی ارسال کرد.
حتما بخوانید: ارسال پیامک از طریق دکل bts ایرانسل چه مزایایی دارد؟

مزایای ارسال پیامک منطقه ای

جمع‌بندی

ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه‌ای به شکل انبوه این اطمینان را حاصل کرده تا کسب‌وکارهای مختلف هر منطقه مثل فروشگاه‌ها، سوپرمارکت‌ها، رستوران‌ها و… بتوانند با مشتریان خاص خود در همان منطقه ارتباط بگیرند. این شیوه تبلیغاتی به روش‌های مختلف قابل انجام است که هر یک کاربرد و مزایای خاص خود را دارد. لازم به ذکر است که طبق تجربه، ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه‌ای هدفمند بهترین نتیجه را بین روش‌های گفته شده در این مقاله، داشته است. ضمنا در نظر داشته باشید که دسترسی به پنل پیامکی ضروری است. (چنانچه تمایل به ایده گرفتن از نمونه متن تبلیغاتی برای جذب مشتری دارید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید)

0 نظرات

ارسال نظر

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *