استفاده از ویدئو در ایمیل مارکتینگ

استفاده از ویدئو در ایمیل مارکتینگ

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که در ایمیل مارکتینگ می‌توان از ویدئو هم استفاده کرد. اما اینکه چطور به صورت حرفه‌ای این کار را انجام دهیم، تا پایان مطلب مشخص می‌شود. ویدیو را می‌توان محبوب‌ترین فرمت محتوا در حال حاضر دانست که محبوبیتش روز‌به‌روز بیشتر می‌شود. به گفتهٔ سایت معتبر هاب اسپات، 87 درصد از بازاریاب‌ها ویدیو را به‌عنوان یک ابزار بازاریابی می‌بینند. به‌همین‌خاطر ویدیو ایمیل مارکتینگ یا استفاده از ویدئو در ایمیل مارکتینگ به‌عنوان یک استراتژی کارآمد شناخته می‌شود. در این مقاله به اهمیت استفاده از ویدیو در کمپین‌های ایمیل مارکتینگ می‌پردازیم و سپس چگونگی استفاده از ویدیو در ایمیل مارکتینگ را بررسی خواهیم کرد.

اهمیت استفاده از ویدئو در ایمیل مارکتینگ

چرا باید از ویدئو در ایمیل مارکتینگ استفاده کنیم؟ مگر استفاده از متن خالی چه ایرادی دارد؟

حقیقتاً متن و کلمات هیچ ایرادی ندارند. فقط مسئله این است که مردم این روزها بیشتر طالب تصویر هستند و تمامی آمار هم حکایت از چنین موضوعی دارند. همان‌طور که گفتیم، 87 درصد از بازاریاب‌ها از ویدیو به‌عنوان یکی از ابزارهای بازاریابی استفاده می‌کنند. اگر از آن‌ها در ایمیل‌های ارسالی‌تان استفاده کنید، باعث می‌شود ارتباط عمیق‌تری بین شما و مخاطبانتان به‌وجود بیاید. مگر یکی از اهداف استفاده از ایمیل مارکتینگ همین ایجاد رابطه صمیمانه نبود؟ با کمک ویدیو‌ها تحقق این هدف راحت‌تر از گذشته است.

ویدیوها می‌توانند در ساخت مشتریان راغب یا اولیه کمکتان کنند. فقط کافی است برای معرفی آن‌ها از یک تیتر درگیرکننده و جذاب استفاده کنید و البته که ویدیوی شما باید ارزش کافی را داشته باشد. خوب است یک آمار دیگر در رابطه با ویدیوها بدانید تا اهمیت استفاده از ویدئو در ایمیل مارکتینگ را بهتر درک کنید. 83 درصد از بازاریاب‌های مطرح جهان معتقد هستند ویدیوها روز‌به‌روز اهمیت بیشتری نسبت‌ به گذشته پیدا می‌کنند.

یک کارمند در طول روز به‌طور میانگین 121 ایمیل را دریافت می‌کند. برای اینکه بتوانید در میان انبوه این ایمیل‌ها، پیامتان را به دست فرد موردنظر برسانید، چه چیزی بهتر از ویدیو؟ تحقیقات ثابت‌ کرده‌اند که استفاده از ویدئو در ایمیل، نرخ باز شدن آن و همچنین نرخ کلیک و نرخ تبدیل را هم افزایش می‌دهد. پس با تمام این اوصاف، استفاده از ویدیو نباید محدود به یوتیوب و دیگر شبکه‌های اجتماعی شود. ویدیوها می‌توانند ورق را برگردانند و نتیجه را برایتان تغییر دهند. در استفاده از آن‌ها خسیس نباشید.

چگونه از ویدئو در ایمیل مارکتینگ استفاده کنیم؟

مباحث تئوری مانند دانستن اهمیت استفاده از ویدئو در ایمیل مارکتینگ یک موضوع است و چگونگی استفاده از این ابزار، موضوعی کاملاً متفاوت. وقتی قرار باشد وارد میدان عمل شویم، به دستور‌العمل‌های جدید نیاز داریم تا کارمان را به‌ بهترین شکل انجام دهیم و سپس منتظر بهترین خروجی بمانیم. چند راهکار کلی و البته بسیار کارآمد را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

چگونه از ویدئو در ایمیل مارکتینگ استفاده کنیم

شخصی‌سازی ایمیل حتی هنگام استفاده از ویدیو

شاید کمی عجیب به‌نظر برسد؛ شخصی‌سازی ویدیو؟! مگر می‌خواهیم چه ویدیویی ارسال کنیم؟ فیلم تولد کودکی هر عضو خبرنامه؟

قبل از اینکه بیشتر از این گیج شوید به این مثال توجه کنید. اگر روی سایتتان ویدیو آپلود کردید و با استفاده از ابزارهای آنالیز گوناگون مانند گوگل آنالیتیکس فهمیدید که کاربری یک ویدیو را نصفه‌کاره رها کرده است، همان ویدیو را در ایمیل برایش ارسال کنید. به‌عنوان یک یادآور برای اتمام کاری که شروع کرده است. پس قرار نیست ویدیوهای شخصی برای افراد ارسال کنیم، فقط می‌خواهیم هر فرد، تجربه‌ٔ منحصر‌به‌فرد خود را داشته باشد.

حتما بخوانید: چگونه از شخصی سازی در ایمیل مارکتینگ استفاده کنیم؟

نمایش فرهنگ و آرمان‌های کسب‌وکار

اگر بخواهید مشتریان بالقوه با ماهیت شرکتتان بیشتر آشنا شوند، چه می‌کنید؟ قطعاً بهترین راه، تهیهٔ یک ویدیو است که در آن توضیحات کامل به‌ مناسب‌ترین شکل داده شده‌اند؛ اما اینکه چگونه آن را در قالب ایمیل ارسال کنیم مسئلهٔ دیگری است. البته راه‌حل، خیلی هم پیچیده نیست. ارجاع به کانال یوتیوب! کافی است قسمتی از ویدیو یا حتی یک عکس در ایمیل قرار دهید تا مخاطب در نهایت وارد یوتیوب شود و به تماشای ویدیوی مدنظرتان بپردازد. نشان دادن پشت صحنهٔ اتفاقات مهم شرکت باعث می‌شود یخ بین مخاطبان و افراد شرکت آب شود و خوب چه چیزی بهتر از این؟ همان‌طور که گفتیم استفاده از ویدیو در ایمیل مارکتینگ به ایجاد رابطه‌ای عمیق‌تر میان طرفین کمک می‌کند.

معرفی رویدادها با ویدیو

اگر از آن دسته شرکت‌هایی هستید که دائماً در حال برگزاری همایش‌ها و رویدادهای گوناگون هستند، می‌توانید قسمت کوتاهی از ویدیو‌ی این رویدادها را در قالب ایمیل برای اعضای خبرنامه‌تان ارسال کنید. بدین‌ترتیب آن‌ها بیشتر با شما و برندتان آشنا می‌شوند. در چنین ایمیل‌هایی حتماً یک CTA مناسب و مرتبط با رویداد بعدی قرار دهید.

معرفی یا اعلام عرضه یک محصول

می‌دانیم در فرایند ایمیل مارکتینگ، ایمیل‌ها برای افرادی ارسال می‌شوند که از قبل به تمایل خودشان در خبرنامه عضو شده‌اند. از آن‌جایی که قرار نیست نگران متقاعد کردن ایشان به استفاده از محصولتان باشید، می‌توانید با یک ویدیوی مناسب و جذاب، محصول جدیدتان که روی خط تولید قرار گرفته است را معرفی کنید. همچنین اگر محصولتان قرار است در آیندهٔ نزدیک عرضه شود، می‌توانید با ضبط ویدیو از مراحل ساخت و زمانی که فقط یک نمونهٔ اولیه است، مشتریان را برای زمان عرضه آماده کنید.

فروش مجدد به مشتریان قدیمی

ایمیل مارکتینگ فقط برای بردن مشتریان راغب به مرحله خرید نیست. می‌توان از آن برای فروش مجدد به مشتریان قدیمی استفاده کرد. جالب است بدانید احتمال فروش مجدد به مشتری قدیمی خیلی بیشتر از تبدیل یک لید به مشتری واقعی است. بررسی کنید که هر مشتری چه محصولی را خریداری کرده است. سپس ویدیوهایی در رابطه با مکمل‌های خریدشان برایشان بفرستید. مثلاً اگر مشتری بشقاب خریده، برایش ویدیویی از کاربرد قاشق و چنگال بفرستید.

جمع‌بندی

همان‌طور که بارها گفتیم، بازاریابی ایمیلی امکان هماهنگ شدن با دیگر ابزار و تکنیک‌های بازاریابی را دارد. به‌همین خاطر استفاده از ویدئو در ایمیل مارکتینگ بسیار کارآمد است و افراد مطرح زیادی انجام این کار را توصیه می‌کنند. به‌ کمک ویدیو می‌توانید نرخ باز شدن ایمیل، نرخ کلیک و حتی نرخ تبدیل را افزایش دهید. برای اینکه بتوانید به بهترین شکل از ویدئو در ایمیل مارکتینگ استفاده کنید، ایمیل‌های حاوی ویدیوی شخصی‌سازی شده بفرستید و محصولات و رویدادهایتان را با ایمیل معرفی کنید. هم‌چنین فروش مجدد به مشتریان قدیمی را هم درنظر داشته باشید.

0 نظرات

ارسال نظر

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *