بهترین روش‌های تبلیغ قالیشویی

بهترین روش تبلیغ قالیشویی (متن برای جذب مشتری قالیشویی)

دم عید که می‌شد، فرش‌ها را در حیاط پهن می‌کردیم. شلنگ آب روی آن می‌گرفتیم و کل فرآیند شست‌وشوی فرش را با کار تیمی خانواده پیش می‌بردیم.

تبلیغات قالیشویی

کم کم مشغله‌ها بیشتر شد و متراژ خانه‌ها کمتر! همه چیز دست به دست هم داد تا کسب‌وکار قالیشویی هرروز بیشتر از دیروز مورد استفاده قرار بگیرد و آدم‌ها به این خدمات بیشتر نیاز پیدا کنند. با این شرایط، آیا همهٔ قالیشویی‌ها درآمد خوبی دارند و مشتری‌ها برایشان صف می‌کشند؟ جواب قاطع به این سوال، «خیر» است!

قالیشویی‌ها هم به مانند بسیاری از کسب‌وکارهای دیگر، برای اینکه چرخ کسب‌وکارشان بچرخد، باید از تبلیغات کمک بگیرند. مسئله اینجاست که روش‌های تبلیغات در دنیای امروز بسیار متنوع و زیاد است. با این شرایط، سوالی که پیش می‌آید این است که بهترین روش تبلیغ قالیشویی چیست؟ کدام روش بیشترین بازدهی را برای قالیشویی شما خواهد داشت؟ در ادامهٔ مقاله با ما همراه باشید تا انواع روش‌های تبلیغ قالیشویی را به شما معرفی کنیم و دربارهٔ هر کدام به تفصیل با شما صحبت کنیم.

اهمیت تبلیغات برای قالیشویی

آدم‌ها فقط به کسی که فرش‌هایشان را بشوید نیاز ندارند. آدم‌ها می‌خواهند کسی باشد که از دم خانه فرش را تحویل بگیرد، آن را خوب تمیز کند، صحیح و سالم به خانه‌شان برگرداند و در نهایت هزینهٔ تمام‌شدهٔ این کار برایشان مناسب باشد. اگر شما صاحب یک قالیشویی هستید که همهٔ این شرایط را دارید اما فکر می‌کنید که دخل و خرجتان به هم نمی‌خواند یا پتانسیل بیشتری برای درآمدزایی دارید، چارهٔ کارتان «تبلیغات» است. 

با تبلیغات می‌توانید هم مشتریان جدیدی دریافت کنید، هم مشتریان فعلی‌تان را حفظ کنید و آن‌ها را به مشتریان وفادارتان تبدیل کنید که همیشه فرش‌های خود را به شما بسپارند. برای اینکه بدانید از چه روش‌هایی باید استفاده کنید، تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

۷ روش تبلیغ قالیشویی

اگر بودجهٔ محدودی برای تبلیغات دارید، باید از روش‌هایی استفاده کنید که بیشترین بازدهی را برای شما داشته باشد. ما در این مقاله، مناسب‌ترین روش‌ها را برای تبلیغات قالیشویی به شما معرفی می‌کنیم. ضمن اینکه این روش‌ها را به ترتیب اولویت برایتان لیست کردیم تا در نهایت تصمیم بگیرید که با توجه به بودجه و هدفی که دارید، از کدام روش‌ها استفاده کنید. از اولین روش شروع می‌کنیم:

۱. اس‌ام‌اس مارکتینگ

بازاریابی پیامکی جزو بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه‌ها برای تبلیغات قالیشویی است. این کار خصوصا در بازه‌هایی مثل دم عید و تابستان که میزان سفارش از سمت مشتری‌ها بیشتر می‌شود، می‌تواند بیشترین بازدهی را برای کسب‌وکارتان داشته باشد. مثلا می‌توانید چند هفته قبل از عید، به مشتریان خود پیامک بزنید و کد تخفیف ارسال کنید یا بگویید با شست‌وشوی فرش از قالیشویی شما، از حمل و نقل رایگان بهره‌مند خواهند شد.

برای اینکه کمپین‌های پیامکی موفقی داشته باشید می‌توانید روی کمک نجوا حساب کنید. در پنل اس‌ ام‌ اس نجوا، شما امکان دسته‌بندی مخاطبان، استفاده از شمارندهٔ کلیک یا Tracker (که مختص نجواست)، کوتاه‌کنندهٔ لینک، خط اختصاصی، شخصی‌سازی و… را خواهید داشت.

۲. پخش تراکت و تبلیغات محلی

قالیشویی جزو کسب‌وکارهایی است که بسته به شهر و مکان فیزیکی آن، محدودهٔ سرویس‌دهی مشخصی دارد. با پخش تراکت در همان محدوده، نام خود را بر سر زبان آدم‌ها می‌اندازید. می‌توانید روی تراکت‌ها کد تخفیف برای اولین سفارش قرار دهید یا بگویید با نشان دادن این تراکت، از تخفیف اولین سفارش بهره‌مند خواهند شد. ناگفته نماند که طراحی گرافیکی تراکت‌ها هم از اهمیت زیادی برخوردار است.

۳. تبلیغات در اینستاگرام

با توجه به حضور پررنگ ایرانی‌ها در اینستاگرام، فعالیت در این شبکهٔ اجتماعی برای اکثر کسب‌وکارها به یک الزام تبدیل شده است. با توجه به اینکه اینستاگرام یک پلتفرم تصویری است، می‌توانید عکس و فیلم‌هایی از فضای کار و روند شستن فرش‌ها ارائه دهید. این کار تاثیر بسیار زیادی در اعتماد آدم‌ها به شما خواهد داشت. به عنوان نمونه، پیج زیر در اینستاگرام فقط ویدیوهای مربوط به شستن فرش را منتشر می‌کند و بازدید بسیار بالایی به دست می‌آورد:

پیج شستن فرش در اینستاگرام

ناگفته نماند که فعالیت در اینستاگرام روی روش تبلیغاتی بعدی هم اثرگذار است:

۴. تبلیغات دهان‌به‌دهان

واقعیت این است که آدم‌ها به حرف دوستان و آشنایان خود خیلی بیشتر از تبلیغات شما اعتماد می‌کنند. به همین خاطر است که مشتریان فعلی‌تان را نباید رها کنید و بعد از مدتی، دوباره با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. مثلا کمپین‌‌های پیامکی ارسال کنید و آفرهای ویژه‌ای را فقط برای مشتریان قبلی خود درنظر بگیرید. چرا؟ چون آن‌ها می‌توانند به مشتریان وفادارتان تبدیل شوند و شما را به دیگران معرفی کنند. ضمن اینکه با معرفی توسط دیگران، رفته رفته برند شما در ذهن مخاطبانتان ماندگار خواهد شد.

۵. تبلیغات در گوگل

این روزها آدم‌ها حتی برای انتخاب خدمات قالیشویی هم ابتدا در گوگل جست‌وجو می‌کنند. آنلاین شدن اکثر کارهای روزانه از یک طرف و افزایش تقاضای افراد برای خدمات قالیشویی از طرف دیگر، دلایل محکمی برای این است که شما هم به فکر تبلیغات آنلاین باشید و کسب‌وکار خود را در این فضا گسترش دهید. برای این کار، ابتدا باید یک سایت داشته باشید تا کاربران بعد از جست‌وجوی کلمات کلیدی مرتبط با قالیشویی، وارد سایت شما شوند.

تبلیغات قالیشویی در گوگل

شما می‌توانید کمپین‌های گوگل ادز را در زمان مشخصی اجرا کنید، روی کلمات کلیدی خاصی در صفحهٔ اول گوگل قرار بگیرید و حتی با فعال کردن گزینهٔ call، امکان برقراری تماس مستقیم را برای افراد به وجود آورید. اگر تنظیمات آن را به خوبی انجام دهید و استراتژی درستی در پیش بگیرید، می‌توانید با یک هزینهٔ معقول، مشتریان زیادی به دست آورید. 

۶. تبلیغات تلویزیونی

میزان بازدید آدم‌ها از ویدیو، خصوصا اگر به شکل خلاقانه‌ای تدوین شده باشد، روز به روز بالاتر می‌رود. بالاتر در مورد محتوای اینستاگرام به ویدیو اشاره کردیم. روش دیگری که می‌توانید ویدیوهای خود را به نمایش بگذارید، از طریق تبلیغات در کانال‌های محلی تلویزیون است. مثلا اگر ساکن مازندران باشید، می‌توانید ویدیوی تبلیغات قالیشویی خود را در شبکهٔ طبرستان به نمایش بگذارید.
فقط قبل از این کار، هزینه‌های تبلیغات در تلویزیون را برآورد کنید و ببینید با توجه به درآمدی که دارید، آیا می‌ارزد که در حال حاضر از این روش استفاده کنید یا نه.

۷. تبلیغات بیلبوردی

بیلبوردهای تبلیغاتی علی‌بابا در خاطرتان هست؟ همان تصویرهای کاراکتر جدید علی‌بابا که از شما می‌پرسید: هتل می‌گیری یا ویلا؟ الان میری یا آخر تابستون؟ این تبلیغات با پیام‌های مناسبی که ناشی از شناخت دقیق مخاطب است، توانست سروصدای زیادی برپا کند.
بیلبوردهای سطح شهر یک مزیت بزرگ دارند: به اکثر افرادی که در محدودهٔ نصب شده رفت‌وآمد می کنند، نشان داده می‌شوند؛ بنابراین برای قالیشویی‌ها گزینهٔ کاملا مناسبی محسوب می‌شوند. فقط هزینهٔ تمام‌شدهٔ این نوع تبلیغات به نسبت باقی روش‌ها کمی بالاتر است.

حتما بخوانید: بهترین روش تبلیغ شال و روسری

۴ روش جذب مشتری برای قالیشویی

جذب مشتری و تبلیغات درست، فوت‌وفن خاص خود را دارد. در ادامه به ۴ مورد اشاره می‌کنیم که می‌تواند کمک به‌سزایی به شما کند:

فعالیت مستمر در اینستاگرام

مهم‌ترین نکته در اینستاگرام، فعالیت مستمر است. اینطور نباشد که چند روز فعال باشید و بعد تا ۱۰ روز خبری ازتان نباشد! سعی کنید در محتوای اینستاگرام خود، ارزشی به مخاطبانتان ارائه دهید. این کار را می‌توانید از طریق انتشار پست‌های آموزشی در موضوعاتی که مشتری قالیشویی شما به آن نیاز دارد انجام دهید. در پست‌ها سعی کنید از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید تا به‌راحتی در دسترس افرادی که می‌توانند مشتری شما باشند قرار بگیرید. هم‌چنین، برگزاری لایو و مسابقه می‌تواند باعث شود که تعامل افراد با شما بیشتر شود. 

ثبت آدرس قالیشویی در گوگل مپ

اگر آدرس دقیق قالیشویی خود را در گوگل مپ ثبت کنید، از ۲ مزیت بزرگ بهره‌مند خواهید شد: اول اینکه هر کسی در گوگل مپ، کلمهٔ قالیشویی را جست‌وجو کند، کسب‌وکار شما در نتایج جست‌وجو نشان داده می‌شود. نکتهٔ دوم و مهم‌تر اینکه افراد می‌توانند نظرات خود را در آن‌جا ثبت کنند. بنابراین اگر مشتریان راضی شما، نظر مثبت خود را ثبت کنند، افرادی که هنوز از خدمات شما استفاده نکردند با خواندن این نظرات به مشتری قالیشویی شما تبدیل می‌شوند.

ثبت آدرس قالیشویی در گوگل مپ

جمع‌آوری و انتشار نظرات مشتریان

همان‌طور که اشاره کردیم، نظرات مشتریان فعلی به جذب مشتری جدید بسیار کمک می‌کند. پس چه بهتر که این امکان را در همهٔ کانال‌هایی که به کسب‌وکارتان ختم می‌شود فراهم کنید و در کنار آن، نظراتی که برای شما ثبت می‌شود را هم منتشر کنید. مثلا در پیج اینستاگرام خود، هایلایتی به اسم رضایت مشتریان بسازید و استوری‌هایی که مربوط به نظرات مشتریان قبلی‌تان است را در این هایلایت ذخیره کنید. حتی می‌توانید از نظراتی که در سایتتان ثبت می‌شود اسکرین‌شات بگیرید و در اینستاگرام منتشر کنید. 

ثبت نظر مشتریان در گوگل

کد تخفیف

هنوز هم کمپین‌های تخفیف‌دار، جزو جذاب‌ترین کمپین‌های بازاریابی به حساب می‌آیند. اگر بازاریابی پیامکی و کد تخفیف را با هم ترکیب کنید و به مخاطب تحویل دهید که دیگر نور علی نور است! یادتان باشد که برای تخفیف‌های خود، زمان محدودی را در نظر بگیرید تا مخاطبانتان زودتر اقدام کنند. مثلا در انتهای پیامک بنویسید: «مهلت استفاده: فقط تا ۳ روز دیگر!» 

۱۲ نمونه متن تبلیغ قالیشویی

بگذارید قبل از اینکه نمونه متن تبلیغ قالیشویی را برایتان قرار دهیم، نکتهٔ مهمی را به شما بگوییم. متن تبلیغاتی شما، فارغ از اینکه در چه کانالی منتشر می‌شود، باید مختصر و مفید باشد و حتما به مزیت‌های رقابتی کسب‌وکارتان اشاره کند. مثلا اینکه شما از مکانیزم خاصی برای شست‌وشوی فرش استفاده می‌کنید که نتیجهٔ بهتری دارد ولی رقبایتان از روش‌های قدیمی استفاده می‌کنند، بهتر است حتما در متن تبلیغات ذکر شود. 

متن تبلیغ قالیشویی در اینستاگرام

خلاقیت در اینستاگرام، چه در تصویر و چه در متن، شما را متفاوت از بقیه نشان می‌دهد و بازدهی بیشتری خواهد داشت. در متن پست یا استوری خود می‌توانید از نمونه‌های زیر استفاده کنید:

  • از این به بعد فرش‌های خونه رو بسپار به شالین! قالیشویی تخصصی با سرویس شبانه‌روزی.
  • شست‌وشوی تخصصی انواع فرش ابریشم و دستباف؛ بهتر از روز اول!
  • ۳۰٪ تخفیف ویژه قالیشویی شالین برای ثبت اولین سفارش.
  • شست‌وشوی فرش با سرویس رایگان درب منزل؛ تحویل بدون چین و چروک به همراه کاور با‌کیفیت.
  • با قالیشویی ممتاز، خیالت از فرش‌ها راحت باشه!

متن تبلیغ قالیشویی در پیامک

در پیامک، باید کوتاه و اثرگذار بنویسید. آدم‌ها پیامک‌های طولانی را نمی‌خوانند. از نمونه متن‌های زیر می‌توانید برای بازاریابی پیامکی قالیشویی خود استفاده کنید:

  • با قالیشویی شالین، خیالت از سلامت و تمیزی فرش‌هات راحت باشه.
  • ۲۰٪ تخفیف قالیشویی فقط برای آخر همین هفته.
  • صفر تا صد شست‌وشوی فرش شما؛ فقط در ۳ روز!
  • قالیشویی شالین، با سرویس رایگان و ضمانت کتبی!

متن تبلیغ قالیشویی برای تراکت

تراکت‌های تبلیغاتی، این امکان را به شما می‌دهند که متن بیشتری نسبت به پیامک و اینستاگرام به کار ببرید. اما حواستان باشد که خیلی هم طولانی نشود. متن‌های زیر برای تبلیغات قالیشویی از طریق تراکت مناسب هستند: 

  • ۲۵٪ تخفیف عیدانه قالیشویی ممتاز؛ با نشان دادن این تراکت از تخفیف ویژه برخوردار شوید.
  • شست‌وشوی فرش‌های شما بدون کوچکترین آسیب! 
  • قالیشویی تمام اتوماتیک ممتاز؛ با سرویس‌دهی شبانه‌روزی، بدون معطلی!
حتما بخوانید: بهترین نمونه متن تبلیغاتی برای افزایش فروش

 

با کمک تبلیغات، قالیشویی خود را سر زبان‌ها بیندازید!

در این مقاله، همهٔ روش‌های کاربردی برای تبلیغ قالیشویی را به شما معرفی کردیم و نمونه متن جذاب برای تبلیغات قالیشویی را به شما پیشنهاد دادیم. حالا وقت آن است که هر کدام از روش‌ها را بررسی کنید و با توجه به بودجه و استراتژی‌های بازاریابی کسب‌وکارتان، برنامهٔ تبلیغاتی قالیشویی خود را تدوین کنید. همواره مشتاق شنیدن نظرات شما هستیم.

0 نظرات

ارسال نظر

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *