راهنمای جامع استفاده از ایموجی در عنوان ایمیل و تاثیر آن

اولین بار ایموجی را در فضای شادروان یاهومسنجر دیدم. در نگاه اول شبیه عروسک‌های کوچک بودند، اما کم‌کم به ابزار کمکی برای بیان احساساتم هنگام چت کردن و نوشتن تبدیل شدند. 

محبوبیت و استفاده از ایموجی‌ها با هر نسل تغییر می‌کند و باعث می‌شود بازاریابان ایمیل مدام با سوالات گوناگون مواجه شوند. مانند: آیا باید از صورتک‌ها در عنوان ایمیل استفاده کنم؟ چگونه از ایموجی‌ها استفاده کنم؟ چه تعداد ایموجی برای عنوان کافی است؟

 یکی از نکات تأثیرگذار در موفقیت ایمیل‌مارکتینگ، جذابیت عنوان ایمیل است. عنوان، یک خط متن ساده، برای رساندن مفهوم و ترغیب افراد برای باز کردن پیام شما است.

در چندسال گذشته، دیجیتال‌مارکترهای زیادی تصمیم گرفتند که از ایموجی در عنوان ایمیل‌ها استفاده کنند. اما آیا این ایده به کمپین شما کمک می‌کند یا مانع آن می‌شود؟

 آیا این کار، شما را در میان رقبا متمایز می‌کند؟ یا مشتریان شما را اذیت می‌کند؟ 

در این مقاله از نجوا، دربارهٔ مزایای استفاده از ایموجی، روش‌های استفاده و نحوه‌ٔ اضافه کردن آن در عنوان ایمیل صحبت می‌کنیم. پس تا انتها با ما باشید.

چرا از ایموجی در ایمیل استفاده کنیم؟

شکلک‌ها، ایموجی‌ها و پیکتوگرام‌ها همیشه برای بازاریابی ایمیلی استفاده نمی‌شد. پس چرا درحال حاضر از ایموجی در عنوان ایمیل استفاده می‌کنیم؟ در این قسمت می‌خواهیم مهم‌ترین مزایای آن را بررسی کنیم:

دلایل استفاده از ایموجی در عنوان ایمیل

صرفه‌جویی در کلمات

زمانی که کاراکترهای محدودی دارید، شکلک را جایگزین کلمات کنید. آن‌ها خیلی بیشتر از کلمات، معنا و احساسات را منتقل می‌کنند.

ایجاد تعامل بالاتر

در نگاه اول، این عروسک‌های متحرک قابل شناسایی هستند و باعث ایجاد تعامل با مخاطب می‌شوند. در واقع، مطالعات نشان می‌دهد، وقتی برای تأکید و در زمینه‌های مثبت استفاده شوند، تعامل مشتری را افزایش می‌دهند.

نمایش شخصیت برند

استفاده از آن‌ها، راه خوبی برای ایجاد تصویری از یک برند دوستانه و قابل دسترس در ذهن مخاطب است. آن‌ها به برند شما شخصیت می‌دهند.

انتقال احساسات

شکلک‌ها باعث می‌شوند، مشتریان به پیام‌های کسب‌و‌کار شما وابسته شوند. زیرا در انتقال و تحریک احساسات بسیار موثر هستند و باعث معنا بخشیدن به ایمیل می‌شوند.

جذابیت بیشتر

صندوق ورودی ایمیل معمولا دریایی از متن سیاه و سفید است. بنابراین یک فضای رنگارنگ، این کسالت را از بین می‌برد و به سرعت توجه گیرندگان را به خود جلب می‌کند. این یک مزیت رقابتی برای بازاریابی ایمیلی محسوب می‌شود.

از سوی دیگر، ایموجی‌ها همچنین قادر هستند. پیام شما را جدی جلوه دهند و در صورتی که اگر مخاطب هدف خود را از دست بدهید، میزان باز شدن ایمیل‌های شما کاهش می‌یابد. تاثیر صورتک‌ها جهانی نیست، همه چیز به نوع کسب‌وکار و مخاطبان هدف شما بستگی دارد.

تیم MailerLite چهل‌وهشت صنعت را بررسی کردند و نرخ باز شدن خبرنامه‌هایی که شامل ایموجی در موضوعات متنوعی بودند، در مقابل آن‌هایی که نبودند را مقایسه کردند. 

به این نتیجه رسیده‌اند که همیشه عوامل دیگری بر نرخ باز‌ شدن خبرنامه‌ها اثرگذار است. مانند: وضوح، ارتباط، کیفیت فهرست ایمیل و…! اما از این بررسی اطلاعات جالبی کسب کردند.

برای برخی از صنایع، مانند سلامت و تناسب‌اندام یا دوره‌های آنلاین، این تفاوت ناچیز است (کمتر از یک درصد تغییر در نرخ بازشدن). درحالی که سایر صنایع، مانند مؤسسات آموزشی، شاهد افزایش نرخ بازدیدکنندگان بیش از ۶ درصد بودند.

برای اینکه بدانید باید از ایموجی استفاده کنید یا نه، توصیه می‌‌کنیم از تست A/B برای دریافت پاسخ مناسب برای کسب و کار خود استفاده کنید. 

حتما بخوانید: تست A/B در ایمیل مارکتینگ چگونه انجام می‌شود؟

6 روش استفاده از ایموجی در عنوان ایمیل (+مثال)

برای به حداکثر رساندن ارزش افزودن ایموجی در عنوان ایمیل، در ادامه استراتژی‌هایی را بیان می‌کنیم. آن‌ها را به صورت جداگانه امتحان کنید و ببینید کدام‌یک برای مخاطبان شما و پیامی که می‌خواهید منتقل کنید، بهتر است.

6. متناسب با زمینه

ایموجی‌ها را براساس محتوا، زمینه و هدف خبرنامه اضافه کنید. همچنین مطمئن شوید که انتخاب شما با تصویر برند مطابقت دارد و متناسب با پروفایل مشتریان است.

مانند:

  •  آژیرها معمولا با موارد اورژانسی بزرگ یا پیام‌های فوری مرتبط است. استفاده از آن در عنوان، خبر‌ خوشی را دربارهٔ فروش ویژه به مخاطب می‌دهد.

  •  از سوی دیگر، شکلک تقویم در عنوان زیر ممکن است خسته کننده به نظر برسد، اما کاملا با متن پیام و ماهیت تجارت فرستنده مطابقت دارد:  

5. تکمیل عنوان

استفاده از شکلک‌ها در موضوع، نمایشی بصری از موارد ذکر شده را ارائه می‌دهند. این روش باعث می‌شود، محتوای ایمیل بیشتر قابل تشخیص و مرتبط باشد.

به طور مثال:

  •  در این نمونه، خوانندگان بلافاصله احساس می‌کنند که باز کردن پیام شما، کلید یک پرواز بدون دردسر موقع سفر با اسکوتر است.

  • مثال زیر واقعا هیچ احساسی را در مخاطب بیدار نمی‌کند، فقط متن را از یکنواختی خارج کرده و شکلک‌های مرتبط با آن را در عنوان استفاده کرده است.

4.منتقل کردن احساس فوریت

استفادهٔ به‌جا از صورتک‌ها به گیرندگان ایمیل انگیزه می‌دهد تا به سرعت عمل کنند و آن‌ها را برای فروش با زمان محدود و سایر پیشنهاد‌های تبلیغاتی دنیای تجارت‌الکترونیک آشنا می‌کند.

 

دو نمونه از منتقل کردن احساس با صورتک:

  •  در این نمونه، صورتک‌ جیغ برای بیان هیجان‌ شدید و احتمالاً ترس از دست دادن به کار رفته است. این صورتک‌ها زمانی که با ذکر محدودیت زمانی (مثلاً در دسترس بودن ۲۴ ساعته) ترکیب شوند، مؤثرتر عمل می‌کنند.

  •   به‌طور مشابه، استفاده از ایموجی ساعت به مشتریان این احساس را می‌دهد که به ساعت اتمام پیشنهادهای ویژه نزدیک می‌شوند. همچنین بیان ایده‌ٔ فروش، غیرمستقیم خواننده را به خرید وادار می‌کند.

3.منتقل کردن یک احساس

حالت‌های صورت یکی از مفیدترین شکلک‌ها برای بیان موضوع هستند. زیرا افراد، بلافاصله احساسات منتقل‌شده را احساس می‌کنند.

مثال:

  • موضوع ایمیل زیر، شامل یک عبارت شگفت‌انگیز است که بلافاصله خوانندگان را به سمت شوک و هیجان خفیف سوق می‌دهد.

  • به طور مشابه، استفاده از یک صورتک شوکه‌شده همراه با یک صورتک آرام، احساس از دست دادن یک معاملهٔ ‌خوب را منتقل می‌کند.

2. محدود کردن تعداد ایموجی‌ها

اگرچه استفاده از ایموجی برای جلب‌توجه خوانندگان مفید است، اما استفادهٔ بیش از اندازه از آن‌ها، باعث سردرگمی مخاطب می‌شود. سعی کنید استفاده از آن‌ها را به نهایت ۳ عدد در هر خط محدود کنید و همیشه از صورتک‌های ساده استفاده کنید.

 

بررسی دو نمونه معکوس:

  •  در نمونهٔ زیر، به عنوان دقت کنید که شامل پنج صورتک مختلف بدون هیچ‌گونه متنی است. 

ممکن است مدتی طول بکشد تا خواننده معنی آن را درک کند و علاقه‌اش را نسبت به متن از دست بدهد و ادامهٔ آن را مطالعه نکند.

  •  در مثال جدید، عنوان شامل سه ایموجی است که ارتباط‌گرفتن با آن آسان است. کدو تنبل معنی هالوین می‌دهد و قلب‌های نارنجی و سیاه با موضوع تعطیلات مرتبط هستند.

1. استفاده از ایموجی به جای کلمات

شکلک‌ها را می‌توان به جای کلمات، نه‌تنها برای صرفه‌جویی کردن در فضا، بلکه برای جذاب‌تر کردن عنوان از نظر بصری هم استفاده کرد.

مثال:

  • در این مثال، گیرندگان بلافاصله ایموجی‌ها را به عنوان رژلب تشخیص می‌دهند. بنابراین لازم نیست موارد ارائه شده را با کلمات بیان کنید.

  •   فراتر از استفاده از آن‌ها به جای کلمات، شکلک‌ها را به جای حروف جایگزین کنید. در مثال زیر، از ایموجی‌های خورشید به جای حرف O استفاده شده است و مربوط به رنگ لاک ناخن و یادآور غروب تابستان است.

قبل از این‎که یک کمپین ایمیل مارکتینگ را فعال کنید، پیشنهاد می‌شود آن را در سرویس گیرندگان ایمیل آزمایش کنید.

با آزمایش تشخیص می‌دهید کجا ظرفیت دارد بیشترین تأثیر را برای بهبودی ایجاد کنید. شما باید چند عنوان را بررسی کنید و ببینید به نظرتان کدام بیشتر مخاطب را ترغیب می‌کند تا ایمیل خود را باز کند.

حتما بخوانید: روش‌های تبلیغ کاشت ناخن برای جذب مشتری

چگونه ایموجی‌ها را به عنوان ایمیل اضافه کنیم؟

چندین روش برای اضافه‌کردن ایموجی وجود دارد:

ایموجی روی ویندوز

در ویندوز پنل آن را با استفاده از کلید Windows+ نقطه (.) یا Windows key+ نقطه ویرگول (؛) فعال کنید.

اضافه‌کردن ایموجی روی مک

در مک می‌توانید با استفاده از سه کلید (Ctrl+Cmd+space) صفحهٔ انتخاب‌کردن شکلک را راه‌اندازی کنید.

سایت ایموجی‌پدیا

با هر سیستمی که باشید، با استفاده از سایت emojipedia آیکون مورد نظرتان را در کلیپ‌بورد کپی کنید و در عنوان paste کنید. این سایت برای اندروید و ios نیز اپلیکیشن دارد.

نمونه ایموجی‌های محبوب

در این قسمت برخی از ایموجی‌های محبوب برای عنوان انواع ایمیل در ایمیل مارکتینگ در میان مشاغلی که در حوزهٔ تجارت‌الکترونیک و صنایع دیگر مشغول هستند، معرفی شده است. 

برای استفاده از شکلک‌های جدول زیر، از قسمت لینک دریافت آن را کپی و جای‌گذاری کنید.

ایموجی لینک دریافت کاربرد
🎁 هدیه بسته‌بندی‌شده در ایمیل‌هایی با موضوع پاداش، هدیه‌ٔ رایگان و جایزه استفاده می‌شود.
🚨 چراغ ماشین‌پلیس در ایمیل‌های فروش-محور، پیشنهاد خرید با زمان‌محدود را اعلام می‌کند.
❤️ قلب قرمز برای ابراز قدردانی، عشق، شادی و احساسات مشابه کاربرد دارد.
😮 چهره با دهان باز برای تأکید روی ارزش یک کالای پیشنهادی، جالب و کاربردی است.   
🎉 مهمانی، جشن در خبرنامه‌هایی که پیشنهاد شگفت‌انگیز مطرح می‌شود یا برای یک مناسبت خاص برای مشتریان جشن گرفته می‌شود.
👉 اشاره به سمت راست برای جلب نظر خواننده روی موضوع یا قسمت‌خاصی از متن استفاده می‌شود.
😍 چهره خندان با چشمان قلب برای بیان احساسات عاشقانه، شیفتگی و ستایش کاربرد دارد.
⏲️ تایمر ساعت برای پیشنهادهای خرید با زمان محدود و یادآوری تاریخ پایان تخفیف‌ها به کار می‌رود.
🔥 آتش هنگام به اشتراک‌گذاری پیشنهاد‌ها و اخبار «داغ» مناسب است.  
آیکون علامت‌گذاری برای انتقال یک تجربهٔ مثبت، یک کار تکمیل شده یا برای اطلاعات تایید شده استفاده می‌شود.

نحوه نمایش ایموجی در ایمیل مشتریان

سرویس‌های‌ ایمیل، مرورگرها، سیستم‌عامل‌های‌ مختلف (ios، ویندوز، مک، اندروید و…) ایموجی‌ها را متفاوت نشان می‌دهند. بنابراین نحوهٔ نمایش شکلک‌ها به دستگاهی که مشتریان استفاده می‌کنند و آنچه دستگاه پشتیبانی می‌کند، بستگی دارد.

تفاوت‌ها ظریف هستند، اما برای برخی ایموجی‌ها تفاوت بسیار مشهود است. به عنوان مثال:

ایموجی تی‌شرت در دستگاه‌های مختلف ممکن است، کاملاً تغییر رنگ ‌دهد!

بنابراین یک موضوعی که قطعا نمی‌خواهید خبرنامهٔ خود را با آن ارسال کنید، «فروش فلش‌مموری روی تی‌شرت‌های آبی 👕» است. 

برای این‌که مجبور نشوید ایمیل خود را روی دوجین دستگاه تلفن‌همراه باز‌ کنید، با جستجوی آیکون مورد نظر در Emojipedia مشاهده کنید که چگونه در سیستم عامل‌های مختلف دیده می‌شود.

هرسال مجموعهٔ جدیدی از ایموجی‌ها منتشر می‌شود. هنگام انتشار، وظیفهٔ پشتیبانی از آن‌ها برعهدهٔ ارائه‌دهندگان سیستم‌عامل است. 

برای اینکه مردم شکلک‌های جدید را مشاهده کنند، به‌روزرسانی نرم‌افزاری مورد نیاز است، و برای شکلک‌های جدید، این امر زمان‌بر است.

در عرض یک یا دوسال، اکثر تلفن‌همراه‌های جدید، ایموجی‌های جدید را نمایش می‌دهند. 

با این حال، برای اینکه مشترکین شما در نهایت جعبه‌های مربعی را به جای شکلک مشاهده نکنند، از شکلک‌های تازه منتشر شده برای ایمیل‌مارکتینگ اجتناب کنید.

حتما بخوانید: ۱۰ ترفند استفاده از گیف در ایمیل مارکتینگ

آیا باید از ایموجی در عنوان ایمیل‌ استفاده کنیم؟

در این مقاله دربارهٔ نحوهٔ استفاده از ایموجی در عنوان ایمیل و تاثیر آن صحبت کردیم. اینکه شما از ایموجی استفاده کنید یا نه، بستگی به نوع کسب‌وکارتان دارد. اگر کسب‌وکار شما فضای رقابتی دارد، توصیه می‌کنیم از ایموجی استفاده کنید. فقط به یاد داشته باشید، این کار را با دقت و استراتژیک انجام دهید تا نتیجهٔ معکوس روی کسب‌وکار شما نداشته باشد. برای استفاده از سرویس ارسال ایمیل می‌توانید روی نجوا حساب کنید. شما تا به حال از ایموجی در عنوان ایمیل استفاده کرده‌اید؟ بی‌صبرانه منتظریم نظرات و تجربیات شما را هم در قسمت دیدگاه‌ها بشنویم. 

 

2 نظرات
  1. parmida
    parmida گفته:

    سلام وقت بخیر، من حدودا دو هفته است که نمی تونم از سیستم ایمیل مارکتینگ نجوا استفاده کنم، تلفن هم زدم کسی پاسخگو نبود. چطوری میتونم از شما راهنمایی بگیرم؟

    پاسخ
    • یگانه رحیمی
      یگانه رحیمی گفته:

      سلام دوست عزیز وقت شما بخیر،
      لطفا با شمارهٔ 91071040-021 داخلی 4 تماس بگیرید تا پشتیبانی نجوا شما رو راهنمایی کنند.

      پاسخ

ارسال نظر

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *