ردیابی ایمیل‌های ارسال شده در ایمیل مارکتینگ

ردیابی ایمیل‌های ارسال شده در ایمیل مارکتینگ

چندبار پیش آمده که بعد از ارسال ایمیل منتظر مانده‌اید و به این فکر کرده‌اید که چه اتفاقی برای آن افتاده است؟ این روزها با نرم‌افزار ردیابی ایمیل، دقیقا می‌دانید که دریافت‌کننده در چه زمانی ایمیل شما را باز کرده، روی چه لینک‌هایی کلیک کرده و کدام پیوست‌ها را مشاهده کرده است.

ردیابی ایمیل به ما قدرت ایجاد و حفظ روابط در فضای بسیار شلوغ و رقابتی ایمیل مارکتینگ را می‌دهد. امروزه افراد بیشتر از هر زمان دیگری ایمیل‌ها را نادیده می‌گیرند و ما نمی‌دانیم چرا. شاید دلیل آن نداشتن اطلاعات کافی درباره ایمیل‌های ارسالی باشد. اینجاست که مزایای نرم افزار ردیابی ایمیل به کمک شما می‌آید.

این مقاله برای کسانی مناسب است که دوست دارند درباره نحوه کارکرد ردیابی ایمیل بیشتر بدانند و به رشد ایمیل مارکتینگ خود کمک کنند. در این مقاله با تعریف ردیابی ایمیل، نحوه کار و مزایای آن و همچنین چگونگی کمک آن به رشد کسب‌و‌کارها آشنا می‌شوید و در نهایت نه تنها قادر خواهید بود که ایمیل‌های ارسالی خود را به شیوه بهتری نوشته و پیگیری کنید، بلکه در زمان خود نیز صرفه جویی خواهید کرد. (اگر تمایل دارید از خدمات ایمیل مارکتینگ استفاده کنید، می‌توانید از شرایط و تعرفه‌های نجوا اطلاعات کسب کنید)

ردیابی ایمیل (Email Tracking) چیست؟

ردیابی ایمیل‌ فرایند پیگیری ایمیل‌های ارسالی و استفاده از داده‌های به‌دست آمده در تصمیمات تجاری است. بیشتر ابزارهای رهگیری ایمیل، داده‌هایی را درباره نرخ باز کردن، زمان، مکان و همچنین کلیک روی لینک‌ها و مشاهده پیوست‌ها جمع‌آوری می‌کنند. در واقع ردیابی ایمیل اطلاعات ارزشمندی به کسب‌وکارها ارائه می‌دهد و می‌توان از آن برای بررسی معیارهای کمپین‌های بازاریابی و بهبود کیفیت و کارایی آنها استفاده کرد.

ردیابی و رهگیری ایمیل‌ها چگونه کار می‌کند؟

رهگیری ایمیل، باز شدن یا کلیک روی ایمیل‌های ارسالی را به شما اطلاع می‌دهد. نرم افزار ردیابی ایمیل پیکسل تصویری نامرئی را در ایمیل ارسالی قرار می‌دهد و این پیکسل تاریخ و زمان دقیق باز شدن و کلیک روی ایمیل توسط دریافت کننده را تشخیص داده و به فرستنده ایمیل اطلاع می‌دهد.

حتما بخوانید: ایمیل مارکتینگ چیست و چه مزایایی برای بیزنس دارد؟

مزایای ردیابی ایمیل‌ها در ایمیل مارکتینگ

در زیر با مهم‌ترین مزایای استفاده از نرم افزار رهگیری ایمیل آشنا می‌شوید.

اطلاعاتی در مورد تعداد ایمیل‌های ارسالی: از ساده‌ترین مزایای نرم‌افزار رهگیری ایمیل این است که به شما اطلاعاتی راجع به تعداد ایمیل‌های ارسالی می‌دهد. سیستم ایمیل مارکتینگ نجوا نیز ابزاری جهت ردیابی ایمیل فراهم می‌کند و به شما اطلاعاتی راجع ‌به تعداد ایمیل‌های ارسالی در چند ماه اخیر داده و به این ترتیب دیدگاهی واضح درباره نحوه کار شما می‌دهد تا طبق آن بتوانید بررسی کنید که آیا در این ماه به‌اندازه کافی ایمیل ارسال کرده‌اید یا خیر. نجوا همچنین مقایسه‌ای بین تعداد ایمیل‌های ارسالی با تعداد ایمیل‌های خوانده شده در قالب نمودار به شما ارائه می دهد.

برنامه‌ریزی ارسال ایمیل‌ها در زمان مناسب: می‌دانید که ارسال ایمیل در زمان مناسب تفاوت زیادی ایجاد می‌کند. برخی از ردیاب‌های ایمیل امکان ارسال ایمیل‌ها در زمان‌های خاص و مناطق زمانی مختلف را برنامه‌ریزی می‌کنند. با سیستم ایمیل مارکتینگ نجوا، امکان تنظیم ارسال ایمیل‌ها در زمان‌های خاص را پیدا می‌کنید. با برنامه‌ریزی برای ارسال ایمیل‌های مشابه در زمان‌های متفاوت، خطر اسپم شناخته شدن ایمیل‌های ارسالی شما بسیار کاهش می‌یابد.

صرفه‌جویی در وقت: هیچ شخصی تمایل به دریافت چندین ایمیل از طرف کسب‌و‌کارها را ندارد. پیگیری ایمیل باعث می‌شود که شما فقط در صورتی به ارسال ایمیل برای دریافت کننده ادامه دهید که مطمئن شده باشید دریافت کننده به اولین ایمیل ارسالی شما علاقمند شده و آن‌ ‌را باز کرده است.

اگر ایمیل اول توسط دریافت کننده باز نشده است، به احتمال خیلی زیاد علاقه‌ای به باز کردن ایمیل‌های بعدی نیز ندارد. در نتیجه شما باید ارسال ایمیل برای آن مخاطب را متوقف کنید. به همین ترتیب اگر متوجه شدید که مخاطبی روی اولین ایمیل شما کلیک کرده و فایل‌های پیوست را مشاهده کرده است، در همین حین که او در حال فکر کردن به پیشنهاد شماست، ادامه تماس با او بسیار به‌موقع و مفید خواهد بود.

فراهم کردن زمینه: رهگیری ایمیل، بینش ارزشمندی را در مورد تعاملات ایمیل شما با مخاطبین، شبکه‌ها، مشتریان یا مشتریان بالقوه فراهم می‌کند. از این بینش می‌توانید برای تقویت ارتباط خود با آنها استفاده کنید.

    • اگر مشاهده کردید که مخاطبی چندین بار در روز ایمیل شما را باز کرده است، این موضوع را هرچه سریع‌تر پیگیری کنید.
    • اگر پیش از شروع جلسه با مخاطبین پیوست‌ها و لینک‌هایی را در قالب ایمیل برای آنها ارسال کرده‌اید، بررسی کنید که آیا آنها را باز کرده است یا خیر.
    • اگر ایمیلی برای پیگیری ارسال کرده‌اید، با ردیابی ایمیل متوجه می‌شوید که آیا دریافت کننده، ایمیل شما را بررسی کرده است یا نه.

ارائه بینش منحصربه‌فرد: واقعیت این است که نوشتن ایمیل می‌تواند دلهره‌آور و سخت باشد. با رهگیری ایمیل به راحتی می‌توانید بفهمید که چگونه ایمیل را شروع و آن صفحه سفید را پر کنید. با ردیابی ایمیل توسط نجوا اطلاعات ارزشمندی در مورد نحوه تعامل مخاطبین با ایمیل‌هایتان به شما ارائه می‌شود. با استفاده از سیستم بازاریابی ایمیل نجوا می‌توانید سوابق شغلی مخاطبین، جزئیاتی در مورد شرکت آنها و پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی آنها را مشاهده کنید.

حتما بخوانید: حل مشکل عدم ارسال ایمیل در وردپرس

ردیابی ایمیل‌ها چگونه به کسب‌و‌کار‌های آنلاین کمک می‌کند؟

در بخش قبل با مزایای اصلی استفاده از نرم افزار ردیابی ایمیل آشنا شدید، در اینجا نگاهی به نحوه کمک ردیاب‌های ایمیل‌ به کسب‌و‌کارها می‌اندازیم.
پیگیری ایمیل به کسب‌و‌کارها کمک می‌کند تا بفهمند چه محتوایی از سمت مشتریان پاسخ مناسبی را دریافت می‌کند. جمع‌آوری داده‌هایی مانند کلیک‌، زمان صرف شده در وب سایت یا اطلاع از خریدهای مخاطبان پس از باز کردن ایمیل فوق‌العاده ارزشمند است. اهمیت رهگیری ایمیل برای کسب‌و‌کارها در استفاده از داده‌های حاصل از آن است. این داده‌ها به شما کمک می‌کنند تا به‌آسانی سؤالات زیر را جواب دهید.

آیا ایمیل من دریافت شده است؟ با رهگیری ایمیل دیگر هیچ وقت لازم نیست این سؤال را بپرسید! با استفاده از ردیابی ایمیل هر کسب‌و‌کاری به‌آسانی می‌فهمد که چه کسی و در چه زمانی ایمیل ارسالی را باز کرده است. از این طریق متوجه می‌شوید که از میان لیست مخاطبان شما، کدام یک تعامل بیشتری با شما دارند و چه محتوایی باعث افزایش تعامل کاربران خواهد شد.

آیا این لید آماده تبدیل به مشتری است؟ ردیابی ایمیل‌ها سبب می‌شود که لیدهای واجد شرایط را شناسایی کنید و از طریق نظارت بر آنها دریابید که کدام یک آماده انتقال به مرحله بعدی چرخه فروش است.

آیا من حرف نامناسبی زده‌ام؟ لغو اشتراک همیشه اتفاق می‌افتد. آنچه اهمیت دارد کاری است که پس از آن انجام می‌دهید. وقتی با ردیابی ایمیل متوجه لغو اشتراک توسط مخاطبین شدید، نگاهی دقیق به دلایل آن بیندازید. شما می‌توانید از لغو اشتراک کاربران استفاده کنید تا درباره آنچه که مخاطب شما نمی‌خواهد ببیند اطلاعات بیشتری کسب کنید.

آیا این محتوا جذاب است؟ از سیستم ردیابی ایمیل استفاده کنید و به مرور نحوه تعامل مخاطبان با محتوای شما طی چند ماه تا یک سال اخیر بپردازید. بررسی عملکرد بلند مدت، شواهد قابل اعتمادتری برای تصمیم‌گیری در مورد کسب‌و‌کار شما فراهم می‌کند.

چگونه ایمیل‌های ارسال شده را رهگیری کنیم؟

رهگیری ایمیل ارسال شده طی چهار مرحله آسان انجام می‌شود.

  1. دستورالعمل‌های شرکت در مورد روش‌های ردیابی ایمیل را تنظیم کنید.
    از ردیابی ایمیل می‌توان برای بهبود تجربه مشتری استفاده کرد. اما لازم است که این کار با مسئولیت‌پذیری انجام شود. برخی از موارد احتیاطی درباره چگونگی و زمان تماس گرفتن با گیرنده پس از دریافت اعلان خواندن را با تیم خود تنظیم کنید.
  2. برنامه ردیابی ایمیل را نصب کنید.
    امروزه چندین ابزار مختلف ردیابی ایمیل در بازار وجود دارد. سیستم نجوا یکی از ابزارهای بسیار پیشرفته برای ردیابی ایمیل است. با استفاده از نجوا هنگامی که مخاطب ایمیل شما را دریافت کند، اعلان‌هایی دریافت خواهید کرد. نجوا همچنین به شما خواهد گفت که ایمیل ارسالی چند بار توسط دریافت کننده باز شده است.
  3. ایمیل را ایجاد کنید.
    شروع به تایپ ایمیل کنید. می دانید که نوشتن ایمیل اغلب کار ساده‌ای نیست. نجوا برای شما امکان مشاهده پروفایل کاربر را فراهم کرده است تا بتوانید اطلاعات مربوط به افرادی که در حال ارسال ایمیل برای آنها هستید، مانند اطلاعات شرکت و جدول زمانی ارتباط را مشاهده کنید و ایمیل خود را بهتر شروع کرده و آن را معنادارتر کنید.
  4. گزینه «ردیابی» را علامت بزنید.
    ابزارهای ردیابی ایمیل در این مرحله کمی متفاوت از هم عمل می‌کنند اما اکثر آنها دارای گزینه‌هایی هستند که به شما اجازه انتخاب ایمیل‌هایی برای ردیابی را می‌دهند.
حتما بخوانید: ایمیل تراکنشی چیست و چگونه آن را به کار ببریم؟

نتیجه‌گیری

در گذشته همیشه در مورد دریافت ایمیل‌ها عدم اطمینان‌هایی وجود داشت. اما با نرم افزار ردیابی ایمیل می‌توان از ارسال ایمیل‌ها و دریافت آن توسط مخاطب مطمئن شد. ردیابی ایمیل به شما کمک می‌کند تا دقیقا بفهمید ایمیل‌های شما چه موقع و توسط چه کسی باز شده‌اند. همچنین با رهگیری ایمیل از نحوه تعامل آن شخص با ایمیل خود نیز آگاه می‌شوید و در نتیجه می‌توانید اقدامات بعدی خود را تعیین کنید.

پیگیری ایمیل هم به نفع کسب‌و‌کارهاست و هم مشتریان. با رهگیری ایمیل، کسب‌و‌کارها می‌توانند ارتباطات مؤثرتر و معناداری ایجاد کنند. مشتریان نیز می‌توانند بدون روبرو شدن با چندین ایمیل و تماس، با ایمیل مربوطه تعامل ایجاد کنند. با توجه به تمام مواردی که راجع‌به ردیابی ایمیل بیان شد، ما سیستم قدرتمند نجوا را به شما معرفی می‌کنیم. نجوا هر دو طرف فرایند ایمیل مارکتینگ یعنی هم کسب‌و کار و هم مشتری را تقویت کرده و به رشد بهتر کسب‌و‌کار کمک می‌کند.

 

منابع:

hubspot | vipecloud | mailtag | outboundengine 

0 نظرات

ارسال نظر

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *