تبلیغات پیامکی چیست

تبلیغات پیامکی چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

تبلیغات پیامکی با نرخ ۸۲٪  تعامل، دارای بالاترین میزان مشارکت در میان ابزارهای بازاریابی است. ۹۰٪ پیامک‌ها در عرض ۳ دقیقه پس از دریافت خوانده می‌شوند و مهم‌تر از همه این‌که مشتریان شما خودشان به شما اجازه داده‌اند که از این کانال برای ارتباط با آن‌ها استفاده کنید. بیش از نیمی از مصرف‌کنندگان می‌گویند ترجیح می‌دهند با پشتیبانی از طریق پیام کوتاه در ارتباط باشند تا این‌که از طریق سایر کانال‌ها تماس بگیرند و اکثر آن‌ها علاقمندند که رهگیری وضعیت سفارش، تأییدیه رزرو و یادآوری قرار ملاقات را هم از طریق پیامک دریافت کنند. نکته این است که مردم تلفن‌های خود را در دست دارند و همیشه آماده استفاده از آن‌ها برای یافتن اطلاعات یا بررسی آخرین به‌روزرسانی‌های رسانه‌های اجتماعی و… هستند.

این شیوه از تبلیغات یکی از پرکاربردترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ در حال حاضر است اما چه عواملی موجب محبوبیت آن شده است؟ چرا باید از بازاریابی پیامکی استفاده کرد؟ برای آن‌که شما هم بتوانید از مزایای آن استفاده کنید، چه مسیری را باید طی کنید؟

پنل ارسال پیامک نجوا

تبلیغات پیامکی چیست؟

تبلیغ پیامکی در واقع به معنای ارسال کمپین‌های تبلیغاتی یا پیام‌های تراکنشی برای اهداف بازاریابی با استفاده از پیام‌های متنی است. این پیام‌ها عمدتا به منظور ارائه پیشنهادات ویژه و یا اطلاع رسانی به افرادی است که با دریافت پیامک از طرف کسب‌وکار شما موافقت کرده‌اند. پیام‌های تبلیغات پیامکی بر خلاف شماره تلفن‌های کامل از «کدهای کوتاه» ارسال می‌شوند. این کد کوتاه می‌تواند با یک فرستنده مرتبط باشد یا بین چندین فرستنده به اشتراک گذاشته شود. بسیاری از کشورها اجازه نمی‌دهند که اطلاعات فرستنده تغییر کند. این بدان معناست که پیام شما از هر کد کوتاهی که ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی آن را ارسال می‌کند (و نه از طرف کسب‌وکار شما)، بر روی گوشی مخاطبان ظاهر می‌شود. به همین دلیل بسیار مهم است که نام شرکت خود را در متن پیامک تبلیغاتی خود ذکر کنید.

دو نوع پیام در تبلیغات با اس ام اس وجود دارند:

کمپین‌های تبلیغاتی: یک پیامکِ متنیِ کلاسیکِ «یک به چند» است. یعنی همان اس ام اس‌های انبوه که از طریق پنل سرویس ارسال پیامک برای مشتریان ارسال می‌کنید. آن‌ها معمولا برای اطلاع‌رسانی پیشنهادات ویژه مثل تخفبف‌ها، اطلاع‌رسانی عمومی مثل جزئیات یک رویداد، هشدارهای هواشناسی و … استفاده می‌شوند.

تراکنش‌ها: پیام‌های تراکنشی پیام‌های «یک به یک» هستند که توسط یک رویداد یا رفتار خاص ایجاد می‌شوند. نمونه‌ای از این موارد می‌تواند تأیید سفارش یا اعلان ارسال کالا برای خرید آنلاین باشد. این پیام‌ها، اطلاعات مربوط را در زمان مناسب به یک فرد خاص، منتقل می‌کنند.

حتما بخوانید: چگونه با استفاده از بازاریابی پیامکی فروش خود را افزایش دهیم

تعریف تبلیغات پیامکی

ویژگی‌های تبلیغات پیامکی

اس ام اس تبلیغاتی به دلایل مختلف یکی از مفیدترین کانال‌های بازاریابی است که در اختیار شما قرار دارد. استفاده گسترده و همگانی از تلفن‌های هوشمند، مکمل بودن پیامک برای سایر ابزارهای دیجیتال مارکتینگ و نرخ بالای تعامل، از ویژگی‌های این مدل از تبلیغات هستند که آن را به گزینه‌ای مناسب و پربازده در بازاریابی تبدیل می‌کنند.

1- استفاده گسترده و همگانی از تلفن‌های هوشمند

با توجه به این که در حال حاضر تلفن هوشمند حتی برای دانش‌آموزان مقطع دبستان هم به یک ضرورت تبدیل شده، ارسال sms یک راه عالی برای دسترسی مستقیم به مشتریان است. البته شما می‌توانید به دلیل محدودیت کاراکتر در متن پیامک، با درج پیوند در متن پیامک، به‌طور هم‌زمان، تعامل آنلاین کسب‌وکار خود را هم تقویت کنید.

2- مکمل سایر ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

اگرچه تبلیغات ایمیلی و پیامکی شباهت‌های زیادی در اجرای استراتژی خود دارند اما در کنار هم بیش‌ترین و بهترین بازده را خواهند داشت. همان‌طور که قبلا هم ذکر شد، می‌توانید از اس ام اس برای ارسال اعلان‌های فوری استفاده کنید، در حالی که ایمیل حاوی محتوای طولانی‌تر، کامل‌تر و جامع‌تری است.

3- نرخ بالای تعامل

میزان تعامل با پیامک در مقایسه با ایمیل فوق‌العاده است و 90 درصد پیامک‌ها در عرض 3 دقیقه از دریافت آن‌ها خوانده می‌شوند. این امر پیامک‌ها را در ارائه اطلاعات مهم با میزان موفقیت بالا بسیار مفید می‌کند.

4- کم هزینه و مقرون به صرفه

اگر کسب و کار شما نوپاست، تبلیغ پیامکی یکی از بهترین روش‌های بازاریابی برای شما است، چرا که هزینه پایین ارسال اس ام اس نسبت به بیلبوردهای تبلیغاتی یا تبلیغات تلویزیونی، از آن روشی کم‌هزینه، مقرون به صرفه و در عین حال کارآمد و ثمربخش می‌سازد.

حتما بخوانید: تفاوت بازاریابی پیامکی و بازاریابی ایمیلی چیست؟

ویژگی های تبلیغات پیامکی

دلایل استفاده از تبلیغ پیامکی

مختصر و مفید اگر بخواهیم بگوییم:

  • به‌راحتی به افراد زیادی دسترسی پیدا خواهید کرد.
  • نرخ بازشدن پیامک‌ها تا بیش از ۹۰ درصد برآورد شده است!
  • امکان ارسال سریع و فوری خواهید داشت.
  • امکان شخصی‌سازی و گروه‌بندی مخاطب را دارید که باعث افزایش نرخ کلیک می‌شود.
  • مقرون‌به‌صرفه بوده و به هزینهٔ پایین‌ترین نسبت به باقی کانال‌ها نیاز دارد.
  • بازدهی بالایی دارد و نتیجهٔ خوبی از آن خواهید گرفت.
  • لینک‌هایی که درون متن پیامک قرار می‌دهید، قابلیت شمارش دارند (ویژگی منحصربه‌فرد پنل نجوا).

تبلیغ پیامکی

تعامل مستمر لازمه ایجاد هر گونه رابطه طولانی مدت است. تبلیغ پیامکی می‌تواند در ایجاد این روابط، به شما کمک بزرگی کند. پیامک تبلیغاتی، اگرچه تبلیغاتی است! اما یک پیام شخصی از طرف شما به مخاطبانتان است. آن‌ها را به فروش فوق‌العاده فروشگاهتان دعوت کنید، بعد از خرید یک پیام تشکر ساده برایشان ارسال کنید، هنگامی که سفارش آن‌ها آماده شد از طریق پیامک به آن‌ها اطلاع دهید و… . ارسال پیامک راهی آسان، سریع و قابل اعتماد برای برقراری ارتباط با همه مشتریان است و اگر به درستی انجام شود، از مخاطبان شما مشتریانی وفادار می‌سازد.

حتما بخوانید: بهترین نمونه‌های متن تبلیغ قالیشویی

دلایل استفاده از تبلیغات پیامکی

انواع پیامک برای مشاغل

شما به عنوان یک کسب‌وکار، می‌توانید ۲ نوع پیامک ارسال کنید:

پیامک تبلیغاتی

در ارسال پیامک تبلیغاتی یا پیامک انبوه، شما به مخاطبانی پیامک می‌فرستید که احتمال دارد در آینده جزو مشتریان شما شوند. هدف شما در این نوع پیامک می‌تواند این موارد باشد: آگاهی از برند، اطلاع‌رسانی محصولات جدید، تخفیف و پروموشن روی محصولات، جشنواره‌های فروش ویژه و…

پیامک ریتنشن

در ریتنشن مارکتینگ یا بازاریابی بازگشتی، سعی ما بر این است که رابطه‌ای پایدار و طولانی‌مدت با مشتریان خود برقرار کنیم. با این اوصاف، در پیامک ریتنشن، می‌توانید برای مشتریان فعلی خود پیامک بفرستید و آن‌ها را به خرید مجدد، بزرگتر کردن حجم خرید و… ترغیب کنید.

نکات مهم استفاده از تبلیغات پیامکی

برای اینکه پیامک شما تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد و به نرخ کلیک بالاتری برسد، بهتر است قبل از ارسال پیامک، نکات زیر را حتما در نظر بگیرید:

۱. متنی کوتاه و خلاقانه‌ بنویسید

حواستان باشد که اگر متن پیامک شما طولانی شود، احتمال اینکه مخاطب آن را نادیده بگیرد بسیار بالاست. پس سعی کنید با کمترین تعداد کاراکتر، حرف خود را بزنید و مخاطب را دعوت به اقدام (کلیک روی لینک، تماس گرفتن یا…) کنید. استفاده از خلاقیت در متن پیامک باعث می‌شود که توجه مخاطب جلب شده و تمایل بیشتری برای کلیک روی لینک (یا انجام اقدام دیگری که در متن پیامک از او خواسته‌اید) داشته باشد.

۲. پنل پیامکی مناسبی را انتخاب کنید

پلتفرم‌های پیامکی بسیاری وجود دارند که به شما امکان می‌دهند کمپین پیامکی خود را از روی میز کار خودتان مدیریت کنید. سامانه‌هایی را برای ارسال پیامک پیدا کنید که بتوانید از طریق آن به تجزیه و تحلیل دقیق دسترسی داشته باشید؛ پنل‌هایی که به شما امکان می‌دهند که هر مرحله از فرآیند ارسال پیامک را پیگیری کنید.

۳. از شخصی‌سازی استفاده کنید

وقتی مخاطب در ابتدای پیامکی که دریافت می‌کند، نام خودش را ببیند، علاقه‌مند می‌شود که متن پیام را بخواند. پس در نهایت چه اتفاقی می‌افتد؟ احتمالا نرخ کلیک پیامک شما در این حالت، بیشتر از زمانی خواهد بود که از شخصی‌سازی استفاده نکنید.

۴. پیام خود را در زمان درستی ارسال کنید

حتی اگر متن بسیار خلاقانه‌ای بنویسید و از شخصی‌سازی استفاده کنید، اگر در زمان مناسبی آن را ارسال نکنید، به نتیجهٔ خوبی نخواهد رسید. حالا زمان مناسب را از کجا پیدا کنیم؟ ۳ راه دارید: راه اول اینکه شناخت خوبی از مخاطبانی که می‌خواهید برای آن‌ها پیامک تبلیغاتی ارسال کنید داشته باشید و از این طریق، بدانید چه زمانی برای ارسال مناسب‌تر است؛ دوم اینکه چندبار طبق حدس و گمان، به تعداد کمی ارسال کنید و بر اساس نتایجی که دریافت کردید، زمان مناسب را پیدا کنید تا به بقیهٔ افراد ارسال کنید؛ سوم اینکه از داده‌های عمومی منتشر شده در این زمینه استفاده کنید و زمان مناسب پیشنهادی آن‌ها را به کار ببرید.

۵. حتما از CTA استفاده کنید

CTA یا Call To Action، همان اقدامی است که در انتهای پیامک، مخاطبان خود را به آن دعوت می‌کنید. مثلا عبارت‌های «روی لینک زیر کلیک کنید» یا «با شمارهٔ زیر تماس بگیرید»، نوعی CTA به حساب می‌آیند. حالا اگر در این عبارت، حس فوریت هم ایجاد کنید، مخاطب شما احتمالا سریع‌تر به آن پاسخ خواهد داد. مثلا اگر کد تخفیفی ارائه دادید، بنویسید: «اعتبار این کد فقط تا ۳ روز دیگر!»، یا در تبلیغ محصولات خود بنویسید: «موجودی محدود».

به طور کلی، ارسال پیامک روشی سریع است. هنگامی که دکمه «ارسال» را می‌زنید، پیام شما به دست مخاطب می‌رسد. البته در ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی ممکن است با کمی تأخیر مواجه شوید.

نکات استفاده از تبلیغات پیامکی

برای تبلیغات پیامکی از کجا شروع کنیم؟

برای اینکه بتوانید کمپین تبلیغاتی خود را شروع کنید به یک پنل ارسال پیامک نیاز دارید. برای تهیه این پنل نیازی به مراجعه به دفاتر خدماتی یا مخابرات نیست. شما می‌توانید پیامک تبلیغاتی خود را به‌صورت انبوه از این پنل اس ام اس ارسال کنید. هم خودتان امکان ارسال پیامک انبوه را خواهید داشت و هم می‌توانید از طریق ارائه دهنده خدمات پیامکی که پنل اس ام اس را از آن‌ها دریافت کرده‌اید، اقدام کنید. در مرحله بعد نیاز به یک لیست شماره موبایل یا همان بانک شماره موبایل دارید. توصیه ما به شما این است که بانک شماره موبایل را خودتان ایجاد کنید، اگرچه امکان خرید بانک شماره موبایل هم وجود دارد.

پنل ارسال اس ام اس نجوا با ارائه گزارش‌های دقیق و تحلیلی از پیامک‌های ارسال‌شده، میزان به مقصد رسیدن پیامک‌ها، کلیک روی لینک‌ها و … به شما کمک می‌کند کمپین‌های مختلف‌تان را با یکدیگر مقایسه کنید و با بهینه کردن کمپین‌ها بهترین نتیجه را از اس ام اس مارکتینگ بگیرید. با نجوا می‌توانید کمپین‌های اس ام اس، ایمیل و پوش نوتیفیکیشن را در یک پنل یکپارچه اجرا کنید و با سرعت‌ و سادگی بیشتری، همه کانال‌های ارتباط با مشتریانتان را مشاهده و مدیریت کنید.

پنل ارسال پیامک نجوا

سخن پایانی

اگر تا به حال تبلیغات پیامکی را جدی نگرفته‌اید، وقت آن است که تجدید نظری کنید و این کانال مهم را در استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود بگنجانید. این روش قطعا از پربازده‌ترین راه‌های تبلیغاتی است که در نهایت مشتریان زیادی به سمت کسب‌وکار شما روانه خواهد کرد. نکتهٔ شایان توجه در اینجا این است که سعی کنید پیامک تبلیغاتی را به افرادی ارسال کنید که ویژگی‌هایی مشابه مخاطبان هدف شما دارند.
تا به حال پیامک تبلیغاتی ارسال کرده‌اید؟ مشتاقیم نظرات تجربیات شما را در قسمت دیدگاه‌ها بخوانیم و اگر سوالی داشتید، پاسخ دهیم.

0 نظرات

ارسال نظر

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *