راهنمای کامل روش‌های افزایش فروش لباس و پوشاک

راهنمای کامل روش‌های افزایش فروش لباس و پوشاک

چه به‌تازگی یک فروشگاه لباس راه‌اندازی کرده چه سال‌ها در صنعت مد حضور داشته باشید؛ احتمالا هدف اصلی شما افزایش فروش و کسب درآمد است. با توجه به محبوبیت خرید آنلاین لباس در ایران، کسب‌وکارها به صورت مداوم به‌دنبال ترفندهای فروش اینترنتی لباس هستند. برای رشد بیشتر در این زمینه و یادگیری راه‌های افزایش فروش پوشاک، فروشگاه‌های آنلاین باید استراتژی‌های مفیدی اجرا کنند.

برخی از روش‌های افزایش فروش پوشاک استراتژی‌های خاصی برای پیاده‌سازی دارند، برخی دیگر علاوه‌ بر اینکه کم‌هزینه هستند، راحت‌تر به نتیجه می‌رسند. در این مقاله انواع روش‌های افزایش فروش لباس آنلاین را به‌طور کامل بررسی خواهیم کرد. بنابراین چه پوشاک را فیزیکی بفروشید چه فروشگاه آنلاین داشته باشید؛ در این متن با نکاتی سودآور آشنا می‌شوید که در افزایش فروش آنلاین تاثیرگذار خواهد بود.

بازاریابی در صنعت پوشاک و لباس

هر صنعت در حوزه بازاریابی و فروش احتیاج دارد که استراتژی‌های خوبی داشته باشد و از رقیب‌های خود عقب نماند. در بازاریابی صنعت پوشاک و لباس مانند سایر صنایع باید مخاطب هدف را بشناسید و اطلاعات کاملی نسبت به شرایط بازار کسب کنید. اینکه می‌خواهید محصول را به‌دستِ مصرف‌کننده نهایی برسانید یا هدف شما فروشندگان و واسطه‌های فروش لباس هستند بازار هدف شما را مشخص می‌کند.

بازاریابی در صنعت پوشاک می‌تواند با روش سنتی و در بازار فیزیکی انجام شود؛ اما امروزه فضای اینترنت بستری مناسب برای فروش آنلاین پوشاک ایجاد کرده است. بدون شک سود فروش آنلاین در حوزه لباس و نحوه جذب مشتری، علاوه‌ بر اینکه راحت‌تر است بازدهی بیشتری دارد. در ادامه به بررسی انواع روش‌های افزایش فروش لباس و پوشاک می‌پردازیم.

حتما بخوانید: با بهترین راه های جذب مشتری آشنا شوید!

بازاریابی در صنعت پوشاک و لباس

معرفی روش‌های افزایش فروش پوشاک و لباس

به ‌دست آوردن مشتری برای یک تجارت در حوزه پوشاک و لباس کار ساده‌ای نیست. مخصوصا که در دنیای امروزی اهمیتی ندارد در مد و پوشاک تازه‌وارد هستید یا باتجربه، شما می‌توانید با انجام استراتژی‌های درست بازاریابی، فروش خود را افزایش دهید. جذب مشتری جدید در یک تجارت کوچک فروش لباس، کار چندان ساد‌ه‌ای نیست؛ اما به‌کارگیری روش‌های افزایش فروش لباس و پوشاک که در ادامه معرفی می‌کنیم به طرز چشم‌گیری کسب‌وکار شما را بهبود می‌دهد.

استفاده از پلتفرم‌های فروش محصول مانند دیوار و شیپور

یکی از روش‌های سودمند در فروش لباس و پوشاک استفاده از پلتفرم‌های معروفی مانند دیوار و شیپور است. این پلتفرم‌ها اعتبار خوبی بین مردم دارند و نحوه کار کردن با آن‌ها راحت است. دقت کنید حتی با وجود داشتن فروشگاه فیزیکی لباس، می‌توانید برای افزایش فروش لباس و کسب سود بیشتر از روش‌های آنلاین استفاده کنید.

معرفی روش‌های افزایش فروش پوشاک و لباس

طراحی سایت فروشگاهی و شروع فروش آنلاین

طبق آماری که از تحقیقات کسب کردیم، این روزها با وجود اینکه بسیاری از فروشگاه‌های فیزیکی لباس و پوشاک بسته شده‌اند؛ اما درآمد آن‌ها افزایش یافته است. این جمله کمی متناقض به ‌نظر می‌رسد و چگونه می‌شود درآمد افزایش پیدا کند اما همه این فروشگاه‌ها در حال بسته شدن باشند؟ جواب این سوال فقط یک کلمه است «اینترنت».

امروزه اینترنت رفتار خرید مصرف‌کننده‌ها را تغییر داده است و مصرف‌کننده‌ها بدون حضور در فروشگاه فیزیکی به صورت آنلاین خرید می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم هرچه سریع‌تر اقدام به طراحی وبسایت کنید و یک فروشگاه اینترنتی پوشاک راه‌اندازی کنید. از آنجایی‌ که برخی از افراد تجربه محدودی در تجارت آنلاین دارند، بهتر است در ابتدای کار از قالب‌های آماده یا از خدمات سرویس‌دهنده‌های آنلاین برای راه‌اندازی وبسایت خود استفاده کنید.

طراحی سایت فروشگاهی و شروع فروش آنلاین

ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی در صنعت پوشاک و مد جزو الزامات محسوب می‌شود. از شبکه‌های اجتماعی و مخصوصا اینستاگرام علاوه بر فروش، می‌توانید برای ارتباط با مشتریان یا جذب مخاطب استفاده کنید. امروزه پلتفرم‌ محبوب اینستاگرام برای نمایش و تبلیغ انواع پوشاک و لباس مورد استفاده افراد قرار می‌گیرد.

علاوه‌ بر راه‌اندازی فروشگاه آنلاین در رسانه‌های اجتماعی، می‌توانید وب‌سایت خود را به شبکه‌های اجتماعی محبوب مانند اینستاگرام، پینترست و فیس‌بوک متصل کنید. در واقع مخاطبان می‌توانند از وبسایت یا شبکه‌های‌ اجتماعی فعال شما خریداری کنند.

ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی

دیجیتال مارکتینگ پوشاک و لباس را جدی بگیرید

در حال حاضر بازاریابی دیجیتالی باید به‌عنوان بخش کلیدی استراتژی‌های افزایش فروش قرار بگیرد. به‌خاطر اینکه بسیاری از کسب‌وکارهای صنعت پوشاک آنلاین شده‌اند، استفاده از ترفندهای دیجیتال مارکتینگ پوشاک و لباس بسیار مهم است.

افزایش فروش پوشاک با ایمیل مارکتینگ

استفاده بهینه از سرویس ایمیل مارکتینگ و ارسال ایمیل به کاربران یک راه عالی برای دستیابی به مشتریان بالقوه و افزایش فروش پوشاک است. ایمیل مارکتینگ یکی از موثرترین راه‌ها برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی رقبا است و کمک بسیاری به افزایش فروش خواهد کرد. با هدف قراردادن عباراتی خاص وارد صندوق ورودی کاربران ‌شوید و به‌راحتی برند خود را به افراد یادآوری ‌کنید.

با استفاده از پوش نوتیفکیشن بازدیدکنندگان را هدف‌گیری کنید

با ارسال پوش نوتیفیکیشن پیام خود را به صورت مستقیم به موبایل یا دسکتاپ مخاطبانتان ارسال کنید. از طریق نمایش تبلیغات و یادآوری محصولاتی که قبلا خریده بودند یا جزو سبد خرید رها شده آن‌ها بود، مخاطبان شما را به‌خاطر می‌آورند. برای استفاده از این قابلیت پیشنهاد می‌کنیم از پنل حرفه‌ای پوش نوتیفیکیشن استفاده کنید. همچنین برای اطلاع‌رسانی انواع تخفیفات و کمپین‌ها روشی سودمند است.

تاثیر اینفلوئنسرها در افزایش فروش لباس را جدی بگیرید

برای دستیابی به بازار هدف و تمرکز بر مخاطبان خاص با اینفلوئنسرهای حوزه مد و وبلاگ‌نویسانی که مشتریانی از جنس صنعت لباس دارند، کار کنید. اینفلوئنسرها در شبکه‌های اجتماعی و حتی در بازاریابی سنتی مانند تلویزیون تاثیر بسیاری بر مخاطبان دارند.

توصیه‌ها و اطلاعاتی که این افراد به مردم می‌دهند، منجر به افزایش فروش پوشاک و محصولات شما می‌شود. به‌عنوان مثال از یکی از بهترین اینفلوئنسرهای صنعت پوشاک بخواهید لباس‌های شما را بپوشد و آن‌ها را در قالب عکس و ویدئو در شبکه‌های اجتماعی منتشر کند. اگر اینفلوئنسر مناسبی انتخاب کنید؛ مشتریان جدید پیدا می‌کنید و تاثیر موثری در ذهن افراد خواهید گذاشت. این روش در بازاریابی دیجیتالی برای برندهایی که در حوزه مد و پوشاک کار می‌کنند توصیه می‌شود.

تاثیر اینفلوئنسرها در افزایش فروش لباس را جدی بگیرید

محصولات خود را با عکس‌های باکیفیت به ‌نمایش گذارید

ظاهر یک محصول باعث می‌شود درک بهتری از جنس و ویژگی‌های آن پیدا کنیم، بهتر است از عکس‌های باکیفیت برای معرفی محصولات استفاده کنید. از آنجایی که هنگام خرید اینترنتی لباس اولین چیزی که اهمیت دارد شکل و رنگ‌بندی لباس است، پیشنهاد می‌کنیم از عکس باکیفیت غافل نشوید.

هرچه کیفیت عکس‌ها بالاتر باشد، بازدیدکنندگان وبسایت و سایر صفحات شبکه‌های اجتماعی شما افزایش خواهند داشت. بهتر است از تصاویر بزرگ و دوربین حرفه‌ای استفاده کنید، همچنین از زوایای مختلف از لباس عکاسی کنید.  رعایت این نکات تاثیر بسیاری در تصاویر و افزایش فروش پوشاک خواهد داشت.

حتما بخوانید: بهترین روش های تبلیغات فروشگاه اینترنتی

نکات مهم در فروش پوشاک

با رعایت چند نکته ساده می‌توانید استراتژی خاص خود را برای افزایش فروش لباس داشته باشید. برای این کار ابتدا باید نسبت به کاربران کسب‌وکار خود شناخت کافی داشته باشید و با تولید محصول و خدمات مورد نظر برای پرسونای مخاطبین، به فروش بالا و سوددهی باور نکردنی دست پیدا کنید. فراموش نکنید که فروش انتهای کار نیست و در ادامه باید با تهیه راهنمای مناسب و خدمات پس از فروش، رضایت کاربر را کسب کنید. در ادامه به بررسی برخی نکات مهم در فروش پوشاک می‌پردازیم.

باعث افزایش اعتماد کاربر به فروشگاه اینترنتی پوشاک شوید

معمولا کاربران هنگام خرید آنلاین لباس، نگرانی‌های خاصی دارند. مسئله اصلی این است که لباس‌هایی که اینترنتی سفارش می‌دهند ممکن است با محصولی که تحویل می‌گیرند یکسان نباشد. پیشنهاد می‌کنیم یک نمودار اندازه‌گیری طراحی کنید که سایز و مشخصات مختلف لباس را فهرست کند. از چت زنده و پشتیبان برای ارتباط با مشتریان ارائه کنید تا مشتریان با استفاده از نمودار اندازه‌گیری، لباس مناسب را سفارش دهند. این کار اعتماد کاربران را جلب می‌کند و آن‌ها را تشویق می‌کند از شما خرید کنند.

با راهنمای خرید اینترنتی لباس به مشتریان کمک کنید

انواع ویژگی‌های بزرگ‌نمایی، چرخش و حالت تمام صفحه را به وب‌سایت خود اضافه کنید تا مشتریان بتوانند لباس‌ها را دقیق بررسی کنند. همچنین از چت آنلاین برای کمک و پشتیبانی از مشتریان استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم با مشتری‌ها در ارتباط باشید و بهترین محصولات را به آن‌ها پیشنهاد دهید. به‌عنوان مثال به مشتریان پیشنهادهای تخصصی دهید در مورد اینکه چگونه می‌توانند با لباس‌های شما به تیپ موردنظر خود برسند یا اینکه کدام لباس به شخصیت، استایل بدن و علایق آن‌ها نزدیک‌تر است. اجرای این عوامل که جزو ترفندهای فروش اینترنتی لباس است، انتخاب پوشاک را برای مشتریان آسان‌تر خواهد کرد.

استفاده از محصولات متنوع برای افزایش فروش و جذب مشتری

یکی از راه‌کارهای افزایش فروش پوشاک این است که محصولات متنوعی در سبد محصولات فروشگاه خود داشته باشید. بهتر است به‌جای تمرکز بر طیف وسیعی از محصولات روی گروه خاصی از لباس مانند لباس مردانه، زنانه یا بچگانه تمرکز کنید. تا حد امکان محصولات متنوعی در هر گروه خاص قرار دهید تا مشتریان سخت پسند به لباس مورد نظر خود را پیدا کنند. همچنین تمرکز روی گروه خاصی از محصولات، مشتریان هدفمندتری را جذب می‌کند.

اطلاعات دقیقی از محصول به مشتریان بدهید

شرح ویژگی‌های محصول اطلاعات دقیقی از یک محصول است که نشان می‌دهد چرا محصول ارزش خرید کردن دارد. هدف از توضیحات محصول و علی‌الخصوص خرید پوشاک، ارائه اطلاعات مهم در مورد ویژگی‌ها و مزایای محصول به کاربران است تا آن‌ها را مجبور به خرید کند. اگر کمی خلاقیت و توضیحات مناسب اضافه کنید، صفحات محصول قانع کننده‌تر شده و مشتریان ترغیب به خرید می‌شوند. موقع نوشتن توضیحات سعی کنید به سوالات مشتریان پاسخ دهید. به‌عنوان مثال محصول شما مناسب چه افرادی است؟ مشتریان با خرید پوشاک از شما چه چیزی به‌ دست می‌آورند؟ بنابراین دقت کنید با شیوه‌ای سرگرم‌کننده و جذاب اطلاعات دقیقی از محصول بنویسید.

اطلاعات دقیقی از محصول به مشتریان بدهید

چگونه بسته‌بندی ساده و زیبا باعث افزایش فروش لباس می‌شود؟

بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی از تاثیر بسته‌بندی ساده و زیبا غافل هستند. وقتی محصولات شما بسته‌بندی جذابی داشته باشند، مشتری حس خوبی به‌خاطر خرید از شما تجربه می‌کند. تاثیر بسته‌بندی در خرید اینترنتی بیشتر از بسته‌بندی محصول از فروشگاه فیزیکی است. بسته‌بندی محصولات اغلب اولین برداشتی است که مشتریان از فروشگاه شما می‌گیرند. با بسته‌بندی ساده و زیبا، مشتریان برند و محصولات شما را باکیفیت خواهند شناخت. دقت کنید بسته‌بندی می‌تواند یک ابزار بازاریابی آنلاین باشد و اگر مشتریان تصاویری از بسته‌بندی را در شبکه‌های اجتماعی قرار دهند به افزایش آگاهی از فروشگاه اینترنتی شما و در نهایت باعث افزایش فروش لباس و پوشاک شما خواهد شد.

حتما بخوانید: بهترین روش‌های جذب مشتری لوازم آرایشی

چگونه بسته‌بندی ساده و زیبا باعث افزایش فروش لباس می‌شود؟

افزایش فروش لباس با سرویس ریتنشن مارکتینگ ایرانی

اینترنت شیوه تجارت را تغییر داده است، با در نظر گرفتن جایگاه اینترنت در زندگی امروزی بسیاری از مشاغل در حال ایجاد فضایی آنلاین برای دسترسی به مشتریان بیشتری هستند. افزایش فروش آنلاین لباس و پوشاک هدف اصلی بسیاری از کسب‌وکارهای این حوزه است. همچنین به‌دلیل افزایش تعداد خرده‌فروشی‌های لباس در حوزه آنلاین، رقابت بین کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک بسیار زیاد شده است. خوشبختانه روش‌های کارآمدی وجود دارد که می‌توانید میزان فروش آنلاین بیشتری داشته باشید.

ترفندهای بازاریابی مانند اس ام اس مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ، طراحی وب‌سایت و ابزارهای متعددی است و بسیاری از کسب‌وکارها برای افزایش میزان فروش و موفقیت از آن‌ها استفاده می‌کنند. در این مطلب به صورت کلی راه‌های افزایش فروش پوشاک علی‌الخصوص آنلاین را بررسی کرده‌ایم. با اجرای این فرایندها تجربه خریدی لذت بخش را برای مشتریان فراهم کنید.

نجوا به عنوان بزرگ‌ترین سرویس ریتنشن مارکتینگ ایرانی پیشرو در زمینه ایمیل مارکتینگ و اجرای ترفندهای آنلاین است. اگر در جست‌وجوی راه‌های افزایش فروش محصولات خود در حوزه آنلاین هستید نجوا انتخاب مناسبی است. برای کسب اطلاعات بیشتر از سایر خدمات این سرویس با شماره تلفن ۹۱۰۷۱۰۴۰-۰۲۱ تماس بگیرید. (در مقاله دیگری از بلاگ نجوا درباره اینکه بازاریابی بازگشتی چیست و چرا برای بیزنس‌ها اهمیت دارد، صحبت کرده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم آن را بخوانید)

0 نظرات

ارسال نظر

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *