چطور پوش نوتیفیکیشن‏‌ کارآمد بسازیم؟

چطور پوش نوتیفیکیشن‏‌ کارآمد بسازیم؟

به استفاده از پوش ‏نوتیفیکیشن‏‌ کارآمد فکر می‌‏کنید؟ اگر اینطور نیست، بهتر است به آن فکر کنید.

فرقی نمی‌کند برای ارسال پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی  از این روش استفاده کنید، یا پوش نوتیفیکیشن وب غیر تبلیغاتی. در هر صورت باید برای نکاتی همچون زمان ارسال تبلیغات پوش نوتیفیکیشن یا مطالب درون نوتیفیکیشن، اهمیت ویژه‌ای قائل شوید. در این مقاله قصد داریم به برخی از متداول‏‌ترین پرسش‌هایی که صاحبان وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها در مورد پوش‏ نوتیفیکیشن‏‌های کارآمد دارند، پاسخ بدهیم.

پوش‏ نوتیفیکیشن‌‏ کارآمد چیست؟

پوش‏ نوتیفیکیشن‌‌های‏ کارآمد، اساسا پوش ‏نوتیفیکیشن‌‏هایی هستند که از عکس، ویدیو، تصاویر گیف یا حتی فایل‏‌های صوتی پشتیبانی می‏‌کنند. آن‌ها هم‌چنین می‏‌توانند شامل دکمه‏‌های تعاملی هم باشند که به محتوای درونی یا بیرونی اپلیکیشن شما متصل می‏‌شوند.

پوش ‏نوتیفیکیشن‏‌ کارآمد

چه نوع محتوایی را می‌‏توانیم در پوش ‏نوتیفیکیشن‌‏ کارآمد ارسال کنیم؟

در پنل پوش نوتیفیکیشن رایگان نجوا می‌توانید برای کاربران وب‌سایت خود و هم‌چنین برای کاربرانی که اپلیکیشن شما را روی تلفن همراه خود دارند، نوتیفیکیشن‌های هدفمند و دارای عکس ارسال کنید.

حتما بخوانید: ۸ اصل طلایی برای ارسال پوش نوتیفیکیشن موبایل

حجم فایل مناسب برای ارسال یک پوش ‏نوتیفیکیشن‏‌ کارآمد چقدر است؟

بیشترین حجم فرضی برای تصاویر، ۱ مگابایت می‌باشد. توصیهٔ ما به مشتریان‌مان این است که در خصوص ارسال این پیام‌ها، با احتیاط برنامه‏‌ریزی کنند. هم‌چنین پیشنهاد می‏‌کنیم برای اطمینان از اینکه محتوای کارآمد به‏‌سرعت و با اطمینان به‏‌دست مشتریان برسد، به قسمت جزئیات نوتیف، مراجعه کنند.

استفاده از پوش ‏نوتیفیکیشن‏‌ کارآمد و افزایش نرخ پاسخ‌دهی

تحقیقات ما نشان می‏‌دهد که پوش ‏نوتیفیکیشن‌‏های همراه با تصویر، به طور میانگین ۵۶٪ کلیک مستقیم بیشتری در مقایسه با پوش نوتیفیکیشن‏‌های بدون تصویر دارند.

در‏صورتی که امکان دیدن تصویر در پوش ‏نوتیفیکیشن نباشد، چه باید کرد؟

تجربهٔ خوبی که کاربران در مورد پوش ‏نوتیفیکیشن‏‌ کارآمد داشته‏‌اند و از یک استراتژی پیام‌‏رسانی موبایلی موفق بدست آمده‌است، نشان می‌دهد کاربری که به ‏دلیل ندیدن تصویر مربوطه متوجه پیام شما نمی‌‏شود، تجربه بدی از شما به خاطر خواهد داشت.

این موضوع می‏‌تواند به‏ چند دلیل اتفاق بیفتد؛ شاید کاربر، آخرین نسخهٔ اپلیکیشن شما را دانلود نکرده‌ است. شاید از یک سیستم عامل قدیمی استفاده می‏‌کند، یا شاید شبکه، مشکل ارتباطی داشته، یا سرور مشغول بوده و به این دلیل، تصویر دانلود نشده‌ است.

علت آن هر چه که باشد، شما باید یک «استراتژی» به‌کار بگیرید تا مطمئن شوید کاربران‌تان محتوای پیام را دریافت می‌کنند؛ چه بتوانند تصویر مربوطه را ببینند یا نه.

در اینجا چند نکته وجود دارد:

  • محتوای پیام‌تان را به‌‏دقت طراحی کنید:

    نوتیفیکیشن خود را به‏ شکلی بنویسید که به محتوای ارسالی، اشاره مستقیمی نکند. به‏ این ترتیب، حتی اگر دانلود محتوا با اشکال روبه‌رو شود، نوتیفیکیشن می‏‌تواند اثر خود را به‌جا بگذارد. برای مثال، «خبر فوری: مایکل فلپس بیست‌و‏سومین مدال طلای خود را گرفت»، در مقایسه با «مایکل فلپس بیست‌‏و‏‌سومین مدال طلای خود را گرفت. این صحنه را دوباره ببینید: (همراه با گیف)» انتخاب بهتری است.

  • کاربران‌تان را گروه‌بندی کنید:

    از امکانات گروه‌‏بندی پنل کاربری نجوا استفاده کنید تا بتوانید فقط کاربرانی را که احتمالا دسترسی بیشتری به پوش ‏نوتیفیکیشن‏‌ کارآمد دارند، هدف‏‌گذاری کنید؛ مثلا کاربرانی که نوتیفیکیشن خاصی که شما قبلا ارسال کرده‌اید را باز کرده‌اند.

  • از متن جایگزین استفاده کنید:

    از امکانات ایمنی شبکه متن جایگزین بهره‌مند شوید. برای این کار، ۲ گزینه برای متن خود در نظر بگیرید: یکی گزینه‌‏ای که پس‏ از دانلود موفقیت‏‌آمیز تصویر نشان داده می‏‌شود و دیگری، گزینه‏‌ای که امکان خواندن آن را در‏صورت دانلود نشدن، فراهم می‌‏آورد.

تصاویرِ همراه با پوش ‏نوتیفیکیشن‏، صرفا برای ارسال به شکل پوش نوتیفیکیشن نیستند. شما می‏‌توانید با ‏استفاده از پیام‌‏رسانی درون‏‌برنامه‏‌ای، به روش‌‏هایی هوشمندانه از تصاویر درون اپلیکیشن خود استفاده کنید. این نوع پیام‌ها، هنگامی که کاربر هنوز مشغول استفاده از اپلیکیشن است ظاهر می‌‏شوند و می‌‏توانند شامل تصاویر، دکمه‏‌ها و موارد بیشتری باشند.

حتما بخوانید: نوتیف پیام چیست و چه کاربردی دارد؟

نجوا و تحلیل‏‌های موبایلی حاصل از جمع آوری پوش ‏نوتیفیکیشن‏‌ها

ما می‌‏توانیم رفتارهای زیر را در کاربران، نسبت به پوش نوتیفیکیشن‌ها بررسی و آنالیز کنیم و بر اساس آن‌ها، پوش ‏نوتیفیکیشن‏‌ کارآمد را شناسایی نماییم:

  • کلیک مستقیم یا تأثیرپذیرفته
  • پاسخ به پیام: آیا کاربران با هیچ بخشی از نوتیفیکیشن، تعاملی داشته‏‌اند؟
  • دکمهٔ تعاملی: اگر از یک دکمهٔ تعاملی استفاده کنید، ما خواهیم فهمید که کاربر روی کدام دکمه کلیک کرده‌ است.

هم‌چنین هر ‏یک از این پاسخ‏‌ها را می‌‏توان تگ کرد تا بعدا امکان ساخت پیام‏‌های شخصی‏‌تر و هدفمندتر وجود داشته‌باشد.

0 نظرات

ارسال نظر

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *