تقویم ماهانه ایمیل و پیامک

۱۰ ایده ایمیل مارکتینگ برای شرکت خدمات مالی در سال ۲۰۲۳

آیا شرکت‌های خدمات مالی و حوزه فین‌تک هم می‌توانند کمپین‌های ایمیل مارکتینگ برگزار کنند؟

در جواب این سؤال باید بگوییم ایمیل مارکتینگ در هر صنعتی می‌تواند کاربرد داشته باشد! پس قاعدتاً صنعت خدمات مالی هم از این موضوع مستثنا نیست و ایمیل مارکتینگ می‌تواند به آن کمک کند؛ اما چطور؟

در این مقاله قرار است سراغ همین موضوع برویم و شما را با ایده‌های ایمیل مارکتینگ برای شرکت خدمات مالی آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

اهمیت ایمیل مارکتینگ برای کسب و کارهای مالی

ایمیل مارکتینگ برای شرکت خدمات مالی با هدف تنظیم استراتژی‌های ایمیل و تحویل ایمیل‌های هدفمند و شخصی‌سازی‌شده به مشتریان انجام می‌شود.

کسب‌وکارهای مالی می‌توانند از طریق ایمیل مارکتینگ، تجربه‌های مشتریانشان را برحسب ترجیحات آن‌ها و نحوه تعاملشان شخصی‌سازی کنند.

در ادامه، از ۵ دلیلی می‌گوییم که کسب‌وکارهای مالی باید از استراتژی‌های بازاریابی ایمیلی استفاده کنند:

  • مدیریت داده‌های مشتریان: ایمیل مارکتینگ به شما اجازه می‌دهید اطلاعات خامی را که از مشتریان دارید، به شکلی کاربردی به کار بگیرید وایمیل‌های
  • شخصی‌سازی‌شده بفرستید. بعضی ابزارهای ایمیل مارکتینگ امکان همگام‌سازی داده‌های مشتریان با نرم‌افزارهای ایمیل بانکی را به شما می‌دهند تا بتوانید ایمیل‌های هدفمند ارسال کنید.
  • حفظ تعامل و ارتباط با مشتری: شما از طریق ایمیل می‌توانید ارتباط مداوم و منظمی با مشتریان داشته و موفقیت و بقای کسب‌وکارتان را تضمین کنید. ایمیل یک راه ارتباطی خوب برای مطلع‌کردن مشتریان از خدمات شما و اطلاع‌رسانی به آن‌هاست. حتی اگر تمام خدمات شرکت خدمات مالی شما بی‌عیب و نقص باشد، بدون تعامل با مشتری نمی‌توانید رابطه خود با مشتری را تقویت کنید و طول عمر مشتری را افزایش دهید..
  • دسترسی مشتریان به اطلاعات مالی: با ایمیل مارکتینگ می‌توانید اطلاعات مهمی مانند آخرین به‌روزرسانی‌ها، تراکنش‌ها و اسناد مالی را در اختیار مشتریانتان قرار دهید و سرعت انجام کارها را بالاتر ببرید.
  • شخصی‌سازی تجربه‌های مشتری: این یک استراتژی برنده برای کسب‌وکارهای خدمات مالی است و می‌تواند روابط با مشتریان را بهبود دهد. به‌همین دلیل حدود ۹۶٪ از بازاریاب‌ها از این استراتژی استفاده می‌کنند. ایمیل مارکتینگ این امکان را می‌دهد تا با ایجاد محتواهای شخصی‌سازی‌شده، تجربه منحصر‌به‌‌فردی را برای مشتریانتان رقم بزنید (منبع: Automizy).
  • ایمن‌کردن فعالیت‌های مشتریان: امنیت داده دغدغه اول خیلی از شرکت‌های خدمات مالی است. بازاریابی ایمیلی می‌تواند یک راه برای ایمن‌کردن فعالیت‌ها و اطلاعات مشتریان باشد؛ اما در کنار آن باید از پیامک و سایر ابزارهای بازاریابی هم استفاده کرد.

خلاصه در یک کلام باید بگوییم که ایمیل مارکتینگ برای شرکت خدمات مالی می‌تواند باعث خودکارشدن چرخه فروش، پرورش لید، جذب مشتریان جدید و آگاه‌سازی کاربران باشد.

حالا بیایید چند ایده ایمیل مارکتینگ برای کسب و کارهای مالی را به شما معرفی کنیم.

۱۰ ایده ایمیل مارکتینگ برای کسب و کارهای مالی

بعضی از ارائه‌دهندگان خدمات مالی با ارسال ایمیل‌های مرتبط و مفید، موضوعات مالی را برای مشتریان خود هیجان‌انگیز و جذاب جلوه می‌دهند.

برای اینکه بتوانید الهام بگیرید، ۱۱ نمونه ایمیل ساخته‌شده توسط شرکت‌های صنعت خدمات مالی را برایتان آورده‌ایم:

۱. خوشامدگویی به مشتریان جدید

ایمیل خوشامدگویی اولین ایمیلی است که مشتریان شما بلافاصله بعد از اولین تعامل با کسب‌وکارتان دریافت خواهند کرد.

این کار کمک می‌کند تا خدمات مالی خود را به مشتریانتان معرفی کرده و آن‌ها را به همکاری با کسب‌وکارتان تشویق کنید.

ایمیل خوشامدگویی معمولاً برای تشکر از مشتریان جدید به‌خاطر انتخاب کسب‌وکارتان فرستاده می‌شود. این ایمیل‌ها به‌طور قابل‌توجهی به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا وفاداری و تعامل با مشتری بیشتر شود.
در تصویر زیر یک نمونه ایمیل خوشامدگویی را می‌بینید که برای استقبال از مشتریان جدید ارسال شده‌است:

نمونه ایمیل خوشامدگویی به مشتریان شرکت خدمات مالی

۲. آشنا کردن مشتری جدید با کسب‌وکارتان

شما با ایمیل آنبوردینگ (همراه‌کردن مشتری با خدمات جدید خود) می‌توانید تأثیر بسیار مهمی روی مشتریان جدید خود بگذارید. سعی کنید بفهمید در زمینه خدمات مالی چه چیزی برای مشتریان مهم‌تر است. سپس در ایمیل‌های آنبوردینگ خود، همان را در قالب ارزش پیشنهادی خود به مشتریان ارائه کنید.

اگر از این ایمیل غافل شوید، مشتریان شما تعامل کمتری با ایمیل‌های بعدی‌تان خواهند داشت. نمونه‌ای از ایمیل PayPal را می‌بینید که به باارزش‌ترین خدمات و ویژگی‌های خود اشاره کرده‌است تا مشتریان جدید از آن آگاه شوند:

نمونه ایمیل شرکت خدمات مالی برای آشنایی مشتری با کسب‌وکار

۳. ارسال اطلاع‌رسانی‌های مهم

در بین ایمیل‌های خدمات مالی، ایمیل اطلاع‌رسانی حرف اول را می‌زند؛ چراکه سرعت باز‌شدن ایمیل و تعاملات را بیشتر می‌کند.

معمولاً بعد از ارسال این نوع ایمیل‌ها، مشتری عمل خاصی (مثل کلیک‌کردن روی اطلاعیه‌) را انجام می‌دهد که می‌تواند به‌نفع کسب‌وکار باشد.

در ادامه نمونه‌ای از این ایمیل را می‌بینید که در خصوص برگزاری رویدادی در حوزه امور مالی خبر داده است:

نمونه ایمیل اطلاع‌رسانی‌های مهم شرکت خدمات مالی

۴. آموزش به مشتریان

مفاهیم و ابزارهای مالی چیزهایی نیستند که در مدرسه به ما یاد داده باشند و گاهی‌اوقات درک آن‌‌ها پیچیده به‌نظر می‌رسد.

به‌همین دلیل شرکت‌های خدمات مالی باید به‌عنوان ارائه‌دهنده خدمات به مشتریان خود آموزش دهند. ایمیل مارکتینگ ابزاری است که می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

در تصویر زیر نمونه‌ای از ایمیل آموزشی در حوزه خدمات مالی را مشاهده می‌کنید:

نمونه‌ای از ایمیل آموزشی در حوزه خدمات مالی

۵. ارسال ایمیل‌های تراکنشی

مشتریان برای هر تراکنش یا عملیاتی که از طریق خدمات مالی شما انجام می‌دهند، نیاز به تأیید دارند. اگر اپلیکیشنی دارید، می‌توانید فرایند تأیید را مستقیماً به‌صورت درون‌برنامه‌ای انجام دهید.

همچنین اگر تمام اقدامات از طریق وب‌سایت انجام شود، اکثر مردم ترجیح می‌دهند فقط برای اطمینان از اینکه همه چیز به‌درستی پیش می‌رود، یک پیام دریافت کنند. به‌همین دلیل باید ایمیل‌های تراکنشی را به استراتژی بازاریابی ایمیلی خود اضافه کنید.

ایمیل‌های تراکنشی باید کاملاً قابل‌اعتماد باشند؛ زیرا شامل اطلاعات مهم و خصوصی هستند.

در ادامه یک مثال از ایمیل تراکنشی را مشاهده می‌کنید که اطلاعات خرید از یک فروشگاه را نمایش می‌دهد:

نمونه ایمیل تراکنشی شرکت خدمات مالی

۶. حفظ مشتری با ایمیل

ایمیل‌های حفظ مشتری به‌منظور کمک به مشتریان برای درک ارزش محصول، افزایش تعامل و کاهش سرعت تعامل طراحی شده‌اند.

بازاریاب‌ها همیشه به دنبال راه‌هایی برای حفظ مشتریان فعلی و افزایش درآمد هستند. حالا چه چیزی بهتر از ابزار ایمیل مارکتینگ برای جذب و حفظ مشتریان؟

در تصویر زیر نمونه‌ای از ایمیل مارکتینگ برای شرکت مفید را می‌بینید که برای حفظ مشتری، ارزش و خدمات شرکت را معرفی کرده و حتی پلتفرم خود را به‌عنوان مشاور و سرمایه‌گذار در نظر گرفته است:

نمونه ایمیل حفظ مشتری شرکت خدمات مالی

۷. ارسال ایمیل‌های شخصی‌سازی شده

حدود ۴۰٪ از مشتریان بانکی به‌دنبال ارائه‌دهندگان خدمات مالی می‌روند تا خدمات شخصی‌تری به آن‌ها ارائه شود.

از این رو، به شما به‌عنوان یک شرکت خدمات مالی توصیه می‌کنیم که روی ایجاد یک استراتژی ایمیل شخصی‌سازی‌شده تمرکز کنید.

از تمام داده‌های موجود استفاده کنید تا ارتباطات شخصی‌سازی‌شده‌ای با هر مشتری داشته باشید.

شخصی‌سازی در ایمیل‌های بانکی می‌تواند با هدف ایجاد برنامه‌های پیشنهادی، توصیه به مشتریان و حفظ و افزایش مشتری انجام شود.

در تصویر زیر نمونه‌ای از ایمیل شخصی‌سازی‌شده (با خطاب‌کردن نام شخص) را می‌بینید:

نمونه ایمیل شخصی‌سازی‌شده شرکت خدمات مالی

۸. ارسال خبرنامه ایمیل

ارسال ایمیل‌های انبوه بخشی از استراتژی‌ ایمیل مارکتینگ برای هر شرکت خدمات مالی است. حالا یکی از این گروه ایمیل‌ها می‌تواند مربوط به ارسال خبرنامه‌ها باشد؛ خبرنامه‌های هفتگی یا ماهانه در حوزه صنعت و خدمات مالی.

نمونه‌ای از خبرنامه ایمیلی برای کسب‌وکار مالی را در زیر می‌بینید:

نمونه خبرنامه ایمیلی شرکت خدمات مالی

حتما بخوانید: ۵۸ ایده خبرنامه ایمیل موفق

۹. معرفی محصول یا خدمات جدید

صنعت فین‌تک همواره در حال رشد است که باعث می‌شود سرویس‌های مالی به‌سرعت تغییر کنند و با فناوری‌های جدید همگام شوند.

تمام بانک‌های دنیا در حال رقابت برای عرضه ویژگی‌های جدید به مشتریان خود و پیشی‌گرفتن از این رقابت هستند.

پس هر وقت خواستید در عرصه این رقابت وارد شوید، سعی کنید در قالب ایمیل، اطلاعیه‌هایی در خصوص معرفی ویژگی‌های جدید به کاربران خود بفرستید و آن‌ها را با خود همراه کنید.

در تصویر زیر نمونه‌ای از ایمیل برای معرفی خدمات جدید یک شرکت خدمات مالی را می‌بینید:

نمونه ایمیل معرفی خدمات جدید شرکت خدمات مالی

۱۰. استفاده از ایمیل اتومیشن

شرکت‌های خدمات مالی هم مانند خیلی از بازاریاب‌ها می‌توانند ایمیل‌های خود را به‌صورت اتوماتیک بفرستند تا فرایند‌های ایمیل مارکتینگ برای آن‌ها آسان‌تر شود.

از این رو، استفاده از ایمیل اتومیشن نمونه دیگری از ایده ایمیل مارکتینگ برای شرکت خدمات مالی است که می‌تواند عملکرد و بازدهی داشته باشد.

حالا بیایید بخش بعدی تا نکات مهم برای داشتن یک ایمیل مارکتینگ موفق در حوزه فین‌تک را با هم بررسی کنیم.

نکات مهم ایمیل مارکتینگ در حوزه فین‌تک و مالی

ایمیل مارکتینگ برای شرکت خدمات مالی زمانی موفق است که به این ۳ عامل توجه کنید: طراحی ایمیل، متن ایمیل و مدیریت مخاطبان.

طراحی ایمیل

قطعاً ظاهر ایمیل اهمیت زیادی دارد و باید به این معیارها در ایمیل‌های خود توجه کنید:

  • سازگاری قالب ایمیل با تصاویر و هویت اصلی برندتان: شامل لوگوهای رسمی، رنگ‌های برند و لینک‌های رسانه‌های اجتماعی برای نشان‌دادن اعتبار و صحت ایمیل ارسال‌شده از طرف شرکت
  • موثق‌بودن ایمیل: باید از طریق تمام متون و اطلاعات مورد نیاز قانونی، میزان اعتبار ایمیل خود را نشان دهید. تمام این اطلاعات می‌توانند در صورت نیاز در پاورقی ایمیل نمایش داده شوند. همچنین لینک اشتراک هم باید به‌وضوح در آنجا قابل مشاهده باشد
  • باز و در دسترس بودن ایمیل: یک لینک برای تماس با مشتری یا پشتیبانی بگذارید تا مشتریان اطمینان پیدا کنند که می‌توانند در صورت نیاز با شما تماس بگیرند.

می‌توانید قالب‌های آماده ایمیلی تهیه کنید که دیگر نگران متن‌ها یا تصاویر خاص کمپین نباشید.

حتما بخوانید: آموزش ساخت و طراحی قالب ایمیل و نکات مهم آن

متن ایمیل

مطابق با قوانین و مقررات، هر متنی که خدمات مالی را پروموت می‌کند، باید واضح و غیرگمراه‌کننده باشد. در ادامه به چند ایده می‌پردازیم که چگونه توجه مخاطبان را به خود جلب کنید:

  • به سابجکت‌لاین و متن پیش‌نمایش ایمیل توجه کنید تا به‌عنوان اسپم ظاهر نشوند. بهتر است به‌طور صریح در متن خود درباره چیزی که مخاطبان درخواست کرده‌اند، بنویسید
  • در سابجکت‌لاین خود به رویدادهای مهم در حوزه فین‌تک اشاره کنید تا بتوانید تعامل بیشتری با مخاطبان داشته باشید
  • به‌طور مستقیم با مخاطبانتان صحبت کنید؛ چون مسائل مربوط به امور مالی، شخصی‌ و خصوصی هستند. همچنین افراد نمی‌خواهند احساس کنند که شما در این زمینه به‌صورت گروهی صحبت می‌کنید
  • استفاده از ایموجی برای ارتباط با مخاطبان، خوب است؛ اما احتمال دارد همه افراد با آن ارتباط نگیرند پس بهتر است مخاطبان خود را بر اساس سن گروه‌بندی کنید و برای افراد جوان‌تر ایموجی بفرستید

مدیریت مخاطبان

مدیریت مخاطبان زمانی به‌کمک شما می‌آید که بخواهید با رضایت خود مخاطبان برای آن‌ها ایمیل بفرستید. بنابراین برای مدیریت بهتر می‌توانید این موارد را رعایت کنید:

  • از فرم‌های اشتراکی استفاده کنید که مخاطبان خودشان بتوانند خدمات یا محتوای موردعلاقه‌شان را انتخاب کنند
  • به اولویت‌ها و ترجیحات مخاطبان احترام بگذارید
  • به‌طور خودکار، مخاطبانی را که لغو اشتراک کرده‌اند در لیست سیاه قرار دهید تا مطمئن شوید که دیگر برای آن‌ها ایمیلی ارسال نمی‌کنید
  • برای دسترسی بیشتر، فرم ثبت‌نام خبرنامه ایمیلی خود را در شبکه‌های اجتماعی به‌اشتراک بگذارید
  • درباره انواع ایمیل‌هایی که ارسال می‌کنید و اینکه آیا این ایمیل‌ها از سوی شما معتبر هستند یا خیر، شفاف باشید (برای مثال، هرگز ایمیلی با اطلاعات حساب قابل‌مشاهده ارسال نکنید)
  • لیست ایمیل‌های خود را به‌طور منظم آپدیت کنید

ایمیل مارکتینگ در حوزه فین‌تک هم کاربرد دارد!

شروع ایمیل مارکتینگ برای شرکت خدمات مالی کار دشواری نیست. فقط باید تعریف کنید که می‌خواهید چه نوع رابطه‌ای با مشتریان خود داشته باشید. آیا می‌خواهید رابطه‌ای جدی با مشتری داشته باشید یا صمیمانه‌تر و شخصی‌تر؟

در این مقاله ۱۰ ایده ایمیل مارکتینگ در حوزه فین‌تک را به شما معرفی کردیم تا بتوانید رابطه‌ای خوب با مشتریان خود داشته باشید. شما چه ایده‌های دیگری دارید؟ در بخش کامنت‌ها بنویسید.

0 نظرات

ارسال نظر

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *