13 بهترین روش تبلیغ کاشت ناخن برای جذب مشتری

بازار کاشت و مراقبت از ناخن، حسابی داغ شده است! اگر به انگشت‌های‌ آدم‌های دوروبَر خودتان نگاهی بیندازید یا کلمهٔ «کاشت ناخن» را در گوگل و شبکه‌های اجتماعی جستجو کنید، خودتان هم این موضوع را متوجه می‌شوید. در این بازار خوش‌نقش‌ونگار و رقابتی، تبلیغ کاشت ناخن همان فوت کوزه‌گری است که به دیده‌شدن بیشتر کسب‌وکار شما کمک می‌کند. تبلیغات صدایتان را به گوش مشتری می‌رساند، سیل مشتری را به سمت شما روانه می‌کند و در نهایت، باعث می‌شود پول خوبی به جیب بزنید!

اگر می‌خواهید با چندوچون تبلیغ سالن کاشت ناخن آشنا شوید، این مقاله مخصوص شماست. در این مقاله، قرار است دربارهٔ روش‌های تبلیغ سالن کاشت ناخن و اهمیت این موضوع صحبت کنیم و در آخر، چند ترفند ساده برای  نوشتن متن تبلیغاتی و جذب مشتری کاشت ناخن را به شما یاد بدهیم. اگر چند دقیقه از وقت‌تان را به ما بدهید و تا انتهای مقاله همراه ما باشید، مطمئن باشید ضرر نمی‌کنید!

چرا باید به فکر تبلیغ سالن کاشت ناخن خود باشید؟

دوره و زمانه دیگر تغییر کرده است! یک زمانی شما در سالن کوچک خود می‌نشستید و مشتری‌ها خودشان برحسبِ نیاز می‌آمدند و می‌رفتند؛ اما حالا که سر هر کوچه و خیابانی هزارتا سالن مثل شما یا حتی بهتر از شما وجود دارد و همهٔ آن‌ها تمام تلاش خودشان را برای ربودن مشتری به کار می‌گیرند، صادقانه بگوییم:

با پا روی پا انداختن و منتظر مشتری نشستن، رقبا به‌راحتی جایگاهتان را تصرف می‌کنند!

خب، پس راه چاره چیست؟ تبلیغات!

تبلیغات یکی از اصلی‌ترین ابزارهایی است که برای ارتباط با مخاطب در اختیار دارید. زندگی روزمرهٔ ما با تبلیغات عجین شده است؛ طوری که در بیشتر مواقع این تبلیغات هستند که برای ما تعیین تکلیف می‌کنند که چه چیزی را دنبال کنیم، چه چیزی بخوریم، کجا برویم، چه بپوشیم و اصلاً چطور زندگی کنیم! شما هم مثل هر کسب‌وکار دیگری برای جذب مشتریان بیشتر، برگرداندن دوبارهٔ آن‌ها و داشتن درآمد بیشتر، باید به فکر تبلیغ سالن کاشت ناخن خودتان باشید. تبلیغات هدفمند، مزیت‌ها و تمایز شما را به مخاطبان نشان می‌دهد و می‌تواند در زمان کوتاهی، مشتریان بالقوه را به بالفعل تبدیل کند. چه خوب! ما هم همین را می‌خواستیم؛ اما چطور سالن کاشت ناخن را تبلیغ کنیم؟

در ادامه، با روش‌های تبلیغات کاشت ناخن آشنا می‌شویم.

حتما بخوانید: ۱۰ روش تبلیغ برای ارایشگاه زنانه +نمونه متن تبلیغ

۸ روش تبلیغ سالن کاشت ناخن

اجازه دهید قبل از اینکه با انواع روش‌های تبلیغ سالن کاشت ناخن آشنا شویم، یک سؤال ساده از شما بپرسیم: مخاطبتان را به اندازهٔ کافی می‌شناسید؟

پاسخی که به این سؤال می‌دهید تا حد زیادی، مسیر و روش تبلیغاتی‌تان را روشن می‌کند. برای مثال، اگر بیشتر مشتری‌های شما در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند، طبیعتاً بهترین روش هم تبلیغ کاشت ناخن در اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی است. یا اگر سالنتان در جای شلوغ و پررفت‌وآمدی قرار دارد، تبلیغات بیلبوردی و پخش تراکت خیلی خوب جواب می‌دهد. حالا بیایید به سراغ روش‌های تبلیغ سالن کاشت ناخن برویم.

۱. تبلیغات در اینستاگرام

خود شما چند ساعت از روز را در اینستاگرام می‌گذرانید؟

اینستاگرام از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی است که میلیون‌ها کاربر ایرانی در آنجا حضور دارند و ساعات زیادی از روز را برای چک‌کردن این برنامه صرف می‌کنند.

اینستاگرام مثل یک غرفهٔ مجانی در بازاری شلوغ است که در آن به صدها یا هزاران مشتری دسترسی دارید؛ چه چیزی بهتر از اینکه چند عکس برای تبلیغ کاشت ناخن، قیمت خدماتتان و نظرات مشتریان قبلی را در صفحهٔ خود قرار دهید و همیشه جلوی چشم مخاطب باشید؟

برای مثال پیج اینستاگرام سالن کاشت ناخن نبات را ببینید:

تبلیغات کاشت ناخن در اینستاگرام

پیشنهاد: اگر بودجهٔ کافی برای تبلیغات در اینستاگرام کنار گذاشته‌اید، می‌توانید از اینفلوئنسرها و پیج‌های پربازدید هم برای معرفی خدماتتان کمک بگیرید.

۲. پخش تراکت

شاید فکر کنید سرنوشت اغلب تراکت‌های تبلیغاتی، فرودآمدن در سطل زباله‌ است! برخلاف تصور شما، شواهد چیز دیگری را به ما می‌گویند.

پخش تراکت‌های تبلیغاتی، برای کسب‌وکارهای محلی مثل سالن کاشت ناخن، آرایشگاه، رستوران که بیشتر مشتریان و مخاطبانشان ساکنین همان محل هستند، یکی از راه‌های پربازده تبلیغات است.

یک نکتهٔ مهم: اگر می‌خواهید تراکت‌ها واقعاً برایتان مشتری بیاورند، باید طرح و متن خلاقانه‌ای داشته باشید و زمان و مکان مناسبی را برای پخش پیدا کنید. جلوتر، چند نمونه متن برای تبلیغ کاشت ناخن را بررسی می‌کنیم تا دستتان بیاید. 

۳. تبلیغات پیامکی

خیلی‌ها تبلیغات پیامکی را روشی مرده می‌دانند؛ اما ما به شما می‌گوییم که اگر بلد باشید از پیامک درست استفاده کنید، نه‌تنها روش مرده‌ای نیست، بلکه یک ابزار قدرتمند و ارزان‌قیمت برای کسب‌وکارهای کوچکی‌ است که توانایی پرداخت هزینه‌های سنگین برای تبلیغات را ندارند.

تبلیغات پیامکی یک گزینهٔ عالی برای تبلیغ کاشت ناخن است؛ به‌شرطی که اصول نوشتن یک پیام جذاب را بدانید و پیامک تبلیغاتی‌تان را در زمان درست و به آدم درست ارسال کنید. برای مثال، ارسال پیامک تبلیغاتی برای کاشت ناخن، در روزهای آخر سال و نزدیک به عید، اغلب اوقات  جواب می‌دهد.

اگر تصمیم دارید تبلیغات پیامکی را امتحان کنید، پنل پیامکی نجوا می‌تواند کارتان را آسان کند. نجوا به کسب‌وکارهای مختلف کمک می‌کند تعامل و ارتباط عمیق و طولانی‌مدتی با مشتری بسازند و کاربرانی را که جذب شده‌اند، به مشتری‌های دائمی و وفادار تبدیل کنند.  

۴. تبلیغات دهان‌به‌دهان

حتماً برای شما هم پیش آمده که در تاکسی، اتوبوس یا دورهمی‌های دوستانه‌تان دربارهٔ  تجربه خرید یا استفاده از خدمات مرکز خاصی صحبت کنید و دیگران را هم به استفاده از آن خدمات و محصولات ترغیب کنید. این همان تبلیغات دهان‌به‌دهان است.

اگر خدماتی که ارائه می‌دهید، به‌قدر کافی منحصربه‌فرد و بی‌نقص باشند، مردم هم به‌صورت خودجوش، از کار شما تعریف و تمجید و دیگران را هم به استفاده از آن خدمات تشویق می‌کنند. این‌طوری اسم شما بدون اینکه هزینه‌ای برای تبلیغات کرده باشید، سر زبان‌ها می‌افتد.

بازاریابی دهان‌به‌دهان به همین جا ختم نمی‌شود؛ در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی هم استفاده از این نوع تبلیغات به‌وفور دیده می‌شود. پستی که از شما به اشتراک گذاشته می‌شود، کامنت‌های مثبت و… هم نوعی تبلیغات دهان‌به‌دهان دیجیتال هستند.

تبلیغات دهان به دهان برای کاشت ناخن

۵. تبلیغات در گوگل

یادتان است اول این مقاله گفتیم برای تبلیغات، ابتدا باید ببینید مخاطبتان کجا حضور دارد؟ جایی پربازدیدتر از گوگل سراغ دارید؟

تبلیغات گوگل هدفمندترین نوع تبلیغات هستند؛ یعنی می‌توانید تعیین کنید که تبلیغ شما دقیقاً به چه کسانی، با چه مشخصاتی و در چه زمانی نشان داده شود.

این تبلیغات را در صفحهٔ نتایج جست‌وجوی  گوگل زیاد دیده‌اید؛ همان نتایجی که در کنارشان علامت «Ad» خورده است. 

تبلیغات گوگل ادز

هزینه‌ای که برای این نوع تبلیغ پرداخت می‌کنید به‌ازای هر کلیک است؛ یعنی ممکن است هزاران نفر تبلیغ شما را ببینند ولی تا روی آن کلیک نکنند، هزینه‌ای از شما دریافت نمی‌شود. به همین خاطر هم به آن‌ها تبلیغات کلیکی می‌گویند.

صرفاً جهت یادآوری: برای انجام تبلیغات کلیکی، اول باید یک سایت داشته باشید. داشتن سایت مزیت‌های دیگری هم برای شما دارد؛ مثلاً اینکه در نگاه مشتری و گوگل، جلوهٔ  حرفه‌ای‌تری به کسب‌وکار شما می‌دهد و مردم راحت‌تر به شما اعتماد می‌کنند.

 از آن گذشته می‌توانید اطلاعاتی دربارهٔ  خودتان، آدرس و موقعیت سالنتان، نمونه کارها و قابلیت‌هایی مثل رزرو نوبت آنلاین، وبلاگ و… داشته باشید.

۶. تبلیغات بیلبوردی

از قدیم‌الایام تا همین حالا، تبلیغات بیلبوردی در سطح شهر، پای ثابت بیشتر استراتژی‌های بازاریابی بوده است. این نوع تبلیغات دقیقاً مثل پخش تراکت، هنوز هم برای کسب‌وکارهای محلی بسیار مفید هستند و اگر در جای مناسبی قرار بگیرند و طرح و شعار جذابی داشته باشند، می‌توانند بازدهی بالایی داشته باشند.

تنها ایرادی که این نوع تبلیغات دارند، هزینهٔ بسیار زیاد آن است.

۷. تبلیغات ویدئویی

یکی دیگر از روش‌های تبلیغات کاشت ناخن این است که دوربین به دست شوید! یعنی یک موضوع پیدا کنید، دوربین‌ خود را بردارید و یک محتوای ویدئویی مرتبط با کسب‌وکارتان ضبط کنید. بعد هم آن را در کانال‌های ارتباطی‌تان، مثل سایت، اینستاگرام، آپارات و… منتشر کنید.

می‌پرسید چطور ویدئویی؟ مثلاً می‌توانید ویدئویی توضیحی درست کنید و خدمات‌تان را معرفی کنید. یا اظهارات مثبت مشتریان قبلی‌تان را دربارهٔ خدمات ناخن سالن‌تان به تصویر بکشید.

۸. تبلیغات همسان

این یک واقعیت است که کاربران آن‌قدر با انواع تبلیغات احاطه شده‌اند که در رد کردن و ندیدن آن‌ها ماهر هستند! اینجاست که تبلیغات همسان به دردتان می‌خورد.

تبلیغات همسان، در نگاه اول شبیه تبلیغات نیستند و شکل و شمایلی شبیه به مطالب سایت نمایش‌دهنده دارند؛ هم از نظر محتوا هم ظاهر کلی. در این شرایط، احتمال اینکه کاربرانِ هدف‌تان روی تبلیغ شما کلیک کنند، زیاد است. تبلیغات همهٔ ماجرا نیست؛ برای جذب مشتری کاشت ناخن، باید در کنار تبلیغات، یک سری ترفند‌ها را هم یاد بگیرید. در بخش بعدی، به این موضوع پرداخته‌ایم.

حتما بخوانید: نمونه متن زیبا برای تبلیغ عکاسی

روش‌های جذب مشتری برای سالن کاشت ناخن

کلی روش وجود دارد که بتوانید به کمک آن‌ها، مشتریان بیشتری را جذب کنید و کسب‌وکار خود را ارتقا دهید. در این قسمت، ۵تا از مهم‌ترین آن‌ها را مرور می‌کنیم.

فقط یادتان باشد که رشد و جذب مشتری بیشتر، یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد؛ پس صبور باشید و راهکارهایی را که در ادامه می‌گوییم، قدم‌به‌قدم اجرا کنید.

1. فعالیت مستمر در اینستاگرام

برای تبلیغ کاشت ناخن در اینستاگرام باید همیشه باشید؛ اینطور نباشید که یک روز ۲۰ تا استوری و پست منتشر کنید و تا ۱۰ روز سروکله‌تان در اینستاگرام پیدا نشود!

یک برنامه برای خودتان بچینید و استراتژی کلی صفحهٔ اینستاگرامتان را مشخص کنید. برای مثال، هر روز از پشت‌صحنه کارهایتان استوری بگیرید و به اشتراک بگذارید؛ یا هر از چند گاهی لایو برگزار کنید و به سؤالات مردم پاسخ دهید یا روند کارتان را به‌صورت زنده نشان دهید.

دست از سر هشتگ‌های قدیمی بردارید! همیشه آپدیت باشید و از هشتگ‌هایی که در این حوزه ترند می‌شوند، در پست‌هایتان استفاده کنید.

استفاده از هشتگ برای کاشت ناخن در اینستاگرام

از راه‌اندازی مسابقات اینستاگرامی هم غافل نشوید؛ مثلاً می‌توانید از مخاطبانتان بخواهید یک عکس زیبا از ناخن‌هایشان را پست یا استوری کنند و شما را روی آن عکس تگ کنند. جوایزی مثل تخفیف‌های درست‌وحسابی و خدمات رایگان، پیشنهاد وسوسه‌کننده‌ای برای شرکت در مسابقه است.

2. ثبت آدرس سالن در گوگل مپ

خیلی از مشتریان شما، تا اسم سالنتان به گوششان بخورد، اولین کاری که می‌کنند جستجوی لوکیشن آنجا در گوگل است. وقتی شما لوکیشن سالن خود را در گوگل مپ ثبت نکرده‌اید، چطور می‌توانند مکان شما را پیدا کنند؟ 

از طرفی، کاربران امروزه بیش از هر زمان دیگری، از گوگل برای پیداکردن خدمات موردنیازشان استفاده می‌کنند. آن‌ها به‌ دلایل مختلف مثل ترافیک ترجیح می‌دهند از خدمات اطراف خود و نزدیک به محل زندگی یا کار استفاده کنند. چه چیزی بهتر از این که سالن شما هنگام جست‌وجو به آن‌ها رایگان نشان داده شود؟

پس همین الان چند دقیقه وقت بگذارید و آدرس‌تان را در گوگل مپ ثبت کنید.

ثبت آدرس سالن ناخن در گوگل مپ

3. نمونه کار

تبلیغ کاشت ناخن بدون ارائهٔ  نمونه کار به مشتری، مثل این است که به جشن تولد بروید ولی کیک تولدی در کار نباشد؛ همین قدر غیرعادی!

بعد از اتمام کار، از مشتری برای عکاسی از ناخن‌هایش اجازه بگیرید و بهترین نمونه‌های آن را در استوری، پست‌های اینستاگرام و وب‌سایت قرار دهید.

نمونه کار کاشت ناخن

4. تستیمونیال (رضایت مشتریان قبلی)

تستیمونیال توضیحاتی  است که مشتریان قبلی شما از تجربهٔ خودشان دربارهٔ خدمات و کسب‌وکارتان می‌دهند و با مقایسهٔ شما با دیگر رقبا، مزیت‌های شما را بولد می‌کند.

 از آنجایی که آدم‌ها صحبت‌های کسی از جنس خودشان (مشتری‌های قبلی) را راحت‌تر از صاحبان کسب‌وکار باور می‌کنند، معمولاً این نوع ویدئوها اعتماد و اعتبار بیشتری بین مشتری‌ها ایجاد می‌کنند.

قراردادن نظرات مشتریان فعلی  در صفحهٔ اصلی سایتتان یا پروفایل شبکه‌های اجتماعی، به جذب مشتری‌های بیشتر کمک می‌کند. شما همچنین می‌توانید از آن‌ها بخواهید نظر خود را در نقشهٔ گوگل ثبت کنند. در واقع، تلاش کنید در هر مکانی، از نظر آن‌ها برای جذب مشتری جدید استفاده کنید.

کیس استادی میثم عطر

5. کد تخفیف

همهٔ ما عاشق تخفیف‌گرفتن هستیم! اس ام اس یک کد تخفیف به مشتری، در مناسبت‌های مختلف، ‌باعث جذب مشتری جدید و حفظ مشتریان قدیمی می‌شود.

تا اینجای مقاله، روش‌های تبلیغات و جذب مشتری برای سالن‌های کاشت ناخن را با شما در میان گذاشتیم؛ اما از چه متنی در تبلیغات خود استفاده کنیم تا نتیجهٔ بهتری بگیریم؟ به این سؤال‌ در بخش بعدی پاسخ می‌دهیم.

حتما بخوانید: بهترین روش‌های تبلیغ لوازم آرایشی

نمونه متن تبلیغ کاشت ناخن

اینکه برای نوشتن متن تبلیغ ناخن کار، چه بگویید و چطور بگویید، خیلی مهم است. در ادامه، چند نمونه متن زیبا برای تبلیغ کاشت ناخن را بررسی کرده و نکاتی را که باید هنگام نوشتن متن به خاطر بسپارید، با هم مرور می‌کنیم.

اگر برای جذب مشتری در اینستاگرام تبلیغ می‌نویسید، بهتر است متن شما ساده، صمیمی، غیررسمی و حاوی یک CTA باشد:

ما اینجا (نام سالن) با کلی طرح و ایده جدید، داریم به استقبال پاییز می‌ریم! ما رو فالو کن تا تو این مسیر همراه ما باشی.

  • فرقی نداره دنبال طرح‌های فشن هستی یا مینیمال؛ ما برای شما بهترین‌ها را رقم می‌زنیم!
  • هر طرح بهاری، شبیه یک نقاشی رویاییه؛ وقتشه بهاری بشن دستامون با این نقاشی‌های قشنگ!
  • یک ترکیب خوب از رنگ‌های پاستلی، یک انتخاب خوب برای استایل‌های تابستونیه. برای رزرو نوبت به دایرکت‌مون پیام بدید.

در نوشتن متن برای استوری کاشت ناخن، با مخاطب راحت‌تر و صمیمی‌تر صحبت کنید:

  • نگران نباش! دقیقاً همون طرحی رو که عکسشو بهمون بدی برات می‌زنیم.
  • برای هر مدل ناخن، بهترین طرح‌ها رو پیاده می‌کنیم. با ۵۰٪ تخفیف شروع کنید! 
  • دم عیدی ناخن‌هاتو نونوار کن! ۳۰٪ تخفیف برای خدمات لاک ژل و دیزاین فقط تا پایان اسفند

در تبلیغات پیامکی – که اغلب برای حفظ مشتری و معرفی خدمات جدید کاربرد دارند – کوتاه و مختصر بنویسید و از کلمات قدرتمندی مثل «تخفیف»، «رایگان»، «پرطرفدار»، «ظریف»، «شگفت‌انگیز» و… استفاده کنید:

  •       داره عید میشه، نمی‌خوای به ناخن‌هات صفا بدی؟ ۴۰٪ تخفیف فقط تا آخر اسفند.
  •       پرطرفدارترین طرح‌های کاشت ناخن با تخفیفات شگفت‌انگیز! همین حالا با تماس بگیرید.
  •       دنبال طرح‌های ظریف و شیک برای ناخن‌هایتان هستید؟ به پیج اینستاگرام ما سر بزنید!
  •       میدونستی ناخن‌های زیبا میتونن استایلت رو زیباتر نشون بدن؟ از نمونه کارهای ما دیدن کن:
  •       دستاتون رو به زیبایی عادت بدید! ۴۵٪ تخفیف ویژه خدمات کاشت ناخن، فقط تا ۳ روز.

تبلیغات با پخش تراکت، برای جذب مشتری‌های جدید و آگاهی از برند روش مناسبی است.

در تراکت‌های تبلیغاتی به‌جای بیان ویژگی‌ها، روی مزیت‌های منحصربه‌فردتان تاکید کنید، از سابقه‌تان بگویید، قیمت خدمات و راه‌های ارتباطی‌تان را بنویسید و یک پیشنهاد یا وعده (البته از نوع واقعی‌اش!) بدهید.

نکته: لازم نیست سیر تا پیاز همه‌چیز را توضیح دهید! توضیح کلیاتی از خدماتی که ارائه می‌دهید، کافی است.

نکات انتخاب بهترین روش تبلیغات کاشت ناخن

طبیعی است که هر کسب‌وکاری منحصربه‌فرد است؛ بنابراین انتخاب روش تبلیغاتی مناسب، فرمول سرراست و مشخصی ندارد. اما نکاتی هست که اگر به آن توجه کنید، انتخاب آن برای شما آسان‌تر خواهد شد. بیایید ببینیم در انتخاب روش تبلیغاتی مناسب برای کاشت ناخن، به چه نکات مهمی باید توجه کنیم: 

۱. شناخت کاملی از مخاطبان خود داشته باشید

با شناخت بهتر و درست‌تر از مخاطب خود، متوجه می‌شوید که آن‌ها بیشتر در کدام کانال‌ها حضور دارند. چه چیزی از این بهتر؟ حالا می‌توانید پا در مکانی که مخاطبانتان هستند بگذارید و خودتان را به آن‌ها معرفی کنید. 

۲. به تناسب پیام و کانال تبلیغاتی توجه کنید

بیلبوردها، دفتر مشق نیستند! در بیلبورد باید کوتاه و مختصر صحبت کنید. در عوض، تراکت برای نوشتن توضیحات طولانی مناسب‌تر است. با شناخت درست هر کانال تبلیغاتی، پیام مناسب هر کدام را به کار ببرید تا اثرگذاری بیشتری داشته باشند. 

۳. همهٔ تخم‌مرغ‌‌هایتان را در یک سبد نچینید

فارغ از اینکه بودجهٔ شما چقدر است، توصیه می‌کنیم از چند کانال مختلف برای تبلیغات استفاده کنید. طبیعتاً به کانالی که اکثر مشتریانتان در آن حضور دارند، بودجهٔ بیشتری اختصاص داده خواهد شد. در کنار آن، یک یا دو روش دیگر را هم انتخاب کنید و میزان اثربخشی آن‌ها را بسنجید. 

به کمک تبلیغات از رقبا جا نمانید!

در این مقاله، زیروبم تبلیغات برای سالن کاشت ناخن را با هم بررسی کردیم و از اهمیت تبلیغات در حوزهٔ کاشت ناخن و بهترین روش‌های تبلیغ تا انواع روش‌های جذب مشتری صحبت کردیم.

حالا دیگر این گوی و این میدان! نوبت شماست که روش تبلیغاتی مدنظرتان را انتخاب کنید و وارد میدان عمل شوید.

اگر هنوز سؤالی دربارهٔ تبلیغ کاشت ناخن برایتان باقی مانده است، حتماً با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت به آن‌ها پاسخ بدهیم. راستی، خواندن نظرات و پیشنهادات شما، ما را خوشحال می‌کند!

 

منابع:

constantcontact  | appointfix | appointy

0 نظرات

ارسال نظر

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *