پروتکل SMTP چیست؟ (ویژگی‌ها و تنظیمات SMTP)

پروتکل SMTP چیست؟ (ویژگی‌ها و تنظیمات SMTP)

هر روز، میلیون‌ها ایمیل شخصی و کاری به افراد مختلف ارسال می‌شوند. با اینکه پیام‌رسان‌های اینترنتی زیادی در گوشی‌های تلفن همراه وجود دارد، باز هم ایمیل یک روش پرکاربرد و مطمئن برای ارتباط‌های شخصی و کاری است. 

اما تا حالا به این موضوع فکر کرده‌اید که بعد از کلیک روی دکمه ارسال چه اتفاقی می‌افتد و ایمیل شما چگونه فرستاده می‌شود؟ ارسال ایمیل پشت‌صحنه‌ای دارد که در عرض چند ثانیه انجام می‌شود. 

مهم‌ترین چیزی که باعث فرستادن ایمیل‌ها می‌شود پروتکل SMTP است؛ اما SMTP چیست؟‌ در این مقاله، قصد داریم به این سؤال پاسخ دهیم.

SMTP چیست؟

هر کسب‌ و ‌کار یا سازمانی نیازهای مختلفی برای ارسال ایمیل دارد. ممکن است بخواهید از ارسال انبوه ایمیل برای اطلاع‌رسانی راجع به ‌کسب ‌و ‌کار خود به مخاطبان استفاده کنید. یا اینکه شاید از ایمیل برای ارسال اطلاعات حساب کاربران استفاده می‌کنید. نیاز شما هرچه باشد موضوع مهم در ارسال ایمیل، اطمینان از تحویل ایمیل است. بنابراین پروتکل SMTP، انتخابی امن برای ارسال ایمیل‌های شما با قابلیت تحویل بالا است.

اول از همه بهتر است بدانید که SMTP مخفف چیست:

SMTP مخفف Simple Mail Transfer Protocol یا پروتکل ساده انتقال پست الکترونیکی است. 

در واقع، SMTP یک پروتکل ایمیلی است که برای ارسال ایمیل‌ها از یک حساب به یک حساب دیگر استفاده می‌شود. 

SMTP چیست؟

پروتکل‌های ایمیلی مجموعه‌ای از قوانین هستند که به فرستنده‌های ایمیلی مختلف و حساب‌ها اجازه تبادل اطلاعات می‌دهند و SMTP یکی از معروف‌ترین پروتکل‌ها است که به‌طور انحصاری برای ارسال ایمیل استفاده می‌شود. 

علاوه‌بر SMTP، پروتکل‌های POP و IMAP هم استفاده می‌شوند که در بخش‌ انتهایی مقاله، آن‌ها را توضیح می‌دهیم. بیشتر فرستنده‌های ایمیلی از جمله اوت لوک، ایمیل اپل، جیمیل و یاهو برای ارسال ایمیل از فرستنده به گیرنده، از SMTP استفاده می‌کنند. 

حال که متوجه شدید منظور از SMTP چیست، بیایید ببینیم سرور smtp چیست و هنگام ارسال ایمیل، چه اتفاقی پشت صحنه در جریان است.

حتما بخوانید: ۱۰ استراتژی بازاریابی ایمیلی b2b

منظور از smtp server چیست؟

بهتر است بدانید که SMTP فقط یک پروتکل نیست و از یک سرور یا برنامه برای ارسال اطلاعات استفاده می‌کند. سرور SMTP یک اپلیکیشن است که به اپلیکیشن‌های دیگر شبکه سرویس می‌دهد. به این اپلیکیشن‌ها فرستنده ایمیل یا کلاینت می‌گویند.

منظور از smtp server چیست؟

 SMTP Server ارسال، دریافت و انتقال ایمیل را مدیریت می‌کند.

برای پاسخ‌دادن به سؤال SMTP server چیست، اجازه دهید تا مسئله را باز کنیم و آن را با چیزهای واقعی مقایسه کنیم:

سرور SMTP مثل یک دفتر پست است. قبل از اینکه پیام‌رسان‌ها و ایمیل‌ها به وجود بیایند، به دفتر پست می‌رفتیم و برای نزدیکان و دوستانمان نامه می‌فرستادیم. نامه‌ها در دفتر پست انبار می‌شدند، مرتب می‌شدند و بعد به دفتر پست در شهر یا کشور مقصد فرستاده می‌شدند. این فرایند در سرورهای SMTP هم انجام می‌شود؛ ولی در این حالت فرایند پردازش اطلاعات و ارسال ایمیل فقط چند ثانیه طول می‌کشد.

تنظیمات سرور SMTP

متوجه شدید که سرور SMTP نوعی برنامه‌ است که عملیات ارسال، دریافت و مبادله ایمیل‌ها را انجام می‌دهد. هر سرور یک آدرس مخصوص دارد که به شکل  smtp.serveraddress.com نوشته می‌شود. در واقع، سرور همان دفتر پست است و کارهای مربوط به ایمیل‌ها و انتقال اطلاعات را انجام می‌دهد.

سرور SMTP را می‌توان به دو مدل تنظیم کرد. مدل اول در برقراری ارتباط بین سازمان‌های مختلف کاربرد دارد. به این مدل، روش End-to-End می‌گویند. وقتی به شخص دیگری در یک سازمان یا شرکت دیگری ایمیل می‌فرستید، از روش اول استفاده می‌کنید. 

در روش دوم که به آن Store and Forward (ذخیره و انتقال) گفته می‌شود، ارتباط ایمیلی در یک سازمان انجام می‌شود. در این حالت فرستنده ایمیلی را می‌فرستد و مستقیما با SMTP میزبان در مقصد در ارتباط است. ایمیل در سرور  SMTP ذخیره می‌شود. هنگام راه‌اندازی SMTP باید هاست و پورت را مشخص کنید. 

هاست، آدرس سرور فرستنده ایمیل‌ها است و پورت هم پورت‌های رایج SMTP است. در بخش SMTP SSL Type و SMTP Security، نوع اتصال را مشخص می‌کنید. بخشی هم برای نام کاربری و رمز عبور SMTP وجود دارد. نام کاربری همان ایمیل کنترل پنل هاست است و رمز عبور هم کلمه عبور اکانت ایمیل ایجاد شده است.

حتما بخوانید: با انواع ایمیل های تراکنشی و کاربرد آن‌ها آشنا شوید

SMTP چگونه کار می‌کند؟

پروتکل SMTP همان‌ طور که گفته شد وظیفه حمل ایمیل در اینترنت را به عهده دارد. در این بخش نحوه کارکرد SMTP از طریق فرایندی ساده شرح داده می‌شود.

1- ارسال ایمیل از طریق SMTP

وقتی روی دکمه «ارسال» کلیک می‌کنید، سرویس ایمیل شما به سرور SMTP متصل می‌شود و جزئیات پیام را فراهم می‌کند. سرور SMTP مذکور به دامنه شما متصل است و آدرس مخصوصی مانند smtp.example.com دارد. در مرحله بعد، سرور SMTP گیرنده ایمیل را شناسایی می‌کند. اگر آدرس گیرنده در همین دامنه واقع شده است، ایمیل مستقیماً به سرور IMAP یا POP3 ارسال می‌شود. اگر آدرس گیرنده ایمیل در دامنه دیگری واقع شده باشد، سرور SMTP فرستنده باید با سرور SMTP گیرنده ارتباط برقرار کند.

 

2- تحویل ایمیل از طریق IMAP یا POP3

سرور SMTP شما (فرستنده) برای پیدا کردن سرور SMTP گیرنده باید به DNS متصل شود. DNS به سرور SMTP فرستنده کمک می‌کند تا سرور گیرنده را با استفاده از آدرس IP پیدا کند. (آدرس IP از اعدادی تشکیل شده است که برای شناسایی دستگاه یا سرور متصل به شبکه استفاده می‌شوند). در ادامه ایمیل شما از سرورهای SMTP مختلفی عبور می‌کند تا در نهایت به سرور SMTP گیرنده تحویل داده شود. پس از تأیید، ایمیل به سرورهای IMAP یا POP3 فرستاده می‌شود. این سرورها مسئول تحویل ایمیل به گیرنده هستند.

کاربردهای پروتکل SMTP

همان‌ طور که اشاره شد، از SMTP برای ارسال ایمیل‌های انبوه با قابلیت اطمینان و امنیت بالا استفاده می‌شود. در ادامه کاربردهای رایج پروتکل SMTP بیان می‌شوند.

  • فراهم کردن محیطی امن برای ارسال ایمیل
  • آدرس‌های IP اختصاصی و تنظیمات انعطاف‌پذیر برای API و SMTP
  • امکان شخصی‌سازی ایمیل‌ها
  • تجزیه ‌و تحلیل بلادرنگ به منظور پیگیری ایمیل‌ها

مهم‌ترین دستورات سرویس SMTP

دستورات سرویس SMTP مجموعه‌ای از کدها هستند که انتقال اطلاعات ایمیلی را انجام می‌دهند. در بخش زیر، مهم‌ترین دستورات SMTP را توضیح می‌دهیم: 

نام دستور عملکرد
دستور Hello یا EHLO این دستور اصلی‌ترین دستور برای شروع فرایند ارسال ایمیل است. این مرحله شروع مکالمهٔ ایمیلی است. سرور دستور Hello را همراه با نام دامنه و آدرس IP ارسال می‌کند.
دستور Mail From

بعد از مرحلهٔ معرفی یا شناسایی اولیه، فرستنده کدی را با سرور به اشتراک می‌گذارد. این کد مشخص می‌کند که ایمیل از طرف کیست. 

کد ایمیل دربردارندهٔ آدرس ایمیل هم هست و به سرور SMTP، شروع فرایند ارسال را اعلام می‌کند. در این مرحله، سرور کارش را از اول شروع می‌کند و آمادهٔ پذیرش آدرس ایمیل می‌شود. زمانی که پذیرش انجام شد، کد 250 OK ارسال می‌شود.

دستور RCPT TO)Recipient To) بعد از کد پاسخ 250 OK، فرایند شناسایی گیرنده آغاز می‌شود. سرور SMTP با همان کد دوباره پاسخ می‌دهد. اگر ایمیل گیرندهٔ دیگری داشته باشد، دستور RCPT TO دیگری به آدرس دوم فرستاده می‌شود. ارسال این دستور به تعداد گیرنده‌های ایمیل بستگی دارد.
دستور Date این دستور شروع فرایند انتقال اطلاعات بین فرستنده و گیرنده است. محتوای پیام‌ها به سرور SMTP منتقل می‌شود و سرور هم با کد ۳۴۵ پاسخ می‌دهد. وقتی پیام آمادهٔ ارسال شد، سرور کد 250 OK را دوباره می‌فرستد.
دستور QUIT بعد از ارسال ایمیل، فرستنده یا کلاینت دستور QUIT را به سرور می‌فرستد. اگر ارتباط به‌طور کامل بسته شد، سرور با کد ۲۲۱ پاسخ می‌دهد.
دستور RSET زمانی که انتقال ایمیل باید لغو شود، این دستور فرستاده می‌شود. با این کار، تمام فرایندها از اول انجام می‌شود؛ اطلاعات قبلی ایمیل‌ها و اطلاعات فرستنده و گیرنده پاک می‌شود. اگر در فرایند ارسال خطایی وجود داشته باشد، از این دستور استفاده می‌شود.

ویژگی های پروتکل smtp

پروتکل SMTP مزیت‌های زیادی نسبت به سرویس ایمیل معمولی دارد. با استفاده از این پروتکل، می‌توانید در مدت‌زمان کوتاهی، ایمیل‌های انبوه خود را بفرستید. در این حالت، ایمیل‌ها از یک آدرس حرفه‌ای و کاری ارسال می‌شوند. 

به‌علاوه، امکان گزارش‌گیری از تمام داده‌ها هم وجود دارد. سرور SMTP محدودیت‌هایی هم دارد. به‌‌عنوان مثال، این سرور از برخی از توابع ارسال ایمیل پشتیبانی نمی‌کند. پروتکل SMTP ساده است و پیچیدگی‌های زیادی ندارد. از دیگر ویژگی‌های پروتکل SMTP می‌توان به توانایی ارسال متن، فایل صوتی، ویدیو و فایل‌های گرافیکی اشاره کرد. 

SMTP relay چیست؟

SMTP Relay بر فرایند ارسال ایمیل‌ها به دست گیرنده نظارت می‌کند و مطمئن می‌شود ایمیل‌ها به‌درستی منتقل شده‌اند. نظارت بر ارسال ایمیل‌ها در دو مرحله انجام می‌شود:

  • در مرحلهٔ اول، ایمیل از فرستنده دریافت می‌شود؛
  • در مرحلهٔ دوم، ایمیل به صندوق ایمیل گیرنده ارسال می‌شود.

SMTP Relay به ارسال منظم و درست ایمیل‌های سازمانی کمک می‌کند. آن‌ها به کمک این سرور، حجم زیادی از ایمیل را در مدت‌زمان کوتاهی ارسال می‌کنند. در این حالت، ایمیل‌ها اسپم نمی‌شوند و محدودیتی هم برای سرویس‌های ایمیلی وجود ندارد.

SMTP relay چیست؟

پروتکل smtp رایگان

سرور SMTP گوگل رایگان است و می‌توانید با آن از دامنهٔ شخصی خودتان ایمیل بفرستید. با این حال، این سرویس محدودیت تعداد ایمیل دارد؛ یعنی شما با استفاده از این سرور، می‌توانید فقط ۵۰۰ ایمیل در روز بفرستید. با این تفاصیل، سازمان‌های بزرگ نمی‌توانند از پروتکل smtp رایگان گوگل استفاده کنند.

چرا از SMTP به جای API استفاده کنیم؟

API رابط برنامه‌نویسی اپلیکیشن است. وقتی می‌خواهید ایمیلی بفرستید، باید بین SMTP و API، یکی را انتخاب کنید. هر دوی این سرویس‌ها مزیت‌ها و مشکلاتی دارند. SMTP به کامپیوتر شما اجازه می‌دهد که پیام‌ها را ایجاد کرده و به سرور بفرستد. API یک پنجره است که کدی را به یک دستگاه ارسال می‌کند. 

این سرور کاربری راحت‌تری دارد. با استفاده از SMTP می‌توانید بین کامپیوترهای مختلف، ایمیل بفرستید و همین کار را در یک کامپیوتر هم انجام دهید. در SMTP امکان ارسال یک پیام به چندین گیرنده وجود دارد و پیام‌ها می‌توانند صوت، فایل ویدیویی، تصویر و متن باشند. همچنین، فرایند کاری SMTP با شبکه‌هایی به جز اینترنت هم انجام می‌شود. 

به‌طور کلی، SMTP فرایند پیچیده‌ای ندارد و با استفاده از آن می‌توانید کارهای ساده را انجام دهید. بیشتر بازاریاب‌ها و صاحبین کسب‌وکارها هم از سرور SMTP استفاده می‌کنند؛ در حالی‌که، API در جامعه دولوپرها محبوبیت بیشتری دارد.   

مهم‌ترین ارور کدهای smtp

فرایند ارسال ایمیل همیشه به‌خوبی انجام نمی‌شود و ممکن است ارورهایی این فرایند را مختل کند. کدهای SMTP از سه رقم تشکیل شده‌اند. رقم اول، پذیرش یا عدم پذیرش دستور را نشان می‌دهد. این رقم بین ۱ تا ۵ است. رقم دوم اطلاعات بیشتری از خطا در اختیار شما می‌گذارد و رقم سوم وضعیت انتقال ایمیل را به ما می‌گوید. به‌طور کلی، ارور کدهای SMTP در دو دسته قرار می‌گیرند:

خطای سروری

این ارور کد با عدد ۴ و بعد دو عدد دیگر نمایش داده می‌شود. در این حالت، یک خطای موقتی در سرور ایمیلی وجود دارد. با تکرار مجدد دستور، ممکن است خطا رفع شود. اصولا، این کدها برای جلوگیری از نفوذ فرستنده‌های غیرقابل اعتماد است.

خطای ۴۲۱

این خطا نشان می‌دهد که سرویس ایمیل در دسترس نیست و اتصال انجام نشده است. در حالت، پیام « SMTP error (421) connection server failed» را مشاهده می‌کنید. ممکن است، دلیل این خطا، اتصال بیش‌ از حد باشد. شاید سرور ایمیل در دسترس نیست. در این حالت، می‌توانید اتصال SMTP را با ابزار دیگری انجام دهید.

خطای ۴۵۰

این خطا نشان‌دهنده‌ دردسترس نبودن صندوق ایمیل کاربر است. شاید، دیگر آن حساب ایمیل وجود ندارد یا حساب ایمیل نمی‌تواند ایمیلی را دریافت کند. در صورتی‌ که سرور ایمیل گیرنده در لیست سیاه باشد، خطای ۴۵۰ ظاهر می‌شود. 

برای رفع خطای ۴۵۰، باید حساب ایمیل گیرنده را تایید کنید. آدرس IP سرور ایمیل را بررسی کنید. شاید آی‌پی ارسال ایمیل اسپم است و بلاک شده است. در این حالت، آدرس ایمیل را از بلاک خارج کنید.

خطای ۴۵۱

خطای ۴۵۱، خطای سرور را نشان می‌دهد. شما نمی‌توانید برای رفع خطای ۴۵۱ کاری انجام دهید. در این حالت، قوانین سرور ایمیل گیرنده مانع از پردازش نامه ارسالی شده است.

خطای ۴۵۲

این خطا مربوط به نداشتن فضای ذخیره‌سازی کافی است. اگر پیام‌های زیادی را به‌طور هم‌زمان دانلود کنید، خطای ۴۵۲ ظاهر می‌شود. برای رفع این خطا، ایمیل‌های دریافتی را ببینید و فضای خالی ایجاد کنید. 

خطای دائمی

خطاهای دائمی با عدد ۵ شروع می‌شوند و بعد از آن دو عدد دیگر هم می‌آید. در این حالت، ارتباط SMTP قطع شده است. اگر دوباره ایمیل را بفرستید، احتمالا دوباره با همچین خطایی مواجه خواهید شد. خطاهایی که ۵ شروع می‌شوند، معمولا دائمی هستند. 

مثلا خطای ۵۵۴ یعنی ایمیل شما غیرفعال شده است  و باید آدرس آن را بررسی کنید. در این حالت، سرور نمی‌تواند پیام شما را بفرستد. خطای ۵۰۰ به‌دلیل ارتباط نامناسب بین فایروال و سرور است. در بعضی مواقع هم ارتباط بین آنتی‌ویروس و سرور دچار مشکل شد. اگر با خطای ۵۰۱ مواجه شدید، یعنی آدرس ایمیل نامعتبر است. 

تفاوت smtp با سایر پروتکل ها (pop و imap)

علاوه‌بر SMTP، پروتکل‌های ایمیلی دیگری هم وجود دارند. POP و IMAP از جمله متداول‌ترین پروتکل‌های ایمیلی هستند. تفاوت SMTP با سایر پروتکل‌ها مثل POP و IMAP در عملکرد آن‌هاست. پروتکل SMTP تنها پروتکلی است که برای ارسال (Push) ایمیل از یک سرور ایمیلی ناشناخته به سرور دیگری استفاده می‌شود.

 POP و IMAP پروتکل‌های دریافت (Pull) ایمیل از گیرنده از سمت سرور ایمیلی خود گیرنده است؛ بنابراین این دو پروتکل انتقال ایمیلی را محدود می‌کنند و این کار را فقط برای سرورهای ایمیلی تاییدشده انجام می‌دهند. پروتکل‌های IMAP و POP برای ارتباطات خارج از شبکهٔ شما استفاده نمی‌شوند.

تفاوت بین POP و SMTP چیست؟

POP مخفف عبارت پروتکل دفتر پست است و برای دریافت پیام‌های ورودی استفاده می‌شود. آخرین نسخهٔ آن، POP3 است که در سال ۱۹۸۸ به‌روزرسانی شده است. عملکرد POP شبیه به دفتر پست است؛ به همین دلیل به آن پروتکل دفتر پست می‌گویند. این پروتکل ایمیل‌ها را دریافت می‌کند و آن‌ها را برای فرستنده‌ها (کلاینت‌ها) نگه می‌دارد. 

تمام ایمیل‌ها دانلود شده و به‌طور محلی ذخیره می‌شوند. این پروتکل برای کسانی که فقط از یک کامپیوتر برای مشاهدهٔ ایمیل‌ها استفاده می‌کنند، مناسب است. بسیاری از کسب‌وکارها هم ترجیح می‌دهند از پروتکل POP استفاده کنند. با این کار، کارمندان ایمیل‌ها را به‌صورت آفلاین می‌بینند. بعد از درک این پروتکل، بهتر است تفاوت آن و SMTP را بدانید:

  • SMTP پروتکل انتقال پیام است؛ در حالی‌ که POP پروتکل دسترسی به پیام است.
  •  SMTP برای ارسال ایمیل از یک کاربر به کاربری دیگر استفاده می‌شود؛ اما POP برای دریافت ایمیل‌هاست.
  • SMTP دوبار استفاده می‌شود. زمانی که ارتباط برقرار شده و ارسال اطلاعات بین فرستنده و سرور ایمیلی انجام شده است. در دفعهٔ دوم، ارسال اطلاعات و اتصال به گیرنده انجام می‌شود؛ در مقابل، POP فقط بین گیرنده و سرور ایمیلی او است.

IMAP چیست و با SMTP چه تفاوتی دارد؟

IMAP چیست و با SMTP چه تفاوتی دارد؟

IMAP مخفف پروتکل دسترسی پیام اینترنتی است. این پروتکل‌ پیام‌های روی سرور ایمیلی را ذخیره می‌کند. کاربر برای بررسی و تنظیم ایمیل‌هایش به این سرور دسترسی دارد. تفاوت IMAP و SMTP در محل ذخیره‌سازی است. 

پروتکل IMAP از سرور ابری استفاده می‌کند. در این حالت، ایمیل‌ها در هر دستگاه هوشمندی وجود دارند و دسته‌بندی می‌شوند. بسیاری از کاربرها به‌دلیل راحتی در دسترسی و دسته‌بندی بهتر، ترجیح می‌دهند از IMAP استفاده کنند. 

بهترین ارائه‌دهندگان SMTP

بهترین ارائه‌دهندگان SMTP را می‌شناسید؟ ارائه دهنده SMTP در اصل در ارسال ایمیل‌ها با قابلیت اطمینان بالا به شما کمک می‌کند. سرورهای SMTP به‌ منظور تحویل امن ایمیل‌ها به صندوق ورودی گیرنده و تضمین عدم قرار گرفتن ایمیل‌ها در پوشه اسپم پیکربندی شده‌اند.

در این بخش بهترین ارائه‌دهندگان SMTP با قابلیت ارسال بالا معرفی می‌شوند. لازم به ذکر است که بسیاری از ارائه‌دهندگان SMTP ارسال ایمیل‌های انبوه و خبرنامه ایمیلی از طریق سایت کسب ‌و ‌کار شما را، با بالاترین میزان اطمینان انجام می‌دهند. ارائه‌دهندگان SMTP از نظر ویژگی‌ها، قیمت، نحوه استفاده، تعداد ایمیل‌های مجاز در نسخه رایگان و میزان قابلیت اطمینان آنها در ارسال ایمیل با هم تفاوت دارند.

نجوا

نجوا با ارائه خدمات SMTP سرویس‌دهنده‌ای قدرتمند برای استفاده در ایمیل مارکتینگ است. از ویژگی‌های سرویس نجوا قابلیت تحویل ایمیل بالا، امکان گزارش‌گیری و تجزیه ‌و تحلیل ایمیل‌ها است. سرویس نجوا بسیار مقرون‌به‌صرفه است و استفاده از آن برای ارسال حجم انبوه ایمیل و خبرنامه ایمیلی توسط کسب ‌و ‌کارهای داخلی پیشنهاد می‌شود.

SMTP.COM

smtp.com از ارائه‌دهندگان خدمات SMTP پیشرو است که بیش از صد هزار کسب ‌و ‌کار در سراسر دنیا از آن استفاده می‌کنند. این ارائه‌دهنده، بالاترین قابلیت تحویل را در ارسال ایمیل‌های انبوه دارد و گزارش‌های کاملی درباره تعداد ارسال‌ها و بازدیدهای ایمیل برای شما فراهم می‌کند.

سایت smtp.com

Sendinblue

Sendinblue یکی از بهترین ارائه‌دهندگان SMTP برای مبتدیان است. آنها پلتفرم بازاریابی قدرتمندی برای ایمیل مارکتینگ ارائه می‌دهند. Sendinblue همچنین دارای ویژگی‌های قدرتمندی در شخصی‌سازی و اتوماسیون بازاریابی است.

بیشتر بخوانید: چنانچه قصد یادگیری و آموزش رایگان ایمیل مارکتینگ را دارید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید!

سایت sendinblue

Mailgun

Mailgun ارائه‌دهنده خدمات SMTP بسیار محبوبی برای کسب ‌و‌ کارها است. این ارائه‌دهنده SMTP در ارسال ایمیل‌های کسب ‌و ‌کار بسیار قدرتمند عمل می‌کند. یکپارچه‌سازی Mailgun با سایت وردپرس آسان است و ایمیل‌های بازاریابی شما را با قابلیت اطمینان بالا ارسال می‌کند. البته Mailgun برای مبتدیان چندان مناسب نیست، زیرا استفاده از آن کمی سخت است.

سایت mailgun برای smtp

SendGrid

SendGrid ارائه‌دهنده خدمات SMTP مبتنی بر ابر و بسیار قدرتمندی است که بدون نیاز به مدیریت سرور SMTP توسط شما، حجم انبوهی از ایمیل‌ها را ارسال می‌کند. این ارائه‌دهنده دارای ویژگی‌های بسیار زیادی مانند قابلیت کار با هر سایت وردپرسی، بهینه‌سازی تحویل ایمیل، تجزیه ‌و تحلیل ایمیل و قالب‌های ایمیل همراه با ویرایشگر است. قابلیت تحویل بالای ایمیل مهم‌ترین ویژگی این سرویس‌دهنده است.

Amazon SES

سرویس خدمات وب آمازون، Amazon SES (Amazon Simple Email Service) را به‌عنوان افزونه‌ای برای خدمات وب خود ارائه می‌دهد. سرویس مبتنی بر ابر قدرتمند Amazon SES، انتخابی عالی برای بازاریابان و کسب ‌و ‌کارها برای ارسال کمپین‌های ایمیل و اطلاع‌رسانی از طریق ایمیل است.

Google Workspace (G Suite)

G Suite مجموعه‌ای با بهره‌وری بالا و ارائه شده توسط گوگل برای استفاده کسب ‌و ‌کارها است. G Suite امکان استفاده از تقویم، Google Drive و Gmail را با نام دامنه کسب‌ و کار داده و امکان استفاده از سرورهای Google SMTP را برای ارسال ایمیل به شما می‌دهد.

Postmark

Postmark ارائه‌دهنده خدمات SMTP آسانی برای وبسایت‌ها، بازاریابان و کسب‌ و ‌کارها است. از ویژگی‌های این ارائه‌دهنده SMTP می‌توان به قابلیت تحویل بالا، قیمت پایین و یکپارچه‌سازی آسان اشاره کرد.

حتما بخوانید: معرفی بهترین افزونه های پیامکی در وردپرس

با پروتکل SMTP، راحت‌تر ایمیل بفرستید

در این مقاله، باهم دیدیم که پروتکل SMTP چیست و با کاربرد آن در ارسال امن ایمیل آشنا شدید. سرورهای SMTP نقشی اساسی در عملکرد سازمان‌ها در زمینهٔ ارسال ایمیل به عهده دارند.

برای راه‌اندازی سرور SMTP توسط خودتان، احتمالا با چالش‌های زیادی روبرو شوید که مهمترین آن‌ها انتخاب سرویس ایمیل مناسب کسب‌وکار شما است. سرویس ارائه‌دهنده خدمات ایمیلی نجوا اینجاست تا به شما کمک کند. 

جمع‌بندی

در این مقاله یاد گرفتید که پروتکل SMTP چیست و با کاربرد آن در ارسال امن ایمیل آشنا شدید. سرورهای SMTP نقشی اساسی در عملکرد سازمان‌ها در زمینه ارسال ایمیل به عهده دارند. بهتر است همیشه قبل از انتخاب سرور مناسب وقت بگذارید، در مورد انواع سرورها تحقیق کنید و در نهایت سروری مناسب با توجه به نیازهای کسب ‌و ‌کار یا نیازهای شخصی خود انتخاب کنید.

4 نظرات

ارسال نظر

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *