بانک ایمیل

بانک ایمیل چیست؟ خرید بانک ایمیل یا ایجاد آن؟

اگر تجربه فعالیت در زمینه ایمیل مارکتینگ را داشته باشید، به احتمال زیاد اصطلاح «بانک ایمیل» به گوشتان خورده است. اما واقعاً بانک ایمیل چیست و چه کاربردی برای کسب‌وکارها دارد؟

ساخت بانک ایمیل از اصول ابتدایی موفقیت کمپین بازاریابی شماست و اگر از همان اول به‌درستی و طبق اصول انجام نشود، خیلی نباید انتظار یک نتیجه خوب را داشت. همان‌طور که از قدیم هم گفته‌اند: «خشت اول چون نهد معمار کج، تا ثریا می‌رود دیوار کج» اشاره به همان ضرب‌المثل و شعر معروف صائب تبریزی!

پس اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید و می‌خواهید خشت اول را درست سر جایش قرار دهید، با ما همراه شوید. چون قرار است در این مقاله، بیشتر درباره اینکه بانک ایمیل چیست و چگونه باید آن را تهیه کرد، صحبت کنیم. همچنین ۱۰ روش برای ساخت بانک ایمیل به شما معرفی می‌کنیم. حالا آماده هستید؟ شروع می‌کنیم!

پیش از مطالعه این مقاله، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا مقاله آموزش ایمیل مارکتینگ حرفه‌ای را مطالعه کنید!

بانک ایمیل چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

بانک ایمیل شامل لیستی از نام و آدرس ایمیل کاربرانی است که کسب‌وکار یا مجموعه استارتاپی شما می‌تواند به آن‌ها ایمیل بفرستد تا محصولات جدید را معرفی کرده یا اخبار و مقالات سایت را ارسال کند. پس برای ایجاد بانک ایمیل لازم است که اول یک لیست ایمیل بسازید.

قبل از شروع به ساخت یک لیست ایمیل، ابتدا لازم است که چند نکته را با هم مرور کنیم. برای ایجاد و حفظ یک لیست ایمیل به چند ویژگی نیاز است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

اجازه بگیرید!

اول از همه فراموش نکنید که لیست ایمیل شما باید شامل افرادی باشد که با صراحت و تمایل کامل به دریافت ایمیل از جانب شما رضایت داده‌اند. هرگز لیست ایمیل برای خود نخرید. اما چرا؟ 

جلوتر به‌طور مفصل درباره این موضوع صحبت می‌کنیم. فعلاً تا این حد بگوییم که برای حفظ شهرت و اعتبار برندتان لازم است که رضایت کاربران خود را برای ارسال ایمیل داشته باشید.

از صحت و به‌روز بودن ایمیل‌ها اطمینان حاصل کنید!

آدرس‌های ایمیل باید معتبر و دقیق باشند. برای انجام این کار، متعهد شوید که به‌طور منظم آدرس‌های ایمیل نامعتبر یا اشتباه را حذف کنید تا میزان تعامل یا دریافت ایمیل از طرف کاربر حفظ شود. 

مخاطبانی مرتبط با کار خود پیدا کنید!

مخاطبان باید به محصولات، خدمات یا محتوای شما علاقه واقعی داشته باشند. در واقع برای اینکه بهترین نتیجه را کسب کنید، باید ایمیل خود را برای افرادی بفرستید که به احتمال زیاد با نوع کسب‌وکار شما و برندتان درگیر هستند.

کاربران فعال را جذب کنید

بهترین لیست‌های ایمیل شامل کاربرانی است که به‌طور فعال با کسب‌وکار شما در ارتباط هستند. به این معنی که به‌طور مداوم ایمیل‌هایتان را باز کرده، کلیک می‌کنند و به آن‌ها پاسخ می‌دهند. این افراد به احتمال زیاد نرخ تبدیل شما را بالا می‌برند و محتواهایتان را به اشتراک می‌گذارند که در نتیجه بیشترین ارزش را در طول زمان به شما ارائه می‌دهند.

مخاطبان خود را گروه‌بندی کنید

یک لیست ایمیل خوب باید به‌خوبی گروه‌بندی شده باشد. این گروه‌ها (یا سگمنت‌ها) می‌توانند بر اساس ویژگی‌های دموگرافیک، علایق، خریدهای قبلی، سطح تعاملات یا معیارهای دیگر تقسیم‌بندی شوند. این موضوع به شما کمک می‌کند تا ایمیل‌های هدفمند و شخصی‌سازی شده ارسال کنید که با گروه‌های مخاطبان شما هم‌خوانی داشته باشند.

به‌دنبال رشد باشید

لیست ایمیل شما باید رشد ثابتی داشته باشد. سعی کنید استراتژی‌هایی مانند استفاده از لید مگنت، تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی یا همکاری با سایر کسب‌وکارها را برای جذب کاربران جدید اجرا کنید. البته جلوتر حتماً این مورد را بیشتر باز می‌کنیم.

لغو اشتراک را آسان کنید

شاید فکر کنید که اگر به کاربران اجازه انصراف یا لغو اشتراک از ایمیل‌ها را بدهید، کار غیرمنطقی و نادرستی است. اما پیشنهاد می‌کنیم که بیشتر درباره این موضوع فکر کنید. هیچ کس را نمی‌توانید مجبور کنید تا ایمیل‌های شما را بخواند؛ چون بالاخره روزی ممکن است به فکر انصراف و لغو اشتراک از ایمیل‌های شما بیفتند. بنابراین دکمه لغو اشتراک خود را خیلی شفاف و واضح به نمایش بگذارید.

برای نمونه، در تمامی ایمیل‌هایی که ما ارسال می‌کنیم، لینک لغو عضویت را حتماً در فوتر ایمیل قرار می‌دهیم.

لینک لغو عضویت در ایمیل

تمام این موارد را گفتیم تا در نهایت به شما بگوییم که بر روی ساخت لیست ایمیل خود (شامل کاربران مرتبط و فعال)‌ متمرکز شوید و به‌طور منظم استراتژی‌های بازاریابی ایمیلی خود را اصلاح کنید تا کیفیت لیست شما در طول زمان بهبود پیدا کند. حالا فکر می‌کنید منظور از ایجاد لیست ایمیل چیست؟

اگر یادتان باشد در توضیح ویژگی‌های یک بانک ایمیل خوب اشاره کردیم که به هیچ‌وجه به خرید بانک ایمیل حتی فکر هم نکنید! اما چرا؟ می‌توانید دلیلش را در بخش بعدی پیدا کنید.

حتما بخوانید: آموزش ساخت لیست ایمیل

چرا خرید بانک ایمیل اشتباه است؟

درباره ویژگی‌های یک بانک ایمیل خوب صحبت کردیم. اما سؤال اینجاست که این بانک ایمیل را باید از کجا تهیه کرد؟ آیا از شرکتی خریداری می‌شود یا خودمان باید آماده کنیم؟

اگر قصد تلف کردن وقت خود را دارید و می‌خواهید ایمیل‌هایتان در قسمت اسپم ایمیل هزاران کاربر قرار بگیرد، لیست ایمیل بخرید! کاری که ممکن است خیلی از صاحبان کسب‌وکارها یا حتی رقبای شما انجام دهند. اگرچه خرید بانک ایمیل، کار آسانی به نظر می‌رسد؛ اما نتایج زیان‌باری هم دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

  1. هیچ تضمینی برای فعال بودن آدرس ایمیل‌ها وجود ندارد. ممکن است آدرس ایمیل‌ها اشتباه یا غیرفعال شده باشند. شما نمی‌دانید آیا آن کاربر هنوز از این آدرس ایمیل استفاده می‌کند یا خیر.
  2. بانک ایمیل یک لیست انحصاری و فقط مختص به کسب‌وکار شماست. پس قطعاً یک لیست عمومی ‌در یک سایت که همه می‌توانند آن را بخرند برای شما مناسب نیست. لیست ایمیل هر کسب‌وکاری باید با توجه به محصولات و مخاطبان آن تنظیم شود.
  3. همان‌طور که گفتیم، شما هیچ اطلاعاتی راجع به این آدرس‌ها و صاحبانشان ندارید. بنابراین این احتمال وجود دارد که دریافت‌کنندگان ایمیل، علاقه‌ای به ایمیل‌های شما نداشته باشند و ممکن است ایمیل‌های شما را اسپم کنند. در این صورت پولی که خرج کردید، هدر می‌رود و اعتبار دامنه و IP شما به‌شدت کاهش پیدا می‌کند.

بنابراین شما با خرید بانک ایمیل نمی‌توانید به آن چیزی که می‌خواهید برسید. در نتیجه بهترین کار برای شما این است که خودتان لیست ایمیل بسازید و بانک ایمیلتان را تشکیل دهید. اما چگونه می‌توان یک بانک ایمیل خوب و باکیفیت ساخت؟

۱۰ روش برای ساخت بانک ایمیل باکیفیت

خیلی از مواقع تنها وارد کردن یک فرم ثبت‌نام ایمیل در وب‌سایت کافی نیست. در واقع شما نه تنها می‌خواهید فهرست ایمیل‌های خود را افزایش دهید؛ بلکه می‌خواهید مطمئن شوید که کمپین‌های ایمیل شما به افراد مناسب می‌رسند یا خیر.

به‌همین دلیل است که استفاده از تکنیک‌ها و روش‌های ساخت لیست ایمیل برای دستیابی به مشتریان بالقوه و رشد مخاطبان موضوعی حیاتی هستند. با این وجود ممکن است این کار کمی دلهره‌آور به‌نظر برسد؛ مخصوصاً اگر بخواهید لیست ایمیل خود را از صفر بسازید. اما خوشبختانه در این مقاله قرار است به ۱۰ نکته و تکنیک برای ایجاد بانک ایمیل بپردازیم که در ادامه آورده شده است:

خبرنامه خود را به یک محصول ارزشمند تبدیل کنید

قبل از اینکه وارد تکنیک‌های خاصی برای ساختن لیست ایمیل شوید، باید از کیفیت بالای خبرنامه ایمیلی خود مطمئن باشید. تنها در صورتی مخاطبان در لیست دریافت‌کنندگان ایمیلتان قرار می‌گیرند و درباره شما به دیگران اطلاع می‌دهند که خبرنامه‌هایتان ارزش وقت گذاشتن را داشته باشند. برای اینکه بتوانید به این هدف برسید، توصیه می‌کنیم که با خبرنامه خود مانند یک محصول رفتار کنید. ابتدا باید یک محصول عالی را گسترش دهید. سپس مزایا و فواید استفاده از آن را به اشتراک بگذارید. در طراحی خبرنامه خود به این نکات توجه کنید:

  • بر روی مخاطب هدف خود تمرکز داشته باشید. به‌طور مداوم درباره نیازهای اطلاعاتی آن‌ها بیاموزید و محتواهایی متناسب با چالش‌های روزانه آن‌ها ارائه دهید.
  • با مخاطبان خود در تعامل باشید و از آن‌ها بازخورد بگیرید. هر چه به مخاطبان خود نزدیک‌تر باشید، بیشتر درباره نیازهای اطلاعاتی آن‌ها آگاه‌تر می‌شوید. ایمیل‌هایی را ارسال کنید که افراد بتوانند سؤال بپرسند، نظرسنجی انجام دهند، در وبینارها ثبت‌نام شرکت کنند و… .

فرم‌های ثبت‌نام و پاپ‌آپ (Pop-up) را به وب‌سایت خود اضافه کنید

وقتی خبرنامه شما آماده شد، حالا وقت آن رسیده که خبرنامه ایمیلی خود را پروموت کنید و بهترین مکان برای شروع، وب‌سایت خودتان است. برای ثبت آدرس‌های ایمیل در وب‌سایت خود به دو ابزار پاپ‌آپ و فرم‌های ثبت‌نام (مانند opt-in) نیاز دارید. اما این دو ابزار چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

فرم‌های ثبت‌نامِ opt-in نوعی از فرمی است که فرد، آدرس ایمیل و دیگر اطلاعات مورد نیاز را وارد کرده و شما از این طریق می‌توانید کمپین‌های ایمیل مارکتینگ خود را برای او بفرستید. معمولاً این فرم‌ها در بخش پاورقی (Footer) یا ستون کناری وب‌سایت قرار دارند و کسب‌وکارها اغلب این فرم را در قسمت پروفایل کاربر یا سبد خرید مشتری هم قرار می‌دهند.

در مقابل، پاپ‌آپ‌ها پنجره‌های کوچکی هستند که پس از ورود به وب‌سایت شما ظاهر می‌شوند. پنجره‌های پاپ‌آپ تأثیری بر روی چیدمان وب‌سایت شما ندارند و می‌توانید تصمیم بگیرید که چه زمانی ظاهر شوند. برای مثال، می‌توانید پاپ‌آپ را برای افرادی اضافه کنید که حداقل برای ۱۰ ثانیه با وب‌سایت شما در تعامل بوده‌اند. فقط مراقب باشید که بیش از حد پنجره‌های پاپ‌آپ را نشان ندهید؛ چون ممکن است خیلی سریع دل مخاطب را بزنند و مزاحم آن‌ها شوند!

در ادامه، نمونه پاپ‌آپی را که در سایت نجوا برای عضویت در خبرنامه ایمیل نشان داده می‌شد، مشاهده می‌کنید:

فرم عضوگیری خبرنامه ایمیل

برای ایجاد پاپ‌آپ‌ها و فرم‌های دلخواه می‌توانید از فرم‌های از پیش آماده ثبت‌نام (فرم‌ساز ثبت‌نام یا Sign up Form Builder) استفاده کنید که با پلتفرم‌های بازاریابی ایمیلی هم ادغام می‌شود. مزیت استفاده از این فرم‌سازها این است که معمولاً تنوع بیشتری از قالب‌های از پیش‌ساخته شده ارائه می‌دهند.

از طنز یا لحن شوخی‌آمیز استفاده کنید

اگر اهل گشتن در وب‌سایت‌های مختلف باشید، احتمالاً اغلب اوقات کال‌تواکشن‌هایی مانند «بله» یا «خیر» را در پنجره‌های پا‌پ‌آپ یا تبلیغ‌ها دیده‌اید. اما برای اینکه بتوانید بانک ایمیل خود را سریع‌تر بسازید، بهتر است به‌جای بله یا خیر ساده، از کال‌تواکشن‌های جذاب‌تری استفاده کنید. به‌عبارت دیگر، به نسخه‌های متنی کال‌تواکشن‌های خود یک ویژگی یا شخصیت خاص ببخشید و چاشنی طنز و خنده به آن اضافه کنید!

برای مثال، اگر موضوع خبرنامه‌های شما بیشتر درباره توصیه‌ها و راهنمایی‌های کسب‌وکاری است، هنگام ثبت‌نام یا در فرم عضویت می‌توانید به‌جای بله و خیر از کال‌تواکشن‌های بانمک و جذابی مثل «خیر، متشکرم. کسب‌وکارم برای من مهم نیست» و «بله، راهنما را برایم بفرست» استفاده کنید. این کار نشان می‌دهد که انگار یک نفر پشت دکمه‌ها قرار دارد و با مخاطب شوخی می‌کند. در عین حال به مخاطب انگیزه می‌دهد که قبل از کلیک کردن بر روی گزینه «خیر، متشکرم» کمی تردید کرده و احتمالاً به این زودی‌ها تصمیم نگیرد و پیشنهاد شما را رد نکند!

نمونه زیر از همین دست CTAها را دارد:

دعوت به اقدام با لحن طنز

معمولاً جواب منفی دادن به یک کال‌تواکشن ساده (مثل بله یا خیر) خیلی ساده‌تر است؛ اما وقتی چاشنی طنز به آن اضافه می‌شود، کار را کمی دشوار می‌کند.

لید مگنت ایجاد کنید

گاهی اوقات ممکن است که خبرنامه شما به‌تنهایی نتواند به افرادی که می‌خواهند به بانک ایمیلتان بپیوندند، انگیزه کافی برای عضویت بدهد. اینجاست که لید مگنت‌ها می‌توانند وارد عمل شوند. اما دقیقاً منظورمان از لید مگنت چیست؟

یک لید مگنت معمولاً به محتوا یا خدمت ارزشمندی گفته می‌شود که برای مخاطبان هدف است و در ازای اطلاعات تماسی که وارد می‌کنند، ارائه می‌شود. برای مثال، یک کتاب الکترونیکی با عنوان «۱۰ تاکتیک ساخت لیست ایمیل که توسط ۱ درصد وبلاگ‌نویسان برتر استفاده می‌شود»، لید مگنتی است که احتمالاً نرخ تبدیل بالاتری نسبت به یک خبرنامه ماهانه و معمولی دارد. پس لید مگنت‌ها انواع مختلفی دارند که می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • کتاب‌ها
  • راهنماها
  • گزارش‌ها
  • وبینارها و محتواهای آپدیت شده یا رایگان
  • چک لیست‌ها
  • کیت‌های منابع
  • چارچوب‌ها

برای مثال، وبینارهایی که ما در نجوا برگزار می‌کنیم، نوعی لید مگنت به شمار می‌آیند:

وبینار به عنوان لید مگنت

اگر قبلاً از لید مگنت‌ها استفاده نکردید، هنوز دیر نشده و می‌توانید از همین الان شروع کنید!

 

صفحات فرود (لندینگ پیج) ایجاد کنید

وب‌سایت شما یک فضای شلوغ است و حتی اگر از پاپ‌آپ‌های هدفمند هم استفاده کنید، ممکن است بازدیدکنندگان همیشه متوجه تمام محتواهای آن نشوند. اینجاست که می‌توانید روی صفحات فرود یا لندینگ پیج‌ها حساب کنید! لندینگ پیج یک صفحه وب است که برای جذب لید به‌طور هدفمند کاربرد دارد. از آنجایی که هدف اصلی لندینگ پیج‌ها ایجاد لید جدید است، معمولاً تنها یک کال‌تواکشن دارند و نرخ تبدیل بالایی را ارائه می‌دهند. به‌طوری‌که طبق آمارها در سال ۲۰۲۳، میانگین نرخ تبدیل لندینگ پیج در تمام صنایع ۷/۱۲ درصد بوده است.

مخاطبان جدیدی را در شبکه‌های اجتماعی جذب کنید

حالا وقت آن رسیده که خبرنامه و لید مگنت‌هایتان را خارج از وب‌سایت هم پروموت کنید. بهترین فضا برای شروع این کار، اکانت‌های رسانه اجتماعی شماست. می‌توانید لیست ایمیل‌های خود را به چند روش در شبکه‌های اجتماعی بسازید:

۱) اضافه کردن بنری (که لید مگنت شما را پروموت می‌کند) به تصویر پس‌زمینه یا پروفایل رسانه‌های اجتماعی. برای مثال، آدام گرانت (Adam Grant)، روانشناس مشهور، از بنر مرتبط با کار خود در پروفایل توییترش به صورت زیر استفاده کرده است.

پروموت در شبکه های اجتماعی

۲) اضافه کردن لینک ثبت‌نام خبرنامه به بخش بیوی پروفایل شبکه اجتماعی

۳) ارسال محتواهای ارزشمند و پیشرو و لینک دادن به خبرنامه یا لید مگنت‌ها (برای افرادی که دوست دارند درباره شما اطلاعات بیشتری کسب کنند)

۴) برگزاری مسابقه با هدف جذب لید ایمیل و در نظر گرفتن هدایا برای افرادی که ایمیل خود را در اختیارتان قرار می‌دهند. در واقع با پیوستن کاربران به لیست ایمیل شما، شانس برنده شدن آن‌ها در جوایز بالاتر می‌رود.

۵) اجرای کمپین‌های تبلیغاتی و پولی برای پروموت لید مگنت‌های خود به مخاطبانی که به‌دقت انتخاب شده‌اند و به حوزه فعالیت شما مرتبط هستند

با سایر برندها همکاری کنید

همکاری با سایر برندها یکی دیگر از روش‌های عالی برای افزایش لیست ایمیل است؛ به‌خصوص اگر از ابتدا در حال ساخت لیست ایمیل خود هستید. شما باید برندهایی را شناسایی کنید که مخاطبانی مشابه با مخاطبان کسب‌وکار شما دارند و (در حالت ایده‌آل) رقبای مستقیم شما نیستند. به‌عنوان مثال، اگر یک متخصص تغذیه هستید و در شبکه‌های اجتماعی، دنبال‌کننده دارید می‌توانید با یک سرآشپز مشهور یا مربی تناسب اندام همکاری کنید.

وقتی برندِ همکار خود را شناسایی کردید، حالا نوبت این است که درباره نحوه همکاری فکر کنید. ساده‌ترین راه این است که خبرنامه‌های یکدیگر را به مخاطبان معرفی کنید. اما یک راه تأثیرگذارتر می‌تواند انجام یک کمپین مشترک مانند انتشار ویدئو، ارسال کتاب الکترونیکی یا یک وبینار باشد.

پیشنهادهای تشویق‌کننده به مخاطب ارائه دهید

گاهی اوقات افراد برای پیوستن به لیست ایمیل شما نیاز دارند که متقاعد شوند؛ به‌خصوص اگر برند شما تازه‌کار باشد. ارائه مشوق‌ها می‌تواند بازدیدکنندگان را به ثبت‌نام و عضویت در خبرنامه شما ترغیب کند. حالا این مشوق‌ها می‌توانند به‌صورت تخفیف‌های لحظه‌ای، ارسال رایگان یا پیشنهاد‌های انحصاری دیگری باشند. به‌هر حال، هر روش تشویق‌کننده‌ای را که انتخاب می‌کنید، بهتر است محدود و مشروط به یک زمان معین باشند تا بازدیدکنندگان ترغیب شوند که فوراً ثبت‌نام کنند.

پیشنهادهای تشویق‌کننده

از پادکست‌ها و رویدادها غافل نشوید!

اگر شما فردی هستید که به‌طور منظم در رویدادها، کنفرانس‌های آنلاین یا پادکست‌ها صحبت می‌کنید، بهتر است که از این فرصت برای جمع‌آوری آدرس‌های ایمیل استفاده کنید! چه پادکست برای خودتان باشد یا چه به‌عنوان مهمان به یکی از پادکست‌ها دعوت شده باشید، معمولاً لحظاتی وجود دارد که می‌توانید اطلاعاتی از خود یا شبکه‌های اجتماعی‌تان را با مخاطبان به اشتراک بگذارید. این یک فرصت عالی برای دعوت از مخاطبان برای عضویت در خبرنامه شما است.

تیم فریس (Tim Ferriss)، کارآفرین و نویسنده پرفروش، در انتهای هر اپیزود از پادکست خود (به نام The Tim Ferriss Show) درباره خبرنامه‌اش اطلاع می‌دهد. در واقع او برای مخاطبان توضیح می‌دهد که در صورت پیوستن آن‌ها به ایمیل خبرنامه‌اش چه نوع محتواهایی را دریافت می‌کنند و از چه مزایایی برخوردار می‌شوند. همچنین به آن‌ها اطمینان می‌دهد که اگر خبرنامه‌هایش را دوست نداشتند، می‌توانند به‌راحتی اشتراک خود را لغو کنند! 

با استفاده از کدهای QR، مخاطب را به ثبت‌نام تشویق کنید

شما می‌توانید با جمع‌آوری آدرس‌های ایمیل به‌صورت آفلاین هم برای خود بانک ایمیل بسازید. اما چطور؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید با استفاده از کدهای QR هم بانک ایمیل ساخته می‌شود! برای مثال، در رویدادها یا فروشگاه‌های حضوری یک سری کدهای QR قرار دهید تا مخاطب با اسکن کردن آن‌ها بتواند در بانک ایمیل شما عضو شود. کدهای QR راهی مناسب برای پر کردن شکاف بین فضای آفلاین و آنلاین و رشد لیست ایمیل شما هستند. در واقع می‌توانید هر فرم ثبت‌نام خود را به یک کد QR قابل اسکن تبدیل کنید.

نجوا برای ساخت بانک ایمیل چه کمکی به ما می‌کند؟

خرید بانک ایمیل یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مخاطبان است. حالا شاید برایتان سؤال پیش بیاید که نجوا در روند ساخت بانک ایمیل می‌تواند چه نقشی را برای مخاطبانش ایفا کند؟

داستان از این قرار است که سرویس ایمیل مارکتینگ نجوا امکان ساخت فرم عضوگیری ایمیل را در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد تا به‌راحتی بتوانند با عکس یا متن دلخواهشان، فرمی ایجاد کنند و آن را بر روی وب‌سایت قرار دهند. همچنین امکان ساخت لیست‌های مختلف و متنوع هم وجود دارد. به این صورت که پلتفرم نجوا، مخاطبان را بر اساس فرمی که پر می‌کنند، در لیست‌های جداگانه‌ای قرار می‌دهد تا بعداً ایمیل‌های مرتبط را برایشان ارسال کند. حتی این قابلیت وجود دارد که به کمک سرویس نجوا، کسب‌وکارها بفهمند که تعداد لیدهای دریافت شده از کدام منبع بیشتر بوده است.

مشتری‌های نجوا فقط اجازه دارند که به مخاطبان خودشان ایمیل ارسال کنند و نباید از بانک ایمیل خریداری‌شده استفاده کنند. به‌همین دلیل می‌توان گفت که خرید بانک ایمیل آماده، خط قرمز نجوا به حساب می‌آید!

فرصت را برای ساختن لیست ایمیل از دست ندهید!

ساختن یک لیست ایمیل خوب هیچ وقت یک شبه اتفاق نمی‌افتد. اما می‌توانید با استفاده از تکنیک‌های مؤثر و ساده‌ای که در این مقاله به آن اشاره شد، شانس خود را برای ایجاد بانک ایمیل جدید در نصف زمان کاهش دهید!

در این مقاله درباره ایجاد بانک ایمیل در سرویس‌ها و کمپین‌های ایمیل مارکتینگ صحبت کردیم و متوجه شدیم که خرید بانک ایمیل اصلاً به نفع سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی نیست. چون این ایمیل‌ها معتبر نیستند و ممکن است برای سایت، درآمد و بازخورد مثبتی نداشته باشند. همچنین ایمیل‌هایی که سایت‌های دیگر در اختیار ما می‌گذارند، احتمال دارد که اصلاً به کسب‌وکار ما ارتباطی نداشته باشند. در چنین شرایطی معمولاً کاربران، ایمیل را اسپم می‌کنند و آن را نمی‌خوانند. برای ساخت بانک ایمیل منحصربه‌فرد سایت خودتان باید از کاربران برای ارسال ایمیل اجازه بگیرید. این کار را می‌توانید با ارائه کد تخفیف‌های شخصی، فراخوان شرکت در مسابقه، ارسال محصول رایگان یا محصولات آینده انجام دهید.

اما یادتان نرود! اینکه چقدر سریع می‌توانید لیست خود را بسازید، اهمیتی ندارد؛ بلکه مهم این است که لیستی که می‌سازید، متشکل از افرادی باشد که واقعاً به کسب‌وکارتان علاقه‌مند هستند و اصطلاحاً لیدهای باکیفیتی به حساب می‌آیند.

 

منابع:

Getresponse Hubspot Brevo Moosend

 

 

 

0 نظرات

ارسال نظر

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *