رایج‌ترین سوالات درباره پوش نوتیفیکیشن وب و پاسخ آن‌ها

رایج‌ترین سوالات درباره پوش نوتیفیکیشن وب و پاسخ آن‌ها

پوش نوتیفیکیشن وب (یا پوش نوتیفیکیشن تحت وب) ابزار فوقالعادهای برای بازاریابهای اینترنتی است تا بتوانند ارتباط قویتری با مخاطبین خود در موبایل و دسکتاپ ایجاد نمایند.

در این پست به ۱۰ پرسش رایج بازاریابهای اینترنتی در خصوص پوش نوتیفیکیشن وب پاسخ میدهیم

چرا باید به پوش نوتیفیکیشن وب اهمیت دهیم؟

تحقیقات نشان داده که بسیاری از برندها در صورت داشتن اپلیکیشن، روی وب‌سایت خود در موبایل، ترافیک بیشتری دارند. مطابق گزارش سال ۲۰۱۷ کاماسکور، با مقایسه ۵۰۰ اپلیکیشن برتر موبایل و ۵۰۰ وب‌سایت موبایل، معلوم شد که مخاطبین وب‌سایت، چیزی قریب به ۲ برابر بیشتر از مخاطبین اپلیکیشن موبایل بودند.

(هر چند اپلیکیشنها از نظر نرخ تعامل کاربر، به وب‌سایتها برتری دارند. گزارش کاماسکور نشان میدهد که مردم نسبت به وب‌سایت، در اپلیکیشنها ۱۶ برابر بیشتر وقت میگذرانند)

با این حساب، از طریق وب‌سایت میتوان به مخاطبین گستردهتری دسترسی داشت و از این فرصت فوقالعاده برای ایجاد ارتباطی عمیقتر با آنان استفاده کرد. میتوانید به بازدیدکنندگان از وب‌سایت خود پیامهایی در قالب پوش نوتیفیکیشن بفرستید تا آن‌ها را با ارزشهای قابل ارائهٔ برند خود آشنا کنید.

این فرصت مهمی است که شما به عنوان یک صاحب برند هرگز نباید از آن غافل باشید

حتما بخوانید: با انواع کمپین پوش نوتیفیکیشن آشنا شوید!

پوش نوتیفیکیشن وب دقیقا چیست؟

پوش نوتیفیکیشن وب، پیامی است که مثل یک نوتیفیکیشن، از طریق مرورگر به کاربران موبایل و دسکتاپ میرسد.

مادامی که کاربر برای دریافت این پیامها اعلام رضایت کرده باشد، پوش نوتیفیکیشنها در موبایل و دسکتاپ به او میرسند؛ حتی در شرایطی که اپلیکیشن مرورگر باز نبوده و در پسزمینه مشغول به کار باشد.

اگر از یک رایانه رومیزی استفاده میکنید، پوش نوتیفیکیشنها را در بالا یا انتهای صفحه خواهید دید (که از گوشهٔکادر به صفحه وارد میشوند). اما در موبایل، پوش نوتیفیکیشنها در نوار نوتیفیکیشنها ظاهر میشوند و از ظاهرشان پیداست که از طریق یک اپ موبایل به شما رسیدهاند.

پوش نوتیفیکیشن وب با پوش نوتیفیکیشن ارسالی از اپلیکیشنها چه تفاوتی دارد؟

از دیدگاه یک کاربر، شاید این دو با هم تفاوتی نداشته باشند. اما حقیقت این است که این دو از هم متفاوتند. پوش نوتیفیکیشن وب به غیر از موبایل، میتواند در رایانههای دسکتاپ هم ظاهر شود.

در حال حاضر، ۷۳ درصد نرخ تعامل آنلاین مردم به جستجو در موبایل اختصاص دارد و طبق آخرین تحقیقات، پیشبینی شده که تا سال ۲۰۲۵، ترافیک جهانی وب در گوشی‌های هوشمند به بیش از ۷۰ درصد میرسد. بنابراین یک بازاریاب هوشیار نباید از چنین فرصتی غافل بماند

پوش نوتیفیکیشن وب، هم کاربران موبایل را هدف میگیرد و هم دسکتاپ. به لطف این سیستم، کاربران حرفهای که تمام روز پشت رایانه مشغول به کار هستند هم از دایرهٔ مخاطبین نوتیفیکیشنها خارج نمیمانند.   

آیا بازدیدکنندگان از سایت برای دریافت پوش نوتیفیکیشن وب باید به ما اجازه بدهند؟

بله، و درست مثل پوش نوتیفیکیشن اپلیکیشنها، این امکان وجود دارد که با ارسال یک پیام، مجوز ارسال پوش نوتیفیکیشن وب را از سوی کاربر دریافت کنید.

در مورد موبایل، به بازاریابهای اینترنتی پیشنهاد میکنیم که پیش از درخواست مجوز، یک Soft Ask از کاربران خود داشته باشند. Soft Ask پیامی است که در آن مزایایی که کاربر با صدور مجوز برای پوش نوتیفیکیشنها به دست می‌آورد را به طور اجمالی توضیح میدهد.

آیا وقتی کاربر مشغول بازدید از سایت ما نیست، هم‌چنان میتوان به او پوش نوتیفیکیشن وب فرستاد؟

بله. کاربران فارغ از آنکه در لحظه مشغول بازدید از وب‌سایت شما باشند یا نه، میتوانند از طرف شما پوش نوتیفیکیشن وب دریافت کنند. تا زمانی که کاربر در موبایل یا دسکتاپ مشغول وبگردی با مرورگر باشد، پوش نوتیفیکیشنهای شما به دست او میرسند.

حتما بخوانید: چه نکاتی برای ایجاد پوش نوتیفیکیشن کارآمد اهمیت دارد؟

آیا برای ارسال پوش نوتیفیکیشن وب حتما باید اپلیکیشن موبایل هم داشته باشیم؟

خیر. خوشبختانه پوش نوتیفیکیشن وب دارای یک سیستم کاملا مجزاست. اگر اپلیکیشن موبایل ندارید، میتوانید از طریق سرویس نجوا به بازدیدکنندگان وب‌سایتتان در موبایل و دسکتاپ پوش نوتیفیکیشن بفرستید.

اگر هم اپلیکیشن موبایل داشتید، چه بهتر. پوش نوتیفیکیشن وب میتواند راه مکملی باشد تا پیامهایتان را به مخاطبین بیشتری برسانید و دایرهٔ طرفداران خود را گستردهتر کنید.

چگونه یک پوش نوتیفیکیشن وب بسازیم؟

اگر در سرویس پوش نوتیفیکیشن نجوا ثبت نام کنید، یک پنل کاربری در اختیارتان قرار میگیرد تا بتوانید پوش نوتیفیکیشنها را به راحتی بسازید.

ساخت پوش نوتیفیکیشن با نجوا به سادگی توییت کردن است و به مهارت برنامهنویسی خاصی احتیاجی ندارد. اگر میخواهید در عرض چند دقیقه پوش نوتیفیکیشن بسازید، توصیه میکنیم حتما به سرویس نجوا سر بزنید.

آیا پوش نوتیفیکیشنها قابل شخصیسازی هستند؟

قطعا. سرویس نجوا، اسکریپت پوش نوتیفیکیشن را به طور کامل در اختیار شما میگذارد تا در صورت تمایل، تغییرات دلخواهتان را روی آن انجام دهید. به غیر از دستهبندی نوتیفیکیشنها و مخاطبین هدف، امکان اتوماسیون ارسال این پیامها را هم خواهید داشت.

چه پیامهایی برای ارسال به صورت پوش نوتیفیکیشن وب مناسب هستند؟

پوش نوتیفیکیشنها میتوانند اهداف مختلفی داشته باشند، اما معمولا سه دستهٔ کلی را برای آنها در نظر میگیرند: آموزشی، تبلیغاتی و مبادلهای.

در ادامه برای هر کدام از این دستهها برایتان مثالی میزنیم:

  • برای خوشامدگویی به کاربر تازه وارد: “خوشحالیم که اینجا هستید! از تخفیف ۱۰ درصدی برای سفارش بعدیتان لذت ببرید!”
  • برای هدف‌گیری مجدد رفتار خریدار: “این ۵ بوت کوهنوردی گلچین شده برای شما را ببینید!”
  • برای یادآوری خرید نیمهکاره: “شما فقط یک کلیک با بوتهای کوهنوردیتان فاصله دارید!”
  • ارائهٔ پیشنهاد بر اساس رفتار یا ترجیح مشتری: “چون بوتهای کوهنوردی ما را دوست داشتید، فکر میکنیم از این جورابها هم خوشتان بیاید!”
  • تشویق مشتری به خرید بیشتر: “فقط ۵ هزار تومان تا ارسال رایگان محصول فاصله دارید!”
  • اطلاعرسانی تخفیف برای محصولات محبوب کاربر: “تخفیف فروش بوتهای کوهنوردی مورد علاقهٔ شما از همین حالا آغاز شده است …”
2 نظرات
  1. کوروش
    کوروش گفته:

    با سلام و خسته نباشید..من میخواستم بدونم برای مواردی چون ثبت نام کاربر در اپلیکیشن ، ایا پوش نوتیفیکیشن راه مطمئن و امنی هست که ما از طریق اون اطلاعات کاربریو مانند شماره تماس انها و … رو به دیتا بیس خودمون بفرستیم؟ و همچنین این عمل از مواردی مانند اسنیف شدن جلوگیری میکنه؟ممنون میشم پاسخ من رو بدید با سپاس

    پاسخ

ارسال نظر

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *