ردیابی ایمیل‌های ارسال شده در ایمیل مارکتینگ

ترفندهای اجرای نظرسنجی ایمیلی و مزایای آن

فرقی ندارد چه کسب‌وکاری داشته باشید، در هر حال مشتری حرف اول را می‌زند!

این جمله‌ای است که کری استوکس (Kerry Stokes)، تاجر بزرگ استرالیایی، به آن اعتقاد دارد؛ جمله‌ای که هر کسب‌وکاری برای ارتباط و تعامل بهتر با مشتریان باید آن را در نظر بگیرد؛ اما چطور باید فهمید که مشتری چه می‌خواهد و در ذهنش چه می‌گذرد؟

در ابتدا باید با مفهوم ایمیل مارکتینگ چیست آشنا شویم، ایمیل مارکتینگ به معنای ارسال پیام به لیستی از مخاطبینی است که برای ارتباط برقرار کردن، ایمیل خود را به اشتراک گذاشته‌اند، در ادامه نظرسنجی از طریق ایمیل مثل بلیطی طلایی برای کسب‌وکارهاست. در این مقاله می‌خواهیم درباره همین موضوع صحبت و شما را با ترفندهای اجرای نظرسنجی در ایمیل آشنا کنیم. همین طور به مزایای نظرسنجی ایمیلی و نمونه‌های مختلف آن می‌پردازیم.

نظرسنجی ایمیلی چیست و چه کمکی می‌کند؟

نظرسنجی ایمیلی نوعی نظرسنجی است که از طریق ایمیل انجام می‌شود. بازاریاب‌ها از این ابزار برای جمع‌آوری داده‌های مختلف مانند میزان رضایت از خدمات و میزان وفاداری به برند و فهمیدن نیازهای اصلی مشتریانشان استفاده می‌کنند.

برای مثال، سؤال‌هایی مثل اینکه چرا مشتریان اشتراک‌های ایمیل خود را لغو می‌کنند یا چه نوع محتواهایی را دوست دارند، تنها باید از خود آن‌ها پرسیده شود.
البته کاربردهای این نوع نظرسنجی خیلی بیشتر است و در ادامه مقاله، نمونه‌های مختلف آن را بررسی می‌کنیم.

قبل از آن، بیایید مزیت‌های این روش نظرسنجی را بررسی کنیم:

  • افزایش نرخ تعامل: در ایمیل‌هایی که فرم نظرسنجی دارند، به‌طور متوسط نرخ کلیک به ۳۱/۷٪ افزایش پیدا می‌کند.
  • مقرون‌به‌صرفه‌بودن: نظرسنجی‌ از طریق ایمیل در مقایسه با سایر گزینه‌ها هزینه کمتری دارد و اطلاعات مفیدتری برای تحقیقات بازار ارائه می‌کند.
  • امکان دریافت آنی بازخوردها: به‌کمک این ابزار می‌توانید پاسخ‌های فوری دریافت کنید که شرایط مناسبی را برای تجزیه‌وتحلیل سریع‌تر و تصمیم‌گیری داده‌محور فراهم می‌کند.
  • ساخت سریع: ساختن ایمیل نظرسنجی، کمتر از ۵ دقیقه از شما زمان می‌برد.
  • آسانی و سهولت تکمیل آن: فرم نظرسنجی دقیقاً داخل ایمیل وجود دارد. پس برای مخاطبان راحت‌تر است تا بدون رفتن به وب‌سایت یا کلیک کردن روی لینکی، نظرسنجی را تکمیل کنند. (منبع: mailerlite) البته ممکن است ایمیل‌هایی را هم ببینید که به‌جای فرم، دارای لینک‌ باشند.

اگر می‌خواهید از این ابزار کاربردی در کسب‌وکارتان استفاده کنید، بخش بعدی مقاله را بخوانید تا با نحوه استفاده از نظرسنجی ایمیلی آشنا شوید.

۷ تا از بهترین روش‌ها برای ارسال نظرسنجی ایمیلی

بسته به اینکه چه هدفی دارید و چه نوع بازخوردی را می‌خواهید از مشتریانتان بگیرید، احتمالاً باید پرسش‌نامه و نظرسنجی‌های متفاوتی تهیه کنید.

در ادامه ۷ روش برای ارسال نظرسنجی ایمیلی را همراه با نمونه سؤالات از مشتریان با هم بررسی می‌کنیم. (منبع: sender)

۱. ایمیل دریافت فیدبک از مشتری

دریافت بازخورد از مشتری از طریق ایمیل، معمولاً یکی از اولین ایمیل‌های نظرسنجی است که برای مشتریان ارسال می‌شود. در این روش می‌توانید یک لینک در ایمیل درج کنید و از مخاطبانتان بخواهید به سؤالات این نظرسنجی پاسخ دهند. در ادامه نمونه‌ای از متن این نوع نظرسنجی را می‌بینید:

نمونه ایمیل دریافت فیدبک از مشتری

این‌ها هم چند نمونه سؤال هستند که در همین پرسشنامه یکتانت از مخاطبان پرسیده شد:

نمونه پرسش نظرسنجی دریافت فیدبک

نمونه پرسش نظرسنجی دریافت فیدبک

۲. رضایت‌سنجی مشتری (NPS)

ایمیل‌های NPS (مخفف Net Promoter Score) نوع دیگری از نظرسنجی ایمیلی هستند که به‌کمک آن می‌فهمید چند درصد از مشتریان احتمال دارد برند شما را به دیگران معرفی کنند. به‌طور کلی، هر قدر در نظرسنجی NPS رتبه بالاتری کسب کنید، مشتریان از شما راضی‌تر هستند.

در این نظرسنجی‌ها از مخاطبان خواسته می‌شود تا در مقیاس ۰ تا ۱۰ به سؤالات پاسخ دهند تا از طریق این رتبه‌ها، موفقیت کسب‌وکار را بسنجند. در این نظرسنجی فقط باید همین یک سؤال ساده پرسیده شود:

چقدر تمایل دارید که کسب‌وکار ما (نام برند) را به دوستانتان معرفی کنید؟

برای مثال، اپلیکیشن Slack با شیوه‌ای ساده و دوستانه از مخاطبان می‌خواهد تا تجربه‌ خود در استفاده از این پلتفرم را بین ۰ تا ۱۰ ارزیابی کنند. نمونه ایمیل آن را در تصویر زیر می‌بینید:

نمونه ایمیل نظرسنجی nps
توصیه ما به شما این است که برای نظرسنجی با روش NPS به این نکات توجه کنید:

  • هرگز از پرسشنامه‌ای طولانی برای ایمیل نظرسنجی NPS استفاده نکنید
  • برای ثبت مستقیم جواب مخاطبان از رتبه‌بندی‌‌های ساده و قابل سنجش (همانند رتبه ۰ تا ۱۰) استفاده کنید
  • هرگز از مشتریان نپرسید که آیا شما را دوست دارند یا خیر! در عوض، از آن‌ها بپرسید چقدر احتمال دارد شما را به دیگران معرفی کنند

۳. نظرسنجی بعد از رویداد

اگر کسب‌وکار آنلاین دارید، احتمالاً تا الان باید به برگزاری رویدادها و وبینارهای آنلاین عادت کرد‌ه‌ باشید؛ اما فکر نکنید کارتان همین جا تمام می‌شود؛ بلکه باید نظر مخاطبان درباره رویداد را هم بدانید. اینجاست که نظرسنجی ایمیلی بعد از رویداد به کارتان می‌آید.

این نوع ایمیل می‌تواند راه خوبی برای تعامل با شرکت‌کنندگان و دریافت بازخورد از آن‌ها باشد. این نمونه‌ای از ایمیل نظرسنجی بعد از رویداد است که فقط یک سؤال ساده دارد:

چقدر از رویداد ما راضی هستید؟
امتیاز ۱: بسیار ناراضی
امتیاز ۷: بسیار راضی

نمونه ایمیل نظرسنجی پس از رویداد

در ارسال این نوع ایمیل حواستان باشد که:

  • نحوه نظرسنجی را بیش از حد پیچیده نکنید. فقط به یک سؤال ساده و رتبه‌بندی جواب‌ها بین ۰ تا ۱۰ بسنده کنید
  • زمان‌بندی ارسال ایمیل نظرسنجی را حتماً برای بعد از رویداد تنظیم کنید

۴. نظرسنجی پس از خرید

نظرسنجی بعد از خرید شکل دیگری از نظرسنجی ایمیلی NPS است؛ فقط با این تفاوت که به‌جای پرسش درباره احتمال معرفی برند به دیگران، این بار از مشتری می‌پرسید که از محصول و خدمت شما راضی بوده یا خیر تا میزان رضایت او از خرید را بسنجید. نمونه‌ای از این نوع نظرسنجی را در یکی از ایمیل‌های قدیمی اسنپ ببینیم.

یادتان باشد سؤالات این نوع نظرسنجی به هدف شما بستگی دارد. برای مثال اگر هدفتان افزایش نرخ تبدیل و درک بهتر مخاطب است، این سؤالات را بپرسید:

  • چرا از ما خرید کردید؟
  • چه مدت است با ما آشنایی دارید؟
  • چه چیزی می‌توانست مانع خرید شما از ما بشود؟

نمونه نظرسنجی ایمیلی پس از خرید

۵. نظرسنجی درباره یک ویژگی از محصول

برای یک ویژگی از محصولتان هم می‌توانید نظر مشتریان خود را بپرسید. اگر بخواهیم این روش را با مثالی ساده و ملموس توضیح دهیم، می‌توانیم به نمونه کنتاکی (KFC) اشاره کنیم.

شرکت محبوب KFC، تغییراتی در محصول خود ایجاد کرد و سپس ایمیلی به مشتریان فرستاد تا بازخورد و نظرات آن‌ها را درباره این تغییرات بداند. این ایمیل نظرسنجی به این دلیل بود که KFC بفهمد در مسیر درستی حرکت کرده یا خیر. طراحی و متن این ایمیل خیلی جذاب و تعاملی طراحی شده است:

نمونه نظرسنجی درباره ویژگی‌های یک محصول در ایمیل از kfc

مثال خوب دیگری از این نوع نظرسنجی، ایمیل شرکت Moz است که درباره دو ویژگی خاص محصول از مشتریانش بازخورد می‌خواهد. هر کسی که از این دو ویژگی محصول Moz استفاده می‌کند، می‌تواند نظرسنجی را تکمیل و در ازای آن، کارت هدیه آمازون دریافت کند. ارائه کارت هدیه ترفندی خلاقانه برای افزایش مشارکت افراد در نظرسنجی‌هاست.

نمونه نظرسنجی ایمیلی درباره یک محصول

۶. نظرسنجی در خبرنامه

خبرنامه‌های ایمیلی هم می‌توانند شامل نظرسنجی باشند. چطور؟

در انتهای متن‌ها و یادداشت‌های خبرنامه‌هایتان قسمتی برای نظرسنجی قرار می‌دهید. مثل کاری که یکتانت در خبرنامه‌هایش انجام می‌دهد.

در پایان خبرنامه‌ها، معمولاً ۳ ایموجی قرار دارند تا میزان رضایت مخاطبان از مطالب خبرنامه ایمیلی را بپرسد. مخاطبان هم فقط با کلیک روی این ایموجی‌ها می‌توانند نظر خود را برای یکتانت ارسال کنند.

نمونه نظرسنجی داخل خبرنامه ایمیلی

۷. نظرسنجی برای تحقیقات بازار

این نوع نظرسنجی ایمیلی برای جمع‌آوری نظرات مخاطبان هدف کاربرد دارد. اغلب این ایمیل‌ها توسط شرکت‌های بازاریابی و سازمان‌های تحقیقاتی فرستاده می‌شوند تا از رفتارها، علایق و ترجیحات مخاطبان خود آگاهی پیدا کنند. البته کسب‌وکارهای کوچک هم می‌توانند این نوع نظرسنجی را امتحان کنند. نمونه‌ی از متن این ایمیل را در تصویر زیر می‌بینید:

نمونه نظرسنجی ایمیلی برای تحقیقات بازار

در این متن از مخاطب خواسته شده تا برای پژوهش‌های ژنتیکی این شرکت به چند سؤال برای چند ثانیه جواب دهد. در آخر هم از زمانی که مخاطب برای جواب‌دادن صرف کرده، تشکر می‌کند.

شما می‌توانید در نظرسنجی تحقیق بازار، سؤالات زیر را بپرسید (البته بستگی به حوزه مورد پرسش هم دارد):

  • چه چیزی مانع تصمیم شما برای خرید محصول یا خدمت است؟
  • وقتی از یک شرکت خرید می‌کنید به دنبال چه امکانات یا ارزش‌هایی هستید؟
  • چه چیزی باعث می‌شود خرید از یک برند را به برند دیگری ترجیح دهید؟
  • سه مزیت اصلی که از یک محصول یا خدمت دریافت می‌کنید، چیست؟

در این نوع ایمیل با یک کال‌تواکشن (CTA) مشخص، شرکت‌کنندگان می‌توانند نظرسنجی را آغاز کرده و پاسخ‌هایشان را با یک کلیک ارسال کنند.

هنگام ارسال این نوع نظرسنجی دقت کنید که:

  • دقیق باشید و نحوه جواب‌دادن به پرسشنامه را آسان کنید
  • درباره چرایی و چگونگی مشارکت مخاطبان در نظرسنجی تحقیقاتی خود به‌طور واضح توضیح دهید
  • از یک سابجکت‌لاین و متن متقاعدکننده برای دریافت جواب‌های بیشتر استفاده کنید
حتما بخوانید: ۵۰ ایده CTA جذاب برای ایمیل مارکتینگ

تا الان با روش‌های ارسال نظرسنجی ایمیلی آشنا شدید. حالا بیایید چند نمونه واقعی از ایمیل‌های ایرانی و خارجی را با هم بررسی کنیم تا برای نظرسنجی‌های خود ایده بگیرید.

نمونه ایمیل نظرسنجی از کسب‌وکارها

از نمونه‌های خارجی شروع می‌کنیم. اولین نمونه برای نتفلیکس (Netflix) است؛ برند محبوبی که به صدای مشتریان خود گوش می‌دهد. در ادامه نمونه‌ای از ایمیل نظرسنجی آن را می‌بینید:

نمونه ایمیل نظرسنجی نتفلیکس

در سابجکت‌لاین این ایمیل با این متن مواجه می‌شوید: «نتفلیکس برای نظر شما ارزش قائل است!»

همچنین از تکنیک‌های شخصی‌سازی (خطاب کردن مخاطب با نام) در این ایمیل استفاده شده تا توجه مخاطب را بیشتر به خود جلب کند. در حد دو خط هم توضیح داده شده که چرا نتفلیکس برای مخاطب این ایمیل را ارسال کرده است.

از تأثیر لوگوی به‌یادماندنی نتفلیکس و کال‌تواکشن قرمزرنگ (Get started) هم نباید غافل شد که چقدر می‌تواند احتمال جواب‌دادن به پرسشنامه را بالا ببرد. عبارت پایانی ایمیل یعنی Your Friends at Netflix (از طرف رفقای شما در نتفلیکس) هم می‌تواند تعاملی صمیمانه با مخاطب ایجاد کند و به او برای پرکردن پرسشنامه انگیزه دهد. پس دلایل موفقیت این نظرسنجی را خلاصه می‌کنیم:

  • کوتاه‌بودن متن و سابجکت‌لاین جذاب در نظرسنجی ایمیلی
  • استفاده درست از رنگ‌ها و لحن برند
  • خطاب قرار دادن مخاطب با نام کوچک و ایجاد ارتباطی صمیمانه با او

ایمیل خارجی بعدی برای MailChimp است که به کسب‌وکارهای کوچک کمک می‌کند برای مشتریان خود ایمیل نظرسنجی بفرستند. در تصویر زیر می‌توانید نمونه‌ای از ایمیل نظرسنجی را ببینید که شرکتی به نام GetLumpa از قالب ایمیل MailChimp استفاده کرده است:

نمونه نظرسنجی ایمیلی mailchimp

لوگوی برجسته MailChimp در انتهای ایمیل نشان می‌دهد که این شرکت از MailChimp برای ارسال ایمیل‌های نظرسنجی استفاده کرده است.

حالا از دلایل موفقیت این ایمیل می‌گوییم:

  • ساده و کوتاه نوشتن ایمیل دعوت به نظرسنجی
  • مشخص‌کردن هدف و دلیل خود از ارتباط با مشتری
  • استفاده از کال‌تواکشن جذاب

نوبت به نمونه‌ ایمیل‌های نظرسنجی ایرانی می‌رسد. از بین نمونه‌های ایرانی می‌توانیم به نظرسنجی نوین، ایسمینار و نجوا اشاره کنیم.

آژانس بازاریابی نوین در حوزه فناوری‌های دیجیتال فعالیت می‌کند و در تصویر زیر می‌توانید نمونه‌ای از ایمیل نظرسنجی آن را ببینید:

نمونه ایمیل نظرسنجی آژانس نوین

همان طور که مشاهده می‌کنید، در این نمونه ایمیل مارکتینگ برای ترغیب بیشتر مخاطب به شرکت در نظرسنجی، از کال‌‌تواکشن تعاملی و متن صمیمانه استفاده شده است. پس دلایل موفقیت آن را خلاصه می‌کنیم:

  • استفاده از کال‌تواکشن با متن تعاملی و رنگ جلب‌‌توجه‌کننده
  • ارزش قائل‌شدن برای زمان مخاطب با عبارت «۲ دقیقه وقت دارید؟»
  • ایجاد احساس صمیمیت با مخاطب با عبارت «نظر شما برای ما خیلی خیلی مهمه!»
  • استفاده از راه‌های ترغیب‌کننده مانند ارائه کد تخفیف در ازای پرکردن پرسشنامه

یک نمونه ایمیل نظرسنجی دیگری که می‌خواهیم به آن بپردازیم، مربوط به ایسمینار پلتفرمی برای برگزاری رویدادهای آنلاین است.

نمونه ایمیل نظرسنجی ایسمینار

از فاکتورهای موفقیت این ایمیل نظرسنجی به این موارد اشاره می‌کنیم:

  • استفاده از گرافیک خلاقانه، رنگ مناسب و طراحی بصری جذاب
  • شخصی‌سازی و خطاب قرار دادن نام مخاطب
  • ساده، کوتاه و شفاف‌بودن متن ایمیل نظرسنجی

در آخر به ایمیل سرویس خدمات‌دهی نجوا می‌پردازیم. در تصویر زیر می‌توانید نمونه‌ای از نظرسنجی آن را ببینید. سابجکت‌لاین این ایمیل نظرسنجی هم این عنوان را دارد: «چون نظر شما برامون مهمه»!

نمونه ایمیل نظرسنجی نجوا

در نظرسنجی نجوا به این فاکتورها توجه شده است:

  • استفاده از سابجکت‌لاین جذاب و دعوت‌کننده
  • استفاده از لحن و متنی صمیمانه و دوستانه برای ارتباط بهتر با مخاطب
  • ایجاد احساس ارزشمندی در مخاطب با تأکید بر اهمیت نظر او

نکات مهم ارسال ایمیل نظرسنجی

ایمیل‌های دعوت به نظرسنجی می‌توانند به شیوه‌های مختلفی طراحی و اجرا شوند؛ اما با توجه به چند نکته اصلی و مهم می‌توانید ایمیل‌های نظرسنجی بهتری بسازید و بفرستید:

هدف خود را مشخص کنید

اجرای یک نظرسنجی موفق و حرفه‌ای به داشتن هدفی مشخص بستگی دارد. هدف‌گذاری کمک می‌کند در جهت درست حرکت کنید و بتوانید نتایج و میزان پیشرفت و عملکرد خود را ارزیابی کنید.

تعیین هدف باعث می‌شود در مسیر خود متمرکز بمانید و با اصلاح موارد لازم، تجربه‌ مثبتی از نظرسنجی خود داشته باشید.

سابجکت‌لاین جذاب انتخاب کنید

هدف از ارسال نظرسنجی ایمیلی این است که مخاطبان به سؤالات خاص شما پاسخ دهند. بنابراین، باید از یک سابجکت‌لاین (خط موضوع) جذاب و تعاملی استفاده کنید که مخاطب را دقیقاً در این مسیر بیندازد؛ یعنی خود مخاطب مشتاق پاسخ دادن شود!

یک راه هم این است که نظرسنجی را شخصی‌سازی کنید تا سرعت باز شدن ایمیل بالاتر برود. مثلاً می‌توانید نام مخاطب را در سابجکت‌لاین بنویسید.

همچنین حواستان به تعداد کلمات و کاراکترها باشد تا متن‌ها در گوشی‌های هوشمند هم برای کاربران قابل خواندن باشد. بهتر است به کمتر از ۵۰ کاراکتر در سابجکت‌لاین خود بسنده کنید.

کوتاه بنویسید

هر چقدر پرسشنامه شما خلاصه‌تر و صریح‌تر باشد، شانس جواب دادن مخاطبان بیشتر می‌شود. سعی کنید در نظرسنجی‌ها، بیشتر از ۴ سؤال نپرسید. این کار به مخاطب می‌فهماند که برای وقت و زمانش ارزش قائل هستید و از شما قدردانی خواهد کرد.

مهلت زمانی تعیین کنید

ارسال پرسشنامه‌ای که مهلت زمانی ندارد، به مشتری اجازه می‌دهد تا از جواب‌دادن به پرسشنامه طفره برود یا کار را عقب بیندازد. در نتیجه مخاطب ممکن است ایمیل نظرسنجی شما را فراموش کند.

بنابراین بهتر است برای ایمیل نظرسنجی خود مهلت زمانی تعیین کنید تا حس فوریت به مخاطب داده شود. البته با نزدیک‌شدن به موعد مقرر هم باید ایمیل‌ یادآوری بفرستید تا دوباره مخاطب را به تکمیل پرسشنامه دعوت کند.

در زمان مناسب، نظر بپرسید

در بازاریابی ایمیلی، زمان فاکتور خیلی مهمی است. بنابراین با درنظرگرفتن هدف خود، زمان مناسب برای ارسال ایمیل نظرسنجی را انتخاب کنید.

برای مثال، اگر می‌خواهید درباره رضایت مشتری از از خدمات خود بپرسید، چند ساعت بعد از تعامل مشتری با شما، یعنی وقتی که هنور تنور داغ است، ایمیل نظرسنجی بفرستید.

توجه داشته باشید برای ارسال ایمیل، زمان‌هایی را انتخاب کنید که افراد بیشتر به پیام‌های دریافتی شما توجه می‌کنند.

ارسال ایمیل نظرسنجی با کمک نجوا

با سرویس ایمیل مارکتینگ نجوا می‌توانید به‌راحتی کمپین‌های نظرسنجی خود را از طریق ایمیل برگزار کنید. برای این کار در ابتدا باید در نجوا ثبت‌نام کرده و سپس وارد پنل کاربری خود شوید. حالا امکان دسترسی شما به انواع خدمات نجوا فراهم شده است.

روی بخش کمپین‌های ایمیل در قسمت داشبورد کلیک کنید و تنظیمات مربوطه شامل نام کمپین (ایمیل نظرسنجی)، سگمنت‌بندی و ساخت لیست مخاطبان، تعیین سابجکت‌لاین و محتوا، انتخاب قالب‌های ایمیل و زمان‌بندی ارسال را انجام دهید.

به‌طور کلی، نجوا این امکانات را در اختیار شما قرار می‌دهد:

  • دسته‌بندی مخاطبان و قرار دادن آن‌ها در لیست‌های جداگانه
  • زمان‌بندی و ارسال خودکار ایمیل‌ها (از جمله ایمیل نظرسنجی)
  • پشتیبانی فنی و مشاوره مارکتینگ
  • هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه برای راه‌اندازی کمپین‌های ایمیلی
  • یکپارچه‌شدن با سرویس پوش نوتیفیکیشن
  • طراحی ساده ایمیل‌ها بدون نیاز به دانش فنی

فرستادن ایمیل نظرسنجی از طریق سرویس نجوا راحت است؛ اما اگر به توضیحات بیشتری نیاز دارید، می‌توانید به «راهنمای شروع ایمیل مارکتینگ نجوا» مراجعه کنید.

به‌کمک نظرسنجی به مشتریانتان نزدیک شوید!

نظرسنجی ایمیل ابزار کارآمدی است که کمک می‌کند شما و مشتریانتان هم‌داستان و هم‌مسیر شوید؛ البته باید از انواع مختلف آن در زمان مناسب استفاده کنید و حتماً به نظرات مشتریانتان جامه عمل بپوشانید.

در این مقاله درباره چند ترفند برای ارسال ایمیل نظرسنجی صحبت کردیم. حالا می‌خواهیم از خودتان بشنویم. شما چه ترفندهای دیگری را پیشنهاد می‌کنید؟

0 نظرات

ارسال نظر

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *