اهمیت استفاده از ایمیل در تبلیغات

راهنمای ساخت ایمیل تبلیغاتی اثرگذار

ساخت ایمیل تبلیغاتی به یکی از مهم‌ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده است. اما در این میان، با وجود ابزارهای ارتباطات و تبلیغات فراوان، می‌توان گفت اهمیت و روش استفاده و ساخت ایمیل تبلیغاتی اثرگذار در میان بازاریابان هنوز به خوبی مشخص نیست.

ساخت ایمیل تبلیغاتی مانند تمامی فعالیت‌های مورد استفاده در حوزهٔ دیجیتال مارکتینگ باید حساب شده، هوشمندانه و براساس قوانینی که در حوزهٔ بازاریابی و فضای وب تعریف شده؛ صورت گیرد. یعنی می‌توان گفت که باید به فکر ساخت ایمیل تبلیغاتی اثرگذاری بود که کسب و کار مورد نظر را به پیشرفت و درآمد، نزدیک و نزدیک‌تر کند. در مقالهٔ پیش رو به اهمیت استفاده از ایمیل در تبلیغات، نحوهٔ طراحی و ساخت ایمیل تبلیغاتی و عوامل موثر بر افزایش اثرگذاری ایمیل تبلیغاتی می‌پردازیم.

اهمیت استفاده از ایمیل در تبلیغات

دلایل زیادی وجود دارد که ما را مجاب می‌کند تا از بازاریابی ایمیلی استفاده کنیم. این روش‌ مزایای زیادی دارد که در ادامه دربارهٔ مهم‌ترین موارد آن صحبت می‌کنیم.

  • اقتصادی و به‌صرفه‌بودن

    یکی از مهم‌ترین اثراتی که استفاده از ایمیل تبلیغاتی در کسب‌وکارها دارد، ارزان و به‌صرفه‌بودن استفاده از آن در مقایسه با تبلیغات در رسانه‌هاست. با ساخت ایمیل تبلیغاتی، تعداد مخاطبین بالایی با صرف کمترین هزینه از کسب‌وکار و خدمات شما باخبر می‌شوند.

  • امکان شخصی‌سازی ایمیل‌ها و برنامه‌ریزی هوشمندانه

    شما با ساخت ایمیل تبلیغاتی می‌توانید مخاطبین خود را شناسایی کرده و آن‌ها را بر اساس خصوصیت‌های مشترک یا متفاوت دسته‌بندی کنید. این دسته‌بندی به شما در شخصی‌سازی مخاطبین و پیام‌هایی که از طریق ایمیل به آن‌ها ارسال می‌کنید؛ کمک می‌کند. شما می‌توانید با شخصی‌سازی ایمیل و استفاده از علایق و سلایق هریک از مخاطبین، به صورتی هوشمندانه با آن‌ها ارتباط برقرار کرده و با درنظر گرفتن علایق و یا حتی مخاطب قراردادنشان با نام در ایمیل‌هایتان، میزان صمیمیت خود را با آن‌ها افزایش دهید.

  • امکان هدایت مخاطب به صفحه یا وب‌سایت اصلی از طریق ایمیل

    شما با داشتن ایمیل تبلیغاتی، می‌توانید از آن به عنوان واسطه‌ای معتبر برای هدایت مخاطبین در تعداد بالا به وب‌سایت کسب‌وکارتان و صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی مختلف استفاده کنید. می‌توان این‌گونه گفت که شما با ساخت ایمیل تبلیغاتی، مخاطبین خود را افزایش داده‌اید و ابزاری معتبر را برای معرفی کسب‌و کارخود به مخاطبین و هدایت آن‌ها برای خرید و استفاده از خدماتتان به کارگرفته‌اید.

  • اثربخشی آنی و سریع

    ارسال ایمیل یکی از روش‌هایی است که خیلی زود جواب می‌دهد. به همین دلیل اگر برنامه‌هایی دارید که باید در زمان کوتاه جواب دهد، می‌توانید از این روش استفاده کنید.

حتما بخوانید: چگونه تقویم ماهانهٔ ایمیل و پیامک خود را بچینیم؟ (+تمپلیت آماده)

طراحی و ساخت ایمیل تبلیغاتی

مراحل طراحی و ساخت ایمیل تبلیغاتی به صورت زیر است:

انتخاب و وارد کردن مخاطبین ارسال ایمیل: شما باید قبل از ارسال ایمیل، از تعداد، علایق، نام و آدرس‌های هریک از مخاطبین خود باخبر باشید. پس اول لیستی دسته‌بندی شده از مخاطبین خود تهیه کنید. در ابتدا می‌توانید از مشتریان وفادار خود یا کاربران سایتتان که از آدرس‌های ایمیلشان باخبرید شروع کنید.

کمپین خود را ایجاد و نام‌گذاری کنید: شما باید در ابتدا موضوع ایمیل خود که می‌تواند شامل تبلیغات و تخفیف‌های دوره‌ای باشد را مشخص کرده و برای آن عنوانی جذاب انتخاب کنید. توجه داشته باشید که عنوان شما باید به قدری جذاب باشد که مخاطب را ترغیب به باز کردن ایمیل کند.

تنظیمات پیگیری ایمیل خود را فعال کنید: شما با این‌کار می‌توانید پس از ارسال ایمیل، نتایج به دست آمده از ارسال را که شامل تعداد ایمیل‌های باز شده توسط مخاطبین و پیوندهای کلیک شده است را دریافت کنید. این نتایج، شما را در تجزیه و تحلیل بهتر و اقدامات پس از آن یاری می‌کند.

ایجاد الگوی خاص: با توجه به تجزیه و تحلیل‌های به دست آمده از عملکرد مخاطبین و روانشناسی‌ رنگ‌ها می‌توانید از قالب‌ها و طرح‌های مختلف و متناسب با ظاهر وب‌سایت خود استفاده کنید.

نوشتن و ویرایش ایمیل: در این مرحله، شما باید به روشی هوشمندانه و جذاب، محتوای متنی ایمیل خود را بنویسید و پس از آن با رعایت قواعد نگارشی آن را ویرایش و آماده ارسال کنید. توجه داشته باشید که در انتخاب کلمات باید تمام جوانب را سنجیده و متنی جذاب بنویسید.

پیش نمایش ایمیل: قبل از ارسال ایمیل در ابتدا آن را یک‌بار برای خود ارسال کنید تا از عدم بروز خطا و کارکردن لینک‌ها اطمینان حاصل کنید.

انتخاب زمان مناسب برای ارسال ایمیل: شما می‌توانید با توجه به آمار‌ها و تجربه‌های قبلی و همچنین شناسایی درست مخاطبین، بهترین زمان را برای ارسال ایمیل انتخاب کنید؛ زمانی که بهترین نتیجه را مانند بازشدن بیشتر ایمیل توسط مخاطبین دارند.

ارزیابی نتایج: فکر کردن به اینکه پس از ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی کار شما تمام شده است، اشتباه است. کار شما تازه شروع شده است. شما باید پس از ارسال ایمیل، نتایج به دست آمده مانند تعداد ایمیل‌های باز شده و لینک‌های کلیک شده را بررسی کرده تا در اقدامات بعدی بتوانید به نتایج بهتری برسید.

افزایش اثرگذاری ایمیل تبلیغاتی

عواملی که در اثرگذاری بیشتر ایمیل تبلیغاتی موثرند:

افزایش اثرگذاری ایمیل تبلیغاتی

  1. مرتب کردن لیست ایمیل به طور منظم
  2. شخصی‌سازی ایمیل برای هر‌مخاطب
  3. جذاب و برجسته کردن عنوان ایمیل در میان لیست ایمیل‌های مخاطب با استفاده از شکلک‌ها و ایموجی‌ها
  4. ارسال ایمیل در زمان‌های مختلف شبانه روز برای دستیابی به ارزیابی مناسب و کاربردی برای انتخاب زمان مناسب ارسال ایمیل
  5. استفاده از کال تو اکشن در قالبی جذاب و ساده برای همراهی کردن شما توسط مخاطب
  6. تهیهٔ لیست اختصاصی و دسته‌بندی شده از مخاطبین، برای به دست آوردن نرخ‌های دقیق بازکردن و کلیک خوردن لینک‌های ایمیل

جمع‌بندی

ساخت ایمیل تبلیغاتی با توجه به پرطرفداربودن و معتبربودن قالب ایمیل در میان مردم، یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین راه‌های جذب مخاطب، فروش بیشتر و اعتبار کسب و کار شماست. شما باید برای این‌کار دائما اطلاعات و مهارت‌های خود را در این زمینه افزایش داده و هربار عملکرد خود را ارزیابی کنید تا در پایان با ساخت ایمیل تبلیغاتی اثرگذار، به هدف‌های شغلی خود برسید. از ابزار ایمیل مارکتینگ نجوا استفاده کنید تا به کمک ابزاری پیشرفته، فارسی و چند درگ و دراپ ساده، ایمیل تبلیغاتی پربازده ایجاد کنید.

0 نظرات

ارسال نظر

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *