تبلیغات پیامکی چیست

چگونه با شماره شخصی پیامک انبوه بفرستیم؟

ممکن است کم‌وبیش زمزمه‌هایی درباره ارسال پیامک انبوه با شماره شخصی شنیده باشید. این روش به‌علت اینکه به‌ظاهر پیچیدگی و هزینه، محدودیت کمتری دارد، جالب به نظر می‌رسد؛‌ ولی آیا از این موضوع خبر دارید که با این روش خیلی از امکانات اساسی مورد نیاز برای ارسال پیامک انبوه را ندارید و به‌احتمال زیاد، بعد از مدتی این سیم‌کارت‌های شخصی هم می‌سوزند؟

در این مقاله می‌خواهیم درباره ارسال پیامک تبلیغاتی با شماره شخصی صحبت کنیم و از محدودیت‌ها و راه‌حل‌های جایگزین آن بگوییم. پس با ما همراه باشید.

اصلاً چرا کسب‌وکارها دنبال ارسال پیامک انبوه با شماره شخصی هستند؟

ارسال پیامک‌های متعدد تبلیغاتی به کاربران باعث شده تا تعدادی از آن‌ها، پیامک‌های تبلیغاتی را مسدود کنند.

در نتیجه ممکن است شماره کاربران در لیست مخاطبان کسب‌وکارها باشد؛ اما به‌دلیل مسدودسازی، پیامکی به دستشان نرسد. همین موضوع باعث شده تا کسب‌وکارها بخواهند از طریق ارسال پیامک انبوه با شماره شخصی به این دسته از افراد هم پیامک بفرستند.

حالا ارسال پیامک با سیم‌کارت شخصی چیست؟ خیلی ساده است! اینکه با گوشی و سیم‌کارت خودتان به تعداد محدودی از مخاطبان خود پیامک بفرستید.

این روش در ابتدا می‌توانست به نیاز کسب‌وکارها پاسخ دهد؛ اما کم‌کم کاربران نسبت به شماره‌های ناشناسی که هر روز برایشان پیامک تبلیغاتی می‌فرستادند، واکنش نشان دادند که در نهایت باعث شد اپراتورها نسبت به این روش بازاریابی پیامکی حساس شوند.

تنها مزیت ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی با شماره شخصی این است که همه افراد حتی بلک‌لیست‌ها هم می‌توانند پیام را دریافت کنند و همین طور به‌علت شباهت‌نداشتن شماره‌ها به شماره‌های تبلیغاتی ممکن است ساده‌تر توجه کاربر را جلب کنند.

اما آیا ارسال پیامک از طریق سیم‌کارت فایده‌ای هم دارد؟ در ادامه می‌خواهیم این موضوع را مفصل‌تر بررسی و به معایبش هم اشاره کنیم.

چرا ارسال پیامک انبوه با شماره شخصی کارساز نیست؟

در پاسخ به سؤال قبلی باید بگوییم که ارسال پیامک انبوه با شماره شخصی ایده جالبی نیست؛ به این دلایل:

  • سقف ارسال پیامک در روز محدود است؛ به طوری که ارسال بالای ۵۰۰ پیامک در روز باعث مسدودشدن سیم‌کارت می‌شود. همین طور در بعضی مواقع هم ارسال ۳۰۰ پیامک به مسدودی منجر شده است
  • مخاطب بلک‌لیست نمی‌خواهد پیامک شما را دریافت کند و اگر بخواهید برای شماره‌های بلک‌لیست پیامک بفرستید، تبلیغ مؤثری نخواهید داشت. به این دلیل که بیشتر باعث مزاحمت و نارضایتی آن کاربر می‌شوید و حتی می‌تواند از شما شکایت کند
  • این روش مناسب و پایدار نیست و اگر سیم‌کارت بسوزد، باید از شماره جدیدی استفاده کنید که می‌تواند ارتباطتان با مخاطب را دچار اختلال کند. مخاطب هر سری با یک شماره جدید از ما پیامک می‌گیرد و این نوع از ارتباط و تعامل، دوام و پیوستگی ندارد
  • از بحث هزینه هم نباید غافل شوید! در پنل‌های پیامکی، هزینه بر اساس تعداد پیامک‌ها، کمتر می‌شود؛ ولی وقتی با شماره شخصی بفرستید، برای همه پیامک‌ها باید هزینه ثابتی در نظر بگیرید
  • امکان بررسی و رصد نتایج کار خود را هم نخواهید داشت. به این معنی که نمی‌توانید کنترلی روی کارهایتان داشته باشید و بفهمید که چقدر کار شما اثرگذار بوده است

حالا که با معایب این روش آشنا شدید، بهتر است یک مفهوم دیگر را هم با شما مرور کنیم: اینکه sms مارکتینگ چیست و ارسال پیامک انبوه چه معنایی دارد؟

اس‌ام‌اس مارکتینگ یعنی پیامکی را با هدف مشخصی به مخاطبان مشخصی ارسال کنید. حالا اگر بخواهید به‌صورت انبوه این پیامک‌ها را ارسال کنید، چطور؟

پیامک انبوه یعنی به تعداد زیادی مخاطب (مثلاً ساکنان یک منطقه خاص تهران)، پیامک بفرستید؛ اما نکته اینجاست که شما نمی‌توانید شماره‌های این افراد را خودتان جمع‌آوری کنید.

بنابراین اصلاً و به هیچ‌وجه نمی‌توانید با سیم‌کارت شخصی خود برای این تعداد مخاطبان انبوه، پیامک بفرستید. با سیم‌کارت شخصی فقط به مخاطبان خودتان می‌توانید پیامک ارسال کنید؛ پس این روش انبوه حساب نمی‌شود.

از طرفی، پیامک انبوه تبلیغاتی را هم به هیچ وجه نمی‌توانید به خطوطی که پیامک تبلیغاتی را مسدود کرده‌اند، بفرستید.

البته گفته می‌شود راهکار دیگری هم برای ارسال پیامک با شماره شخصی وجود دارد که به‌عنوان ارسال پیامک انبوه با مودم GSM شناخته می‌شود. در بخش بعدی صحت آن را بررسی می‌کنیم.

آیا ارسال پیامک انبوه با مودم GSM راه‌حل ماست؟

مودم‌های GSM برای اینکه به شبکه مخابرات و اینترنت وصل شوند، به سیم‌کارت نیاز دارند.

این نوع مودم‌ها علاوه‌ بر امکان اتصال به اینترنت می‌توانند از طریق همان سیم‌کارتی که درون آن قرار گرفته است، پیامک بفرستند. بعضی از افراد برای ارسال پیامک انبوه با سیم کارت همراه اول یا ایرانسل از این نوع مودم‌های اینترنتی استفاده می‌کنند؛ اما چرا ارسال پیامک با این روش هم کارساز نیست؟

ارسال پیامک انبوه با مودم GSM

یکی از دلایل آن می‌تواند هزینه بالای دستگاه یا نیاز به خرید مداوم دستگاه‌ها (به‌دلیل مسدودشدن توسط اپراتورها) باشد. در این روش هم شماره موبایل به مخاطب نشان داده می‌شود و احتمال ایجاد مزاحمت و نارضایتی را می‌تواند بالا ببرد.

همچنین این دستگاه، سرعت ارسال پایینی دارد (تعداد ۳۰۰ عدد در هر ساعت) و تأخیر در ارسال آن زیاد است. زمان‌بندی درست و به‌موقع می‌تواند در موفقیت بازاریابی پیامکی تأثیرگذار باشد. اگر قرار باشد پیامک‌های تبلیغاتی با این مودم‌ها با تأخیر زیادی به مخاطبان برسند، تمام زمان‌بندی زیر سؤال می‌رود.

همین طور دستگاه GSM پیامک مشتری را دریافت نمی‌کند و همیشه باید دستگاه را به‌همراه داشته باشید. پس چاره چیست؟

توصیه می‌کنیم به‌جای ارسال پیامک انبوه با سیم کارت ایرانسل یا همراه اول به راهکار دیگری فکر کنید. در ادامه می‌خواهیم یک راه بهتر به شما معرفی کنیم.

پس راه‌حل جایگزین چیست؟

راه‌حل جایگزین و اصلی برای بازاریابی پیامکی این است که از یکی از این ۲ حالت استفاده کنید:

۱) اگر بخواهید به مشتریان خود پیامک بفرستید، می‌توانید به‌سراغ پنلی پیامکی بروید که امکان بارگذاری مخاطبان و امکانات کافی برای ارتباط با آن‌ها را داشته باشد. پنل اس ام اس نجوا گزینه‌ خوبی برای این کار است.

در حالت استفاده از پنل پیامکی مثل نجوا، شما از خط خدماتی استفاده می‌کنید که به بلک‌لیست‌ها هم پیام ارسال می‌کند؛ ولی به‌شرطی که حتماً از مشتریان خودتان باشند. به این معنی که خود مشتری شماره‌اش را به شما داده باشد تا آن شماره را روی پنل بارگذاری کنید و با خط خدماتی به او پیامک بزنید.

پنل نجوا، ۲ مدل خط اشتراکی و اختصاصی دارد که امکان استفاده از آن را دارید. خط اشتراکی رایگان است و خط اختصاصی مخصوص خودتان محسوب می‌شود که می‌توانید با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.

پنل پیامکی نجوا

با پنل نجوا امکانات خیلی بیشتری هم دارید:

  • می‌توانید در پیامک لینک بگذارید و میزان تعامل افراد با آن لینک و رفتار آن‌ها در سایت خود را از طریق گوگل آنالیتیکس تحلیل کنید
  • پنل نجوا رایگان است و فقط به‌ازای پیامک‌های رسیده به دست مشتری، هزینه می‌دهید
  • می‌توانید زمان ارسال پیامک را زمانبندی کنید
  • گزارش دقیقی از عملکرد کمپین خود در پنل بگیرید
  • مخاطبان را دسته‌بندی کنید
  • با کمک وب‌سرویس یا ارسال نظیربه‌نظیر پیامک‌های شخصی‌سازی‌شده برای هر مشتری بفرستید
حتما بخوانید: لینک ترکر چیست؟ نحوه استفاده از ردیابی لینک پیامکی

۲) حالت بعدی ارسال پیامک انبوه است که در این حالت به شماره‌های انبوه نیاز دارید. پس بهتر است از پنل‌های پیامکی ارسال انبوه مثل یکتانت استفاده کنید. شما می‌توانید در این پنل‌های پیامکی به‌راحتی ثبت‌نام کرده و امکانات کاملی را در اختیار کسب‌وکارتان قرار دهید.

درست است که پیامک‌های شما به شماره‌هایی که پیامک تبلیغاتی را مسدود کرده‌اند، ارسال نمی‌شود؛ اما ارسال به آن‌ها فایده‌ای هم ندارد. به این دلیل که مایل نیستند پیامک تبلیغاتی دریافت کنند و از طرف دیگر، لازم نیست هزینه‌ای برای ارسال پیام به آن‌ها صرف کنید و این هزینه‌ها به حسابتان بر‌می‌گردد.

بنابراین ارسال پیامک انبوه با شماره شخصی چندان نتایج خوبی برایتان نخواهد داشت و بهتر است در عوض در پنل‌های پیامکی ثبت‌نام کرده و از خطوط پیامکی خدماتی برای ارسال پیامک به مخاطب کنید.

حتی اگر شما مخاطبان محدودی هم داشته باشید، پنل کارتان را بهتر راه می‌اندازد؛ چون هم می‌توانید از طرح‌های رایگان پنل‌ها استفاده کنید و هم کارتان دارای مجوز است و علیه‌‌تان شکایتی نمی‌شود یا احتمال مسدودشدن شماره شما خیلی کمتر می‌شود. همچنین می‌توانید از امکانات پنل مثل دسته‌بندی مخاطبان، ارسال زمان‌دار و ارسال لینک و گزارش‌گیری استفاده کنید.

حتما بخوانید: خلاقانه‌ترین روش‌های جمع‌آوری شماره موبایل مشتریان

داخل پرانتز: آیا با سیم‌کارت سامانتل می‌توان پیامک انبوه فرستاد؟

اگر درباره سیم‌کارت و شماره‌های اپراتور سامانتل هم شنیده باشید، ممکن است بپرسید که این شماره‌ها چطور عمل می‌کنند.

سامانتل یک نوع خط خدماتی است که نمی‌توانید از آن پیامک انبوه بفرستید.

ارسال پیامک انبوه با سامانتل

به همین دلیل با این سیم‌کارت‌ها فقط به شماره‌های مخاطبان خودتان می‌توانید پیامک بفرستید و برای استفاده از آن باید در پنل پیامکی ثبت‌نام کنید.

تنها مزیت آن هم این است که به‌دلیل شباهت پیش‌شماره‌هایش با شماره‌های شخصی (۰۹۹۹۹) ممکن است پیامک‌ها بیشتر توسط مخاطبان، باز و دیده شوند.

به‌جای سیم‌کارت شخصی، از پنل پیامکی استفاده کنید

تا الان احتمالاً به این نتیجه رسیده‌اید که ارسال پیامک تبلیغاتی با سیم‌کارت شخصی فایده‌ای ندارد و بهتر است بیخیال این روش شوید. به بیان دیگر، محدودیت‌های این روش و امکان مسدود‌شدن سیم‌کارت‌ها توسط مخابرات به امتحان‌کردنش نمی‌ارزد.

بهترین رویکرد، استفاده از پنل‌ پیامکی است که از هر جهت خیالتان را راحت می‌کند و می‌تواند بازاریابی پرثمرتری برایتان داشته باشد.
حالا شما بگویید؛ آیا تابه‌حال از این روش استفاده کرده‌اید و اگر بله، با چه چالش‌هایی روبه‌رو شده‌اید؟

0 نظرات

ارسال نظر

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *