هشت اصل طلایی برای ارسال پوش نوتیفیکیشن موبایل

۸ اصل طلایی برای ارسال پوش نوتیفیکیشن موبایل

«موبایل یک کانال نیست. موبایل فرصتی برای متحول کردن کسب و کار است». این جمله را توماس هاسون، تحلیلگر ارشد و نایب رئیس شرکت فارستر در یکی از سمینارهای آنلاین این شرکت می‌گوید.

بخش بزرگی از این تحول در گرو بازبینی مجدد ارتباط‌تان با مشتری‌هاست، و این که چگونه خود را با مهم‌ترین انتظارات آنان سازگار کنید تا مشتریان شما بتوانند فورا و در مواقع نیاز، از هر جا که هستند با شما تعامل داشته باشند.

برای بهره‌گیری از قدرت پوش نوتیفیکیشن موبایل در جهت رشد کسب و کار و تقویت ارتباط با مشتری، متخصصین نجوا در اتخاذ استراتژی‌های موبایل مارکتینگ، رعایت این ۸ اصل ضروری را به شما پیشنهاد می‌کنند. برای آشنایی با این اصول تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

۱. از تبلیغات پیوسته و مزاحم بپرهیزید؛ روی جلب رضایت مشتری متمرکز باشید

اصطلاحی هست که می‌گوید پیش از فروش، خدمت‌رسانی کنید. در صورتی که اپلیکیشن شما با پوش نوتیفیکیشن موبایل، نشان بدهد که بیش از برطرف کردن نیازهای کاربر، روی اهداف تجاری کسب و کارتان متمرکز است، حتی وفادارترین مشتری، بی‌برو برگرد آن را پاک خواهد کرد. تبلیغات پشت سر هم و مزاحم در موبایل می‌توانند تأثیر بسیار مخربی روی چهره کسب و کارتان بگذارند. این تأثیر در موبایل نسبت به مدیوم‌های دیگر هم‌چون تلویزیون یا مرورگرهای دسکتاپ به مراتب شدیدتر است؛ چرا که این روزها پخش تبلیغات پیوسته در مدیومی مثل تلویزیون به امر رایجی تبدیل شده و مخاطبین نیز به راحتی می‌توانند با تعویض کانال آن‌ها را نادیده بگیرند. اما در پلتفرمی مثل موبایل، نادیده گرفتن تبلیغات این چنینی برای مشتری ابدا کار راحتی نیست.

برای آنکه در چشم کاربر وجههٔ خوبی از خود بسازید، لازم است رویکرد منحصر به فردی در تبلیغات داشته باشید. برای رسیدن به این موضوع باید استراتژی‌هایی را برای ساخت و ارسال پوش نوتیفیکیشن موبایل در پیش بگیرید که ترکیبی از کاربردپذیری و خدمات مشتری محور را شامل شوند.

به عنوان مثال اپلیکیشنی که با هدف داشتن بهترین چمن در حیاط منزل راه‌اندازی شده‌است، ابزارها و ترفندهای بسیار مفید، از تخمین مساحت چمن تا تشخیص انواع آن‌ها از طریق عکس را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این اپلیکیشن خودش را به عنوان «دوست جدید حیاط خانه شما» مطرح می‌کند. اپلیکیشن مذکور توصیه‌های مراقبتی از چمن را بسته به موقعیت جغرافیایی، فصل و آب و هوای محل زندگی هر کاربر، شخصی‌سازی می‌کند. این اپلیکیشن به طور خودکار و با ارسال یک پوش نوتیفیکیشن موبایل، حتی کوتاه کردن و رسیدگی به چمن را هم به او یادآوری می‌کند. در واقع تمرکز این اپلیکیشن روی خدمت‌رسانی به کاربران است، پیش از آنکه چیزی را به آن‌ها بفروشد. و این مثالی عالیست برای آنکه ضمن جلب رضایت مشتری، از تبلیغات مزاحم هم پرهیز کرده باشید.

۲. به امکانات خودتان متکی باشید، نه به سرویس‌های پولی

چرا پول اجاره را بدهید وقتی می‌توانید صاحب خانه باشید؟ بسیاری از برندها تصور می‌کنند که صاحب اصلی کانال‌های خود در شبکه‌های اجتماعی هستند. اما خیلی طول نمی‌کشد که به اشتباه خود پی ببرند.

حقیقت این است که فیسبوک و سایر شبکه‌های اجتماعی تعداد مخاطبین شما را محدود نگه داشته و محتوای به نمایش درآمده برای آن‌ها را محدود می‌کنند، مگر آنکه به آن‌ها پول بپردازید.

اما در اپلیکیشن‌‌ها اوضاع متفاوت است. شما مالک واقعی اپلیکیشن خود هستید که از قضا می‌تواند به عنوان یک راه ارتباطی مستقیم با مخاطبین‌تان هم استفاده شود. با ارسال پوش نوتیفیکیشن موبایل یا پیام‌های درون برنامه‌ای، می‌توانید همیشه و همه جا به وفادارترین مشتریان خود دسترسی داشته باشید.

۳. از هدف‌گذاری دقیق استفاده کنید

اگر چه پلتفرم موبایل در اصل به عنوان مدیومی برای مخابرهٔ پیام به صورت انبوه استفاده می‌شود، اما کاربردهایش فراتر از آنند. اگر جملهٔ یکسانی را به تمام مخاطبین‌تان مخابره کنید، مشتری‌ها بلافاصله متوجه این موضوع شده و به آن توجهی نشان نمی‌دهند. بنابراین شما باید هدفی حیاتی را در زندگی هر مشتری در نظر بگیرید و با ارسال یک پوش نوتیفیکیشن موبایل شخصی‌سازی شده در زمان درست، به آن هدف برسید. با توجه به دیتایی که از هر کاربر روی موبایل در اختیار دارید، رسیدن به این هدف دور از انتظار نیست.

مثل اپلیکیشنی که از پارامتر محدودهٔ جغرافیایی برای ارسال پوش نوتیفیکیشن و محتوای درون‌برنامه‌ای غنی به تماشاگران مسابقات دربی پرسپولیس و استقلال استفاده می‌کند، تا بدین طریق آن‌ها را در جریان مسابقات قرار داده و تبلیغات اسپانسر را به معرض دید آن‌ها بگذارد. آن‌ها از بلیت‌فروشی‌های لحظه آخری خود، دیتای ارزشمندی از موقعیت جغرافیایی و فعالیت‌های درون‌برنامه‌ای کاربران استخراج می‌کنند که گاهی می‌تواند نرخ تبدیل کاربر به مشتری آنان را به رقم قابل توجه %32 برساند. این اپلیکیشن می‌تواند مثال خوبی برای هدف‌گذاری دقیق باشد.

پوش نوتیفیکیشن موبایل

۴. مشتری‌هایتان را بشناسید

پیش از ارسال پوش نوتیفیکیشن موبایل، مشتری‌هایتان را بشانسید. قدرتمندترین وسیله برای پیش‌بینی رویدادهای آینده، تحلیل رفتار گذشتهٔ مشتری‌هاست؛ این که کجا بوده‌اند، دنبال چه محصولاتی می‌گشته‌اند و حالا کجا هستند. آیا می‌دانید مشتریان شما در کدام شهرها زندگی و کار می‌کنند و در چه جاهایی وقت آزادشان را می‌گذرانند؟

دیتای بدست آمده از موبایل، فرصت بی‌نظیری است تا بتوانید هر آنچه در مورد مشتری‌هایتان می‌دانید را در یک محل گردآوری کنید (از خریدهای قبلی‌شان گرفته تا محل زندگی، رفتار و …). با استفادهٔ درست از این اطلاعات، می‌توانید تجربیات شخصی‌سازی شده‌ خارق‌العاده‌ای برایشان خلق کنید.

۵. در لحظه و برای موضوعات حائز اهمیت با کاربران تعامل کنید

در گذشته دستیابی به کاربر و ارسال پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی، برگ‌های برندهٔ بازاریابی بودند. اما این روزها دیگر بمباران کردن مردم با پیام‌های تکراری و پشت سر هم به هیچ عنوان فایده‌ای ندارد.

کافیست مشتریان خود را اذیت کنید تا پیام‌هایتان را نادیده بگیرند، اشتراک‌شان را لغو کرده و حتی اپلیکیشن شما را پاک کنند. بنابراین فقط زمانی با کاربر تعامل کنید که بخواهید موضوع حائز اهمیتی را با آن‌ها در میان بگذارید.

 ۶. بپذیرید که گفتگوهای امروزی را مشتریان کنترل می‌کنند، نه برندها

برندها با دادن حق انتخاب به مشتری برای دنبال کردن علایق، به آنان قدرت می‌دهند که نحوهٔ برخورد کسب و کار با خود را کنترل کنند. با این کار، حلقه‌ای از هم‌بستگی و درک متقابل میان برند و مشتری شکل می‌گیرد. برای دستیابی به این هدف، روش‌های زیادی را می‌توان در موبایل به کار گرفت؛ از ارائهٔ امکانات شخصی‌سازی در تنظیمات اپلیکیشن گرفته تا ایجاد فضایی برای دریافت بازخورد کاربران در داخل و خارج اپلیکیشن؛ برندها باید متناسب با آن تنظیمات برای کاربران خود پوش نوتیفیکیشن موبایل ارسال نمایید.

۷. از تمام دیوایس‌ها برای ارتباط با مشتری استفاده کنید

کاربران امروزی به طور مداوم میان موبایل و تبلت و ساعت‌های هوشمند جابه‌جا می‌شوند، و این پروسه فقط طی چند ساعت اتفاق می‌افتد. بازاریابان باید نسبت به این که مشتریان روی هر وسیله، انتظار چه تجربه‌ای را دارند، کاملا آگاه و هشیار باشند. هم‌چنین در ارسال پوش نوتیفیکیشن موبایل، در نظر داشتن ابعاد صفحه نیز به اندازهٔ نوع محتوای ارائه شده اهمیت دارد.

۸. روی روابط تأکید کنید، نه تراکنش‌ها

بازاریابی سنتی، یک بازاریابی به شدت تراکنش محور است، اما بازاریابی موبایل ابدا اینگونه نیست؛ شما با آن وارد یک بازی طولانی می‌شوید که هدفش ایجاد رابطه‌ای پایدار با مشتری‌هاست.

این یعنی نه تنها باید مشتری را مجاب به دانلود اپلیکیشن خود کنید، بلکه با ارائهٔ خدمات اضافی کاری کنید که در آن بمانند و به طور مستمر از آن استفاده کنند و به کمک پوش نوتیفیکیشن کارآمد در اپلیکیشن موبایل با آن‌ها تعامل سازنده ایجاد کنید.

موبایل مارکتینگ غیرممکن‌ها را  ممکن می‌کند

از ترکیب دنیای واقعی و دیجیتالی تا ایجاد تفاهمی عمیق میان برند و مشتری، پلتفرم موبایل می‌تواند تجربیاتی را برای کاربران به ارمغان بیاورد که تا کنون شدنی نبوده‌اند. با این هدف، نجوا امکان ارسال پوش نوتیفیکیشن‌ اندروید را برای کسب و کارهای آنلاین فراهم نموده‌است.

5 نظرات
  1. distributor boiler
    distributor boiler گفته:

    از ترکیب دنیای واقعی و دیجیتالی تا ایجاد تفاهمی عمیق میان برند و مشتری، پلتفرم موبایل می‌تواند تجربیاتی را برای کاربران به ارمغان

    پاسخ

ارسال نظر

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *