میلرلایت چیست

میلرلایت چیست؟ آموزش فارسی کار با میلرلایت (MailerLite)

ایمیل مارکتینگ به ابزاری موثر و قدرتمند برای افزایش ترافیک وب‌سایت، افزایش مشتریان بالقوه و افزایش فروش تبدیل شده است. در بازارایابی از طریق ایمیل، انواع محتوا به مخاطبان در فاصله‌های مشخصی ارسال می‌شود. در این روش باید دقت کنیم که دریافت‌کنندهٔ ایمیل در خبرنامهٔ ما مشترک شده باشد و تمایل به دریافت ایمیل از سوی ما را هم داشته باشد و در آخر این‌که ایمیل ارسالی، اطلاعات و محتوایی ارزشمند برای او فراهم کند. یکی از ابزارهای ارسال ایمیل، میلرلایت (MailerLite) است که در ادامه با مزایا و معایب این سرویس ارسال ایمیل و نحوه‌ٔ استفاده از آن آشنا خواهید شد.

میلرلایت چیست؟

MailerLite روشی نسبتا آسان برای ارسال ایمیل در همهٔ کسب‌وکارها است. این پلتفرم در سال 2010 کار خود را شروع کرده است و در حال حاضر 905466 کسب‌وکار، ماهیانه بیش از یک میلیارد ایمیل با آن می‌فرستند. در میلرلایت این امکان را دارید که محتوای خود را ویرایش کرده، ثبت‌نام کنندگان را مدیریت کنید و با استفاده از آمار تکمیلی، گزارش کاملی از کمپین‌هایتان داشته باشید.

مزایای استفاده از میلر لایت

امروزه با وجود تعداد زیاد سرویس های بازاریابی ایمیل مانند میلر لایت یا نمونهٔ داخلی آن سرویس ایمیل مارکتینگ نجوا، ویژگی‌های متمایز بین آن‌ها بسیار کم است و تقریبا همه دارای امکانات مشابهی هستند و بیشترین تفاوت را می‌‌توان در پشتیبانی آن‌ها دانست. اما استفاده از میلر لایت یا نجوا چه مزیت‌هایی را برای شما در اجرای کمپین‌ها ایجاد می‌کند؟

1- ایجاد کمپین‌های فوق‌العاده و زیبا

قطعا برای این‌که بتوانید از نظر بصری مخاطب را جذب کنید، باید ایمیلی را طراحی کنید که تمام نکات و جزئیات طراحی گرافیکی در آن رعایت شده باشد. حتما الان با خودتان فکر می‌کنید که به یک گرافیست نیاز دارید؛ اما این‌طور نیست.

این سرویس‌ها با قرار دادن Drag & drop editor این امکان را برای شما فراهم می‌کنند که بتوانید در همان محیط، ایمیل‌تان را از روی تمپلیت‌های موجود طراحی کنید. به این شکل دیگر نیازی به دانش HTML نخواهید داشت.

امکانات این محیط شامل این موارد می‌شود:

  • ویرایش‌گر Drag & drop
  • ویرایش‌گر غنی متون
  • ویرایش‌گر HTML
  • تمپلیت خبرنامه
  • کمپین‌های تجارت الکترونیک

 

2- رشد مخاطب

برای هر کسب‌وکاری، حفظ مشتریان و مخاطبان جدید بسیار اهمیت دارد. سرویس‌های ارسال ایمیل با ایجاد صفحات فرود، Pop-ups و دیگر امکانات، به جذب و حفظ مخاطبان جدید برای کسب‌وکار شما کمک می‌کند. این امکانات برای رشد مخاطبان شامل این موارد می‌شود:

  • ساخت وب‌سایت
  • ساخت صفحات فرود
  • Pop-ups
  • Embedded forms
  • مدیریت ثبت‌نام کنندگان

 

3- ارسال پیام صحیح

به وسیلهٔ امکان هدف قراردادن مخاطب، می‌توانید ایمیل‌های خود را برای هر فرد، شخصی‌سازی کنید و برای هر نفر ایمیلی در خور شخصیت او بفرستید. نکتهٔ جالب این است که همهٔ این کارها را در چند دقیقه می‌توانید انجام دهید.

 

4- بهبود کمپین‌ها

از آن‌جا که می‌توانید کمپین‌های خود را تست کنید و نتایج دقیقی از آن‌ها به دست آورید، قطعا می‌توانید آن‌ها را بهبود هم ببخشید. با استفاده از این امکانات می‌توانید شاخص‌های عملکرد ایمیل‌هایتان را بهتر کنید:

  • A/B split testing
  • ارسال ایمیل بر اساس منطقه زمانی
  • ارسال مجدد
  • کمپین‌های RSS

 

5- پیگیری نتایج

هر ایمیلی که ارسال می‌کنید، باید برای شما تجربه‌ای ایجاد کند تا بدانید نتیجهٔ مناسبی از این ایمیل دریافت کرده‌اید یا نه. در این ابزارهای ایمیل مارکتینگ می‌توانید عملکرد کمپین‌هایتان را بررسی کنید و بفهمید کدام ایمیل‌ها برای شما نتایج بهتری در بر داشته‌اند. امکانات این بخش شامل موارد زیر می‌باشد:

  • گزارش کمپین‌ها
  • تحقیقات
  • نقشه کلیک مخاطب
  • باز شدن ایمیل‌ها بر اساس مکان

 

محدودیت‌های میلرلایت

محدودیت‌ها و معایبی که میلر لایت دارد گاها امکان استفاده و دسترسی راحت کاربران ایرانی را بسیار سخت و پیچیده می‌کند.

ثبت نام

از جمله محدودیت‌های این سرویس برای کاربران جهانی و ایرانی، ثبت‌نام و دریافت تاییدیه است. برای ثبت نام در این پلتفرم نیاز است که حتما دعوت‌نامه داشته باشید. ارسال دعوت‌نامه معمولا حدود یک هفته زمان می‌برد و چه بسا ممکن است دعوت‌نامه‌ای برایتان ارسال نشود.

در بخش دریافت تاییدیهٔ مالکیت دامنه نیز باید مراحل پیچیده و زمان‌بری را طی کنید، چرا که ممکن است دریافت ایمیل تاییدیه تا چندین ساعت نیز طول بکشد. این در حالی است که برخی از پلتفرم‌های داخلی مانند نجوا چنین مشکلی را ندارند و شما می‌توانید با طی کردن مسیری ساده و در عرض چند دقیقه، مراحل ثبت‌نام خود را کامل کنید.

 

پشتیبانی

از دیگر محدودیت‌های MailerLite سطح دسترسی به پشتیبانی است. شما هرگز نمی‌توانید از طریق تماس تلفنی به پشتیبانی متصل شوید. اما در پلتفرم‌های ایرانی مانند نجوا امکان برقراری تماس و پیگیری و پشتیبانی را خواهید داشت.

 

پرداخت هزینه

گذشته از محدود بودن تمپلیت‌های موجود برای طراحی ایمیل و تاثیرات تحریم‌ها بر کارکرد این پلتفرم در ایران، نکتهٔ بسیار مهم برای هر کاربر، هزینه‌ها و انتقال وجه و خرید پنل‌های متفاوت این سرویس ایمیلی است. برای خرید هر یک از سرویس‌های پولی میلرلایت، شما مجبورید از درگاهی واسط اقدام به خرید کنید و همین امر موجب افزایش قیمت تمام شده برای شما خواهد شد. هم‌چنین برای راه‌اندازی و هماهنگی با این درگاه واسط باید زمان زیادی را صرف کنید.

علاوه بر همهٔ این موارد، اگر بخواهید از مدیریت حساب اختصاصی بهره‌مند شوید، باید هزینهٔ بسیار زیادی را بپردازید که قطعا با وجود افزایش روزانهٔ قیمت دلار و یورو، صرف چنین هزینه‌های زیادی برای برند و کسب‌وکارتان منطقی و معقول نخواهد بود، آن هم زمانی‌که می‌توانید سرویسی ایرانی بخرید و هزینهٔ بسیار کمتری بپردازید و امکانات بیشتری هم داشته باشید.

آموزش ثبت نام در میلرلایت

اخیرا میلرلایت برای سرویس‌دهی بهتر، تنها با داشتن دعوت‌نامه ثبت‌نام کنندگان را می‌پذیرد. برای دریافت دعوت‌نامه، کافیست ایمیل شرکتی خود را در این قسمت وارد کنید.

 

ورود ایمیل در پنل میلرلایت

احتمالا برای دریافت دعوت‌نامه باید حدود یک هفته یا بیشتر صبر کنید. بعد از دریافت دعوت‌نامه می‌توانید مراحل ثبت‌نام را به سادگی انجام دهید. کافی است روی Sign up در گوشه سمت راست صفحه کلیک کنید.

 

ثبت نام در میلر لایت

 

سپس اطلاعات خواسته شده اعم از نام شرکت، آدرس ایمیل و رمز عبور خود را وارد کنید.

 

ورود اطلاعات در میلرلایت

 

پس از تکمیل پروفایل کاربری‌تان باید دو مرحلهٔ دیگر را پشت سر بگذارید. اولین مرحله، تائید اکانت شماست.

 

تاییدیه اکانت در میلرلایت

 

بنابراین باید اطلاعات پروفایل خود را کامل کنید. مشخصاتی هم‌چون نام، شهر و کشور محل زندگی، ساعت محلی، آدرس وب‌سایت و غیره. قبل از این‌که اطلاعاتتان را ارسال کنید، از شما خواسته می‌شود که مالکیت دامنهٔ خود را تایید کنید. برای این کار باید آدرس وب‌سایت و ایمیل دامنهٔ خود را وارد کنید و از طریق لینک ارسالی به ایمیل‌تان ادامهٔ مراحل را انجام دهید. پس از این مرحله معمولا حدود 15 دقیقه تا 4 ساعت یا حتی یک روز طول می‌کشد تا اکانت شما تایید شود. پس از دریافت تائیدیه می‌توانید پنل کاربری‌تان را فعال کنید و اولین کمپین خود را ایجاد نمایید.

نکته: حتما ایمیل و آدرس وب‌سایت باید یکی باشند.

حتما بخوانید: راهکارهایی برای ارسال ایمیل بدون اسپم شدن

 

تائید مالکیت دامنه در میلرلایت

آموزش کار با میلر لایت

پس از فعال‌سازی پروفایل کاربری خود می‌توانید اولین کمپین خود را ایجاد کنید. در مرحله اول باید اطلاعات مشترکین را وارد کنید. برای این کار روی گزینه Subscribers کلیک کنید.

 

تعداد اعضا در میلرلایت

 

سپس روی گزینه نارنجی رنگ در سمت راست صفحه کلیک کنید و گزینه Add subscribers را انتخاب نمایید. یکی از انواع حالت‌های انتقال داده‌های مشترکین را انتخاب کنید. شما در این بخش می‌توانید فایل اکسل، CSV، TXT وارد کنید یا اطلاعات را یکی یکی و به صورت دستی در سیستم ذخیره کنید.

 

اضافه کردن عضو جدید در میلرلایت

ساخت اولین کمپین با میلرلایت

پس از وارد کردن اطلاعات مشترکین می‌توانید اولین کمپین ایمیلی را نیز بسازید. برای این کار لازم است تا مراحل زیر را طی کنید:

  1. روی گزینهٔ Campaigns کلیک کنید، گزینهٔ نارنجی رنگی برای شما نمایش داده می‌شود Create your first Email:

ایجاد کمپین در میلرلایت

 

  1. سپس صفحهٔ جدیدی برایتان باز می‌شود که در آن می‌توانید چهار نوع مختلف کمپین‌ها را ببینید. این چهار نوع کمپین شامل این موارد می‌شوند:
    • Regular campaign: که نوع معمولی کمپین‌ها است.
    • A/B Split campaign: که در آن می‌توانید میزان اثربخشی تغییرات مختلف را بررسی کنید.
    • Auto Resend: حالتی است که به صورت خودکار می‌توانید ایمیل را برای مشترکینی که آن را باز نکرده‌اند، مجددا ارسال کنید.
    • RSS campaigns: که در آن می‌توانید RSS feed وب‌سایت خود را به میلرلایت متصل کنید. در این حالت هر زمانی که مطلبی جدید روی وب‌سایتتان منتشر می‌کنید، ایمیلی به صورت خودکار برای مشترکین ارسال می‌شود.

انتخاب نوع کمپین در میلرلایت

 

  1. بعد از انتخاب نوع کمپین، باید موضوع کمپین را انتخاب کنید. در این مرحله می‌توانید حتی از شکلک‌ها هم استفاده کنید.
  2. اطلاعات ثبت شده‌تان را بررسی کنید اگر همهٔ اطلاعات صحیح بود، روی گزینه Next: Content کلیک کنید.
  3. یکی از ویرایش‌گرها یا تمپلیت‌های آماده را انتخاب کنید و طرح مورد نظرتان را اجرا کنید.
  4. زمانی‌که طراحی ایمیل‌تان را به پایان رساندید، روی گزینهٔ Done Editing بزنید.
  5. مشترکین مورد نظر خود را در این مرحله انتخاب کنید.
  6. قبل از ارسال همگانی ایمیل، یک بار آن را برای خودتان بفرستید تا از کیفیت و صحت انجام کار مطمئن شوید.
  7. اگر همه چیز تا این‌جا درست پیش رفته باشد، کمپین شما آماده ارسال است.

 

تحلیل گزارش‌های میلرلایت

حتما دوست دارید پس از ارسال ایمیل، نتیجهٔ کاملی از کمپین ایمیلی خود داشته باشید. برای دریافت گزارش، روی موضوع کمپین ارسالی خود کلیک کنید تا نتیجهٔ آن برای شما نمایش داده شود.

 

stats overview در میلرلایت

اولین برگهٔ نمایش داده شده Stats overview نام دارد و اطلاعات کلی دربارهٔ کمپین را به شما نمایش می‌دهد.

  • Total emails sent: تعداد کل خبرنامه‌هایی که به مشترکین شما ارسال شده است.
  • Opened: زمانی ایمیلی باز شده محسوب می‌شود که دریافت‌کنندهٔ ایمیل، تصویر خبرنامه را کامل ببیند و آن را لود کند.
  • Clicked: تعداد مشترکینی که حداقل روی یکی از لینک‌های موجود در خبرنامه کلیک کرده‌اند.
  • Unsubscribed: تعداد کسانی که پس از دیدن ایمیل از خبرنامهٔ شما درخواست لغو عضویت داده‌اند.
  • Spam Complaints: تعداد مشترکینی که ایمیل را به عنوان اسپم علامت‌گذاری کرده‌اند.
  • Bounce: در این حالت ایمیل برای سرور مشترک ارسال شده است اما به دلایل مختلف، سرور دریافت‌کننده آن را برگشت داده است.

در قسمت Reading environment می‌توانید ببینید مشترکین شما بیشتر در چه محیط‌هایی ایمیلتان را باز کرده‌اند.

  • وب‌میل: کسانی که ایمیل را در وب‌سایت ایمیل‌ها چک کرده‌اند (جیمیل یا یاهو)
  • موبایل: کسانی که ایمیل را در موبایل یا تبلت خود خوانده‌اند (آیفون، اندروید، آیپد و غیره)
  • دسکتاپ: کسانی که برنامه‌های ایمیلی را روی ویندوز یا مک خود نصب کرده‌اند (Outlook, Apple Mail)
  • برگه View email: می‌توانید ایمیل ارسال شده برای مشترکین را ببینید.
  • برگه Link Activity: می‌توانید لینک‌های موجود در ایمیل خود را به تفکیک تعداد دفعات کلیک شدن روی آن‌ها ببینید.
  • برگه Subscriber activity: می‌توانید اطلاعاتی کلی دربارهٔ هر مشترک ببنید و این اطلاعات را در لیستی دیگر کپی کنید یا خروجی بگیرید.

 

نجوا؛ جایگزینی مناسب برای سرویس میلر لایت

شما می‌توانید به جای استفاده از میلرلایت و درگیر شدن با محدودیت‌های آن، از پلتفرم ایمیل مارکتینگ نجوا استفاده کنید و زمان و سرمایهٔ بیشتری برای خود و کسب‌وکارتان ذخیره کنید. نجوا علاوه بر تمام امکانات پلتفرم‌های خارجی، سرویسی ایرانی است که برای کاربران بسیار به صرفه‌تر و کاربردی‌تر است.

از جمله امکانات این سیستم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پنل کاربری بدون نیاز به دانش فنی

با استفاده از پنل نجوا می‌توانید به ابزارهای حرفه‌ای ساخت کمپین بازاریابی ایمیلی مانند Drag & Drop، تست A/B، اتوماسیون کمپین، دسته‌بندی کاربران و دریافت گزارش همراه با جزئیات دسترسی داشته باشید.

  • پشتیبانی فنی و مشاوره مارکتینگ

برخلاف دریافت پشتیبانی بسیار دشوار از سرویس‌های خارجی برای ایرانی‌ها، کارشناسان فنی نجوا در تمام مراحل پیاده‌سازی و اجرای کمپین همراه شما هستند. در صورت بروز هرگونه سوال در مورد اجرای کمپین و امکانات سرویس، می‌توانید با پشتیبانی نجوا تماس بگیرید.

  • قیمت منصفانه و پرداخت ریالی

با سرویس نجوا، هزینه کمپین‌ خود را بر اساس تعداد ایمیل مورد نیازتان و بدون نگرانی از مشکلات تحریم، به صورت ریالی پرداخت می‌کنید.

«اگر علاقه‌مند به استفاده از سرویس نجوا هستید، راهنمای پنل ایمیل مارکتینگ نجوا را حتما مطالعه کنید!»

نتیجه‌گیری

پلتفرم میلرلایت، سیستمی بسیار معروف در سراسر جهان است و کاربران زیادی هم دارد. در این مقاله دربارهٔ این پلتفرم، ویژگی‌ها و محدودیت‌های آن، آموزش کاملی را ارائه دادیم. برای داشتن انتخابی هوشمندانه، تضمین کیفیت کار و دریافت نتیجهٔ مطلوب، می‌توانید از سرویس نجوا استفاده کنید که امکاناتی مشابه با MailerLite دارد، اما بسیار ساده‌تر و کاربردی‌تر است. نجوا توانسته تمام محدودیت‌ها و ضعف‌ها مانند هزینه‌های سنگین دلاری، نداشتن پشتیبانی، ایجاد محدودیت برای کاربران ایرانی و ipهای داخلی و… را به خوبی برطرف کند.

در نهایت، باید بر این نکته توجه داشته باشید که استفاده از سرویس‌های خارجی در موقعیت کنونی کشور ما ممکن است مشکلات زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. در عوض، استفاده از سرویس‌های پر قدرت و توانمند ایرانی قطعا زحمت و دردسر شما را کاهش می‌دهند. بنابراین توصیهٔ ما به شما این است که برای انجام خدمات ایمیل مارکتینگ کسب‌وکارتان، تمام نکات تاثیرگذار بر کسب و کارتان را در نظر بگیرید و انتخابی هوشمندانه داشته باشید.

2 نظرات
  1. حسین زحمتکش
    حسین زحمتکش گفته:

    سلام. من یک سوال دارم: چطور میشود شرط زمانی در اتومیشن طراحی کرد؟
    من 3 سری ایمیل در اتومیشن دارم و سابسکرایبرز های آن گروه هر روز در حال افزایش هستند، ایمیل ها شامل دو ویدیو پیشنیاز و یک ایمیل لینک ورود به وبینار هستند (ایمیل اول پیشنیاز اول در همان موقع ، ایمیل دوم پیشنیاز دوم فرداش، ایمیل سوم لینک ورود به وبینار در تاریخ Xارسال شود)
    مسلما وقتی کسی همان روز وبینار به گروه اصافه میشود ایمیل اول براش ارسال میشه که میگه فردا هم برات ویدیو پیش نیاز میاد در صورتی که نیازی بهش نیست و با شرط زمانی این موضوع رفع میگردد. راه حل شما برای این موضوع چه چیزی است؟ چطور میتوانم شرط زمانی اضافه کنم( delay جوابگو نیست در این مورد)

    پاسخ

ارسال نظر

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *