نکات اجرای کمپین پیامکی موفق

نکات اجرای کمپین پیامکی موفق

یکی از روش‌هایی که می‌توانید به راحتی پیام تبلیغاتی خود را به مخاطب برسانید؛ استفاده از بازاریابی پیامکی است. با استفاده از این کار می‌توانید در مدت زمان کوتاهی توجه مشتریان زیادی را به خود، جلب کنید. واقعیت این است که افراد روزانه بیشترین زمان را با تلفن های همراه خود، می‌گذرانند‌. بنابراین، با احتمال زیادی پیام ارسالی از سمت شما به سرعت توسط مخاطب خوانده می‌شود. در این مقاله قصد داریم نکاتی مهم برای اجرای یک کمپین پیامکی موفق را ذکر کنیم.

 چگونه کمپین پیامکی موفق داشته باشیم؟

موضوع بسیار مهمی که در زمینه ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی باید در نظر داشته باشید این است که تا حد امکان مخاطب آن را یک پیام مزاحم تلقی نکند. بسیاری از افراد به تبلیغات نیاز دارند اما اگر محتوای پیام تبلیغاتی برای آن ها جذاب نباشد، بلافاصله آن را از تلفن همراه خود حذف می‌کنند. توصیه می‌شود برای داشتن یک کمپین پیامکی موفق، عوامل زیر را در نظر بگیرید:

 محتوای مخاطب پسند

اینکه پیام شما بتواند زندگی افراد را تغییر دهد و یا مسیری برای موفقیت آن ها ایجاد کند، بسیار در جلب توجه مخاطب به آن پیام اثرگذار است. علاوه بر این مخاطب امروزی لحن دوستانه و صمیمی را ترجیح می دهد. بنابراین باید سعی کنید تا حد امکان از جملات رسمی در پیامک، استفاده نکنید. توصیه می‌کنیم پیام را به صورت دوستانه و سرگرم‌کننده نگه دارید تا بتوانید ارتباط خوبی با مخاطب برقرار کنید.

 شناخت مخاطب

اگر قبل از ارسال پیامک به مخاطبان جامعه هدف را به خوبی شناسایی نکرده باشید، نمی‌توانید انتظار بازخورد بالایی از کمپین پیامکی خود داشته باشید. برای اینکه موضوع ملموس‌تر باشد، خود را جای مخاطبی بگذارید که قرار است چنین پیامی را دریافت کند. اگر محتوای این پیام هیچ ربطی به حرفه، شغل و علایق مخاطب نداشته باشد، پیام تبلیغاتی شما در نظر او یک پیام بی‌مصرف تلقی می‌شود که مخاطب چاره‌ای جز فرستادن آن به جمع انبوه پیام‌های حذف شده نخواهد داشت.

حال تصور کنید مخاطبی که از مشتریان یک هایپرمارکت بزرگ است، پیامی دریافت کند که حاوی کد تخفیف ۷۰ درصدی از برند موردعلاقه‌اش است. آیا باز هم تصور می‎کنید چنین پیامی نمی‌تواند برای مخاطب جذاب باشد؟!

پس شناخت مخاطب یکی از مراحل اصلی در ایجاد یک کمپین پیامکی موفق به شمار می‌رود. به زبان ساده پیام شما باید تنها به دست کسانی برسد که بیشترین ارتباط را با محصول و خدمات شما دارند. در این شرایط می‌توانید امیدوار باشید که بسیاری از افرادی که پیام شما را دریافت می‌کنند، به مشتریان شما تبدیل شوند و این همان چیزی است که صاحبان تمامی کسب‌وکارها از یک ابزار تبلیغات انتظار دارند.

حتما بخوانید: با راهکارهای افزایش فروش از طریق اس ام اس مارکتینگ آشنا شوید!

 خاص بودن

اگر بتوانید در ارسال پیامک به مخاطب منحصر‌به‌فرد بودن خدمات یا محصولات خود را اعلام کنید، می‌توانید انتظار جذب مشتری از طریق کمپین پیامکی را داشته باشید. پیامک ارسالی شما باید این حس را در مخاطب ایجاد کند که بخشی از یک چیز منحصربه‌فرد هستید. این کار را می توانید با انتقال هیجان یا احساس فوریت به مخاطب انجام دهید. به گونه‌ای که گیرندگان پیام احساس ارزشمند بودن داشته باشند‌ یا به نوعی تصور کنند قرعه به نام آن‌ها افتاده است و بهتر است از این فرصت محدود و طلایی استفاده کنند.

 دسته‌بندی مخاطبان

پیامی که برای مشتری‌های جدید ارسال می شود، می‌بایست متفاوت از پیام‎های ارسالی به مشتریان دائمی شما باشد. مشتریانی که قبلا از محصولات و خدمات شما استفاده کرده‌اند، انتظار دارند برای خرید دوباره امتیازهایی دریافت کنند. می‌توانید آن‌ها را با یک کد تخفیف برای خریدهای بعدی تشویق کنید. در مقابل، اگر پیام شما قرار است برای مشتریان جدید ارسال شود، بهتر است با درج عبارت «مخصوص خرید اولی‌ها»، مخاطب را نسبت به استفاده از کالا و خدمات ترغیب کنید.

به این ترتیب پیامک‌های ارسالی شما دسته‌بندی شده و هر پیام برای مخاطبین خاصی ارسال می‌گردد.

 بررسی بازخورد مخاطبین

تنها در صورتی می‎توانید بگویید یک کمپین پیامکی موفق و تاثیرگذار داشته‎اید که بازخوردها را اندازه‌گیری کنید. به این منظور می‌بایست معیارهای مختلفی را با یکدیگر مقایسه کرده و کمپین پیامکی خود را بر این اساس شکل دهید. ممکن است در مواقعی نیاز باشد استراتژی خود را تغییر دهید یا متن پیام تبلیغاتی خود را با عبارات جذاب‌تری، جایگزین کنید. به هرحال آن‌چه که در کمپین پیامکی اهمیت دارد، بازخورد خوب از سمت مشتریان است. در صورتی که این مورد را طبق آمار و ارقام بررسی نکنید، تنها هزینه و زمان خود را هدر داده اید.

حتما بخوانید: با راهکارهای افزایش فروش بیمه آشنا شوید!

 اهمیت زمان‌بندی در کمپین تبلیغات پیامکی

مانند تمام کمپین‌های بازاریابی برای اجرای کمپین تبلیغات پیامکی نیز لازم است بهترین زمان را انتخاب کنید. معمولاً روزهای تعطیل یا زمان‌هایی که مخاطب در اوقات فراغت خود به سر می‌‎برد، بهترین زمان ممکن برای اجرای کمپین پیامکی است. به عنوان مثال بعید است کسی با شنیدن صدای پیامک تلفن همراه خود آن هم در ساعت ۵ یا ۶ بامداد، خوشحال شود. پس در نظر گرفتن زمان اجرای استراتژی در میزان موفقیت بازاریابی پیامکی، بسیار موثر است.

 بایدها و نبایدهای اجرای کمپین پیامکی

علاوه بر در نظر گرفتن موارد ذکرشده در قسمت قبل به طور خلاصه می‎توان بایدها و نبایدهایی را برای داشتن یک کمپین پیامکی موفق در نظر داشت:

 بایدها:

  • پیامک ارسالی باید کوتاه، ساده و جذاب باشد.
  • لینک‌های ارسالی در پیامک باید کوتاه باشند.
  • متن پیامک باید انگیزشی باشد.
  • محتوای پیامک باید متناسب با مخاطب باشد.
  • پیامک باید در زمان مناسبی به مخاطب، ارسال گردد.
  • نام یا امضای برند باید در متن پیامک حضور داشته باشد.

 نبایدها:

  • متن پیامک نباید طولانی باشد.
  • مفهوم پیامک نباید گنگ و نامفهوم باشد.
  • متن تبلیغاتی نباید کلیشه‌ای و تکراری باشد.
  • نباید از اصطلاحات عجیب و غریب در متن پیامک استفاده شود.
  • پیامک نباید در ساعات استراحت و خواب شبانه ارسال شود.
حتما بخوانید: مزایای ارسال پیامک bts ایرانسل

 هزینه کمپین پیامکی برای تبلیغات

برای اینکه کمپین پیامکی موفقی داشته باشید، علاوه بر در نظر گرفتن هزینه می‌بایست متناسب بودن با نوع کسب‌وکار خود را هم در نظر بگیرید. علاوه بر این کمپین موردنظر حتماً باید پشتیبانی ویژه‌ای هم داشته باشد تا در صورت بروز هر گونه مسئله‌ای نسبت به رفع آن اقدام گردد. هزینه کمپین پیامکی با توجه به شرکت ارائه‌دهنده این سرویس، متغیر می‌باشد.

پنل ارسال پیامک نجوا تنها ۴۲ تومان به ازای هر پیامک دریافت می کند و نیازی به پرداخت هزینه اضافه یا ثابت نیز ندارید. از جمله مزایای سرویس ارسال پیامک نجوا می‌توان به پنل کاربری یکپارچه برای ارسال پیامک، ‌ایمیل و پوش نوتیفیکیشن، هزینه مناسب و پشتیبانی ویژه اشاره کرد.

0 نظرات

ارسال نظر

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *