بهترین ماژول پیامک

معرفی بهترین افزونه و ماژول پیامک

در دنیای امروز کسب‌و‌کارهای اینترنتی مخصوصا فروشگاه‌ها باید علاوه بر جذب مشتریان جدید، روی حفظ مشتریان قبلی هم سرمایه‌گذاری کنند که اصطلاحا به آن ریتنشن مارکتینگ (Retention Marketing) می‌گوییم. به عنوان مثال وقتی مشتریان از ما محصولی خریداری یا از خدمات سایت ما استفاده می‌کنند ، باید بتوانیم به شکل‌های مختلف با آنها ارتباط بگیریم. افزونه و ماژول پیامک یکی از بهترین شیوه‌ها در این زمینه است.

به همین دلیل سیستم پشتیبانی و تیکتینگ (Ticketing) یکی از مهم‌ترین ارکان وب‌سایت‌ها به شمار می‌رود. برای داشتن چنین سیستمی، افزونه‌ها و ماژول‌های زیادی وجود دارند که ما قصد داریم دو نمونه از معروف‌ترین افزونه‌های پیامک را به شما عزیزان معرفی کنیم. همراه ما باشید. (چنانچه قصد استفاده از پنل پیامکی را دارید، می‌توانید از شرایط و تعرفه‌های نجوا اطلاعات کسب کنید و در کوتاه‌ترین زمان به صورت رایگان پنل خود را بسازید)

معرفی بهترین ماژول های ارسال پیامک

1- ماژول پیامک WHMCS

ماژول پیامک WHMCS از ماژول‌های برتر در زمینه ارسال تیکت به مشتری و مدیریت و همچنین پشتیبانی از خدمات یا محصول بعد از فروش به حساب می‌آید. در واقع شما هر زمان که کاربران درخواستی را در سایت ثبت کنند باید در لحظه اطلاع پیدا کنید و هر زمان نیاز به اطلاع‌رسانی به کاربر داشته باشید باید بتوانید فورا این کار را انجام دهید. این کار با افزونه و ماژول هایی که قابلیت ارسال پیامک دارند، به راحتی امکان‌پذیر است.

ماژول پیامک whmcs

امکانات افزونه پیامک WHMCS

این افزونه پیامک وردپرس پس از نصب، امکانات بی‌نظیری در اختیار شما قرار می‌دهد. هنگامی که وارد بخش داشبورد می‌شوید، لیستی از تعداد پیامک‌های ارسالی، ارسال نشده و موجودی پیامک را خواهید دید.

در قسمت «تنظیمات پیام کاربری» این افزونه پیامکی، می‌توانید پیام‌هایی را که قرار است برای کاربران ارسال شوند تنظیم کنید که حالت‌های بسیار مختلفی دارد که در ادامه به چند نمونه از آنها اشاره می‌کنیم:

  •   ارسال پیامک بعد از صدور فاکتور جدید
  •   ارسال پیامک هنگام تغییر پسورد
  •   ارسال پیامک بعد از ثبت سفارش جدید
  •   ارسال پیامک بعد از ثبت تیکت برای واحد پشتیبانی و ثبت پاسخ به سؤال کاربر
  •   ارسال پیامک بعد از ایجاد یا بسته شدن سرویس
  •   ارسال پیامک یادآوری جهت پرداخت فاکتور

علاوه بر این موارد، پیام‌هایی هم که قرار است برای مدیریت ارسال شوند در این ماژول پیامک قابل تنظیم هستند که در ادامه به چند نمونه از آنها اشاره می‌کنیم:

  •   ارسال پیامک در صورت ثبت تیکت و پاسخ به آن توسط مشتری
  •   ارسال پیامک بعد از هر بار ثبت سفارش جدید
  •   ارسال پیامک‌های تراکنش موفق
  •   ارسال پیامک‌های لغو یا برگشت فاکتور
  •   ارسال پیامک ثبت نامی کاربران جدید وب‌سایت
  •   ارسال پیامک بعد از ورود به حساب مدیریت و خروج از آن

امکانات افزونه پیامک whmcs

از دیگر امکانات جالب ماژول پیامک WHMCS می‌توان به ارسال تکی پیام به یک کاربر خاص یا ارسال گروهی به کلیه کاربرانی اشاره کرد که اطلاعات آنها در این افزونه ثبت شده است. ویژگی بعدی افزونه پیامک WHMCS برای اس‌ام‌اس مارکتینگ، قابلیت بسیار مهم گزارش‌گیری است.

با مراجعه به بخش گزارش، می‌توانید لیستی از پیامک‌های ارسالی را به همراه تاریخ، روز ارسال و وضعیت آن مشاهده کنید. همچنین در بخش داشبورد نیز تعداد پیامک‌های ارسال نشده را مشاهده خواهید کرد. این گزارش به شما کمک می‌کند تا افرادی را که برای آنها پیامک ارسال نشده مجددا ریتارگت کنید.

حتما بخوانید: ارسال پیامک با نام تجاری چه مزایایی دارد؟

نصب و فعال‌سازی افزونه پیامک WHMCS

نصب و فعالسازی ماژول پیامک WHMCS بسیار ساده و سریع است. بعد از دانلود افزونه، برای نصب باید به فایل Modules در هاست بروید. سپس فایل sms addons را در فولدر addons کپی کنید. پس از آن از داخل WHMCS و بخش setup/addon module افزونه را فعال کنید. در نهایت در قسمت addons/sms addon pro تنظیمات گفته شده را برحسب نیاز و اولویت‌های خود انجام دهید.

نصب و فعالسازی افزونه پیامک whmcs

2- افزونه ارسال پیامک ووکامرس فارسی

افزونه ارسال پیامک ووکامرس فارسی (Persian WooCommerce SMS) یکی از افزونه‌های حرفه‌ای مخصوص سیستم فروشگاه ساز ووکامرس است. با این افزونه می‌توانید پیامک‌های اطلاع‌رسانی را به کاربران و همچنین مدیریت سایت ارسال کنید. 

از جمله امکانات کلی افزونه ارسال پیامک ووکامرس فارسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •   انتخاب سرویس دهنده پیامک
  •   مشخص نمودن شماره موبایل مدیریت جهت دریافت پیامک‌ها
  •   امکان ارسال پیامک به مدیریت بعد از ثبت سفارش جدید
  •   امکان ارسال پیامک به مشتری پس از ارسال سفارش جدید
  •   ارسال پیام کوتاه به مشتری بعد از تغییر وضعیت یا تکمیل وضعیت سفارش
  •   ارسال پیام کوتاه به مشتری موقع ارسال متن مدیر
  •   اطلاع پیدا کردن از اعتبار پیامکی باقیمانده در پیشخوان وردپرس
  •   امکان مشخص کردن متن ارسالی دلخواه به کاربر و مدیریت وب‌سایت
  •   امکان ثبت متغیر جایگزین در متن پیامک‌های ارسالی
حتما بخوانید: ارسال پیامک بر اساس پترن به چه معناست؟

افزونه ارسال پیامک ووکامرس فارسی

نصب افزونه ارسال پیامک ووکامرس فارسی

برای نصب این افزونه پیامک برای ووکامرس فارسی باید فایل دانلود شده افزونه را در مسیر wp-content/plugins آپلود نموده و سپس از بخش مدیریت افزونه‌ها، نسبت به فعالسازی آن اقدام کنید. در نهایت، «ایران» را به عنوان کشور فروشگاه انتخاب نموده و اطلاعات کامل وب سرویس را وارد نمایید.

حتما بخوانید: معرفی بهترین افزونه تایید شماره موبایل

کلام پایانی

در این مطلب سعی کردیم تا در مورد افزونه و ماژول پیامک به شما کامل توضیح دهیم. امیدواریم که مفید واقع شده باشد. حتما در مورد تجربیات و نظرات خود برای ما بنویسید.

1 نظر
  1. فرشاد
    فرشاد گفته:

    سلام، ممنونم از مطلب خوبتون. لطفاً لینک سایت افزونه‌ها یا دانلودشون و اسم انگلیسیشون رو هم قرار بدین. با سپاس.

    پاسخ

ارسال نظر

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *