افزایش نرخ باز شدن ایمیل

روش‌های افزایش نرخ باز شدن ایمیل‌ها (open rate)

مهم‌ترین و اثرگذارترین معیار برای سنجش میزان موفقیت کمپین‌های ایمیل مارکتینگ، نرخ باز شدن ایمیل‎‌ها یا open rate است. این معیار کلیدی به شما کمک می‌کند که متوجه شوید باید کدام جنبه از استراتژی ایمیلی خود را بهبود بخشید.

open rate در مقایسه با دیگر معیارها بسیار مفیدتر و کاربردی‌تر است. اگر نرخ باز شدن ایمیل‌های شما به طور غیر معمولی پائین است، احتمالا نتوانسته‌اید نظر مشترکین ایمیلی را جلب کنید. اما نرخ باز شدن ایمیل چیست و چگونه باید آن را افزایش داد؟ (چنانچه تمایل به استفاده از سرویس ارسال ایمیل دارید، می‌توانید از شرایط و تعرفه‌های نجوا اطلاعات کسب کنید)

نرخ باز شدن ایمیل یا open rate و اهمیت آن

open rate معیاری است که در ایمیل مارکتینگ استفاده می‌شود. این معیار نشان می‌دهد که چه تعداد از مشترکین، ایمیل ارسال شده را باز کرده‌اند که معمولا به صورت درصدی محاسبه می‌شود. برای محاسبهٔ درصد باز شدن ایمیل‌ها باید تعداد ایمیل‌های باز شده را بر تعداد کل ایمیل‌های ارسال شده تقسیم کرد. در این محاسبه نباید ایمیل‎‌های برگشت خورده را محاسبه کرد.
Email Open Rate = Emails opened / (Emails sent – Emails bounced)

محاسبه نرخ باز شدن ایمیل

شواهد نشان داده است که نرخ باز شدن ایمیل‌ها ارتباط مستقیمی با تعامل عمیق‌تر و نرخ تبدیل دارند. به کمک محاسبهٔ آن می‌توانید در بلند مدت کمپین‌های ایمیل مارکتینگ خود را بهبود بخشید. اگر این مقدار پایین باشد، باید این مسئله را به عنوان زنگ خطری بدانید. تا زمانی که مخاطبان، ایمیلی را باز نکنند و تا انتها آن را نخوانند، مشترکین اقدام دلخواه ما را انجام نخواهند داد.

حتما بخوانید: راهنمای بهبود نرخ تبدیل ایمیل با روش‌های کاربردی

متوسط نرخ باز شدن ایمیل چقدر است؟

نرخ باز شدن ایمیل‌ها بهترین راه برای این است که بفهمید استراتژی ایمیلی‌تان خوب کار کرده است یا نه. اگر این نرخ بالاست معمولا به این معناست که موضوع ایمیل را به درستی انتخاب کرده‌اید.
در این‌جا چند مثال از نرخ باز شدن ایمیل‌های موفق به شما نشان می‌دهیم:

  • بیشترین نرخ باز شدن ایمیل‌ها را ایمیل‌های دولتی دارند: 28.77 درصد
  • ایمیل‌هایی که موضوعات سرگرم‌کننده دارند در رتبه دوم قرار دارند: 27.74 درصد
  • ایمیل‌هایی که موضوعات مذهبی دارند نیز در رتبه سوم قرار می‌گیرند: 27.62 درصد
  • در نهایت میزان متوسط باز شدن ایمیل‌ها یا open rate برای تمام صنایع حدود 21.33 درصد است.

روش‌هایی برای افزایش نرخ باز شدن ایمیل‌

معمولا نرخ باز شدن ایمیل‌ها اگر پایین باشد نشان دهندهٔ یکی از موارد زیر است:

  • موضوع ایمیلتان (سابجکت لاین ایمیل) یا مرتبط نیست یا به اندازه کافی جالب نیست.
  • مخاطبان شما تنوع زیادی دارند و بسیار وسیع هستند.
  • شاید تعداد بسیار زیاد یا بسیار کمی کمپین ایمیلی دارید.

موضوع ایمیلتان را تست کنید

برای این‌که متوجه شوید مخاطبانتان از چه مطالبی بیشتر خوششان می‌آید، بهتر است موارد مختلفی را در ایمیل مارکتینگ خود امتحان کنید. آن موضوعی بسیار موثر خواهد بود که دقیقا بیان کند در کمپین شما چه می‌گذرد؛ با این حال شما باید تست کنید که چه موضوعی برای مخاطبانتان بهتر عمل خواهد کرد و در چه صورتی نرخ باز شدن ایمیل بهتری خواهید داشت.

افزایش نرخ بازشدن ایمیل

دو یا سه موضوع مختلف را که تفاوت کمی با هم دارند انتخاب کنید. مثلا: «خبرنامهٔ هفتگی شرکت الف»، «خبرهای این هفتهٔ شرکت الف». سپس با استفاده از سرویس تست A/B در ایمیل مارکتینگ آن را امتحان کنید. تست A/B باید بخشی از استراتژی ایمیل مارکتینگ شما باشد. از این تست، هم برای بهبود آمارهای ایمیل مارکتینگ خود باید استفاده کنید، هم برای این‌که بتوانید ایمیل‌هایی ارسال کنید که مخاطبانتان واقعا به آن علاقه‌مند هستند.

حتما بخوانید: راهنمای کاهش بانس ریت ایمیل با ۱۲ روش کاربردی

چند نکته برای نوشتن موضوع ایمیلی بهتر

  • موضوع شخصی‌سازی شده ارسال کنید: از امکانات سرویس دهندهٔ ایمیل خود استفاده کنید و در موضوع ایمیل، نام شخص دریافت‌کنندهٔ ایمیل یا مکان زندگی او را عنوان کنید. ایمیل‌های شخصی‌سازی شده، نرخ باز شدن ایمیل یا همان open rate را افزایش می‌دهند. مخصوصا اگر بخواهید کمپین تبریک تولد راه‌اندازی کنید یا ایمیل‌هایی ارسال کنید که تبلیغی هستند.
  • توصیف کنید: گاهی اوقات لازم است که مستقیم حرف بزنید و توصیف کنید. شعارهای مرسوم مانند «حراج پائیزه» بسیار معروف هستند، اما مخاطب شما را میخ‌کوب نمی‌کنند. به جای استفاده از چنین شعارهایی، دربارهٔ منافع تبلیغ خود حرف بزنید یا نظرها را به سمت مطلبی خاص جلب کنید.
  • کوتاه بنویسید: برای بسیاری از مشترکین، مخصوصا کسانی که ایمیلتان را از روی موبایل باز می‌کنند، هرچه کوتاه‌تر بنویسید بهتر است. ما توصیه می‌کنیم بیش از 9 کلمه و 60 کاراکتر در ایمیل‌هایتان استفاده نکنید.
  • نقطه‌گذاری‌ها را به حداقل برسانید: تحقیقات ما نشان داده است که بهتر است از بیش از 3 علامت سجاوندی در موضوع ایمیلتان استفاده نکنید. اگر از تعداد زیادی علامت سجاوندی استفاده کنید، ایمیلتان شبیه هرزنامه می‌شود.
  • از ایموجی‌ها با دقت استفاده کنید: ایموجی‌های سرویس ایمیل مارکتینگ نجوا مجموعه‌ای بسیار جالب از شکلک‌ها هستند و شما می‌توانید از آن‌ها در موضوعتان استفاده کنید تا جذابیت بیشتری به آن ببخشید. با این حال باید چند مورد را در نظر داشته باشید. بر اساس تحقیقات، شما نباید بیش از یک شکلک همزمان در موضوع جای دهید. از شکلک‌ها برای «تکمیل کردن» کلماتتان استفاده کنید نه به جای آن؛ بدین ترتیب می‌توانید پیامتان را بهتر منتقل کنید. از طرف دیگر، سیستم‌های مختلف و ورژن‌های مختلف آن‌ها شکلک‌ها را به اشکال گوناگون نشان می‌دهند. پس حتما پیش از گذاشتن، آن‌ها را امتحان کنید.
  • مخاطبان خود را بخش‌بندی کنید: به این فکر کنید که مشترکین ایمیلتان چه کسانی هستند و چه اطلاعاتی بیشتر برایشان کاربردی است. اگر مشترکین همیشه کمپین‌هایی مشابه هم دریافت کنند احتمالا خسته می‌شوند و دیگر ایمیل‌هایتان را باز نخواهند کرد. شما می‌توانید برای فهمیدن علایق مشترکین از مکان زندگی، سرگرمی‌ها یا فعالیت‌هایشان کمک بگیرید و محتوای صحیح و مرتبطی را برایشان ارسال کنید. با بخش‌بندی مخاطبان می‌توانید کمپین‌های قوی‌تری بسازید و برای مخاطبتان اعتمادسازی کنید. برای این‌که بتوانید بهتر از این امکان بهره‌مند شوید می‌توانید از سرویس ایمیل مارکتینگ نجوا استفاده کنید و کاربران را بر اساس معیارهای هدف خود تقسیم‌بندی کنید.
  • از کانال‌های مختلف استفاده کنید: درست است که ایمیل مارکتینگ روشی کلیدی برای ایجاد ارتباط مستقیم با مشتریان است، اما کانال‌های ارتباطی دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید از طریق آن‌ها رابطه‌ای بهتر ایجاد کنید و نرخ باز شدن ایمیل را افزایش دهید. از طریق شبکه‌های اجتماعی به سمت مشتریانتان پل بزنید و با پست‌های بلاگی برایشان ارزش ایجاد کنید. زمانی‌که از کانال‌های مختلف به درستی استفاده کنید، خواهید دید که فروشتان افزایش می‌یابد و مشتریانتان دوباره به سراغتان می‌آیند.

نتیجه‌گیری

نرخ باز شدن ایمیل یا open rate معیاری بسیار مهم برای اندازه‌گیری میزان موفقیت در ایمیل مارکتینگ محسوب می‌شود. برای این‌که بتوانید بهتر این معیار را به کار ببندید بهتر است از سرویسی معتبر مانند سرویس ایمیل مارکتینگ نجوا استفاده کنید که هم بومی است و هم امکانات زیادی مانند تقسیم بندی کاربران بر اساس معیارهای هدف، استفاده از قالب‌های حرفه‌ای، گزارش‌های تحلیلی و جامع و… را دارد.

0 نظرات

ارسال نظر

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *