کمپین ایمیل مارکتینگ

کمپین ایمیل مارکتینگ و نکات اجرای یک کمپین موفق

طبق آخرین گزارش‌هایی که هاب اسپات منتشر کرده است، «ایمیل مارکتینگ» رتبه اول را در نرخ بازگشت سرمایه یا ROI داراست.

در حال حاضر بسیاری از کسب‌وکارها، با ارسال کمپین ایمیل مارکتینگ توانسته‌اند به فروش بالایی دست پیدا کنند. شما هم می‌توانید از این کانال پرسود بازاریابی استفاده کنید و تحولی در کسب‌وکارتان ایجاد کنید.

اما چطور و از کجا باید شروع کنید؟ چه مراحلی را باید طی کنید تا بهترین نتیجه را از کمپین ایمیل مارکتینگ خود بگیرید و موفق شوید؟

در این مقاله دربارهٔ صفر تا صد طراحی کمپین ایمیل مارکتینگ و نکات اجرای یک کمپین موفق صحبت خواهیم کرد. بیایید ابتدا ببینیم کمپین ایمیل مارکتینگ چیست و از کجا شروع شد.

کمپین ایمیل مارکتینگ چیست؟

اولین ایمیل تاریخ را ری تاملینسون در سال 1971 ارسال کرد و از آن‌جا بود که دوران مدرن، شکل جدیدی از ارتباط را آغاز کرد. این پیام حاوی اطلاعات خاصی نبود و فقط تعدادی عدد و حرف در آن وجود داشت.

سال‌ها بعد، گری تورک اولین ایمیل تبلیغاتی را ارسال کرد و آن‌جا بود که ایمیل مارکتینگ زاده شد. در لیست ایمیل تورک فقط چند هزار مشترک وجود داشت اما همین مسئله کافی بود که او را پدر اسپم نام‌گذاری کنند.

اصطلاح «کمپین» به معنی  ایجاد یک حرکت هدفمند برای پوشش یک نیاز است و به موارد مختلفی اطلاق می‌شود. «کمپین ایمیل مارکتینگ» به مجموعه‌ای از برنامه‌ها که با استفاده از ایمیل‌ برای رسیدن به یک هدف بازاریابی تدوین شده، گفته می‌شود که یک کسب‌وکار برای برقراری ارتباط با مشتریان فعلی یا بالقوه از آن استفاده می‌کند. از این ایمیل‌ها برای ترغیب مشتری به برقراری تعامل با شرکت استفاده می‌شود. کمپین‌های ایمیلی بخش مهمی از بازاریابی درونگرا محسوب می‌شوند.

اکنون که شما این مقاله را می‌خوانید احتمالا یک یا چند ایمیل دارید و تا به حال تعدادی ایمیل فرستاده‌اید یا دریافت کرده‌اید.

به احتمال زیاد بسیاری از ایمیل‌هایی که دریافت می‌کنید را یک راست به زباله‌دان ایمیل خود می‌فرستید. با وجود این‌که ایمیل‌ها ابزار مناسبی برای جذب مشتری محسوب می‌شوند، اما بسیاری از بازاریابان هنوز از این ابزار به درستی استفاده نمی‌کنند. بنابراین بهتر است همین حالا راه و روش ارسال ایمیل‌های صحیح را یاد بگیرید تا زمان و توجه مشتری را هدر ندهید و ایمیل‌های‌تان تاثیرگذاری خود را حفظ کنند.

مراحل اجرای یک کمپین ایمیل مارکتینگ موفق

ارسال کمپین ایمیل مارکتینگ، اگر به‌درستی و با رعایت اصول آن اجرا شود، قطعاً نتیجه‌بخش خواهد بود. اما نگران نباشید! اصول آن خیلی هم سخت نیست. در ادامه هر آنچه نیاز دارید را برایتان توضیح می‌دهیم.

مراحل اجرای کمپین ایمیل

بیایید مراحل اجرای کمپین موفق ایمیل مارکتینگ را یکی یکی بررسی کنیم.

مرحله اول: هدف‌های خود را به‌درستی مشخص کنید

پیش از اجرای کمپین بهتر است کمی وقت بگذارید و درباره اهداف خود بیاندیشید و به این فکر کنید که قرار است با این ایمیل به چه چیزی برسید. همین هدف‌گذاری به شما کمک می‌کند نوع کمپین خود را مشخص کنید و بگویید قرار است به چه کسانی ایمیل را بفرستید، چه محتوایی تهیه کنید و چگونه میزان موفقیت خود را اندازه‌گیری کنید.

ایمیل باید جزء مهمی از هر برنامه دیجیتال مارکتینگ باشد چرا که ارسال ایمیل‌ در تبدیل مشتری بالقوه به مشتری بالفعل و هم‌چنین ساخت وفاداری به برند بسیار موثر است.

کلید هدف‌گذاری صحیح برای کمپین ایمیل مارکتینگ این است که آن‌ها را با اهداف والاتر شرکت تطابق دهید. آیا هدفتان افزایش ثبت‌نام‌کنندگان در سایت برای محصول جدیدتان است؟ آیا می‌خواهید مشتریان بالقوه جدیدی برای تیم فروش ایجاد کنید؟ یا می‌خواهید افراد بیشتری در رویدادهایتان شرکت کنند؟

از آن‌جا که بازاریابی ایمیلی کانالی بسیار قدرتمند و موثر برای دسترسی به مخاطبانتان است، بهتر است برای هدف‌گذاری کمی فکر کنید و ببینید می‌خواهید به چه چیزی دست پیدا کنید.

برای این‌که بدانید چطور می‌توان بهتر اهداف را مشخص کرد، در این‌جا چند مثال برایتان می‌آوریم:

وب‌سایت BuzzFeed: این وب‌سایت بسیار معروف خبری-تفریحی از طریق فروش تبلیغات روی سایت خود کسب درآمد می‌کند. بنابراین هدف اصلی تیم بازاریابی این وب‌سایت، ایجاد ترافیک بیشتر است. باتوجه به این مسئله، BuzzFeed به طور مستمر خبرنامه‌های ایمیلی خود را که حاوی لینکی به داستان‌های وب‌سایتش است، با هدف افزایش تعداد بازدید‌ها به مشترکان ارسال می‌کند.

سازمان یونیسف: این سازمان خیریه جهانی همواره در حال تهیه کمک‌های انسان‌دوستانه و حمایت از مادران و کودکان در کشورهای جهان سوم است. در صورتی می‌توان گفت که تیم دیجیتال مارکتینگ این شرکت توانسته به موفقیت برسد که میزان کمک‌های مردم افزایش پیدا کند. بنابراین یونیسف از ایمیل برای برقراری ارتباط با مشترکان خیّر و آموزش دادن و اطلاعات دادن به آنان درباره  پروژه‌های داوطلبانه و خیرخواهانه استفاده می‌کند.

همان‌طور که در این مثال‌ها دیدید، برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری دربارهٔ آن‌چه می‌خواهید بفرستید، به شما کمک می‌کند که راحت‌تر مسیر خود را ادامه دهید.

مرحله دوم: لیست ایمیل خود را تهیه کنید

ایجاد لیست ایمیل

اکنون که اهداف خود را مشخص کردید و می‌دانید که می‌خواهید به چه چیزی برسید، وقت آن رسیده که لیست مخاطبان خود را آماده کنید.

برای تهیه لیست مخاطبان راه‌های متفاوتی وجود دارد اما حقیقت این است که روش صحیح انجام این کار به پاسخ‌های مرحله اولتان و انواع اهدافتان بستگی دارد. برای جمع‌آوری ایمیل دو راه دارید:

  • ایجاد لیستی از مشتریان دفتر تلفن خود

اگر قرار است از ایمیل مارکتینگ برای در ارتباط ماندن با مشتریان موجودتان استفاده کنید، بهتر است اطلاعات تماس آن‌ها را استخراج کنید و لیست‌تان را بر اساس همین مشتریان تهیه کنید.

  • لیست جدیدی تهیه کنید

اگر می‌خواهید با عده‌ای از افراد ارتباط برقرار کنید که اطلاعات تماس‌شان را ندارید، باید شروع به جمع کردن آدرس‌های ایمیل کنید و لیستی جدید ایجاد نمایید. برای تهیه لیست جدید باید دو کار انجام دهید:

انگیزه ارزشمند + ایجاد موقعیت اشتراک = لیست ایمیل بزرگ

برای ایجاد انگیزه ارزشمند باید محتوایی کامل و صحیح تولید کنید، برای کالا یا خدمات‌تان تخفیف بگذارید و ارزشی خاص برایشان ایجاد کنید مثلا ارسال رایگان بگذارید.

شما می‌توانید اشتراک خود را در قسمت‌های مختلف وبسایت قرار دهید تا جلوی چشم مخاطب باشد. مثلا آن را در منوی سربرگ قرار دهید یا در انتهای پست یا به صورت اسلایدر روی وب‌سایتتان بگذارید و مخاطبان را تشویق کنید ایمیل خود را ثبت کنند.

مرحله سوم: نوع کمپین‌تان را انتخاب کنید

برای ایمیل مارکتینگ از کمپین‌های متفاوتی می‌توانید استفاده کنید ولی توجه کنید که انتخاب نوع کمپین به هدفی که در مرحله اول انتخاب کردید بسیار وابسته است. انواع کمپین‌های ایمیل مارکتینگ را در ادامه حواهیم گفت:

  • خبرنامه یا Newsletter

خبرنامهٔ ایمیلی نوعی از کمپین ایمیلی است که معمولا به صورت مرتب ارسال می‌شود و درباره یک موضوع صحبت می‌کند. در این نوع کمپین، هدف این است که به صورت مرتب با مشترکینی که می‌شناسید یا همان مشتریان فعلی، در ارتباط بمانید. در چنین مواردی، «خبرنامه» بهترین نوع کمپین ایمیلی محسوب می‌شود. خبرنامهٔ ایمیلی باعث می‌شود شما برای همیشه در ذهن مخاطبتان بمانید.

  • بازاریابی پیشنهادی یا Marketing Offer

ایمیل بازاریابی پیشنهادی به هر نوع کمپینی گفته می‌شود که با هدف ایجاد پاسخ مستقیم آن را می‌فرستید. در این نوع ایمیل می‌توانید فرم‌های مختلفی قرار دهید:

  • در یک نوع کمپین می‌توانید برخی از آخرین محصولات را قرار دهید و آن‌ها را به خرید تشویق کنید.
  • در نوع دیگر کمپین می‌توانید تخفیف یا تبلیغی خاص برای محصول یا خدمتی را ارائه کنید.

ایمیل پیشنهاد بازاریابی در شرایطی موثر است که هدف، ایجاد فروش مستقیم باشد. در این ایمیل، پیشنهاد خرید یک محصول یا تخفیف را می‌دهیم و از یک CTA برای ایجاد تعامل با کاربر استفاده می‌کنیم.

  • اعلامیه یا Announcement

کمپین ایمیلی برای اعلام محصول جدید، ویژگی‌ها یا خدمات آن ارسال می‌شود.

کمپین اعلامیه زمانی خوب است که هدف، نگه داشتن تعامل با مخاطب یا همان مشتری فعلی و به روز نگه داشتن او است. در این نوع کمپین، هدف اولیه تبادل اطلاعات با مشتری است و هدف ثانویه، بازگرداندن مشتریان به سمت وب‌سایت برای خرید دوباره است.

  • دعوت‌نامه رویداد

کمپین ایمیلی دعوت‌نامه برای افزایش آگاهی مخاطبان از وقوع رویداد و تشویق آن‌ها به شرکت در آن است.

حتما بخوانید: با روش های جذب مشتری برای فروش بیشتر آشنا شوید

 

مرحله چهارم: کمپین اول خود را ایجاد کنید

حالا که اهداف خود را از ایجاد کمپین ایمیل مارکتینگ مشخص کردید، لیست مخاطبان را تهیه کردید و نوع کمپین را هم مشخص کردید، وقت آن رسیده که ایمیل خود را بسازید. برخی از پنل ایمیل مارکتینگ به شما در ایجاد کمپین ایمیلی کمک می‌کنند اما پیش از ایجاد کمپین ایمیل مارکتینگ به این موارد توجه کنید تا نتیجهٔ بهتری بگیرید:

  • ساختار کمپین خود را خوانا کنید

تحقیقات نشان داده که بزرگسالان به طور متوسط فقط 8 ثانیه می‌توانند تمرکز کنند. با چنین زمان کمی باید بدانید که مخاطبان هرگز ایمیل شما را کلمه به کلمه نمی‌خوانند و فقط بخش‌های مورد علاقهٔ خود را در آن اسکن می‌کنند.

بنابراین نوشتن متن‌های طولانی و استفاده از کلمات سنگین راهکار خوبی نیست. شما باید به گونه‌ای ایمیل‌تان را طراحی کنید که مخاطب حین خواندن و اسکن کردن به سمت دکمه CTA حرکت کند.

یکی از راه‌های خوب در طراحی، استفاده از روش هرمی است. در این روش قیف اطلاعات مانند یک هرم تا انتهای مقاله کوچک می‌شود و ناخودآگاه خواننده به سمت دکمه CTA سوق پیدا می‌کند.

  • از تصاویر و عناصر تصویری برای افزایش تعامل استفاده کنید

مطالعات نشان داده است که افراد تا سه روز پس از دیدن یک تصویر می‌توانند تا 65 درصد آن را به خاطر بیاورند، در حالی‌که فقط 10 درصد از یک متن را پس از سه روز به یاد می‌آورند.

بنابراین قراردادن عناصر تصویری به جای متن به شما کمک می‌کند ساختار به یادماندنی‌تری از ایمیل بسازید.

  • کمپین ایمیل مارکتینگ خود را شخصی‌سازی کنید

برای شخصی‌سازی ایمیل‌هایتان می‌توانید لیست مخاطبانتان را بخش‌بندی کنید یا از بازاریابی اتوماسیون استفاده کنید. مخاطبان معمولا بیشتر علاقه‌مندند که ایمیل مخصوص آن‌ها ارسال شود. یکی از کارهای بسیار مفیدی که می‌توانید برای شخصی‌سازی ایمیل‌ها استفاده کنید، نوشتن نام هر مخاطب در ابتدای ایمیل است.

  • مطمئن شوید که کمپین ایمیل به مخاطبتان مربوط است

دسته‌بندی مخاطبان از همان ابتدا به شما کمک می‌کند تا ایمیل‌های بهتری بفرستید و نتایج بهتری بگیرید. بهتر است ایمیل‌هایی که می‌فرستید در حیطهٔ علایق هر مخاطب باشد. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که ایمیل‌های شخصی‌سازی شده و دسته‌بندی شده، 58 درصد درآمد بیشتری کسب کرده‌اند. شما می‌توانید لیست ایمیل‌های خود را بر اساس معیارهای زیر بخش‌بندی کنید:

  • مشخصات جغرافیایی
  • مشخصات جمعیت شناسی (سن، جنس و غیره)
  • بازار (علایق مخاطب به بازار یا صنعتی خاص)
  • فعالیت‌های گذشته
  • فعالیت‌های جاری
  • داده‌های مشتری
  • به زمان‌بندی ارسال ایمیلتان توجه کنید

زمانی‌که می‌خواهید برای ارسال کمپین ایمیلی برنامه‌ریزی کنید، حتما برنامه زمانی مناسبی را نیز در نظر بگیرید. پیشنهاد ما این است که از مخاطبتان بپرسید که دوست دارد هر چند وقت یک‌بار ایمیل‌های تبلیغاتی دریافت کند. زمان ارسال بین دو ایمیل را خیلی زیاد یا خیلی کم نگذارید. چرا که تعداد ایمیل و زمان‌بندی آن در ایجاد درآمد و تعامل بسیار مهم است. طبق نتایج به دست آمده، بهترین نتیجه زمانی به دست می‌آید که حداقل ماهی یک بار ایمیل ارسال شود.

با رعایت این موارد و طراحی کمپینی کامل می‌توانید نظر مخاطبتان را جلب کنید، اطلاعات مفید و مربوط به او ارائه کنید و عملیات خرید را برای او راحت کنید.

حتما بخوانید: بهترین راه‌های بهبود نرخ تبدیل ایمیل /see_also]

مرحله پنجم: صفحه فرودی مناسب برای تبدیل مشتری به مخاطب طراحی کنید.

طراحی لندینگ پیج مناسب

پس از این‌که هر مخاطب، ایمیل ارسالی را باز کرد و خواند، با کلیک روی دکمه اقدام به عمل باید وارد وب‌سایت شما شود. برای این‌که او در وب‌سایت شما بماند و تبدیل به خریدار شود، باید صفحه فرودی مناسب برایش طراحی شده باشد. صفحات فرود برای این طراحی می‌شوند که مشتری بالقوه را به مشتری بالفعل تبدیل کنند.

برای ساخت صفحه فرودی جذاب این موارد را رعایت کنید:

  1. عنوانی مفید و جذاب در سربرگ خود قرار دهید.
  2. تصویری قرار دهید که نشان دهندهٔ پیشنهادتان باشد.
  3. محتوایی کامل و ساده، واضح و مختصر بنویسید.
  4. دکمهٔ اقدام به عمل واضحی در صفحه قرار دهید.
  5. پیشنهادی مرتبط و جذاب ارائه کنید.
  6. صفحهٔ خود را سازگار با موبایل و تبلت ایجاد کنید.
  7. برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی کنید.
  8. صفحه تشکر نیز بسازید.

مرحله ششم: نتایج خود را اندازه‌گیری و تحلیل کنید

آنالیز نتیجه ایمیل مارکتینگ

از همان زمان که اولین ایمیلتان را می‌فرستید و مخاطبی آن را دریافت می‌کند و آن را باز می‌کند، می‌توانید آن را تحلیل کنید و موفقیت کمپین‌تان را بسنجید. از دو طریق می‌توانید میزان موفقیت کمپین ایمیل مارکتینگ خود را بسنجید:

اول از طریق سرویس دهندهٔ ایمیل مارکتینگ خود و ابزارهای موجود برای سنجش

دوم از طریق ابزارهای تحلیلی وب‌سایتتان مانند گوگل آنالیتیکس

تحلیل و بررسی میزان موفقیت کمپین ایمیل مارکتینگ به شما کمک می‌کند مشکلات احتمالی خود را برای دفعات بعدی رفع کنید و ساختار بهتری در ایمیل‌های بعدی ارائه کنید.

[see_also]“آشنایی با بهترین ابزارهای ایمیل مارکتینگ” نجوا را از دست ندهید!

مهم‌ترین عوامل در اجرای کمپین ایمیل مارکتینگ موفق

برای این‌که کمپین ایمیل مارکتینگ موفق‌تری پیاده کنید لازم است نکات و اصول پایهٔ آن را به درستی اعمال کنید. در این بخش به چند نکتهٔ مهم برای ایجاد ساختاری اصولی اشاره می‌کنیم.

  1. مطمئن باشید که مخاطب به شما اجازه ایمیل فرستادن را داده است.

یادتان باشد که شما میهمان ایمیل مخاطبتان هستید، پس حق ندارید بدون اجازه وارد آن شوید. اگر مخاطبتان به شما اجازه ارسال ایمیل نداده است، برایش ایمیل نفرستید. از لیست ایمیل‌های از پیش تعیین شده به هیچ وجه استفاده نکنید. برای دریافت اجازه از او می‌توانید این کارها را انجام دهید:

  • محتوایی ارزشمند تولید کنید و برای دانلود از او بخواهید ایمیلش را به شما بدهد تا برایش لینک دانلود بفرستید.
  • از او بخواهید در خبرنامهٔ وب‌سایتتان عضو شود.
  • از او بخواهید برای آگاهی از تخفیف‌ها و آخرین محصولات، ایمیلش را به شما بدهد.
  1. اشتراک و لغو اشتراک از ایمیل را راحت کنید.

اگر کسی بخواهد از آخرین اطلاعات و اخبار سایت شما آگاه شود باید بتواند به راحتی ایمیلش را به شما بدهد بنابراین حتما در وب‌سایتتان بخشی را برای اشتراک و دادن ایمیل اختصاص دهید.

از طرف دیگر ممکن است مشترک بخواهد لغو اشتراک کند و دیگر ایمیلی از سوی شما دریافت نکند. بهتر است برای این کار هم راهی راحت جلوی مشتری قرار دهید. در غیر اینصورت ممکن است وی شما را بلاک یا اسپم کند که در این‌حال ضررش برای شما بیشتر خواهد بود.

  1. ایمیل خوشامدگویی برای مشترکین جدید ارسال کنید.

زمانی‌که مخاطبی ایمیلش را برای شما ثبت می‌کند در واقع با شما تعامل ایجاد کرده است و یک قدم برای دوستی به سویتان گذاشته است. بنابراین بهتر است شما هم قدمی پیش بگذارید و با ارسال ایمیل تشکر، دوستی را کامل کنید.

شما حتی می‌توانید با ارسال کد تخفیفی از او تشکری جانانه به عمل آورید.

  1. محتوایی برای مخاطبان بفرستید که می‌خواهند.

اگر مخاطبان خود را بر اساس علایق‌شان دسته‌بندی کرده باشید، می‌توانید برای هر شخص محتوایی را ارسال کنید که بیشتر برایش مهم است. اگر محتوایی ارسال کنید که طبق میل آن‌ها نباشد احتمالا آن ایمیل را باز نمی‌کنند یا کاملا اشتراک‌شان را لغو می‌کنند.

  1. موضوع ایمیلتان را به گونه‌ای بنویسید که افراد بیشتری ایمیل را باز کنند.

اولین نکتهٔ مهمی که در نوشتن عنوان ایمیل باید به آن توجه کنید، اندازهٔ تعداد کاراکترهای موضوع ایمیل است. بر اساس نتایج تحقیقات، 50 درصد ایمیل‌ها از طریق جیمیل یا اپل میل باز می‌شوند. تعداد کاراکتر مناسب در این دو نوع ایمیل، 41 کاراکتر در آیفون و 70 کاراکتر در جیمیل است.

نوشتن موضوعی جذاب، ارائهٔ پیشنهاد یا تخفیف نیز به شما در باز شدن ایمیلتان بسیار کمک می‌کند.

در کنار همه این موارد، تحقیقات نشان داده که فقط 6.9 درصد از موضوع‌های ایمیل از شکلک‌ها استفاده می‌کنند بنابراین اگر استفاده از شکلک با ساختار برندتان متناسب است، می‌توانید برای جلب توجه بیشتر از شکلک‌ها نیز استفاده کنید.

مورد مهم دیگری که می‌توانید در این موضوع از آن بهره‌مند شوید، استفاده از اطلاعات شخصی‌سازی شده است. متخصصان این امر توصیه می‌کنند که از نام اشخاص در قسمت موضوع زیاد استفاده نکنید. در عوض می‌توانید از نام شرکت، تاریخ تولد، اطلاعات مربوط به تعامل با سایت یا برند شما استفاده کنید.

برای این‌که ایمیلتان باز شود بهتر است پیامی واضح بنویسید که برای مخاطب ارزش دارد (مثلا تخفیف کوتاه مدت).

در نهایت برای این‌که بدانید موضوع را بهتر است چگونه بنویسید می‌توانید از تست A/B استفاده کنید.

  1. از تصاویر جذاب و مناسب استفاده کنید.

از تصاویری استفاده کنید که جذاب هستند، جزئیات زیادی ندارند و با موضوع شما ارتباط دارند. تصاویر را به گونه‌ای انتخاب کنید که با برند شما همگونی داشته باشند و با انواع دستگاه‌ها نیز سازگار باشند.

  1. زمان مناسب ارسال ایمیل را در نظر بگیرید.

بر اساس تحلیلی، میزان پاسخگویی در 20 میلیون ایمیل روزهای سه‌شنبه در ساعت 11 صبح بهتر بوده است. با این‌حال ممکن است این ساعت برای همه نوع ایمیل یا برندی مناسب نباشد. پس با ارسال ایمیل در ساعت‌ها و روزهای مختلف هفته بهترین ساعت ارسال ایمیل برای مخاطبانتان را کشف کنید.

  1. اقدام به عمل مناسبی بنویسید.

اگر ایمیلی بفرستید و در آن از مخاطبتان نخواهید کاری برایتان انجام دهد نتیجه‌ای هم از آن نخواهید گرفت. تعبیه صحیح دکمه CTA یکی از اساسی‌ترین بخش‌های هر کمپین ایمیل مارکتینگ به حساب می‌آید. دکمه اقدام به عمل باید مخاطب را به صفحه‌ای مناسب و پیشنهادی مرتبط هدایت کند که در بیرون از ایمیل قرار دارد.

جمع‌بندی

همین امروز ایمیل مارکتینگ را شروع کنید چرا که درصد بسیار زیادی از فروش و درآمد شما را همین تاکتیک تامین خواهد کرد. پیش از هر ترفند و قانونی این نکته را در نظر داشته باشید: با مشترکان خود مانند انسان رفتار کنید نه ربات!

اگر این قانون طلایی را در صدر ذهن‌تان داشته باشید و تمام مراحل طراحی کمپین را با توجه به این اصل پیش ببرید، به تمام اهدافتان خواهید رسید. برای طراحی کمپین ایمیل مارکتینگ خود زمان بگذارید و آن را به بهترین شکل طراحی کنید، چرا که فقط زمانی به موفقیت می‌رسید که به دقت کمپین را طراحی کرده باشید.

در نهایت بهتر است از سرویس ایمیل مارکتینگی استفاده کنید که نتایج کمپین را به شما به درستی نشان دهد، کار با آن ساده باشد و به شما برای طراحی هرچه بهتر و جذاب‌تر کمپین‌تان کمک کند. پیشنهاد ما به شما سرویس ایمیل مارکتینگ نجوا است. سرویس ایمیل مارکتینگ نجوا، به‌طور پیش‌فرض، ارسال 2000 ایمیل رایگان را در اختیار شما قرار می‌دهد. امکانات این ابزار با نمونه‌های خارجی تفاوتی ندارد و شما می‌توانید از موارد زیر استفاده کنید:

  • ارسال ایمیل گروهی به صورت زمان‌بندی شده
  • استفاده از پنل کاربری و ارسال ایمیل بدون نیاز به دانش فنی
  • امکان استفاده از تست A/B
  • اتوماسیون بازاریابی
  • استفاده از قالب‌های پیش‌فرض
  • دسته‌بندی مخاطبان و کاربران (سگمنتیشن)
  • سیستم گزارش‌دهی حرفه‌ای و دقیق
  • و…

اما این تمام ماجرا نیست. هر زمانی به ارسال ایمیل بیشتر یا استفاده از امکانات حرفه‌ای نیاز داشته باشید، می‌توانید خیلی راحت پلن خود را ارتقا دهید و برخلاف سرویس‌دهندگان ایمیل مارکتینگ خارجی، هزینهٔ مورد نظر را به صورت ریالی بپردازید. ضمن این‌که همیشه می‌توانید از پشتیبانی فنی و تخصصی و مشاوره‌های مارکتینگی تیم کارشناسان حرفه‌ای نجوا بهره ببرید.

2 نظرات

ارسال نظر

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *