فونت ایمیل مارکتینگ

بهترین فونت‌ها برای ایمیل مارکتینگ در سال 2023

هدف هر ایمیل مارکتر (یا دیجیتال مارکتری که کار ایمیل مارکتینگ را انجام می‌دهد!) این است که ایمیل‌هایی زیبا و حرفه‌ای طراحی کند تا مخاطبانش از دیدن آن به وجد بیایند. اگر برای دیزاین ایمیل‌هایتان زمان می‌گذارید و طراحی آن برایتان مهم است، حتماً می‌دانید که نوع فونت ایمیل مارکتینگ می‌توانید تاثیر زیادی داشته باشد.

انتخاب فونت مناسب، کار سخت و پیچیده‌ای نیست. اما نکاتی در دل آن نهفته است که می‌خواهیم در این مقاله به آن بپردازیم و چند نمونه فونت ایمیل مارکتینگ را بهتان معرفی کنیم. تا انتها با ما همراه باشید. 

انواع فونت ایمیل مارکتینگ در زبان فارسی

اگر با پنل‌های ایمیل مارکتینگ کار کرده باشید، این را می‌دانید که استفاده از فونت‌های فارسی در متن ایمیل، محدودیت‌هایی دارد. در واقع شما نمی‌توانید از هر فونتی که خواستید در بدنه ایمیلتان استفاده کنید. اما فونت‌های خوبی در دسترستان هستند که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. 

معمولاً برخی فونت‌های فارسی و انگلیسی به‌صورت پیش‌فرض در پنل‌های ایمیل مارکتینگ وجود دارند. مثلاً در پنل ایمیل نجوا، فونت‌های Arial و Tahoma از ابتدا وجود دارند. شما با این فونت‌ها آشنا هستید و تصویر آن‌ها در ذهنتان هست. آیا دوست دارید در ایمیل‌هایتان از این دو فونت استفاده کنید؟ احتمالاً خیر!

چند نمونه از فونت‌های خوبی که می‌توانید در ایمیل استفاده کنید عبارتند از: 

  • ایران سنس
  • وزیر 
  • لاله‌زار 
  • گلزار

برای اینکه از فونت‌های زیباتری استفاده کنید، باید خودتان آن‌ها را به پنل ایمیل اضافه کنید. در ادامه، ما از پنل ایمیل مارکتینگ نجوا مثال می‌زنیم و نحوه استفاده از فونت‌های مختلف را به شما نشان می‌دهیم. 

حتما بخوانید: ۹ نمونه ایمیل خوش آمدگویی به مخاطبان جدید

اضافه کردن فونت فارسی به پنل ایمیل مارکتینگ

در پنل ایمیل مارکتینگ نجوا، شما می‌توانید به کمک ابزار Drag&Drop، به‌راحتی انواع ایمیل را طراحی کنید. این ابزار، به دو نوع است: Classic و New. بسته به اینکه از کدام‌یک استفاده می‌کنید، روش اضافه کردن فونت در آن متفاوت است (البته در هردو روش، این کار بسیار آسان صورت می‌گیرد!). بیایید هر یک از این روش‌ها را با هم بررسی کنیم. 

افزودن فونت فارسی در پنل Classic drag&drop

فضای کلی طراحی ایمیل مارکتینگ در این روش، به شکل زیر است:

پنل ایمیل مارکتینگ نجوا

با انتخاب قسمتی از متن، منوی Text برایتان باز خواهد شد که از بخش Font Family می‌توانید فونت آن را تغییر دهید. در این بخش، فونت‌های پیش‌فرض را مشاهده می‌کنید.

فونت های پیش فرض فارسی در پنل ایمیل مارکتینگ نجوا

اما پیش از آنکه وارد بخش اضافه کردن فونت شوید، برای اضافه کردن فونت جدید، ابتدا باید لینک «وب فونت» مدنظرتان را از این لینک کپی کنید. با ورود به صفحه گوگل فونت، می‌توانید زبان را روی Arabic قرار دهید تا فقط فونت‌های قابل استفاده در زبان فارسی را ببینید.

برای مثال، ما می‌خواهیم فونت وزیر را اضافه کنیم. این فونت در فضای وب با نام Vazirmatn شناخته می‌شود. پس از جست‌وجو و پیدا کردن این فونت، روی آن کلیک کنید. سپس وزن‌های مدنظرتان را انتخاب کنید و گزینه Select [weight] را بزنید. با کلیک روی آیکون مربع چهاربخش با علامت + در بخش بالا سمت راست، اطلاعات آن را مشاهده خواهید کرد. در کد قرار داده شده، لینک فونت مربوطه را می‌توانید پیدا کنید. در تصویر زیر، لینک فونت وزیر برای ۲ وزنی که انتخاب کرده بودیم را مشخص کرده‌ایم. این لینک را کپی کنید. 

انتخاب فونت وزیر برای ایمیل مارکتینگ

حالا به پنل ایمیل مارکتینگ نجوا بازگردید. از بخش Font Family، آخرین گزینه را که Add Font است، انتخاب کنید.

افزودن فونت ایمیل مارکتینگ

در منوی بازشده، لینک فونت را توی اولین فیلد جای‌گذاری کنید. در فیلد دوم باید نامی برای فونت خود انتخاب کنید. فیلد سوم که Fallback Font نام دارد، در واقع فونت پشتیبان است؛ به این معنی که اگر این فونت در دستگاه مخاطب قابل نمایش دادن نبود، فونت پشتیبان نمایش داده شود. شما فقط می‌توانید یکی از فونت‌های «پیش‌فرض» را به عنوان پشتیبان انتخاب کنید. برای زبان فارسی، معمولاً Arial یا Tahoma انتخاب می‌شوند. 

با کلیک روی دکمه Add Font، فرایند افزودن فونت جدید پایان می‌یابد. 

حتما بخوانید: با email marketing چیست و چگونه باید آن را اجرا کنیم؟

افزودن فونت فارسی در پنل New drag&drop

اگر با ابزار New کار می‌کنید، فضای کلی آن به شکل زیر است:

افزودن فونت فارسی در پنل New drag&drop

برای افزودن فونت در این ابزار، نیازی به داشتن وب فونت نیست. در پنل New از بخش سمت چپ که امکانات مختلف را به شما نمایش می‌دهد، تب Design را انتخاب کنید. از بخش Text appearance می‌توانید نوع فونت برای هر بخش را مشاهده کنید. با باز کردن منوی کشویی و انتخاب گزینه اول یعنی Manage Fonts، پنجره جدیدی برایتان باز می‌شود که وب فونت‌های گوگل را در آن پیدا می‌کنید. 

افزودن فونت در پنل ایمیل مارکتینگ نجوا

از فیلد جست‌وجو می‌توانید فونت مدنظرتان را سرچ کنید و تیک آن را بزنید تا به پنل شما اضافه شود.

اضافه کردن فونت جدید به پنل ایمیل مارکتینگ نجوا

به مانند روش قبل، در این بخش هم باید Fallback Font را انتخاب کنید. علاوه‌براین، در فیلد کنار آن، باید فونت دکمه‌ها و… را هم انتخاب کنید. با زدن گزینه Add selected fonts این فونت‌ها به پنل شما اضافه می‌شوند.

برای اینکه با فرایند اضافه کردن فونت فارسی به پنل ایمیل مارکتینگ نجوا بیشتر آشنا شوید، می‌توانید ویدیوی زیر را مشاهده کنید که این مراحل را قدم به قدم به شما آموزش می‌دهد:

ویدیوی آموزش اضافه کردن فونت به پنل ایمیل مارکتینگ نجوا

بهترین فونت‌های انگلیسی برای ایمیل مارکتینگ

اگر ایمیل‌های خود را به زبان انگلیسی می‌نویسید، می‌توانید از فونت‌های پیش‌فرضی که در بخش Text وجود دارد، استفاده کنید:

فونت های انگلیسی در پنل ایمیل مارکتینگ نجوا

به‌طور کلی فونت‌های انگلیسی زیر برای استفاده در ایمیل مناسب هستند:

  • Arial
  • Helvetica
  • Verdana
  • Georgia
  • Lucida
  • Trebuchet MS
حتما بخوانید: ۱۰ ترفند استفاده از گیف GIF در ایمیل مارکتینگ

چگونه بهترین فونت برای ایمیل مارکتینگ را انتخاب کنیم؟

برای اینکه بهترین فونت ایمیل مارکتینگ را انتخاب کنید، به نکات زیر توجه کنید:

۱. یک فونت خوانا انتخاب کنید که با هویت بصری برندتان هم‌خوانی داشته باشد. 

۲. حتماً فونت Fallback را انتخاب کنید. چراکه ممکن است فونت‌های شما در دستگاه‌های مختلف خوانده نشود. 

۳. سعی کنید در کل متن ایمیلتان، نهایتاً ۲ یا ۳ فونت مختلف داشته باشید. 

دیزاین زیبای ایمیل‌ها با انتخاب بهترین فونت ایمیل مارکتینگ

در این مقاله شما را با انواع فونت فارسی و انگلیسی برای ایمیل آشنا کردیم و چند نمونه فونت ایمیل مارکتینگ را برایتان قرار دادیم. تاثیری که یک فونت در زیبایی ایمیل‌هایتان می‌گذارد، بیش از آن چیزی است که فکرش را کنید! توصیه می‌کنیم فونت‌های مختلف را تست کنید و آن فونتی که با هویت بصری برندتان بیشتر سازگار است را انتخاب کنید. اگر سوال یا نظری در این باره داشتید، حتماً از بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید. 

0 نظرات

ارسال نظر

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *