افزایش CTR در ایمیل مارکتینگ | روش افزایش نرخ کلیک ایمیل

افزایش CTR در ایمیل مارکتینگ | روش افزایش نرخ کلیک ایمیل

به دنبال تکنیک‌هایی برای کسب موفقیت بیشتر در ایمیل مارکتینگ هستید؟ افزایش نرخ کلیک در ایمیل مارکتینگ، مؤثرترین فاکتور برای بهبود عملکرد کمپین‌های ایمیل مارکتینگ است.

نرخ کلیک بالاتر به معنای فروش بیشتر و کسب درآمد بالاتر است. در ارتباط با این موضوع، با به‌کارگیری چند تکنیک مؤثر می‌توان نرخ کلیک ایمیل (CTR) را به میزان زیادی افزایش داد. برای افزایش نرخ کلیک هم در ایمیل مارکتینگ روش‌های متنوعی وجود دارد. در این مقاله با تکنیک‌های کاربردی برای افزایش CTR در ایمیل مارکتینگ آشنا می‌شوید و با استفاده از آنها می‌توانید موفقیت بیشتری در کسب‌ و ‌کار خود به دست آورید.

نرخ کلیک ایمیل (CTR) چیست و چرا مهم است؟

بعد از نرخ باز کردن ایمیل، دومین معیار مهم در کمپین ایمیل شما، نرخ کلیک (CTR) است. بالا بودن نرخ باز کردن ایمیل بسیار شگفت‌انگیز و خوشحال‌کننده است، اما تصور کنید که با داشتن نرخ باز کردن بالا، نرخ کلیک ایمیل‌ها پایین و ناامید‌کننده باشد. بنابراین یکی از راهکارهای افزایش نرخ کلیک، نوشتن ایمیل جذاب است. ایمیل جذاب، ایمیلی است که توجه خوانندگان را به خود جلب ‌کند و آنها را به کلیک روی لینک‌ها و فراخوان‌های عمل (CTA) موجود در ایمیل ترغیب کند.

نرخ کلیک در ایمیل مارکتینگ معیاری است که نشان‌ می‌دهد چه تعداد افراد روی لینکی خاص، دکمه فراخوان یا تصویری واقع در ایمیل ارسال شده توسط شما کلیک کرده‌اند. برای محاسبه نرخ کلیک باید تعداد کل کلیک‌ها روی لینک‌های ایمیل را، بر کل ایمیل‌های تحویل داده شده تقسیم کرد. برای به‌دست آوردن ایمیل‌های تحویل داده شده هم، باید ایمیل‌های برگشتی را از کل ایمیل‌های ارسال شده کم کرد.

معمولاً برای محاسبه نرخ کلیک در ایمیل مارکتینگ، اولین باری که مخاطب روی کمپین ایمیل کلیک کند، محاسبه می‌شود (این کلیک‌ها منحصربه‌فرد هستند) و اگر لینک موجود در ایمیل چند بار توسط مخاطب کلیک شود (کلیک‌های تکراری)، دفعات بعدی محاسبه نمی‌گردد.

نرخ کلیک در ایمیل مارکتینگ نشان‌دهنده میزان تعامل مشتریان با ایمیل‌های شما است و بینشی کاربردی راجع ‌به میزان علاقه‌مندی مخاطبان به محتوای شما ارائه می‌دهد. در واقع هدف اصلی از ردیابی نرخ کلیک در ایمیل مارکتینگ، اندازه‌گیری میزان تعامل است. با محاسبه نرخ کلیک در ایمیل مارکتینگ می‌توانید عملکرد کمپین‌های ایمیل مارکتینگ خود را در زمینه‌های زیر بررسی کنید و بهبود ببخشید:

میزان جذابیت ایمیل‌های ارسالی

محتوای ایمیل

محل قرارگیری لینک‌ها

تعداد لینک‌ها

نوع رسانه استفاده شده در ایمیل

در مجموع، CTR نشان می‌دهد که چند درصد از کسانی که ایمیل شما را دریافت کرده اند، از طریق آن ایمیل روی لینک یا دکمه فراخوان کلیک کرده‌اند. در محاسبه نرخ کلیک در ایمیل مارکتینگ تمایز قائل شدن بین ایمیل‌های تحویل داده شده و ایمیل‌های ارسالی موضوعی بسیار مهم است و برای محاسبه نرخ کلیک ایمیل، ابتدا ایمیل‌های برگشتی را از کل ایمیل‌های ارسال شده کسر می‌کنند و سپس نرخ کلیک ایمیل را محاسبه می‌کنند، زیرا این نوع محاسبه دقیق‌تر است و اطلاعات مؤثرتری ارائه می‌دهد.

افزایش نرخ باز شدن ایمیل در ایمیل مارکتینگ

یکی از دلایل مهم بودن نرخ کلیک، استفاده از آن در کنار معیارهایی مانند نرخ باز کردن برای بهبود فعالیت‌های آینده است. نرخ کلیک بالاتر به معنای بازدهی کمپین‌های ایمیل شما و مرتبط بودن محتوا با نیازهای مخاطبین است. نرخ کلیک مناسب، برای کسب ‌و ‌کارهای گوناگون متفاوت است و بستگی به زمینه کاری، اندازه شرکت و اهداف ایمیل مارکتینگ دارد.

مهم‌ترین دلیل برای اندازه‌گیری نرخ کلیک در ایمیل مارکتینگ نشان دادن جایگاه کسب ‌و‌ کار شما است. بنابراین بسیار ضروری است که نرخ کلیک در ایمیل مارکتینگ خود را اندازه گیری کنید و برای بالا بردن آن دائماً تلاش کنید. روش‌های ارائه شده در قسمت بعدی این مقاله، می‌توانند به میزان زیادی به بهبود عملکرد ایمیل مارکتینگ شما و بالابردن نرخ کلیک در ایمیل مارکتینگ مؤثر و کارآمد باشند.

حتما بخوانید: راهنمای بهبود نرخ تبدیل ایمیل با 10 روش کاربردی

روش‌های افزایش نرخ کلیک در ایمیل مارکتینگ

در این بخش با روش‌ها و تکنیک‌هایی برای افزایش نرخ کلیک در ایمیل مارکتینگ آشنا می‌شوید. البته برای افزایش CTR در ایمیل مارکتینگ باید ابتدا نرخ باز کردن ایمیل را افزایش دهید، زیرا اگر مخاطبین ایمیل‌ها را باز نکنند، تغییری در نرخ کلیک در ایمیل نیز ایجاد نمی‌شود. سه روش اول در بالا بردن نرخ باز کردن ایمیل بسیار مؤثر هستند، پس از اطمینان از باز کردن ایمیل‌ها توسط مشتریان و مخاطبان می‌توان با به‌کار‌گیری تکنیک‌هایی که در ادامه ذکر می‌شوند، نرخ کلیک در ایمیل مارکتینگ را افزایش داد.

۱. افزایش میزان ثبت‌نام‌های سایت

اولین قدم، ایجاد علاقه در مخاطبین برای ثبت اطلاعات و رضایت به دریافت ایمیل است. اگر مشتریان داوطلبانه آدرس ایمیل خود را در اختیار شما قرار دهند و مشتاق به دریافت ایمیل‌های شما باشند، راه موفقیت شما هموارتر می‌شود. بنابراین، استفاده از فرم‌های ثبت‌نام بهینه و راحت در ثبت اطلاعات مخاطبان مؤثر است.

۲. جذاب بودن عنوان ایمیل

تعداد زیادی از افراد ایمیل را تنها در صورت جذاب بودن عنوان آن باز می‌کنند. عنوان ایمیل، تأثیر زیادی بر میزان نرخ کلیک در ایمیل مارکتینگ، افزایش نرخ تبدیل و همین‌طور میزان لغو اشتراک دارد. بهتر است از عنوانی برای ایمیل‌های خود استفاده کنید که باعث برانگیختن حس کنجکاوی مخاطبین می‌شود. کوتاه بودن عنوان و سؤالی بودن آن نیز می‌تواند در ترغیب خوانندگان مؤثر باشد.

حتما بخوانید: راهنمای جامع استفاده از  ایموجی در عنوان ایمیل

۳. انتخاب نامی معتبر برای فرستنده

بسیاری از مخاطبین قبل از تصمیم در مورد بازکردن ایمیل، نام فرستنده را بررسی می‌کنند. بهتر است از نام برند خود برای ارسال ایمیل استفاده کنید.

۴. استفاده از طرحی مناسب برای ایمیل

استفاده از قالب مناسب باعث می‌شود که خوانندگان به مطالعه کامل ایمیل شما علاقمند شوند. یکی از موارد مهم در طراحی ایمیل این است که کاربران موبایل به ‌راحتی بتوانند ایمیل شما را بخوانند. اطلاعات اصلی ایمیل را در قالب تصاویر ارائه ندهید، زیرا در برخی مواقع ممکن است تصاویر باز نشوند و مخاطبین اطلاعات حیاتی و کمک‌کننده به تصمیم‌گیری آنها برای کلیک را از دست بدهند.

پس طراحی ایمیل شما باید به نحوی باشد که کاربران به ‌راحتی با آن ارتباط برقرار کرده و به مطالعه آن اشتیاق پیدا کنند. استفاده از تیترهای مناسب در ایمیل، یکی از مواردی است که به خواناتر شدن آن کمک می‌کند.

۵. بهبود محتوای ایمیل

بعد از باز کردن ایمیل آنچه مخاطبان را به کلیک روی لینک‌ها مشتاق می‌‌کند، محتوای ایمیل ارسالی است. محتوای تعاملی، استفاده از گیف‌ها، تصاویر کوچک و ویدئوها می‌توانند در جلب توجه خوانندگان مؤثر باشد. همچنین استفاده از اعداد و داده‌ها در ایمیل باعث می‌شود که افراد برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک‌ها کلیک کنند. قرار دادن دکمه‌های جذاب نیز باعث افزایش نرخ کلیک می‌شود. همچنین استفاده از محتوای مناسب به کاهش نرخ پرش یا بانس ریت ایمیل هم کمک زیادی می‌کند.

حتما بخوانید: ۱۲ روش کاهش بانس ریت ایمیل

۶. تقسیم‌بندی و شخصی‌سازی ایمیل‌ها

لیست ایمیل خود را تقسیم‌بندی کنید و برای هر گروه، ایمیل‌ها را طبق نیازها و خواست آنها ارسال کنید؛ این کار باعث می‌شود که نرخ کلیک افزایش پیدا کند. در نتیجه، تقسیم‌بندی لیست ایمیل می‌تواند به ارسال ایمیل‌های مرتبط‌تر برای هر گروه بسیار کمک کننده باشد.

۷. زمان‌بندی درست برای ارسال ایمیل

یکی از فاکتورهای مهم دیگر در افزایش نرخ کلیک در ایمیل مارکتینگ، زمان‌بندی ارسال است. باید ایمیل‌ها را در زمان مناسبی که کاربران دارای وقت آزادتری هستند، ارسال کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که افراد معمولًا بین ساعت‌های 8 تا 12 شب ایمیل‌ها را باز می‌کنند و روی لینک‌ها کلیک می‌کنند.

مورد مهم دیگر این است که به تعداد ایمیل‌های ارسالی دقت کنید. اگر تعداد کمی ایمیل‌ برای مخاطبین خود ارسال می‌کنید، احتمال فراموش شدن شما توسط مخاطبان زیاد می‌شود و اگر تعداد زیادی ایمیل را در بازه زمانی کوتاه ارسال کنید، شاید ایمیل‌های شما را به عنوان اسپم گزارش کنند.

۸. جلب اعتماد مخاطبان

ایجاد اعتماد در مخاطبان باعث می‌شود که تمایل بیشتری برای کلیک روی لینک‌های موجود در ایمیل شما پیدا کنند. بهتر است از سرویسی برای ایمیل مارکتینگ استفاده کنید که قابلیت تحویل آن بالا باشد. سرویس ایمیل مارکتینگ نجوا، انتخابی مناسب و قدرتمند برای موفقیت ایمیل مارکتینگ شما و تحویل به ‌موقع ایمیل‌ها به کاربران است.

مورد دیگری که به جلب اعتماد مخاطبین منجر می‌شود استفاده از نام، عکس و امضای شما در پایان ایمیل و همچنین قرار دادن لینک شبکه‌های اجتماعی و امکان ارتباط مشتریان با شما است.

۹. دعوت به اقدام(CTA) واضح و روشن

برای دستیابی به بهترین نتیجه، باید از فراخوان‌های عمل کاملاً واضح استفاده کنید. همچنین محل قرار‌گیری فراخوان‌های عمل، تأثیر بسیاری در افزایش نرخ کلیک در ایمیل مارکتینگ دارد.

۱۰. مطابقت ایمیل‌ها با برند

ایمیل‌هایی که برای مخاطبان خود ارسال می‌کنید باید با موضوع کسب ‌و کار و وبسایت شما مطابقت داشته باشند. افزودن لوگوی برند به ابتدای ایمیل می‌تواند راهی مفید باشد.

۱۱. استفاده از تصاویر مناسب

ترفند دیگر افزایش نرخ کلیک در ایمیل مارکتینگ، استفاده از تصاویر جذاب است. به‌علاوه، بهتر است به تصاویر موجود در ایمیل، خاصیت Alt را هم اضافه کنید.

۱۲. استفاده از CTA به ‌جای پیوند متنی

برای ایجاد دکمه‌های جذاب برای فراخوان‌های عمل (CTA)، از امکانات HTML استفاده کنید. برای دکمه‌های دعوت به اقدام از تصاویر استفاده نکنید، زیرا ممکن است تصاویر در ایمیل نشان داده نشوند. در عوض اگر از HTML استفاده کنید، حتی در صورت مسدود بودن نمایش تصاویر توسط سرویس‌دهندگان، دعوت به اقدام‌های شما به خوبی جلب توجه می‌کنند.

۱۳. استفاده از یک Call To Action

فقط از یک دعوت به اقدام در هر ایمیل استفاده کنید تا افزایش نرخ باز شدن ایمیل در ایمیل مارکتینگ خود را مشاهده کنید. قرار دادن تعداد بیشتری از آن‌ها معمولاً منجر به کاهش نرخ کلیک می شود. بهتر است که در هر کمپین ایمیل از یک هدف و یک CTA برای دستیابی به آن هدف استفاده کنید.

در آخر

درست است که هر کمپین ایمیل متفاوت از سایر کمپین‌ها است و اهداف ایمیل مارکتینگ در هر کسب ‌و کاری می‌توانند منحصربه‌فرد باشند، اما با به‌کارگیری تکنیک‌های عمومی، می‌توان درصد موفقیت کمپین‌های ایمیل را افزایش داد. در این مقاله، دلایل اهمیت نرخ کلیک در ایمیل مارکتینگ و روش‌های متنوع افزایش نرخ کلیک در ایمیل مارکتینگ معرفی شد. این روش‌ها با بررسی چندین کمپین ایمیل موفق به ‌دست آمده‌اند و با استفاده از آن‌ها، میزان موفقیت کمپین‌های ایمیل شما افزایش قابل ‌توجهی پیدا می‌کنند.

 

منابع:

neilpatel | optinmonster | campaignmonitor

2 نظرات
  1. عطاملک
    عطاملک گفته:

    سلام
    ایا در پنل نجوا میتونم ادرس ایمیل هایی که در کمپین اول باز نشدند را از لیستم حذف کنم؟
    ایا صحت ایمیل ها قبل ارسال چک میشه؟
    با سپاس

    پاسخ

ارسال نظر

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *