افزونه ثبت نام با شماره موبایل

معرفی بهترین افزونه ثبت نام با شماره موبایل در وردپرس

افزونه ثبت‌نام با شماره موبایل یکی از کاربردی‌ترین افزونه‌های سایت‌ها محسوب می‌شود که علاوه بر تسهیل روند ثبت‌نام کاربران، در بهبود تجربه کاربری، افزایش تعامل، افزایش نرخ تبدیل و سایر فاکتورهای مهم تاثیرگذار است. تا قبل از توسعه چنین ابزارهایی، کاربران با فرم‌های ثبت‌نام طولانی یا فرم‌هایی با فیلدهای زیاد جهت درج اطلاعات و نهایی کردن ثبت‌نام مواجه بودند.

به همین خاطر این نیاز احساس شد که باید روشی برای کوتاه کردن مسیر ثبت‌نام کاربران به وجود بیاید. به این ترتیب انواع افزونه ثبت نام با شماره موبایل توسعه پیدا کردند و نتایج مثبت قابل قبولی را نیز به همراه داشتند. در ادامه بیشتر با کاربرد این افزونه‌ها و چند نمونه‌ معروف آن‌ها آشنا خواهید شد. (چنانچه قصد استفاده از پنل ارسال پیامک را دارید، می‌توانید از شرایط و تعرفه‌های نجوا اطلاعات کسب کنید)

معرفی افزونه ثبت نام با شماره موبایل در وردپرس

انواعی از افزونه ثبت‌نام با شماره موبایل در وردپرس وجود دارند که می‌توان برای وب‌سایت استفاده نمود تا تجربه کاربری بهبود پیدا کند و به نرخ تبدیل مورد نظر دست یافت. در ادامه به بررسی مهم‌ترین افزونه‌ها خواهیم پرداخت:

1- افزونه ورود با پیامک دیجیتس (Digits)

اولین افزونه ورود با شماره موبایل که معرفی می‌کنیم، دیجیتس نام دارد که با ساده‌سازی مراحل ثبت‌نام و ارسال پیامک‌های اعتبارسنجی، محبوبیت بالایی پیدا کرده است. به کمک دیجیتس می‌توانید فرم ثبت‌نام را دو مرحله‌ای کنید تا کاربران تنها با وارد کردن شماره موبایل و دریافت رمز یکبار مصرف ثبت‌نام خود را تکمیل کنند. از ویژگی‌های دیگر آن می‌توان به سازگاری کامل با سایر افزونه‌های وردپرس و ارسال پیامک از طریق خط اختصاصی و اشتراکی خدماتی اشاره کرد.

از جمله امکانات کلی دیجیتس می‌توان به امکان تنظیم و بازیابی رمز عبور با کد تأیید یا رمز یکبار مصرف، پشتیبانی کامل از ووکامرس (مانند ثبت نام با موبایل در ووکامرس)، هماهنگی کامل با کاربران قدیمی که عضو شده‌اند، ریدایرکت‌های آدرس ثبت‌نام و ورود و خروج، غیر فعال کردن ایمیل جهت ثبت‌نام، سفارشی کردن شیوه نمایش فرم ثبت‌نام و پیاده سازی طرح‌های مختلف ورود به سایت و اضافه کردن کاربر از طریق مدیریت اشاره داشت.

افزونه ورود با پیامک دیجیتس

 

2- افزونه ارسال پیامک وردپرس (WP-SMS)

افزونه بعدی جهت ثبت‌نام با شماره موبایل کاربران، ارسال پیامک وردپرس (WP-SMS) است. امکانات متعدد آن مثل پیام خوشامدگویی به کاربر پس از تکمیل ثبت‌نام، اطلاع‌رسانی به مدیریت وب‌سایت بعد از ورود کاربر به پنل، طراحی و سفارشی‌سازی فرم ثبت‌نام پیامکی باعث شده تا نصب بالایی داشته باشد.

از دیگر قابلیت‌های آن می‌توان به ارسال پیامک بعد از ثبت نظر کاربران وب‌سایت و پاسخ به آن‌ها، اطلاع‌رسانی پیامکی بعد از انتشار محتوا، پشتیبانی کامل از Gravity Form، EDD و Contact Form اشاره کرد. در حال حاضر نسخه رایگان آن قابل دانلود است ولی برای استفاده از تمامی قابلیت‌ها باید نسخه پولی آن را تهیه کنید.

افزونه ارسال پیامک وردپرس wp-sms

3- افزونه ورود با پیامک تکستلر (Texteller)

یکی از افزونه‌های فارسی، تکستلر است. با این ابزار می‌توانید ثبت‌نام کاربران را از طریق شماره موبایل تسهیل کنید. با کمک تکستلر امکان ارسال پیامک از سیستم وردپرس و ووکامرس وجود دارد که علاوه بر پیامک‌های ثبت‌نام و رمزهای عبور یکبار مصرف، وضعیت سفارش و خبرنامه‌ها نیز پشتیبانی شده‌اند.

این افزونه ثبت‌نام با شماره موبایل علاوه بر ساده‌سازی فرایند ثبت‌نام کاربران تنها با وارد کردن شماره موبایل قابلیت‌های دیگری هم دارد. به عنوان مثال با کمک آن می‌توانید فرم خبرنامه را ویرایش کنید، برای چند مخاطب پیامک ارسال نمایید، پیامک‌های هر رویداد قابل دسته‌بندی هستند، امکان وارد کردن (Import) کاربرانی که از طریق سایر افزونه‌ها ثبت‌نام کرده‌اند وجود دارد، می‌توان به شکل انبوه و گروهی پیام ارسال کرد، مدیریت وب‌سایت می‌تواند شماره موبایل کاربران را تأیید و یا لغو کند، تاریخچه ارسال پیامک‌ها قابل ذخیره سازی است، تغییر وضعیت سفارش مشتری، وضعیت موفق یا ناموفق بودن خرید را می‌توان با پیامک اطلاع رسانی کرد و غیره.

تمامی موارد گفته‌شده بخشی از قابلیت‌ها و امکانات این ابزار بسیار کاربردی هستند. به همین دلیل می‌توان در کنار استفاده به عنوان ابزاری برای ثبت‌نام کاربران با موبایل، برای مدیریت وظایف مختلف نیز از آن استفاده کرد.

حتما بخوانید: با بهترین انواع ماژول پیامک آشنا شوید!

 

4- مدیریت کاربران ویرا

ویرا، افزونه ثبت‌نام با شماره موبایل محسوب می‌شود که در بین صاحبان کسب‌وکار شناخته شده است که به شکل کاملا بومی، طراحی و توسعه پیدا کرده است. با کمک این ابزار می‌توانید پروسه ثبت‌نام کاربران را بسیار ساده کنید و در عین حال زیبایی و ظاهر جذاب فرم را هم سفارشی‌سازی نمایید. این ابزار به شما این امکان را می‌دهد تا فقط کاربرانی که کد تأیید یا رمز عبور یکبار مصرف را وارد کرده‌اند به حساب خود دسترسی داشته باشند.

البته در صورت نیاز می‌توانید علاوه بر فیلد شماره موبایل، فیلدهای دیگری مثل آدرس، ایمیل و کد ملی و غیره نیز قرار دهید؛ اما با توجه به اینکه هدف اصلی ما کاهش فیلدهای غیر ضروری، ساده و سریع کردن فرایند ثبت‌نام است سایر قابلیت‌های سفارشی‌سازی فرم ثبت‌نام چندان کارایی ندارند.

امکانات زیادی برای این ابزار کاربردی در نظر گرفته‌اند که می‌توان به احراز هویت دو مرحله‌ای (2FA)، ارسال کردن پیامک‌های ووکامرس، سازگاری با پلاگین دکان، طراحی و سفارشی‌سازی فرم ثبت نام براساس تم‌های گوناگون، ارسال کردن پیام‌های خوشامدگویی، تغییر دادن مسیر کاربران پس از ورود یا خروج، وارد کردن شماره تماس مشتریان قدیمی با لیست جدید و غیره اشاره کرد.

مدیریت کاربران ویرا

5- دکان

یکی از پرکاربردترین و معروف‌ترین پلاگین‌های وب‌سایت‌های ووکامرسی، پلاگین دکان است که برای ثبت‌نام با شماره موبایل در وب‌سایت، تأیید هویت کاربران و جلوگیری از ثبت‌نام افراد با هویت جعلی و سایر موارد کاربرد دارد. از دیگر قابلیت‌های این افزونه تایید شماره موبایل می‌توان به تغییر ظاهر پنل اعلانات به 4 شکل مختلف همراه با تنظیمات حرفه‌ای، تأیید حساب کاربری با تصویر قابل‌شناسایی و نشانی فروشنده و سایر موارد اشاره کرد.

حتما بخوانید: مزایای ارسال پیامک bts ایرانسل

کاربرد افزونه ثبت نام با شماره موبایل

امروزه وب‌سایت‌های زیادی وجود دارند که برای دسترسی به امکانات کامل، پیگیری سفارشات و کلیه تعاملات با وب‌سایت از کاربران درخواست عضویت دارند. اما مشکل از جایی شروع می‌شود که ثبت‌نام کاربر در سایت منوط به سپری کردن پروسه طولانی و پیچیده و پر کردن فیلدهای زیاد فرم ثبت‌نام باشد. در این حالت احتمال اینکه کاربران از ثبت‌نام خود منصرف شوند بالاست. از طرفی بسیاری از کاربران سردرگم خواهند شد که برای هر وب‌سایت چه پسوردی در نظر گرفته‌اند که مدیریت آن‌ها دشوار خواهد بود.

کاربرد افزونه ثبت‌نام با شماره موبایل

هر چند افزونه‌هایی برای مدیریت پسورد و اطلاعات ورود به وب‌سایت وجود دارد؛ اما چون از لحاظ ایمنی امکان پدیدار شدن مشکل وجود دارد و هم اینکه کماکان مشکل فرم‌های ثبت‌نامی خسته کننده پابرجاست راه حل قطعی و مؤثری به نظر نمی‌رسند. البته افزونه ورود با پیامک جهت ثبت‌نام و ورود به حساب کاربری این مشکل را به خوبی حل کرده است.

به کمک این افزونه‌ها کاربران می‌توانند به راحتی با وارد کردن شماره موبایل برای ثبت‌نام پروسه به صورت کامل را به انتها برسانند. در دفعات بعدی با وارد کردن شماره موبایل می‌توانند رمز یکبار مصرف (OTP) دریافت کرده و خیلی سریع و بدون نیاز به حفظ کردن پسورد وارد وب‌سایت شوند.

در ادامه بیشتر در مورد مزایای این نوع افزونه‌ها صحبت می‌کنیم تا با ضرورت استفاده از آن‌ها برای کاربران بیشتر آشنا شوید.

ثبت‌نام‌های واقعی

ثبت‌نام کاربر با شماره موبایل این سیگنال را ارسال می‌کند که تمامی اطلاعات واقعی هستند چرا که ثبت‌نام با ایمیل از طریق ایمیل‌های فیک هم امکان‌پذیر است. از طرفی وقتی داخل فرم ثبت‌نام، فیلد شماره موبایل در کنار ایمیل وجود دارد، شاید بسیاری از کاربران حاضر نباشند اطلاعات شخصی خود را به اشتراک بگذارند. بنابراین  این افزونه‌ها نه تنها پروسه ثبت‌نام را کوتاه‌تر می‌کنند، بلکه با دریافت شماره موبایل به شما اطمینان می‌دهند که کاربران واقعی هستند و می‌توانید از اطلاعات آن‌ها برای تبلیغات هم استفاده کنید.

حذف پروسه بازیابی پسورد یا رمز عبور

احتمال اینکه کاربران رمز عبور خود را فراموش کنند بالاست، بنابراین در چنین مواقعی درخواست فراموشی رمز عبور را انتخاب خواهند کرد؛ اما به کمک افزونه ثبت‌نام با شماره موبایل، هر بار رمز یکبار مصرف ارسال می‌گردد و نیازی به حفظ کردن و ذخیره رمزهای عبور نیست. بنابراین عملا فراموشی پسورد و درخواست بازیابی نیز حذف خواهد شد.

کوتاه و سریع شدن پروسه ثبت‌نام کاربران

ثبت‌نام‌هایی که با وارد کردن ایمیل انجام می‌شوند طولانی و خسته‌کننده هستند. در ابتدا کاربر باید فیلدهای مختلف از جمله آدرس ایمیل را پر کند. سپس کاربران باید تب جداگانه در مرورگر خود باز کنند و به دنبال ایمیل تأییدیه باشند؛ اما این ابزارها کل فرایند ثبت‌نام را دو مرحله‌ای کرده‌اند. در مرحله اول کاربران شماره موبایل خود را وارد می‌کنند و در مرحله بعدی رمز عبور یکبار مصرف را در کادر مربوطه وارد کرده و ثبت‌نام خود را تکمیل می‌کنند و در دفعات بعدی با طی کردن همین پروسه وارد وب‌سایت و حساب کاربری خود خواهند شد.

امنیت بیشتر

رمزهای یکبار مصرفی که در این مدل ثبت‌نامی‌های کاربران به شماره موبایل آن‌ها ارسال می‌شود، پس از وارد شدن در کادر مربوطه یا اتمام تایمر از اعتبار ساقط می‌شوند. در این حالت امکان هک‌شدن و لورفتن اطلاعات حساب کاربری بسیار پایین و نزدیک به صفر است. بنابراین طبیعی است که کاربران نسبت به استفاده از چنین فرم‌هایی تمایل بیشتری داشته باشند.

امنیت بیشتر

زمینه ساز ارتباط ساختن با مشتریان

با توجه به اینکه به کمک افزونه ثبت‌نام با شماره موبایل، شماره تماس مشتریان دریافت می‌گردد، این شماره تماس در داشبورد مربوطه وب‌سایت ذخیره می‌شود. بنابراین پل ارتباطی معتبر و قابل اطمینانی شکل می‌گیرد که زمینه‌ساز حفظ ارتباط به کمک نرم افزارهای CRM و یا ارتباط برقرار کردن مجدد در کمپین‌های تبلیغاتی پیامکی خواهد شد.

استفاده از چنین ابزارهایی به دلیل مزایای گفته‌شده هم برای کاربران و هم صاحبان کسب‌وکارها کاملا مفید و سودمند بوده و دلیل کافی برای استفاده از آن‌ها در اختیار گذاشته است. در ادامه به چند نمونه از این ابزارهای کاربردی و معروف اشاره خواهیم کرد.

حتما بخوانید: منشی پیامکی چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

برقراری ارتباط با مشتریان

کلام آخر

افزونه ثبت‌نام با شماره موبایل یکی از کاربردی‌ترین پلاگین‌های وردپرس و قالب‌های فروشگاهی مثل ووکامرس است. این پلاگین‌ها با هدف کوتاه کردن و البته ساده‌تر ساختن روند ثبت‌نام کاربران و کاهش تعداد فیلدهای ثبت‌نامی طراحی و توسعه پیدا کرده‌اند که در کنار این قابلیت، امکانات بسیار زیاد دیگری هم دارند. در نهایت به شما پیشنهاد می‌کنیم با بهترین افزونه ارسال پیامک برای ارتباط با مخاطبان سایت فروشگاهی یا شرکتی خود نیز آشنا شوید!

0 نظرات

ارسال نظر

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *