فرکانس ارسال ایمیل خبرنامه

فرکانس ارسال ایمیل خبرنامه چقدر باشد؟

یکی از سوالات پر تکرار در استراتژی ایمیل مارکتینگ این است که فرکانس ارسال ایمیل خبرنامه چقدر باشد. از طرفی ارسال زیاد ایمیل باعث می‌شود مشترکان شما را به عنوان اسپمر بشناسند یا ارسال خبرنامه را لغو کنند. از سوی دیگر اگر ایمیل‌های کمی ارسال کنید مشترکان تعامل خود با برند را از دست داده و کم کم شما را فراموش خواهند کرد.

احتمالا برای بسیاری از افراد پیدا کردن بهترین تعداد ارسال ایمیل کار سختی باشد. به‌ویژه اگر در ایمیل مارکتینگ تازه کار باشید برایتان بسیار مهم است که مشترکان خود را از دست ندهید و به تعداد آن‌ها بیفزایید. برای همین نگاهی به آمارهای ارسال ایمیل می‌اندازیم و تعدادی فاکتور تعیین کننده فرکانس ایمیل را به شما معرفی خواهیم کرد تا بهتر بتوانید برای تعداد ارسال ایمیل خبرنامه تصمیم بگیرید. (چنانچه تمایل به استفاده از سرویس ارسال ایمیل دارید، می‌توانید از شرایط و تعرفه‌های نجوا اطلاعات کسب کنید)

به چه میزانی باید ایمیل خبرنامه را بفرستیم؟

برای این‌که بتوانید دقیقا بفهمید میزان متناسب ارسال ایمیل خبرنامه چقدر است باید بدانید مشترکین، با هر تعداد ارسال ایمیل چه واکنشی نشان می‌دهند. همان‌طور که گفتیم ارسال بیش از حد ایمیل یا کمتر از حد ایمیل خبرنامه باعث از دست رفتن مشترکین می‌شود. در این‌جا بر اساس نرخ‌های مختلف بررسی کرده‌ایم که آمار هر تعداد ایمیل به چه شکل بوده است.

بر اساس نرخ باز شدن

اگر به نرخ باز شدن یا همان open rate ایمیل‌های ارسال شده طی یک ماه نگاهی بیندازیم به چنین نموداری بر می‌خوریم:

ارسال ایمیل خبرنامه بر اساس نرخ باز شدن ایمیل

با توجه به این نمودار متوجه خواهیم شد بهینه‌ترین عدد برای داشتن نرخ باز شدن بیشتر بین 4 تا 8 ایمیل در ماه است. با این حال اگر کمتر از 4 ایمیل یا بیش از 8 ایمیل ارسال کنیم تقریبا نتیجه مشابهی دریافت خواهید کرد.

بر اساس نرخ کلیک

زمانی‌که فاکتور نرخ کلیک را در نظر می‌گیریم، بهترین عدد دوباره بین 4 تا 8 است، اما اگر کمتر از 4 ایمیل ارسال کنید نتیجه بسیار بدتری نسبت به ارسال بیش از 8 ایمیل خواهید داشت.

ارسال ایمیل خبرنامه بر اساس نرخ کلیک ایمیل

بر اساس نرخ فروش

نرخ باز شدن و نرخ کلیک جزو مهمترین معیارهای تجارت الکترونیک هستند، اما فروش برای برندها بسیار مهم‌تر است. زمانی که بخواهیم تعداد ارسال ایمیل را با میزان فروش مقایسه کنیم به عدد جالبی می‌رسیم:

ارسال ایمیل خبرنامه بر اساس نرخ فروش

برخی از بازاریابان فکر می‌کنند که ارسال بیش از حد ایمیل باعث افزایش فروش می‌شود در حالی‌که با توجه به نتایج به دست آمده اگر ایمیل‌های بیش از حد ارسال کنید باید منتظر کاهش 50 درصدی نرخ فروش خود باشید.

بهترین کارهای تعیین کننده فرکانس ارسال ایمیل

اگرچه تعیین بهترین عدد برای مشخص کردن فرکانس ایمیل بهینه برای ارسال خبرنامه به موقعیت هر کسب‌وکار بستگی دارد، شما می‌توانید با استفاده از برخی کارها به عدد بهینه ارسال ایمیل خبرنامه دست پیدا کنید. پس از این‌که آمارهای بالا را مطالعه کردید می‌توان به سه نتیجه رسید:

  1. اجازه دهید که فرکانس ایمیل را مخاطبان و مشترکان خودشان انتخاب کنند.
  2. محتوای ایمیلی را با کیفیت بالا تولید کنید.
  3. تست‌های A/b را انجام دهید و به آمارهایی که به دست می‌آورید نیز توجه کنید.

برای این‌که بتوانید به بهترین عدد برسید می‌توانید این کارها را انجام دهید:

به مشترکین حق انتخاب دهید

برای این‌که به مشترکان حق انتخاب دهید، می‌توانید در زمان دریافت ایمیل مخاطبان از آن‌ها بپرسید که چه میزان می‌خواهند ایمیل‌های شما را دریافت کنند.

به کیفیت بیش از کمیت اهمیت دهید

بر اساس تحقیقات، 55 درصد مشترکین ایمیل به این دلیل لغو اشتراک را انتخاب می‌کنند که ایمیل‌های نامربوط را دریافت کرده‌اند. شما باید تمام تلاش خود را بکنید که به مخاطبان بهترین محتوا را تحویل دهید و تعامل آن‌ها با خودتان حفظ کنید.

نتایج را تست کنید

یکی از اشتباهات رایج این است که کورکورانه از دیگر شرکت‌ها تقلید کنید و به آمارهای ایمیل‌های خودتان توجه نکنید. از آن‌جا که محصولات، مخاطبان و اهداف شما با دیگران متفاوت است، نتایج آمارهای شما هم با آن‌ها متفاوت خواهد بود. بنابراین بهتر است از تست A/B استفاده کنید. برای این‌که بهترین فرکانس ارسال ایمیل را پیدا کنید این سه نکته را در نظر داشته باشید:

  1. از مشترکان خود مراقبت کنید و اجازه دهید آن‌ها انتخاب کنند که تا چه حد می‌خواهند با شما در ارتباط باشند.
  2. محتوای مرتبط ایجاد کنید و مرتبا از آن‌ها بازخورد بگیرید تا کیفیت ایمیل‌هایتان را افزایش دهید.
  3. تست کنید، بررسی کنید و سپس دوباره تست کنید.

جمع‌بندی

اگر از ابزاری مطمئن استفاده کنید که آمارهایی صحیح به شما بدهد می‌توانید تحلیلی درست از کمپین‌های ایمیل مارکتینگ خود داشته باشید و به بهترین فرکانس ارسال ایمیل خبرنامه برای کسب‌وکار خود دست پیدا کنید. فراموش نکنید که به کمک اجرای صحیح ایمیل مارکتینگ، می‌توانید نرخ آگاهی بخشی از برند و وفاداری به برندتان را افزایش دهید و به شکلی معجزه‌آسا فروش برندتان را بالا ببرید. فرکانس درست ارسال ایمیل به موارد مختلفی بستگی دارد و به همین دلیل می‌توان آن را براساس معیارهای مختلف که در زیر آمده سنجید:

  • نرخ بازشدن
  • نرخ کلیک
  • نرخ تبدیل
  • نرخ فروش
0 نظرات

ارسال نظر

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *