اهمیت لندینگ پیج مناسب در کمپین ایمیل مارکتینگ

اهمیت لندینگ پیج مناسب در کمپین ایمیل مارکتینگ

کمپین ایمیل مارکتینگ فقط در فرستادن ایمیل خلاصه نمی‌شود. برای موفقیت در بازاریابی ایمیلی موارد زیادی را باید رعایت کنید که یکی از آنها طراحی لندینگ پیچ یا صفحه فرود مناسب است.

بازاریابی ایمیلی از جمله استراتژی‌هایی است که بسیاری از کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک از آن استفاده می‌کنند. اما چون نام ایمیل مارکتینگ روی آن قرار دارد، برخی فکر می‌کنند فقط نوشتن یک متن و ارسال آن از طریق ایمیل همه کاری است که باید انجام دهند.

در واقع این‌طور نیست. ایمیل مارکتینگ از فرایندهای قبل از آن مانند هدف‌گذاری یا شناخت دقیق مخاطب هدف شروع می‌شود و حتی برای بعد از آن هم باید برنامه داشته باشیم. معمولا داخل ایمیل‌ها از لینک‌های مختلف یا دکمه‌های دعوت به اقدام (CTA) استفاده می‌شود، تا کاربر را به سمت صفحه‌ای که می‌خواهیم هدایت کنیم.

همه این مراحل در مسیر تبدیل مخاطب به خریدار نقش مهمی دارند. بنابراین طراحی دقیق و حرفه‌ای لندینگ پیج یا همان صفحه فرود اهمیت زیادی دارد. یادتان باشد وقتی کاربر از باند ایمیل ما پرواز می‌کند، باید روی صفحه فرود ما به سلامت بنشیند! امروز می‌خواهیم بیشتر درباره اهمیت لندینگ پیج مناسب در کمپین ایمیل مارکتینگ صحبت کنیم.

لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست؟

اگر بخواهیم لندینگ پیج را ساده تعریف کنیم، باید بگوییم به اولین صفحه‌ای که کاربر بعد از کلیک روی لینک موردنظر شما می‌بیند، لندینگ پیج یا صفحه فرود گفته می‌شود. به همین دلیل این صفحه می‌تواند هر چیزی چون صفحه اصلی سایت، یکی از مطالب بلاگ، لندینگ پیج کمپین، صفحه محصول و… باشد.
اما معمولا چون در فرایند بازاریابی و تبلیغات کسب‌وکارمان در فضای آنلاین، کمپین‌‌های مختلفی را اجرا می‌کنیم، معمولا منظور از لندینگ پیج، صفحه فرودی است که خودمان طراحی می‌کنیم تا بتوانیم ترافیک ورودی را به سمت آن هدایت کنیم. براین اساس، شاید صفحه اصلی، صفحه خوبی برای تبدیل کاربران به خریدار نباشد.

صفحه فرود یکی از مهم‌ترین صفحات سایت یا بخش مهمی از کمپین‌های ماست که طراحی و تولید محتوای آن نیاز به مهارت و تخصص دارد. به همین دلیل لندینگ پیج واقعی، صفحه‌ای است که برای جذب ترافیک ورودی و تبدیل بازدیدکنندگان به خریدار یا انجام اقدام موردنظر طراحی می‌شود.

اهمیت طراحی مناسب لندینگ پیج

وقتی می‌گویم از صفحه فرود برای هدایت کاربران، جذب ترافیکی ورودی و تبدیل آنها استفاده می‌کنیم، متوجه می‌شویم که این صفحه چقدر مهم است. تصور کنید هنگام اجرای کمپین ایمیل مارکتینگ یا کمپین‌ مربوط به شبکه‌های اجتماعی، کاربر بعد از کلیک وارد صفحه‌ای شود که از نظر طراحی و محتوایی هیچ کمکی به او نکند. از این قسمت است که می‌توانید کاربران را به سمت جایی که شما می‌خواهید و آنها دنبالش هستند هدایت کنید. ضمن اینکه او را به خرید یا اقدام موردنظرتان تشویق کنید.

از طرف دیگر طراحی مناسب لندینگ پیج باعث می‌شود تا هزینه‌های جذب سرنخ شما کاهش پیدا کند. ضمن اینکه معمولا صفحات دیگر خیلی برای تبدیل کردن کاربران طراحی نمی‌شوند، ولی صفحه فرود به صورت تخصصی برای همین منظور طراحی می‌شود.

انواع لندینگ پیج

حالا که با لندینگ پیج و اهمیت آن بیشتر آشنا شدیم، زمان آن رسیده که انواع صفحه فرود را بشناسیم. بسته به هدفی که دنبال آن هستید و کمپینی که قصد اجرایش را دارید، می‌توانید لندینگ پیج‌های مختلفی داشته باشید که در ادامه بیشتر از آنها خواهیم گفت:

لندینگ پیج تولید سرنخ (Lead Generation)

بخش عمده‌ای از دلیل اصلی طراحی صفحات لندینگ، جمع‌آوری لید و شناخت مخاطبان هدف واقعی است. بعد از اینکه کاربران در مسیر سفر مشتری وارد صفحه فرود شدند، با توجه به کلیک آنها روی دکمه‌های دعوت به اقدام یا پر کردن فرم‌های لازم متوجه می‌شوید واقعا قصد ادامه مسیر را دارند و اطلاعات آنها را به دست می‌آورید. برای اینکه بتوانید از کاربران اطلاعات بگیرید می‌توانید به آنها کد تخفیف، کتاب رایگان، یک مطلب باارزش و… هدیه بدهید.

لندینگ پیج Click Through

نوع دوم لندینگ پیج، صفحات فرودی است که کاربر با کلیک روی لینک موردنظر، مستقیما به صفحه نهایی مانند صفحه فروش یا ثبت نام هدایت می‌شود. برای این کار یک دکمه کال تو اکشن تعبیه می‌شود که کاربر را به سمت صفحه نهایی می‌فرستد.

صفحه لندینگ Squeeze

از این صفحه هم برای جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات استفاده می‌شود. اما برخلاف لندینگ پیج Lead Generation، این صفحه فرود نزدیک بالای قیف فروش طراحی می‌شود و معمولا برای دریافت آدرس ایمیل و اضافه‌کردن کاربران به لیست ایمیل کاربرد دارد. طراحی و محتوای این صفحه کوتاه است و در آن فقط از عناوین برجسته و واضح، فرم‌های کوتاه و دکمه‌های دعوت به اقدام واضح استفاده می‌شود. ضمن اینکه یک گزینه هم برای خروج و انصراف کاربر از این صفجه در نظر گرفته می‌شود.

لندینگ پیج فروش (Sales Page)

طراحی این صفحه در بسیاری از مواقع سخت و تخصصی است. در این صفحه دیگر دنبال جمع‌آوری سرنخ نیستیم و آن را در انتهای قیف فروش طراحی می‌کنیم تا کاربران بتوانند سریع‌تر خریدشان را نهایی کنند. برای طراحی این صفحه باید شناخت دقیقی از نیاز مخاطبان و موقعیت آنها در مسیر سفر مشتری داشته باشید. ضمن اینکه باید محتوای لازم را در این صفحه درج کنید تا کاربر به کمک آنها بتواند خریدش را نهایی کند.

به کمک سرویس قدرتمند لندین می‌توانید انواع لندینگ پیج‌های جذاب و استاندارد را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کمترین دانش در این زمینه طراحی کنید.

ویژگی‌های یک لندینگ پیج مناسب

حال سوال اصلی اینجاست که ویژگی‌های یک صفحه فرود خوب برای اینکه نرخ تبدیل بالا و اثربخشی زیاد داشته باشد چیست. در این قسمت درباره ویژگی‌های یک لندینگ پیج مناسب صحبت می‌کنیم.

  1. ساختار درست و المان‌های طراحی در آن رعایت می‌شود.
  2. دارای طراحی جذاب، واضح و کاربرپسند است.
  3. محتوای آن کاربردی است و به کاربر کمک می‌کند تا به چیزی که می‌خواهد برسد.
  4. طراحی و محتوای صفحه، مسیر مشخصی دارد تا در نهایت منجر به تبدیل کاربر شود.
  5. دارای تیتر و عناوین جذاب و کاربردی است.
  6. در آن از کپی‌رایتینگ جذاب استفاده می‌شود تا کاربر اقدام موردنظر را انجام دهد.
  7. از رنگ‌بندی و هویت بصری متناسب با کسب‌وکار استفاده می‌شود.
  8. در محتوای آن از تکنیک داستان‌سرایی بهره گرفته می‌شود.
  9. چیدمان المان‌های موجود در صفحه به شکلی است که کاربر بتواند خیلی سریع قسمت‌های موردنظر را ببیند و روی دکمه‌های کال تو اکشن کلیک کند.
  10. این صفحه حاوی کلمات کلیدی مهم برای کسب‌وکار یا کلمات کلیدی تعریف شده برای کمپین است.
  11. درباره ویژگی‌های کلیدی محصولات و خدمات حرف می‌زند.
  12. در آن از دکمه‌های به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شود.
  13. حتما باید ریسپانسیو باشد تا روی دستگاه‌های مختلف به درستی نمایش داده شود.
  14. همه لینک‌های موجود در صفحه به سمت یک صفحه هدایت می‌شوند. یعنی صفحه لندینگ فقط یک لینک خروجی دارد.

دکمه فراخوان به عمل یا CTA چیست؟

احتمالا در سایت‌ها، ایمیل‌ها یا شبکه‌های اجتماعی دیده‌اید که از شما می‌خواهند کاری را انجام دهید. به عنوان مثال در سایت دکمه خرید می‌گذارند یا داخل ایمیل دکمه‌ای طراحی می‌کنند که روی آن نوشته است: تخفیف بگیرید. به این دکمه که با کلیک روی آن، اقدام موردنظر را انجام می‌دهید، دکمه فراخوان به عمل، دعوت به اقدام یا کال تو اکشن (Call To Action) گفته می‌شود.

روش‌های افزایش نرخ تبدیل صفحه فرود

وقتی همه ترافیک کمپین را به سمت صفحه فرود هدایت می‌کنیم، طبیعی است که دلمان می‌خواهد بتوانیم بیشترین نرخ تبدیل ممکن را داشته باشیم. برای رسیدن به این هدف نکات مختلفی وجود دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

عنوان جذاب بنویسید
بخش زیادی از جذابیت لندینگ پیج شما و عملکرد خوب این صفحه به عنوان آن برمی‌گردد. عناوین جذاب، کوتاه، کنجکاوکننده، حاوی کلمات کلیدی و خلاقانه، بلافاصله نظر مخاطبان را جلب می‌کنند و باعث می‌شود آنها به خواندن بقیه محتوا هم ترغیب شوند. تلاش کنید از تکنیک‌های کپی‌رایتینگ بهره ببرید، ولی بیش از اندازه تیتر را مبهم و پیچیده نکنید.

ساختار درست را رعایت کنید
طراحی صفحه فرود ساختار، استاندارد و المان‌های مربوط به خودش را دارد که هر کدام باید به درستی رعایت شود. این موضوع کمک می‌کند تا کاربر خیلی سریع محتوای شما را دریافت کرده و به چیزی که می‌خواهد برسد. ضمن اینکه باید تناسب رنگ‌ها، استفاده درست از فضا، اندازه فونت‌ها و نوشته‌ها و…اصولی و استاندارد باشند.

دعوت به اقدام را فراموش نکنید
لندینگ پیجی که دکمه یا لینک دعوت به اقدام (Call To Action) نداشته باشد، گویی هیچ چیز ندارد. تمام هدف ما از طراحی یک صفحه مجزا با المان‌ها و محتوای جذاب این است که کاربر را مجاب کنیم اقدام مورد نظر ما را انجام دهد، یا به جایی که می‌خواهیم هدایت شود. بنابراین این کار را باید با یک دکمه CTA حرفه‌ای و استاندارد انجام دهیم. ضمن اینکه دقت کنید اطراف دکمه دعوت به اقدام خیلی شلوغ نباشد طوری که کاربر متوجه آن نشود.

المان‌های تصویری را جدی بگیرید
عکس‌ها و ویدئوها، تاثیر بسیار زیادی در بهبود عملکرد لندینگ پیج و افزایش نرخ تبدیل کاربران دارند. به این دلیل که نه تنها جذاب هستند، بلکه باعث افزایش اعتماد مخاطبان می‌شوند و کمک می‌کنند تا اقدام موردنظرتان را انجام دهند.

از کپی‌رایتینگ بهره ببرید
کپی‌رایتینگ یا به معنای ساده تبلیغ‌نویسی کمک می‌کند تا نه‌تنها محتوای صفحه فرود شما جذاب و حرفه‌ای باشد، بلکه با رعایت اصول آن می‌توانید روی کاربران تاثیر گذاشته و آنها را به سمت اقدام موردنظرتان هدایت کنید. به کمک این روش می‌توانید، شفاف، حرفه‌ای، خلاقانه، مجاب‌کننده و اصولی بنویسید.

روی تاییدیه‌های مشتریان حساب کنید
وقتی کاربران وارد صفحه لندینگ شما می‌شوند، دنبال مواردی هستند که اعتمادشان را جلب کند. تستیمونیال یا همان تاییدیه‌های مشتریان قبلی یکی از مواردی که است که به خوبی باعث افزایش اعتماد کاربران جدید می‌شود. بنابراین از این تاییدیه‌ها در مکان مناسبی از لندینگ پیج استفاده کنید.

حتما بخوانید: روش‌های افزایش نرخ باز شدن ایمیل‌ها

اشتباهات رایج در طراحی لندینگ پیج

همان‌طور که درباره موارد مهم در طراحی لندینگ پیج و کارهایی که باید انجام دهید گفتیم، اشتباهات مهلکی هم در طراحی صفحه فرود وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید. درواقع اگر کارهایی که باید انجام دهید به درستی پیاده نکنید دچار مشکل ‌شده‌اید. ولی مهمترین‌ اشتباهاتی که باید از آنها دوری کنید این موارد است:

در محتوا زیاده‌روی نکنید: لندینگ پیج بروشور و کاتالوگ نیست که آن را پر از محتوا کنید. باید به اندازه از محتوای متنی استفاده کنید تا هم صفحه شما خلوت باشد و هم اینکه کاربر چیزی که می‌خواهد سریع پیدا کند. ضمن اینکه حتما محتوا را به درستی دسته‌بندی کنید.

استفاده از چند دعوت به اقدام: استفاده از کال تو اکشن با محتوای متفاوت ایرادی ندارد، ولی دقت کنید که نباید به چند جای مختلف لینک دهید. این کار اشتباه است؛ چراکه لندینگ پیج در واقع پلی است که باید مخاطبان را به یک صفحه هدف واحد هدایت کند.

ریسپانسیو نبودن: یکی دیگر از اشتباهات مهم در طراحی لندینگ پیج این است که صفحه فرود شما مناسب نمایشگرهای مختلف نباشد.

لندین؛ سرویس طراحی و ساخت لندینگ پیج

طراحی صفحه فرود مانند طراحی ایمیل نیاز به تخصص و مهارت کافی دارد. اگر می‌خواهید نتیجه بگیرید باید اصول و استانداردهای لازم را رعایت کنید. همان‌طور که برای ایمیل مارکتینگ می‌توانید از سرویس‌های مختلف و قالب‌های متنوع استفاده کنید تا خیلی سریع و راحت یک ایمیل جذاب بفرستید، در مورد لندینگ پیج هم می‌توانید این کار را انجام دهید.

لندین یک سرویس قدرتمند و حرفه‌ای و البته ساده برای طراحی بهترین و جذاب‌ترین صفحات فرود است که با کمترین دانش فنی می‌توانید لندینگ پیج موردنظرتان را بسازید. از آنجایی که این سرویس متناسب با کاربران ایرانی توسعه داده شده است، نه‌تنها هزینه‌های جذب کاربران را کاهش می‌دهد، بلکه باعث افزایش تعامل هم می‌شود.

به کمک لندین، با یک صفحه فرود حرفه‌ای و اثربخش تنها چند کلیک فاصله دارید. ضمن اینکه می‌تواند 7 روز به صورت رایگان این سرویس را تست کنید و از امکانات جذاب و فوق‌العاده آن لذت ببرید. کاربران نجوا می‌توانند با کد هدیه najva اعتبار ۵۰ هزارتومانی برای ساخت اولین لندینگ پیج خود دریافت کنند.

 

0 نظرات

ارسال نظر

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *