بهترین زمان برای ارسال ایمیل در ایمیل مارکتینگ

بهترین زمان برای ارسال ایمیل در ایمیل مارکتینگ

ایده‌آل‌ترین زمان برای ارسال یک ایمیل چه زمانی است؟ هنگام تعیین استراتژی ایمیل مارکتینگ باید مناسب‌ترین زمان را برای ارسال ایمیل انتخاب کرد؛ یعنی زمانی که یک نامه الکترونیکی می‌تواند بیشترین تاثیر را بر مشتریان بگذارد. این مقاله در رابطه با بهترین زمان برای ارسال ایمیل در ایمیل مارکتینگ است. در ادامه دلایل مفید بودن ایمیل مارکتینگ برای کسب‌و‌کارها را بررسی و پس از آن مناسب‌ترین زمان را برای ارسال یک ایمیل به کسب‌و‌کارهای B2B و B2C به‌طور جداگانه مشخص خواهیم کرد.

چرا ایمیل مارکتینگ می‌تواند برای کسب و کار شما مفید باشد؟

شما که در حال خواندن این مقاله هستید، مطمئناً می‌دانید که برخلاف تصور بسیاری از مردم، دوران ایمیل فرستادن تمام نشده است! ایمیل‌ها هنوز هم یکی از مهم‌ترین راه‌های ارتباطی در فضای اینترنت هستند و ایمیل مارکتینگ یک کانال پربازده در بازاریابی دیجیتال به‌حساب می‌آید؛ اما برای پاسخ به سوال چرا ایمیل مارکتینگ می‌تواند برای کسب و کار شما مفید باشد؟ باید بگوییم:

اولین دلیل آن است که مشتریان بالقوه و راغب (اصطلاحاً Lead)، ترجیح می‌دهند آخرین اخبار را از طریق ایمیل دریافت کنند؛ چراکه ایمیل‌ها با اجازه خودشان برایشان ارسال می‌شوند! بیایید کمی عقب برویم. زمانی که یک مشتری در خبرنامه شما عضو می‌شود، یعنی دوست دارد از آخرین اخبار و به‌روز‌رسانی‌ها مطلع شود و این اطلاعات قرار است از طریق ایمیل برای او ارسال شوند. درواقع آمارها بیانگر این موضوع هستند که 72 درصد از مشتریان ترجیح می‌دهند محتوای ترویجی را از طریق ایمیل دریافت کنند.

ایمیل یکی از بهترین بسترهای رایگان انتشار محتواست که می‌توانید جدیدترین مطالب خود را برای اعضای لیست خبرنامه ایمیلی خود ارسال کنید. ضمن اینکه علاوه ‌بر رایگان بودن می‌توانید محتوا و پیام‌ها را به صورت سفارشی و شخصی‌سازی شده برای مخاطبان خودتان بفرستید. قابلیت‌های خاص ایمیل مارکتینگ مانند امکان شخصی‌سازی پیام، امکان استفاده از کدهای HTML و امکان پیوست کردن انواع فایل‌ها از دیگر دلایلی هستند که می‌توان برای اثبات مفید بودن این کانال بازاریابی به آن‌ها استناد کرد.

قابلیت‌های خاص ایمیل مارکتینگ مانند امکان شخصی‌سازی پیام، امکان استفاده از کدهای HTML و امکان پیوست کردن انواع فایل‌ها از دیگر دلایلی هستند که می‌توان برای اثبات مفید بودن این کانال بازاریابی به آن‌ها استناد کرد.

حتما بخوانید: بازاریابی ایمیلی چیست و چه مزایایی دارد؟

دلایل اهمیت ایمیل مارکتینگ برای کسب و کار

استفاده از ایمیل به‌خصوص برای کسب‌و‌کارهای کوچک که بودجه محدودی دارند فوق‌العاده است. در مقایسه با دیگر کانال‌های بازاریابی آفلاین و آنلاین، ایمیل مارکتینگ بیشترین نرخ بازگشت سرمایه را دارد و در ابتدا هم مبلغ بسیار کمی برای شروع کار لازم است.

ROI یا نرخ بازگشت سرمایه در این کانال قابل توجه است. ایمیل مارکتینگ می‌تواند به شکل‌های مختلف منجر به افزایش ROI شود. استفاده از کانال می‌تواند سود به‌دست آمده کسب‌و‌کار را افزایش داده و باعث افزایش ورودی وب‌سایتتان شود. در نتیجه نرخ تبدیل بیننده به خریدار و همچنین آگاهی از برندتان را افزایش می‌دهد.

دلیل مهم دیگری که بیانگر مفید بودن این کانال برای کسب‌و‌کارها است، سازگاری بالای ایمیل مارکتینگ با دیگر تاکتیک‌های بازاریابی است. ایمیل‌ها به‌راحتی می‌توانند برای کمپین‌های مختلف تنظیم شوند و اهداف متفاوتی را دنبال کنند.

حالا که فواید ایمیل مارکتینگ برای کسب‌و‌کارها را مرور کردیم، لازم است بهترین زمان ارسال ایمیل برای مشتریان مختلف را هم بررسی کنیم.

حتما بخوانید: آموزش ایمیل مارکتینگ برای کسب و کارهای مختلف

چه موقع بهترین زمان برای ارسال ایمیل است؟

اولین نکته‌ای که باید درنظر بگیرید و اتفاقاً بسیار مهم است، تفاوت ساعت ایده‌آل هر کسب‌و‌کار با کسب‌و‌کار دیگر است. دلیل این تفاوت هم یکسان نبودن بازار هدف آن‌ها است. مسلماً مخاطبان یک شرکت واردکننده کنسول‌های بازی با مخاطبان یک فروشگاه لوازم ورزشی تفاوت‌های زیادی دارند. همین تفاوت‌ها باعث می‌شوند مناسب‌ترین ساعت ارسال ایمیل برای هرکدام فرق داشته باشد.

پس داناترین فرد دررابطه با زمان مناسب ارسال ایمیل، صاحب کسب‌و‌کار است؛ چراکه مشتریانش را بهتر از دیگران می‌شناسد؛ اما برای اینکه یک نمای کلی از ساعات مناسب ارسال ایمیل داشته باشید، در این مقاله بااستناد به تحقیقات گسترده چندین سرویس ارسال ایمیل بین‌المللی، زمان‌هایی که بیشتر از ساعات‌ دیگر اثربخش بوده‌اند را به شما معرفی می‌کنیم.

براساس تحقیقات این سرویس‌های معتبر مانند Mailchimp، اگر قرار باشد بهترین روز هفته را برای ارسال ایمیل انتخاب کنیم، این روز قطعاً نمی‌تواند در آخر هفته باشد! آخر هفته‌ها زمان مناسبی برای ارسال ایمیل‌ به مشتریان نیست. می‌دانید روز دیگری که مناسب نیست، چه روزی است؟ قطعاً شنبه! شنبه‌ روزی است که مردم گیج و منگ از تعطیلات به محل کارشان برمی‌گردند و نسبت‌به زمین و زمان شکایت دارند، پس ترجیحاً پنجشنبه و جمعه و شنبه از فرستادن ایمیل خودداری کنید، چون نتیجه خوبی دریافت نخواهید کرد. باقی روز‌های هفته شرایط تقریباً یکسانی دارند و هرکدام از آن‌ها می‌توانند یک روز عالی برای ارسال ایمیل باشند. اگر قرار باشد بهترین ساعت ارسال ایمیل را مشخص کنیم، بازهم باید به تحقیقاتی که روی میلیاردها ایمیل از چندین میلیون کاربر انجام شده است مراجعه کنیم.

مجدداً تاکید می‌کنیم که زمان مناسب باتوجه به پرسونای مخاطب شما می‌تواند بسیار متغیر باشد. معمولاً بهترین زمان برای ارسال ایمیل از ساعت 9 تا 11 صبح است. البته که آمار چنین چیزی را می‌گویند. بیشترین نرخ باز شدن ایمیل در ساعت 10 صبح مشاهده شده است. براساس این تحقیقات، ساعات مناسب بعدی 8 شب، 6 بعدازظهر و 6 صبح هستند.

حتما بخوانید: آموزش تصویری ارسال ایمیل گروهی

بهترین زمان برای ارسال ایمیل های B2B

اگر مخاطبانتان کسب‌و‌کارهایی هستند که ساعت کاری‌شان از 9-8 صبح تا 6-5 بعدازظهر طول می‌کشد، بهترین زمان ارسال ایمیل برای آن‌ها همان بازه زمانی 9 تا 11 صبح است. درنظر داشته باشید که آخر هفته‌ها نباید برای چنین مشتریانی ایمیل ارسال کنید، چون احتمال نادیده گرفته شدن آن زیاد است؛ اما در روزهای دیگر هفته بهترین عملکرد در ساعت 10 صبح مشاهده شده است.

بهترین زمان برای ارسال ایمیل های B2C

باتوجه به نتایج تحقیقات، ایمیل‌های B2C عملکرد یکسانی در روزهای مختلف هفته دارند. البته در مواردی خاص بهتر است ایمیل در نیمه‌های شب پنجشنبه ارسال شود تا بیشترین اثرگذاری را داشته باشد.

حتما بخوانید: مارکتینگ اتومیشن چیست و چگونه اجرا می‌شود؟

جمع‌بندی

ایمیل‌ها می‌توانند به‌خاطر دلایل زیادی از جمله مقرون‌به‌صرفه بودن، برای کسب‌و‌کارهای مختلف مفید باشند. یکی از موارد مهمی که باید به آن توجه کرد، درنظر گرفتن بهترین زمان برای ارسال ایمیل است. فرستادن ایمیل در زمانی که بیشترین بازدهی را داشته باشد، اهمیت بسیار بالایی دارد. برای اینکه این زمان مناسب را کشف کنید بهتر است از سیستم‌های ارسال ایمیل مانند خدمات ایمیل مارکتینگ نجوا استفاده کنید؛ اما به‌طورکلی مناسب‌ترین زمان برای ارسال ایمیل‌ ساعت 10 صبح و نامناسب‌ترین روز برای این کار تعطیلات آخر هفته است.

0 نظرات

ارسال نظر

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *