تبلیغ شال

بهترین روش تبلیغ شال و روسری (10 متن تبلیغ روسری)

شما حتی اگر فروشندهٔ بهترین، جذاب‌ترین و خاص‌ترین شال و روسری در تمام دنیا هم باشید، اگر دیگران کسب‌وکار شما را نشناسند، هیچ فرقی با یک مغازهٔ روسری‌فروشی متروک در گوشه‌ای از شهر ندارید!

متوجه منظورم می‌شوید؟ یعنی هرقدر هم که محصولات شما عالی و بی‌نقص باشند، اگر برای آن‌ها تبلیغات نکنید، هیچ‌کس از وجود آن‌ها باخبر نمی‌شود. مسلماً شما به‌عنوان کسی که تازه کسب‌وکار فروش شال و روسری خودش را راه انداخته است، نمی‌خواهید دچار چنین سرنوشتی شوید! اینجاست که تبلیغ شال و روسری به دادتان می‌رسد. تبلیغات باعث رشد کسب‌وکار شما می‌شود، مشتری‌های جدید بیشتری برایتان می‌آورد، مشتریان قدیمی‌تان را حفظ می‌کند و در نهایت فروشتان را زیرورو می‌کند.

 این همان چیزی نیست که شما می‌خواهید؟!

اگر یک فروشگاه اینترنتی یا فیزیکی شال و روسری دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً تا آخر این مقاله همراه ما باشید؛ چون قرار است کاربردی‌ترین ایده‌های تبلیغ شال و روسری را با هم بررسی ‌کنیم و فوت‌وفن‌هایی را که برای نوشتن یک متن جذاب تبلیغ شال و روسری باید بدانید، به شما آموزش بدهیم.

ایده‌های تبلیغات شال و روسری

مشتری‌های شما در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند یا بیشتر به‌صورت حضوری از شما خرید می‌کنند؟ آن‎ها حدوداً چند ساله هستند؟ چه سبک کارهایی را می‌پسندند؟

می‌دانید چرا این سؤال‌ها را می‌پرسیم؟ چون جوابی که به این سؤال‌ها می‌دهید، باعث شناخت بیشتر مشتری و تعیین بهترین روش برای تبلیغ شال و روسری می‌شود. پس قبل از اینکه پای‌تان را در دنیای تبلیغات بگذارید، حتماً شناخت نسبی از مخاطبانتان به دست بیاورید تا تبلیغات‌ هدفمندتر و با بازدهی بالاتری داشته باشید. همچنین پیش از مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌کنیم درباره اینکه چگونه مشتری جذب کنیم اطلاعات بیشتری کسب کنید.

حالا برویم به سراغ بهترین روش‌های تبلیغ روسری و شال:

تبلیغات پیامکی

قدرت تبلیغات پیامکی را دست‌کم نگیرید! شاید فکر کنید که دیگر کسی وقتش را صرف خواندن تبلیغات پیامکی نمی‌کند؛ اما برخلاف تصور شما، آمار و ارقام به ما نشان می‌دهد پیامک‌های تبلیغاتی یک روش خوب و کم‌هزینه است که نه‌تنها دوره‌اش سر نیامده است، بلکه اگر درست و اصولی انجام شود بازدهی خوبی هم برای تبلیغ شال و روسری دارد.

یکی از مزیت‌های تبلیغات پیامکی این است که می‌توانید با ارسال پیامک‌های دسته‌بندی شده براساس ویژگی‌های مخاطب هدف، احتمال خرید را بالاتر ببرید. برای مثال، می‌توانید مشخص کنید که پیامک تبلیغاتی شما فقط برای خانم‌های ۱۸ تا ۲۵ سال ارسال شود.

در تبلیغات پیامکی، می‌توانید روی کمک نجوا هم حساب کنید. سرویس ارسال پیامک نجوا به شما کمک می‌کند پیامک‌های شخصی‌سازی شده را در زمان مناسب برای کاربران هدف بفرستید و گزارش کاملی از نتیجهٔ تبلیغات پیامکی خود داشته باشید.

برای نمونه، به این پیامک تبلیغاتی دقت کنید:

متن پیامک تبلیغ روسری

اگر شما جای مشتری بودید و چنین پیامکی دریافت می‌کردید، واقعاً دلتان می‌آمد که پیامک را نادیده بگیرید؟ نه‌تنها نادیده نمی‌گرفتید، بلکه حتی اگر به شال و روسری نیاز نداشتید، باز هم از این فروشگاه خرید می‌کردید!

عجله نکنید! کمی جلوتر به شما می‌گوییم که چطور یک متن پیامک تبلیغاتی جذاب بنویسید.

تبلیغ در اینستاگرام

تبلیغ شال و روسری در اینستاگرام یکی دیگر از روش‌های تبلیغات است. حضور شما در اینستاگرام مثل این است که یک غرفهٔ مجانی در یک پاساژ شلوغ داشته باشید.

 در اینستاگرام شما ویترینی به اندازهٔ تمام ایران در اختیار دارید که میلیون‌ها نفر آدم از گوشه‌گوشه‌ٔ کشور و حتی خارج از آن محصولات شما را می‌بینند؛ پس از این فرصت استفاده کنید و یک صفحهٔ بیزینسی برای کسب‌وکارتان راه بیندازید.

تبلیغ شال و روسری در اینستاگرام

در صفحهٔ اینستاگرامتان می‌توانید عکس و فیلم از نمونه‌کارها، ویدیوهای آموزش بستن شال و روسری، نکات کاربردی برای ست‌کردن و از این دست چیزها به اشتراک بگذارید. اگر هم بودجهٔ کافی برای تبلیغات در نظر گرفته‌اید، می‌توانید از تبلیغات بازدیدی و اینفلوئنسری در اینستاگرام نتیجهٔ خوبی ببینید.

تبلیغ از طریق ارسال پوش نوتیفیکیشن

تبلیغات از طریق ارسال پوش نوتیفیکیشن حتی از تبلیغات پیامکی هم به‌صرفه‌تر است! پوش نوتیفیکیشن‌ها مثل پیامک‌های تبلیغاتی هستند، با این تفاوت که با کلیک روی آن‌ها به‌جای باز شدن پیام، کاربر را مستقیماً به صفحه‌ای که می‌خواهید، هدایت می‌کنید.

این نوع تبلیغات برای جذب مشتری جدید، ارائهٔ پیشنهادات مناسب به مشتری و اطلاع‌دادن تخفیف‌ها به مشتریان قدیمی بسیار کاربردی است.

تبلیغات کلیکی در جست‌وجو

اگر فروشگاه شال و روسری شما در گوگل هم حضور داشته باشد (یعنی خودتان سایت داشته باشید) خیلی خوب می‌شود! چون می‌توانید از تبلیغات کلیکی نهایت استفاده را ببرید. تبلیغات کلیکی در صفحهٔ نتایج جست‌وجو همان نتایجی هستند که در کنارشان علامت «Ad» حک شده است.

در تبلیغات کلیکی مثل تبلیغات پیامکی، می‌توانید مشخص کنید که تبلیغ شما برای چه افرادی و با چه مشخصاتی نشان داده شود. این روش تبلیغ، شاید کمی هزینه‌بر باشد، اما قطعاً ارزشش را دارد؛‌ برای اینکه وقتی کاربری، مثلاً کلمهٔ «شال و روسری» را در گوگل جست‌وجو می‌کند قطعاً به آن نیاز دارد. در این حالت، اگر بتوانید مقابل چشم او باشید، بهترین موقعیت را برای جذب مشتری و فروش محصولتان دارید.

ثبت موقعیت مکانی در گوگل

بیشتر ما برای پیدا‌کردن محصولات و خدمات موردنیازمان، به گوگل پناه می‌بریم و فروشگاه‌های نزدیک خودمان را برای خرید ترجیح می‌دهیم.

وقتی شما لوکیشن فروشگاه شال و روسری‌تان را در گوگل‌مپ ثبت کنید، با یک تیر دو نشان می‌زنید؛ هم پیدا‌کردن آدرس‌تان برای مشتریانی که به خرید حضوری تمایل دارند راحت است، هم نام فروشگاه شما قبل از نتایج ارگانیک گوگل ظاهر می‌شود.

ثبت موقعیت مکانی در گوگل

 چه چیزی بهتر از اینکه هنگام جست‌وجو در گوگل، فروشگاه شما کاملاً رایگان در نتایج اول گوگل به مردم نشان داده شود؟

پخش تراکت

شاید پخش تراکت، روش سنتی و قدیمی برای تبلیغات به نظر برسد؛ اما هنوز هم برای جذب مشتریان بالقوه‌ای که در محل و اطراف شما وجود دارند، یکی از بهترین ایده‌های تبلیغ برای شال و روسری است؛ البته با رعایت برخی شرط و شروط!

برای مثال، تراکت تبلیغاتی شما باید طرح و رنگ جذابی داشته باشد، اطلاعات مفیدی به مشتری بدهد، متن خلاقانه‌ای داشته باشد و در زمان و مکان مناسبی به دست مشتریان هدف برسد. با رعایت این چند نکتهٔ ساده،‌ پخش تراکت می‌تواند مشتری‌های زیادی برایتان بیاورد.

حتما بخوانید: بهترین ایده تبلیغ لوازم آرایشی

نکات مهم برای رشد کسب‌وکار شال و روسری

حالا که با چند ایده برای تبلیغ شال و روسری آشنا شدیم، بیایید نگاهی هم به نکاتی بیندازیم که اگر در کنار تبلیغات‌تان رعایت کنید، رشد کسب‌وکار شما را تضمین می‌کند.

نحوهٔ ست شال و روسری را آموزش دهید

محتوای آموزشی همیشه جواب می‌دهد، مخصوصاً اگر رایگان باشد! تماشای محتواهای آموزشی متنوع، به‌ویژه در اینستاگرام، بهانهٔ خوبی است که افراد شما را دنبال کنند.

برای اینکه تعداد مخاطبان و به‌تبع آن، تعداد مشتریان‌تان را افزایش دهید، یک برنامهٔ منظم برای تولید محتوای آموزشی داشته باشید و هرازگاهی در پست‌ها و استوری‌ها از آن‌ها استفاده کنید. 

مثلاً می‌توانید نحوهٔ ست‌کردن شال و روسری یا ایده‌های مختلف سرکردن شال و روسری را آموزش دهید.

آموزش ست کردن شال و روسری

از محتوای تولیدشده توسط کاربر (UGC) استفاده کنید

محتوای تولیدشده توسط کاربر چیز خیلی عجیبی نیست؛ از پیام رضایت بعد از خرید تا کامنت مثبتی که مشتری برای شما ارسال می‌کند. در کل هر محتوایی که کاربر تولید می‌کند، جزو محتوای UGC حساب می‌شود.

استفاده از این نوع محتوا برای افزایش نرخ تعامل کاربران با شما و ایجاد گروهی از مشتریان وفادار به برند شما، بسیار مفید است.

برای استفاده از این نوع محتوا، می‌توانید یک مسابقه ترتیب دهید و از مخاطبان‌تان بخواهید عکس یکی از روسری‌های شما را با هشتگ خاصی منتشر کنند. یا مثلاً در اینستاگرام، هایلایتی از رضایت مشتریان داشته باشید و پیام‌های مثبت مشتریان قبلی را در آن قرار دهید.

استفاده از محتوای تولیدشده توسط کاربر

از تصاویر باکیفیت و خلاقانه استفاده کنید

استفاده از تصاویر باکیفیت در هر کسب‌وکاری مهم است و در تبلیغ شال و روسری مهم‌تر! چون مشتری شما در خرید آنلاین شال و روسری، نمی‌تواند از نزدیک رنگ و بافت و طرح محصول را ببیند و تنها امیدش به همین محتوای بصری است که شما ارائه می‌دهید.

پس تمام قوای خود را برای گرفتن عکس‌های باکیفیت و خلاقانه از محصول به کار بگیرید تا مشتری به شما اعتماد کند و با اطمینان خاطر بیشتری خریدش را انجام دهد. برای مثال عکس‌های این پیج اینستاگرامی را ببینید:

استفاده از تصاویر باکیفیت در تبلیغ شال و روسری

یک نکته: از تاثیر محتوای ویدیویی در رشد کسب‌وکار شال و روسری غافل نشوید.

تخفیف و هدیه را فراموش نکنید!

کسی را می‌شناسید که از تخفیف و هدیه خوشش نیاید؟

در نظر گرفتن یک هدیهٔ کوچک یا تخفیف چند درصدی برای مشتریان در مناسبت‌های خاص، کار خیلی بزرگی نیست، اما نتیجهٔ بزرگی به همراه دارد! با ارسال یک پیامک کوتاه که حاوی پیشنهادی جذاب مثل «تخفیف ۳۰ درصدی برای خرید اولین شال» است، ارتباط و تعامل بهتر و عمیق‌تری بین شما و مشتری ایجاد می‌شود.

یک ترفند جالب: برای جذب مشتری بیشتر از تخفیفات پلکانی استفاده کنید؛ به این صورت که مشتری هر چه بیشتر خرید کند، تخفیف بیشتری هم دریافت ‌کند.

حالا به جذاب‌ترین قسمت این مقاله رسیدیم؛ جایی که یاد می‌گیرید چطور متن تبلیغ شال و روسری بنویسید که مشتری عاشقتان شود!

۱۰ نمونه متن تبلیغ شال و روسری

در کل برای نوشتن یک متن تبلیغ شال و روسری وسوسه‌انگیز، باید نیاز مخاطبان،‌ محصولات ترند و مد روز را در نظر بگیرید؛ به علاوه، پرگویی نکنید و با زبانی ساده و خودمانی، به شکل کوتاه و مفید، ویژگی‌های محصولتان را معرفی کنید.

در تبلیغات پیامکی، می‌توانید با مشتری زود پسرخاله شوید! یک خواستهٔ مشخص از مخاطب داشته باشید (CTA)، از کلماتی مثل «تخفیف»، «ارسال رایگان»، «حراج»، «فروش ویژه» و… در متن تبلیغ شال و روسری استفاده کنید و سعی کنید احساس ضرورت ایجاد کنید. به نمونه‌های زیر دقت کنید:

  • تا سه نشه بازی نشه! دو روسری از ما بگیرید و سومی را مهمان ما باشید!
  •  ۴۳٪ تخفیف برای خرید شال‌های زمستانی فقط تا آخر هفته
  •  خانم زیبا! روسری برازندهٔ شما پیش ماست. فروش ویژه شال و روسری تا سه روز
  •  ۳۰٪ تخفیف شال و روسری برای خوشتیپ‌ترین خانم‌های دنیا!
  •  دلت یه تنوع جانانه تو استایلت می‌خواد؟ به سایت ما سر بزن!
  • توی شرجی، توی گرما، فقط شال‌های خنک و تابستانی ما رو کم داری!
  • روسری‌های گرم الینا (نام برند) برای روزهای سرد زمستان! حراج ویژه الینا را از دست ندهید.

اگر برای تبلیغاتتان از اینستاگرام استفاده می‌کنید، استفاده از هشتگ‌ها در کپشن، CTA و لحن ساده و صمیمی، یک متن خوب تبلیغاتی به شما می‌دهد. استفاده از ایموجی‌ها هم نوشته شما را از حالت خشک و بی‌روح خارج می‌کند. مثال‌های زیر را ببینید:

  •  ما در الینا (نام برند)، با کلی شال‌های خاص و دست‌دوز داریم به استقبال پاییز می‌ریم؛‌ اگر می‌خوای پاییز امسال متفاوت باشی ما رو همراهی کن!
  •  فرقی نداره شال و روسری ساده می‌پوشی یا طرحدار، رنگی یا مشکی؛ ‌الینا برای هر سلیقه‌ای یه پیشنهاد خاص داره!
  • روسری‌های الینا از اون روسری‌هاییه که هر خانمی باید تو کمدش داشته باشه!

در تراکت‌های تبلیغاتی هم بیشتر از ویژگی‌ها، روی مزیت‌هایتان تاکید کنید. ‌یک پیشنهاد جذاب و وسوسه‌انگیز به مخاطب بدهید و راه‌های ارتباطی‌تان را بگویید.

حتما بخوانید: بهترین نمونه متن پیامک اطلاع رسانی برای انواع کسب و کارها

جذب مشتری برای فروشگاه به‌راحتی بازکردن گرهٔ روسری!

شاید برداشتن قدم‌های اولیه برای تبلیغ و گسترش کسب‌وکارتان کمی دشوار باشد؛ اما مطمئن باشید با انتخاب یک روش درست برای تبلیغات و سپردن اجرای آن به مجموعه‌ای کاربلد مثل نجوا، سختی‌های مسیر را برایتان کمرنگ می‌کند.

در این مقاله، تقریباً هر آنچه را که باید برای تبلیغ شال و روسری می‌دانستید، به شما گفتیم؛ از انواع روش‌های تبلیغات شال و روسری گرفته تا نمونه متن‌های جذاب برای تبلیغ. اگر هنوز سؤال بی‌پاسخی دربارهٔ تبلیغ روسری و شال دارید، در بخش نظرات برای ما بنویسید تا در اولین فرصت جواب دهیم.

2 نظرات
    • یگانه رحیمی
      یگانه رحیمی گفته:

      نازگل عزیز،
      صحبت دربارهٔ روش‌های افزایش فروش برای فروشگاه‌های محصولات فیزیکی مفصله. ولی اگه به چند تا نکتهٔ مختصر بخوایم اشاره کنیم می‌تونیم بگیم در درجهٔ اول با مشتری صادق باشید و سعی کنید واقعا به قصد کمک و راهنمایی باهاش صحبت کنید. به خواسته‌های مشتری، خوب توجه کنید و ببینید دنبال چه نوع شال و روسریه و چه رنگی مدنظرشه، بعد پیشنهاداتی که دارید رو طبق سلیقهٔ خودش بهش ارائه بدید. نکتهٔ مهم دیگه اینه که به محصولات خودتون و مزیت رقابتی کسب‌وکارتون اشراف کامل داشته باشید تا بتونید ازشون در میان صحبتاتون استفاده کنید. و در آخر، از ابزارهای مختلفی برای جذب مشتری و همچنین حفظ مشتریان قبلی‌تون استفاده کنید. اگه سایت ندارید، پیشنهاد می‌کنیم کانال تلگرام داشته باشید و محصولاتتون رو در اونجا هم عرضه کنید. برای حفظ و بازگشت مشتریان قبلی‌تون هم می‌تونید از سرویس‌ ریتنشن مارکتینگ نجوا (پوش نوتیفیکیشن، ایمیل و پیامک) استفاده کنید تا ارتباطی قوی و طولانی‌مدت با مشتریانتون ایجاد کنید. موفق باشید :)

      پاسخ

ارسال نظر

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *