بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی

بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی (3 بازه طلایی)

برای اینکه از پیامک تبلیغاتی بیشترین نفع را ببرید، باید آن را در بهترین زمان ارسال کنید. ارسال پیامک در زمان نامناسب باعث هدر رفتن هزینه تبلیغاتی شما می‌شود و کسب‌وکار شما را به نتیجهٔ دلخواه نمی‌رساند. قدم اول بهتر است بدانید اس ام اس مارکتینگ چیست؟ sms مارکتینگ یکی از مهم‌ترین کانال‌ها برای ارسال پیام به کاربران و یکی از موثرترین ابزارهای ایجاد ارتباط با مشتری است. بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی با توجه به نوع کسب‌وکار شما متفاوت است و به عوامل متعددی بستگی دارد. در این مطلب، راجع به بهترین زمان ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی صحبت می‌کنیم. با اجرایی‌کردن نکات این مطلب، می‌توانید به بهترین نتیجه در کمپین بازاریابی پیامکی برسید. (چنانچه قصد استفاده از پنل ارسال پیامک را دارید، می‌توانید از شرایط و تعرفه‌های نجوا آگاهی یابید)

بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی

بگذارید جواب را همین اول کار به شما بگوییم؛ پاسخی عمومی برای این پرسش وجود ندارد! این زمان برای هر کسب‌وکار متفاوت است و شما با پیروی از قوانین کلی و در نظر گرفتن  نوع پیام، نوع کسب‌وکار و مخاطب هدف به بهترین زمان ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی می‌رسید.

بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی

به طور کلی، سه بازهٔ زمانی برای ارسال پیامک تبلیغاتی وجود دارد. شما با توجه به مخاطب هدف و خدمات یا محصولتان می‌توانید از بین این سه بازهٔ زمانی انتخاب کنید.

۸ صبح تا ۱۲ ظهر

در این زمان، مردم معمولا در مسیر محل کار یا دانشگاه هستند؛ شبکه‌های اجتماعی را بررسی می‌کنند و پیامک‌ها و ایمیل‌ها را می‌بینند.

۸ تا ۱۲ ظهر بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی برای کافی‌شاپ‌ها است. اگر می‌خواهید شعبهٔ جدید کافه را اطلاع رسانی کنید یا روی قهوه‌هایتان تخفیف بدهید، ۸ تا ۱۲ ظهر پیامکتان را بفرستید. 

این بازهٔ زمانی برای رستوران‌ها هم مناسب است؛ معمولا کارمندها و مدیرها در این زمان به فکر ناهارشان هستند. اگر می‌خواهید رستورانتان را معرفی کنید و تخفیف بدهید، صبح تا ظهر پیامک بفرستید.

۱۲ ظهر تا ۳ بعدازظهر

این زمان وقت ناهار است و خیلی از افراد در همین زمان سراغ گوشی‌ می‌روند. اگر فکر می‌کنید، مخاطب شما ممکن است کاری را در این بازهٔ زمانی انجام دهد، پیامکتان را ۱۲ ظهر تا ۳ بعدازظهر بفرستید. 

مثلا صاحبین کارواش می‌توانند در این زمان، پیامشان را ارسال کنند. احتمالا مشتری‌ها در این بازهٔ زمانی، پیامک را می‌خوانند و عصر سراغ کارواش می‌روند.

۵ عصر تا ۹ شب

در این بازهٔ زمانی، مردم کارشان تمام شده است و در حال بازگشت به خانه هستند. بیشتر افراد در این زمان، در اتوبوس یا تاکسی نشسته‌اند و سرگرم گوشی هستند؛ بنابراین پیامک‌های تبلیغاتی را باز کرده و احتمالا روی لینک هم کلیک می‌کنند.

اگر صاحب آرایشگاه و سالن زیبایی هستید، می‌توانید در ۵ عصر تا ۹ شب برای خانم‌های شاغل پیامک بفرستید. آدرس سالن را اطلاع‌رسانی کنید و لینک رزرو را هم در کنار آن بفرستید. در صورتی‌ که مخاطب هدف شما در این زمان در حال استراحت باشد و به مهمانی آخر هفته هم فکر کند، احتمالا به وقت آرایشگاه هم نیاز دارد.

بهترین روزها برای ارسال پیامک تبلیغاتی

جمعه‌ محبوب‌ترین زمان برای ارسال پیامک تبلیغاتی است. علاوه‌بر جمعه‌ها، پنجشنبه‌ و چهارشنبه هم می‌توانند با توجه به نوع کسب‌وکار، زمان مناسبی برای ارسال پیامک باشند. هفتهٔ کاری در این دو روز تمام می‌شود و مردم با فراغ بال دربارهٔ تعطیلاتشان تصمیم‌گیری می‌کنند. اگر مدیر بازاریابی یک آژانس مسافرتی هستید و مخاطب هدف شما کارمندها هستند، می‌توانید تور جدید آخر هفته را چهارشنبه اطلاع‌رسانی کنید.

حتما بخوانید: نحوه ارسال لینک در پیامک

بهترین روزها برای ارسال پیامک تبلیغاتی

ارسال پیامک تبلیغاتی در آخر هفته

جمعه‌ها وقت استراحت است. مردم معمولا دیر از خواب بیدار می‌شوند. بعضی‌ها در جمعه‌ها بیشتر از گوشی خود استفاده می‌کنند. آمارهای سایت تکس مارکتر نشان می‌دهند که ۳۰٪ از کسب‌وکارهای موفق دنیا در بازهٔ  زمانی ۹ تا ۱۰ صبح روز تعطیل پیامک می‌فرستند، ۱۷٪ آن‌ها در ۱۰ تا ۱۱ صبح، این کار را انجام می‌دهند و ۱۶٪ هم پیامک تبلیغاتی را در بازهٔ  زمانی ۶ تا ۷ عصر ارسال می‌کنند.

اگر صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید و می‌خواهید تخفیف‌های محصول‌های جدید را معرفی کنید، بازهٔ زمانی ۶ تا ۷ عصر بهترین زمان ارسال اس ام اس تبلیغاتی است. احتمالا مخاطب شما در این زمان در حال استراحت است و از گشت‌وگذار و خرید اینترنتی هم لذت می‌برد.

بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی در طول سال

برای اینکه دربارهٔ زمان ارسال پیامک از طریق اینترنت در طول سال تصمیم بگیرید، باید تعطیلات و مناسبت‌ها را استخراج کنید. موارد زیر نمونه‌ای از محبوب‌ترین مناسبت‌ها برای اجرای کمپین تبلیغاتی پیامکی هستند.

۱. روز مادر و روز پدر

مردم در مناسبت‌هایی مثل روز مادر، روز پدر و قبل از تعطیلات سال نو بیشتر خرید می‌کنند. اگر صاحب فروشگاه اینترنتی پوشاک، ساعت، دست‌سازه‌های چرمی و زیورآلات هستید، می‌توانید در روز پدر و روز مادر، برای مشتریان پیامک بفرستید.

۲. تعطیلات نوروز

تعطیلات سال نو یک مناسبت همگانی است و بیشتر بازاریاب‌های دیجیتال هم در این زمان، کمپین‌های تبلیغاتی را اجرا می‌کنند. مردم قبل از تعطیلات نوروز بیشتر از هر زمان دیگری به فکر خرید هستند؛ بنابراین با اجرای یک کمپین تبلیغاتی پیامکی می‌توانید به سود زیادی در این زمان برسید.

۳. بلک فرایدی

در سال‌های اخیر، بلک فرایدی هم به حراجی‌های اینترنتی و حضوری فروشگاه‌های ایرانی اضافه شده است. بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ اینترنتی در این روز تخفیف می‌گذارند و پیامک تبلیغاتی می‌فرستند.

حتما بخوانید: مهم‌ترین نکات کمپین بلک فرایدی

بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی در طول سال

۴. شب یلدا

خرید کیک، شیرینی و آجیل در شب یلدا به اوج خودش می‌رسد. اگر صاحب قنادی هستید، شیرینی‌فروشی خانگی دارید یا آجیل و خشک‌بار آنلاین می‌فروشید، می‌توانید قبل از شب یلدا، پیامک تبلیغاتی بفرستید.

۵. ولنتاین

در شب ولنتاین، فروشگاه‌های اینترنتی، عروسک‌ فروشی‌ها، شیرینی‌فروشی‌ها، کافه‌ها و همین‌ طور آرایشگاه‌ها سرشان شلوغ است. می‌توانید قبل از ولنتاین، پیامک تبلیغاتی بفرستید، محصولاتتان را معرفی کنید و تخفیف بدهید.

حتما بخوانید: نمونه متن تبلیغاتی برای جذب مشتری

نکات مهم در انتخاب بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی

مهم‌ترین نکته در انتخاب زمان ارسال پیامک تبلیغاتی، شناخت مخاطب هدف و خدمات شما است.

۱. مخاطب هدف را نادیده نگیرید

فرض کنید صاحب یک رستوران هستید و می‌خواهید در ساعت ۱۱:۳۰، پیتزاهای بیرون‌بر را با ۲۰٪ تخفیف ارائه کنید و مخاطب‌های هدف شما هم دانشجوهای سال اول و کارآفرین‌های ۵۰ ساله هستند. 

ساعت ۱۱:۳۰ بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی برای دانشجوها است. احتمالا آن‌ها با خواندن این پیامک از اینکه می‌توانند ناهار ارزان‌تری بخورند، خوشحال می‌شوند؛ در حالی‌ که این کمپین پیامکی روی کارآفرین‌های ۵۰ ساله اثری ندارد. آن‌ها پیام شما را نادیده می‌گیرند و به کارهای خودشان می‌رسند؛ پس مخاطب هدف شما گروه دوم نیست.

۲. به نوع پیام دقت کنید

زمان ارسال پیامک تبلیغاتی به نوع پیام شما هم بستگی دارد. اگر می‌خواهید تخفیف محصولات جدید را بفرستید، بهتر است این کار را عصر انجام دهید. پیامک‌های اطلاع‌رسانی دربارهٔ  مکان جدید فروشگاه، آرایشگاه و رستوران بازدهی بیشتری در صبح دارند.

۳. روزهای مختلف هفته را امتحان کنید

گرچه ما در این مطلب، زمان‌های مناسب برای ارسال اس ام اس تبلیغاتی را معرفی کردیم؛ ولی بهتر است روزهای مختلف هفته را امتحان کنید و نتیجه را بسنجید. با انجام این کار، می‌توانید بهترین استراتژی را تنظیم کنید.

۴. نوع خدمات را درنظر بگیرید

در تعیین بهترین زمان ارسال پیامک، نوع محصولات و خدمات شما هم نقش دارد. تعطیلات و آخر هفته‌ها زمان مناسبی برای ارسال پیامک بانک‌ها و شرکت‌های بیمه نیستند؛ ولی رستوران‌ها و فست‌فودی‌ها می‌توانند ظهر جمعه پیامک بفرستند.

حتما بخوانید: بهترین راه‌های تبلیغ بیمه عمر

نکات مهم در انتخاب بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی

چه زمانی برای ارسال پیامک تبلیغاتی مناسب نیست؟

ارسال پیامک تبلیغاتی بعد از ساعت ۹ شب هیچ فایده‌ای ندارد. مردم در این زمان در حال استراحت‌کردن هستند، فیلم می‌بینند، شام می‌خورند یا از معاشرت با خانواده و دوستان لذت می‌برند. در این بازهٔ زمانی، مردم حواسشان به گوشی‌ نیست و اگر هم پیامک را ببینند، روی لینک کلیک نمی‌کنند.

از آن گذشته، بدترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی نیمه‌شب است. سعی کنید به زمان و حریم خصوصی مشتری‌ها احترام بگذارید. ارسال پیامک تبلیغاتی در ساعت ۱۱ و ۱۲ شب واکنش منفی مشتری‌ها را به همراه دارد. توجه داشته باشید برای ارسال پیامک تبلیغاتی باید از پنل پیامکی استفاده کنید و ارسال پیامک انبوه با شماره شخصی به دلیل محدودیت‌هایی که وجود دارد تقریبا غیر ممکن است.

جمع بندی

با ارسال پیامک تبلیغاتی در زمان مناسب، می‌توانید به بهترین نتیجه در کمپین بازاریابی پیامکی برسید. در این مطلب دربارهٔ بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی صحبت کردیم و سعی کردیم مناسب‌ترین زمان را با توجه به نوع کسب‌وکارهای مختلف معرفی کنیم. امیدواریم با اجرای نکات این مطلب، بتوانید پیامک تبلیغاتی کسب‌وکارتان را در زمان مناسب ارسال کنید. (در مقاله دیگری از بلاگ نجوا درباره مراحل و آموزش بازاریابی پیامکی صحبت کرده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم آن را بخوانید)

0 نظرات

ارسال نظر

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *