آموزش ایمیل مارکتینگ

آموزش ایمیل مارکتینگ حرفه ای از صفر تا صد (رایگان و کاربردی)

درست در همین لحظه که بعضی از ایرانی‌ها دارند به این فکر می‌کنند که آیا ایمیل مارکتینگ جواب می‌دهد یا نه، بسیاری از کسب‌وکارها در حال کسب درآمد از این کانال موثر بازاریابی هستند؛ تا جایی که برخی بیزنس‌ها از آن به عنوان یکی از اصلی‌ترین کانال‌های فروش خود یاد می‌کنند. 

اگر تا به حال ایمیل مارکتینگ نکرده‌اید یا دوست دارید آن را حرفه‌ای‌تر انجام دهید، این مقاله را به دقت بخوانید. چون قرار است از سیر تا پیاز آموزش ایمیل مارکتینگ را برایتان توضیح دهیم. در انتها اگر سوالی داشتید که بی‌پاسخ ماند، حتماً در بخش دیدگاه‌ها از ما بپرسید.

چرا آموزش ایمیل مارکتینگ تا این حد مهم است؟

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی تقریبا پای ثابت تمام استراتژی‌های تبلیغاتی و بازاریابی در فضای آنلاین است. کسب‌وکارهای مختلف با توجه به مخاطبان هدف خود از این روش استفاده می‌کنند تا بتوانند محتوای موردنظرشان را به آن‌ها برسانند. با داشتن یک ایمیل و ارسال یک متن ساده هم می‌توانید بازاریابی ایمیلی را انجام دهید، ولی این تمام ماجرا نیست و راهی طولانی در پیش دارید. برای شروع بد نیست ببینیم که بازاریابی ایمیلی دقیقا چیست؟

اگر بخواهیم خیلی ساده این مفهوم را تعریف کنیم، در واقع پیاده‌سازی برنامه‌های بازاریابی بر بستر ایمیل و ارسال پیام الکترونیکی را می‌توان بازاریابی ایمیلی دانست. اما این مفهوم در واقع تعریفی گسترده‌تر دارد؛ چراکه بازاریابی به معنای اطلاع‌‌رسانی، برقراری ارتباط، ارزش‌آفرینی، جلب اعتماد، انتشار محتوا و حتی حفظ ارتباط بعد از نهایی شدن خرید است. به همین دلیل، بازاریابی از طریق ارسال ایمیل، یکی از زیرشاخه‌های دیجیتال مارکتینگ است که در آن تمام فرایندهای بالا از طریق ایمیل انجام می‌شود.

این راهکار نسبت به بسیاری از روش‌های دیگر هزینه کمتری داشته، سریع‌تر و ساده‌تر انجام می‌شود و در نهایت بازگشت سرمایهٔ بسیار خوبی دارد. به همین دلیل بسیاری از کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک از این روش استفاده می‌کنند و ما هم در این مقاله سعی داریم به‌طور مفصل به آموزش ایمیل مارکتینگ بپردازیم.

بد نیست کمی به آمارهای جذاب در این حوزه توجه کنید:

  • براساس تحقیقاتی که توسط DMA انجام شده است، هر مشترکی که عضو خبرنامهٔ ایمیلی شما می‌شود، به طور متوسط 37.66 دلار ارزش دارد. از طرف دیگر بسیاری از روش‌های تبلیغاتی و برقراری ارتباط با مخاطبان در کشور ما در دسترس نیست.
  • به گفته لیتموس نرخ بازگشت سرمایه (ROI) این روش 38 به 1 است. یعنی هر هزینه‌ای که برای ارسال ایمیل انجام می‌دهید می‌تواند 38 برابر برای شما بازگشت سرمایه داشته باشد.

نرخ بازگشت سرمایه بالا در ایمیل مارکتینگ

به همین دلیل ارسال ایمیل هنوز هم خیلی خوب جواب می‌دهد و می‌توانید روی آن حساب ویژه‌ای باز کنید، به شرط اینکه اصولی و درست از پتانسیل‌های آن بهره بگیرید. در این شرایط می‌توانیم بگوییم آموزش ایمیل مارکتینگ به یکی از ضروریات هر بیزنسی تبدیل شده است. حالا بهتر است کمی دقیق‌تر و بیشتر به مزایای این سیستم بپردازیم و ببینیم چرا کسب‌وکارها باید از آن استفاده کنند.

حتما بخوانید: ایمیل مارکتینگ چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

مزایای ایمیل مارکتینگ برای کسب‌وکارهای ایرانی

پیش از اینکه وارد موضوع آموزش ایمیل مارکتینگ شویم، بیایید کمی درباره مزایای بازاریابی ایمیلی برای بیزنس‌ها صحبت کنیم:

  1. اجرای سریع و آسان: به‌طور کلی شما می‌توانید کمپین‌های خود را نسبت به برنامه‌های دیگر سریع‌تر اجرا کنید. به کمک سرویس‌های مختلف و با داشتن اطلاعات کافی و حتی بدون دانش برنامه‌نویسی و فنی می‌توانید بهترین ایمیل‌ها را بفرستید.
  2. هزینهٔ مقرون به صرفه: بازاریابی به وسیله‌ی ارسال ایمیل انبوه یکی از مقرون به صرفه‌ترین راهکارهایی است که می‌توانید از طریق ایمیل‌های خودتان یا از راه سرویس‌های محتلف، محتوایتان را به صورت انبوه ارسال کنید و به اندازهٔ مصرف، هزینه بپردازید.
  3. بازگشت سرمایه بسیار خوب: همان‌طور که اشاره کردیم، این روش بازگشت سرمایهٔ بسیار خوبی دارد و در ازای هزینهٔ پرداختی، چندین برابر آورده برای شما خواهد داشت.
  4. اثربخشی سریع و لحظه‌ای: بعد از اجرای کمپین و به محض دیده شدن محتوای ایمیل توسط کاربران می‌توانید منتظر نتایج مثبت آن باشید.
  5. محتوای سفارشی و شخصی‌سازی شده: در دنیای امروز، دیگر پیام‌های تکراری، جذاب و ترغیب‌کننده نیست. به همین دلیل از ایمیل می‌توانید برای ارسال محتوای سفارشی‌سازی و شخصی‌سازی شده متناسب با مخاطبان هدف خود استفاده کنید.
  6. طبقه‌‌بندی مخاطبان و مشتریان: ارسال پیام‌های واحد یا اجرای کمپین‌های یکسان برای همهٔ مخاطبان و مشتریان جالب نیست. برای مثال شما نمی‌توانید کمپینی که با هدف ریتنشن مارکتینگ و وفادارسازی مشتریان انجام داده‌اید، برای سرنخ‌های جدید هم تکرار کنید.
  7. بستر رایگان انتشار محتوا: اگر محتوای جذابی دارید، حتما باید به فکر دیده شدن و توزیع آن باشید. ایمیل یکی از بسترهای رایگان برای انتشار محتواست که به کمک آن می‌توانید مطالب جذاب و کاربردی را به مخاطبان و مشترکان خود برسانید.
  8. ارتباط بی‌واسطه با لیست خودتان: در این روش شما لیستی واقعی از مخاطبان و مشتریانتان دارید و می‌توانید بدون واسطه برای اهداف مختلف با آن‌ها در ارتباط باشید.
  9. ارزیابی رفتار مشتریان: به کمک گزارش‌های دقیق و تحلیلی که دریافت می‌کنید، می‌توانید تحلیل خوبی روی رفتار مشتریان، علایق، نیازها و ارتباطات آن‌ها داشته باشید.
حتما بخوانید: میلرلایت چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

آموزش ایمیل مارکتینگ قدم به قدم

احتمالا این سوال هم در ذهن شما وجود دارد که برای اجرای بازاریابی از طریق ایمیل از کجا شروع کنیم؟ مراحل آن را به‌طور مختصر در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

مراحل شروع در آموزش ایمیل مارکتینگ

اگر بخواهیم بدون فوت وقت سراغ اصل مطلب برویم، به‌طورکلی برای شروع می‌توانید این قدم‌ها را طی کنید:

گام 1: استراتژی خود را تعیین کنید

اگر به دنبال موفقیت هستید، هیچ کاری را نباید بدون داشتن استراتژی و برنامه‌ریزی دقیق شروع کنید. برای ارسال ایمیل نیز اولین کار، داشتن استراتژی مدون و استاندارد است. باید بدانید در چه وضعیتی قرار دارید، برنامه‌های شما چیست و قرار است به کجا برسید.

برای این کار می‌توانید خودتان دست به کار شوید و یک برنامه‌ریزی دقیق انجام دهید. اما یادتان باشد مهم‌ترین موضوعی که باید مشخص کنید این است که این شیوه از بازاریابی چه جایگاهی در برنامه‌های بازاریابی شما دارد و قرار است چه کمکی به مخاطبان و مشتریان کند.

در این بخش از آموزش ایمیل مارکتینگ به نکات تدوین یک استراتژی مناسب می‌پردازیم:

  1. تعریف مخاطبان هدف: اینکه قرار است کمپین شما برای چه مخاطبانی اجرا شود و محتوا قرار است به دست چه کسانی برسد، اهمیت زیادی دارد. این نکته را فراموش نکنید که یک ایمیل موفق و موثر، ایمیلی است که مرتبط با مخاطبان هدف باشد. بنابراین مانند دیگر راهکارهای بازاریابی، اینجا هم باید از طراحی پرسونا، تشخیص نیاز و مشکلات آنها شروع کنید.
  1. هدف‌گذاری دقیق: مرحلهٔ بعدی مانند دیگر استراتژی‌ها، هدف‌گذاری و تعیین دقیق اهداف است. برای این کار می‌توانید از مدل‌های مختلفی چون SMART یا 5S استفاده کنید.
  2. ایجاد راهی برای ثبت نام: قرار است برای مخاطبان هدف خود ایمیل بفرستید. پس باید روش‌هایی را در نظر بگیرید که بیشترین و باکیفیت‌ترین سرنخ‌ها عضو لیست ایمیل شما شوند. این افراد با مشترک شدن در سرویس شما، اجازه می‌دهند محتوای خود را از طریق ایمیل برای آنها بفرستید. برای این کار می‌توانید از فرم‌های ثبت نام یا خبرنامه استفاده کنید.
  3. تعیین نوع کمپین ایمیلی: این کمپین‌ها تنوع زیادی دارند و انتخاب گزینهٔ مناسب می‌تواند سخت و گیج‌کننده باشد. آیا به صورت روزانه یا هفتگی خبرنامه می‌فرستید؟ باید درباره محصولات جدید اطلاع‌رسانی کنید؟ پست‌های ارزشمند بلاگ را به اشتراک می‌گذارید؟ سوالاتی از این دست و پاسخ‌هایی که بازاریاب‌ها به آن‌ها می‌دهند، مشخص می‌کند که کدام کمپین بازاریابی ایمیلی برای شما بهتر است.
  4. زمان‌بندی: باید مشخص کنید که قرار است هر چند وقت یک بار با مخاطبان لیست ایمیل خود در ارتباط باشید و آن‌ها چه زمانی باید منتظر شما باشند. این زمان‌بندی به کار شما نظم می‌دهد و اجرای دقیق آن باعث افزایش اعتماد و وفاداری مخاطبان خواهد شد.
  5. اندازه‌گیری نتایج: بدون سنجش نتایج به دست آمده و بررسی گزارش‌های تحلیلی، هیچ کمپینی موفق نمی‌شود. بازاریاب‌ها باید همه چیز را اندازه‌گیری کنند؛ چرا که گاهی تغییر یک متریک یا KPI می‌تواند نتایج قابل توجهی به همراه داشته باشد.

گام 2: لیست ایمیل خود را بسازید

وقتی قرار است برای عده‌ای ایمیل بفرستید، باید لیستی از مخاطبینی را که هدف اصلی شما هستند، تهیه کنید. ضمن اینکه باید خودشان تمایل داشته باشند که در خبرنامه ایمیلی شما عضو شوند. هر چه بیشتر بتوانید با روش‌های مختلفی چون انتشار کتاب‌های الکترونیکی رایگان، کد تخفیف، برگزاری وبینار، اینفوگرافی و… سرنخ‌های بیشتری جمع‌آوری کنید، شانس شما برای موفقیت بیشتر خواهد شد.

نکته: می‌دانستید در پنل نجوا می‌توانید خودتان فرم عضوگیری ایمیل بسازید؟ این کار را به‌راحتی و با متن و تصویر دلخواهتان می‌توانید انجام بدهید. کافیست از منوی ایمیل، وارد بخش «فرم عضوگیری» شوید.

 

گام 3: سرویس‌دهنده مناسبی را انتخاب کنید

مرحله بعدی که اهمیت زیادی هم دارد، انتخاب بهترین پلتفرمی است که بتواند کار شما را به درستی انجام دهد. برای این منظور می‌توانید به سراغ سرویس‌های خارجی و ایرانی بروید که هر کدام مزایای خودشان را دارند و در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

پلتفرم‌های زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که به صورت پیش‌فرض قابلیت‌های زیادی چون موارد زیر را در اختیار کاربران قرار می‌دهند و بیشتر امکانات آن‌ها مشابه یکدیگر است:

  1. ارسال انبوه و زمان‌بندی شده انواع ایمیل
  2. کاربری آسان و امکان استفاده به صورت Drag & Drop
  3. بخش‌‌بندی مشترکان و مخاطبان هدف (سگمنتیشن)
  4. استفاده از قالب‌های پیش‌فرض بدون نیاز به دانش فنی
  5. سفارشی‌سازی و شخصی‌سازی محتوا
  6. اتوماسیون بازاریابی
  7. گزارش‌های آماری و تحلیلی
  8. سازگاری با پلتفرم، نرم‌افزار و سیستم‌های مدیریت محتوا
  9. پیاده‌سازی تست A/B
  10. امکان طراحی فرم‌های مختلف

شرکت‌های مختلفی در سراسر دنیا هستند که در زمینهٔ سرویس‌های ارسال ایمیل فعالیت می‌کنند. اما همان‌طور که می‌دانید تقریبا در بیشتر مواقع، کاربران ایران به دلایل مختلف در استفاده از سرویس‌های خارجی به ویژه نسخه‌های پریمیوم و پلن‌های پولی دچار مشکل می‌شوند.

محدودیت‌های استفاده از سرویس‌های خارجی:

  • تحریم‌ کاربران ایرانی
  • مسدود کردن IPهای ایران
  • پرداخت ارزی و هزینه‌های بالا
  • نبود پشتیبانی مناسب
  • کارنکردن برخی قابلیت‌ها در ایران
  • سفارشی‌نبودن متناسب با نیاز کاربران ایرانی

نجوا، یکی از قوی‌ترین و کامل‌ترین سرویس‌های ایمیل مارکتینگ ایرانی است که به‌خوبی بعد از تحقیقات کامل و نیازسنجی کاربران ایرانی توانسته سرویسی را ارائه کند که نه تنها هم‌پای نمونه‌های خارجی، امکانات جامعی داشته باشد، بلکه مشکلات آن‌ها را نیز نداشته باشد. با ثبت‌نام در سرویس ایمیل مارکتینگ نجوا ۲۰۰۰ ایمیل رایگان به شما تعلق می‌گیرد. هر زمانی هم به ارسال ایمیل بیشتر یا استفاده از امکانات حرفه‌ای نیاز داشته باشید، می‌توانید خیلی راحت پلن خود را ارتقا دهید و برخلاف نمونه‌های خارجی، هزینهٔ مورد نظر را به صورت ریالی بپردازید.

پلتفرم نجوا به کاربران ایرانی کمک می‌کند تا همیشه بتوانند از پشتیبانی فنی و تخصصی و مشاوره‌های مارکتینگی این تیم بهره ببرند. پس نیازی نیست هر زمان به مشکل خوردید، نگران عدم پشتیبانی و تحریم باشید.

گام 4: ایمیل خود را طراحی کنید

در گام بعدی باید ایمیل‌های مورد نظر و فرم‌های ثبت نام را طراحی و منتشر کنید تا بتوانید مشترکان را افزایش دهید. برای این کار می‌توانید از قالب‌های آماده سرویس خود استفاده کنید. اما طراحی ایمیل‌های جذاب و فرم‌های ثبت نام، تنها به جلوه‌های ظاهری و زیبایی‌های بصری خلاصه نمی‌شود و ترفندهایی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید:

  • موضوع و عنوان جذاب: عنوان ایمیل، ویترین کار شماست و اگر می‌خواهید ایمیل‌هایتان باز شده و خوانده شود، باید تیتر خوب و جذابی برای آن در نظر بگیرید. این کار کمک می‌کند که نرخ باز شدن آن بالاتر برود. ضمن اینکه استفاده از ایموجی‌ها نیز می‌تواند نرخ باز شدن ایمیل را دوچندان کند.
  • تصاویر زیبا: ایمیل‌هایی که فقط حاوی محتوای متنی هستند، جذابیت زیادی ندارند. اگر می‌خواهید محتوای شما چشمگیر و چشم‌نواز باشد، استفاده از تصاویر زیبا، باکیفیت و جذاب را فراموش نکنید. البته که عکس‌ها باید به موضوع و محتوای ایمیل مرتبط باشد.
  • ریسپانسیو بودن: کاربران، ایمیل‌های شما را روی دستگاه‌های مختلف مشاهده می‌کنند، بنابراین خیلی مهم است که طراحی شما ریسپانسیو و واکنشگرا باشد. حسابی حواستان به کاربران موبایل باشد.
  • کال تو اکشن کاربردی: اگر هیچ‌گونه دعوت به اقدامی (CTA) را در ایمیل خود تعبیه نکنید، خیلی هم نباید منتظر نتایج جذاب باشید. کال تو اکشن اصولی و جذاب در افزایش نرخ کلیک و نرخ تبدیل غوغا می‌کند.
  • شخصی‌سازی: همان‌طور که پیشتر هم اعلام کردیم کاربران عاشق محتوای سفارشی‌سازی شده برای خودشان هستند و دوست دارند مستقیم مورد خطاب قرار بگیرند.
حتما بخوانید: marketing automation چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

گام ۵: زمان‌بندی مناسبی داشته باشید

برای مشخص کردن فرکانس ارسال ایمیل و اینکه هر چند وقت یک‌بار باید پیام خودتان را برای مخاطبان ارسال کنید، روش‌های مختلفی وجود دارد. اگر در شروع کار هستید، براساس پرسونا و رفتار مخاطبان و گیرندگان باید پیش بروید و چاره‌ای جز آزمون و خطا ندارید. سپس می‌توانید براساس گزارش‌های مختلف و تست A/B پیشروی کنید تا به مدل موردنظرتان برسید.

گام ۶: نتایج را بررسی کنید

در صورتی که روی هر کمپین نظارت دقیقی وجود نداشته باشد، نمی‌توانید مشکلات موجود را برطرف و کمپین خود را اصلاح کنید. بنابراین باید کمپین خود را براساس شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPIs) مختلف مانند نرخ بازشدن ایمیل، نرخ کلیک، نرخ تبدیل، تعداد افرادی که عضویت خود را لغو کردند و بازخوردهای مشترکان اصلاح کنید.

برای مثال، بخش Report هر کمپین ایمیل در پنل ایمیل مارکتینگ نجوا به شکل زیر نمایش داده می‌شود:

تحلیل و بررسی نتایج در آموزش ایمیل مارکتینگ

برای بررسی نتایج به دست آمده، موارد مختلفی وجود دارد که باید به درستی آن‌ها را اندازه‌گیری کنید:

  • گزارش تحویل: در این قسمت باید بررسی کنید که نرخ ایمیل‌های ارسال شده به اینباکس مشترکان نسبت به کل ایمیل‌های ارسالی چقدر بوده است.
  • نرخ بازکردن: این قسمت، درصد باز شدن ایمیل بعد از ارسال به اینباکس مشترکان را نشان می‌دهد.
  • نرخ کلیک: یکی از مهمترین شاخص‌های کلیدی که باید بررسی کنید نرخ کلیک است. در این قسمت اندازه‌گیری می‌کنیم که چند درصد مشترکان بعد از خواندن محتوای ایمیل روی دکمه CTA آن کلیک کرده‌اند.
  • لغو عضویت: تعداد افرادی که عضویت خود را لغو کرده‌اند و دیگر نمی‌خواهند ایمیل شما را دریافت کنند هم مهم است.
حتما بخوانید: با ۵۸ ایده خبرنامه ایمیلی آشنا شوید!

آشنایی با چند اصطلاح تخصصی ایمیل مارکتینگ

احتمالاً برایتان پیش آمده که در بازاریابی ایمیلی، به واژه‌ها و اصطلاحاتی برخورد کنید که ندانید چه معنایی دارند. برای اینکه آموزش ایمیل مارکتینگ در این مقاله کامل شود، ما مهم‌ترین و پرکاربردترین اصطلاحاتی را که در ایمیل مارکتینگ به کار می‌رود برایتان آورده‌ایم. با یادگیری این واژه‌ها، دیگر نگران این نباشید که چیزی را نمی‌دانید!

  • تنظیمات DNS و Signature: وقتی می‌خواهید ایمیل مارکتینگ را شروع کنید، لازم است تنظیماتی را روی سایت خود قرار دهید که به آن تنظیمات Signature می‌گوییم. این تنظیمات شامل ست کردن رکوردهای DNS است که باید روی هاست سایتتان تنظیم شوند. 
  • ارسال‌کننده (Sender) و Reply-to: ارسال‌کنند، آدرس ایمیلی است که خوانندگان ایمیل شما در اینباکس خود می‌بینند. اگر مخاطب شما بخواهد به ایمیل شما پاسخی بدهد، ایمیلی که به عنوان Reply-to تعیین کرده‌اید آن را دریافت خواهد کرد. 
  • انواع IP (اختصاصی و اشتراکی): هر ارسال‌کننده‌ای باید به یک IP متصل باشد تا بتواند ایمیل‌ها را ارسال کند. IP اشتراکی یعنی یک IP که چند کسب‌وکار دارند همزمان از آن استفاده می‌کنند. IP اختصاصی هم به این معناست که فقط یک بیزنس از آن استفاده می‌کند و مشکلاتی که دیگر IPها ممکن است برایشان به وجود بیاید، آن IP را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. 
  • نحوه warm-up IP: زمانی که IP اختصاصی داشته باشید، لازم است که عمل wam-up روی آن انجام شود. به این صورت که همه ایمیل‌ها یکجا ارسال نشوند و طی چند روز ارسال شوند.
  • کمپین ایمیل: به‌طورکلی، ایمیل‌های خبرنامه، پروموشن، فروش و… که محتوایی را آماده می‌کنید و برای مخاطبانتان ارسال می‌کنید، کمپین ایمیل نامیده می‌شود.
  • ایمیل اتومیشن: مثلاً شما می‌توانید تعیین کنید که وقتی کاربری در سایتتان ثبت‌نام کرد، چندین ایمیل در ادامه برای او ارسال شود تا با خدماتتان به‌خوبی آشنا شود. این نوع ایمیل‌ها که بر اساس اقدامی که کاربر انجام می‌دهد، تعیین می‌کنیم که ایمیل‌های بعدی به‌طور خودکار برایش ارسال شود، از طریق ایمیل اتومیشن انجام می‌شود. 
  • ایمیل ترنزکشنال (تراکنشی): همانند پیامک تراکنشی، ایمیل‌های تراکنشی هم درنتیجه فعالیتی که کاربر انجام می‌دهد، برای او ارسال می‌شود. مثل ایمیل تایید سفارش، فراموشی رمز عبور و…
  • شاخص‌های عملکردی در بخش گزارشات: شاخص‌هایی که بیشترین کاربرد را دارند و میزان موفقیت کمپین‌های ایمیلی شما را نشان می‌دهند از این قرارند:
  • نرخ بازشدن (Open rate): نسبت تعداد ایمیل‌هایی که باز شدند به کل ایمیل‌هایی که به دست مخاطبان رسیده‌اند. 
  • نرخ کلیک (CTOR): نسبت تعداد کلیک‌هایی که روی لینک‌های درون ایمیل انجام شده به تعداد ایمیل‌هایی که باز شدند. 
  • لغو عضویت (Unsubscribe): تعداد افرادی که روی لینک unsubscribe کلیک کردند و درخواست دادند که دیگر برایشان ایمیل ارسال نکنید. 
  • بانس ریت (bounce rate): تعداد ایمیل‌هایی که به دلایل مختلفی به مقصد نرسیده‌اند. 

‌نکات مهم برای اجرای موفق ایمیل مارکتینگ

وقتی ایمیل‌هایتان بیشتر خوانده شود و نرخ کلیک بالاتری بگیرد به این معنی است که موفقیت بیشتری در این کار داشته‌اید. حالا چه کنیم تا این اتفاق بیفتد؟ به این نکات توجه کنید:

  • به هیچ عنوان بانک ایمیل خریداری نکنید. لیست ایمیل ارگانیک خودتان را بسازید.
  • ایمیل‌های شما باید ترکیبی از متن و عکس باشد. تماماً متن یا تماماً عکس قرار ندهید.
  • محتوای ایمیل‌هایتان همیشه مرتبط با محصول و با هدف فروش نباشد. سعی کنید محتوای آموزشی هم ارائه دهید و کاربر را راهنمایی کنید. 
  • به زمان‌بندی ارسال توجه کنید. (در پنل ایمیل مارکتینگ نجوا می‌توانید هنگام ارسال، گزینه Send at the best time را انتخاب کنید تا متناسب با زمانی که مخاطب اینباکس ایمیل خود را باز می‌کند برایش ارسال شود).
  • به کپی‌رایتینگ توجه کنید. عنوان‌های جذاب بنویسید تا مخاطب ترغیب شود آن را باز کند. 

امکانات پیشرفته نجوا برای ایمیل مارکتینگ حرفه‌ای

یکی از مهم‌ترین معیارها برای انتخاب پلتفرم مناسب ایمیل مارکتینگ، امکاناتی است که در اختیار ما قرار می‌دهد. در پنل ایمیل نجوا، شما به پیشرفته‌ترین امکاناتی که نیاز دارید، دسترسی خواهید داشت، از جمله: 

  • تست A/B
  • اتومیشن، ترنزکشنال
  • شخصی‌سازی
  • IP اختصاصی
  • ساخت فرم عضوگیری
  • سگمنت‌بندی پیشرفته
  • گزارشات جامع
  • دیزاین آسان
  • زمان‌بندی ارسال
  • و…

شروع ایمیل مارکتینگ در پنل نجوا

ابتدا در پنل نجوا ثبت‌نام کنید. سپس طبق راهنمای ایمیل که در این لینک قرار داده‌ایم، قدم به قدم پیش بروید آموزش ایمیل مارکتینگ قرار داده شده در آن را بخوانید. اقداماتی که باید انجام دهید به‌طور خلاصه در تصویر زیر نشان داده شده است:

مراحل آموزش ایمیل مارکتینگ

به کمک ایمیل مارکتینگ، رابطه‌ای ارزشمند و طولانی‌مدت با مشتریانتان بسازید

ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین راهکارهای بازاریابی است که تقریبا می‌توان گفت بیشتر کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ به آن نیاز دارند و بهتر است از این روش استفاده کنند. در حالی که این شیوه بازاریابی مزایای زیادی دارد و اجرای آن به نظر ساده می‌رسد، ولی برای اینکه بتوانید به درستی به نتایج مطلوب و موردنظر خود برسید، باید به نکاتی که بالاتر اشاره کردیم توجه کنید. 

در این مقاله تلاش کردیم به آموزش ایمیل مارکتینگ بپردازیم و  نکات مهم را به صورت جامع به شما آموزش دهیم تا به کمک آن‌ها بتوانید به اهداف مشخص شده خود برسید. اگر سوال یا نظری دارید، حتما در بخش دیدگاه‌ها برایمان بنویسید.

3 نظرات

ارسال نظر

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *