بهترین روش‌های تبلیغات گردشگری

بهترین روش های تبلیغات گردشگری (5 نمونه متن تبلیغ)

فرقی نمی‌کند که صاحب یک آژانس گردشگری کوچک و تازه‌تاسیس هستید یا یک شرکت خدمات مسافرتی بزرگ، با کلی بروبیا؛ هدف شما و اغلب کسب‌وکارهای شبیه به شما، احتمالاً حضور در میدان رقابت و شناساندن خودتان به مخاطب، پیداکردن مشتری‌های وفادار و در نهایت داشتن درآمد و سود بیشتر است.

خب، حالا چطور می‌شود به این اهداف رسید؟ خلاصه‌اش می‌شود: با بازاریابی و تبلیغات گردشگری!

در این مقاله، به سراغ صنعت گردشگری می‌رویم و از اهمیتی که تبلیغات در صنعت گردشگری دارد، صحبت می‌کنیم و بهترین روش‌های تبلیغات  را با هم بررسی می‌کنیم. در آخر هم چند نمونه متن تبلیغاتی جذاب به شما پیشنهاد می‌دهیم. پس بدون معطلی شروع کنیم.

اهمیت تبلیغات در صنعت گردشگری

بیشتر از هر کسب‌وکار دیگری،‌ تبلیغات و بازاریابی می‌تواند برای صنعت گردشگری مفید باشد. می‌دانید چطور؟

فرض کنید قرار است یک مسافرت چند روزه به جزیره کیش داشته باشید. همین طور که سایت‌های مختلف گردشگری را برای پیداکردن بهترین اقامتگاه، هتل و بلیط هواپیما زیرورو می‌کنید، یک دفعه چشمتان به تبلیغ گوشه صفحه – که اتفاقاً ارزان‌ترین تور کیش را معرفی می‌کند – می‌افتد. این مثال را همین جا نگه دارید تا مثال دیگری هم بزنیم.

احتمالاً سریال پایتخت را دیده‌اید. یادتان است در یکی از قسمت‌ها، در روزهای پایان سال و شب عید، پیامک‌های تبلیغاتی فروش تور استانبول و کیش، این خانواده را راهی سفر کرد؟ آن تبلیغ گوشهٔ صفحهٔ سایت یا این پیامک تبلیغاتی کاری می‌کند که کسب‌وکار شما به‌عنوان یک آژانس گردشگری، مدام جلوی چشم مخاطب باشد و مشتری خودش به کسب‌وکار شما جذب شود.

هرچند مقصد نهایی بیشتر (یا حتی همه) روش‌های بازاریابی و تبلیغات، کسب درآمد و سود بیشتر است؛ ولی مزایای دیگری هم دارد. مثلاً کمک می‌کند که مخاطبان هدف ایدئال‌تان  را پیدا کنید و بودجه‌ای را که برای بازاریابی کنار گذاشته‌اید، برای افرادی که تمایلی به استفاده از خدمات شما ندارند، هدر ندهید.

به‌علاوه، با تبلیغات گردشگری، می‌توانید با مخاطبان‌تان ارتباط برقرار کنید، نکات بااهمیت دربارهٔ بازدید از مکانی خاص را به او یادآور شوید، خدمات‌تان را اطلاع‌رسانی کنید و برای استفاده از آن‌ها ترغیب‌شان کنید.

در یک کلام، با تبلیغات گردشگری مناسب، علاوه‌ بر جذب مخاطبان جدید، مشتری‌های وفادار و ثابتی هم برای شما ایجاد می‌شود. حالا که اهمیت تبلیغات در حوزهٔ  توریسم و گردشگری را فهمیدیم، بیایید نگاهی به بهترین روش‌های تبلیغات بیندازیم.

حتما بخوانید: بهترین روش های تبلیغ طلا فروشی در ایران

انواع روش‌های تبلیغات در صنعت گردشگری

انتخاب بهترین روش برای تبلیغات گردشگری، از بین انواع‌و‌اقسام روش‌ها و ابزارهای تبلیغ مانند تبلیغات گوگل، تبلیغات پیامکی، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و …، هم سخت است هم آسان!

سخت است، چون با این همه رقیب بزرگ و کوچکی که دارید، باید یک استراتژی دقیق و سنجیده بچینید. برای این کار هم باید اطلاعات دقیقی از مخاطبانِ هدف، بودجه و انگیزهٔ  تبلیغات‌تان داشته باشید. از طرفی آسان هم است؛ برای اینکه اینترنت ابزارهای متنوعی را برای تبلیغات در اختیار شما قرار می‌دهد.

در صنعت گردشگری و توریسم، هم می‌توانید از تبلیغات آفلاین (همان بیلبوردهای تبلیغاتی در خیابان یا تبلیغات تلویزیونی) استفاده کنید هم آنلاین.

یک نکتهٔ  مهم: چون صنعت گردشگری (از همان مراحل اولیه مثل انتخاب مقصد سفر تا خرید بلیط و تور و…) بیشتر با اینترنت و فضای آنلاین سروکار دارد،‌ تبلیغات آنلاین و اینترنتی انتخاب بهتری برای شماست. از این گذشته، همه‌چیز این روزها به سمت اینترنتی‌شدن حرکت کرده و مردم بیشتر از اینکه چشم‌شان به بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر باشد، داخل موبایل و تبلت است.

خلاصه اینکه با تبلیغات آنلاین، مخاطبان بیشتری را مورد هدف قرار می‌دهید، نتایج دقیق و روشنی از فعالیت‌های تبلیغاتی در دست دارید و از همه مهمتر، هزینهٔ کمتری از تبلیغاتی مثل تبلیغات تلویزیونی صرف می‌کنید. در ادامه، بهترین روش‌های تبلیغات گردشگری را معرفی می‌کنیم.

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

حتماً، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی به چشم شما هم خورده است. شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص اینستاگرام، بستری مناسب برای تبلیغات گردشگری هستند.

تبلیغات گردشگری در شبکه‌های اجتماعی

برای بازاریابی در اینستاگرام دو راه وجود دارد:

اول اینکه یک پیج برای شرکت خود داشته باشید و خدمات خودتان را در آنجا تبلیغ کنید؛ مثل شرکت علی‌بابا که مخاطبان زیادی هم برای خودش جمع کرده است.

راه دوم هم تبلیغات اینفلوئنسری است. در این روش، پیام تبلیغاتی‌تان را از زبان اینفلوئنسرها یا چهره‌های پرطرفدار و محبوب که اغلب دنبال‌کننده‌های میلیونی هم دارند، به گوش مشتری‌ها می‌رسانید.

 

تبلیغات گوگل

گوگل همان قدر که در دسترسی به اطلاعات شبکه بزرگی است، یکی از بزرگ‌ترین و بهترین ابزارها برای تبلیغات هم است! سرویس معروف گوگل برای تبلیغات، گوگل ادز (Google Ads) است.

تبلیغات در گوگل

گمان نمی‌کنیم برای تبلیغ‌ خدمات‌تان جایی پربازدیدتر از نتایج اول گوگل پیدا کنید! گوگل ادز سایت شما را با کلمات کلیدی مدنظرتان در صفحهٔ نتایج جست‌وجو و در کنار سایر نتایج ارگانیک نمایش می‌دهد و آن‌قدر در هدف قراردادن مخاطبان دقیق عمل می‌کند که تبلیغ شما را دقیقاً به دست صاحب اصلی‌اش می‌رساند.

هزینهٔ این نوع تبلیغات به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ ولی می‌توانید بودجه را مدیریت و نتایج درخشانی را با پول کمتری کسب کنید. هزینه‌های تبلیغات به‌ازای کلیک محاسبه می‌شود و تا زمانی که کسی روی تبلیغ کلیک نکند، چیزی نمی‌پردازید.

تبلیغات بنری

یکی دیگر از بهترین روش‌های بازاریابی برای گردشگری، تبلیغات بنری هستند. اگر به چند سایت پربازدید سری بزنید، در حاشیه و گوشه‌و‌کنار آن، تصاویر جذابی را می‌بینید که حاوی یک پیام تبلیغاتی هستند و با کلیک روی آن‌ها شما را به صفحه دیگری می‌برند.

این‌ها همان بنرهای تبلیغی هستند. برای استفاده از آن‌ها باید فضای تبلیغاتی را برای مدت مشخصی بخرید یا از پلتفرم‌های تبلیغاتی مثل یکتانت استفاده کنید.  

تبلیغات بنری در جای مناسب می‌تواند در چند ساعت، هزاران بازدید به سایت شما سرازیر کند.

تبلیغات بنری در صنعت گردشگری

تبلیغات همسان

چشم اغلب مردم به تبلیغات بنری عادت کرده است و به همین دلیل، ممکن است نتوانید با تبلیغات بنری، توجه مشتریان موردنظر خود را به‌خوبی جلب کنید. آیا راه‌حلی برای رفع این مشکل وجود دارد؟ بله، نمایش تبلیغی که از نظر محتوا و ظاهر شبیه سایت نمایش‌دهنده است. 

در چنین شرایطی، احتمال اینکه مخاطبانِ هدف شما روی تبلیغات کلیک کنند، بسیار زیاد است؛ چون اغلب اوقات، تبلیغ شما و محتوای سایت میزبان را از یکدیگر تمیز نمی‌دهند.  

تبلیغات همسان برای مراکز اقامتی

البته این پایان قصه نیست؛ چون ۳ روش دیگر هم برای تبلیغات وجود دارد که از قضا، آمار و ارقام نشان می‌دهند روش‌های مناسبی برای حفظ مشتری‌اند. بیایید نه‌تنها آن‌ها را بررسی کنیم، بلکه ببینیم نجوا چه کمکی به شما می‌کند:

سرویس‌های نجوا برای تبلیغات در صنعت گردشگری

تا اینجا، ۴ راه تبلیغات در حوزهٔ  گردشگری برای جذب مشتری را دیدیم؛ اما به نظرتان این مسئله که بعد از جذب مخاطب، او را به حال خودش رها کنیم منطقی است؟ قطعاً خیر!

در بازاریابی، مهم‌تر از جذب مشتری، حفظ و نگهداری مشتری و ترغیب‌کردن او به سمت خرید مجدد است. به این کار بازاریابی بازگشتی یا ریتنشن مارکتینگ گفته می‌شود.

پلتفرم نجوا همهٔ  این کارها را به ۳ روش برای شما انجام می‌دهد و کمک‌تان می‌کند تعامل پایداری با مشتری‌هایتان داشته باشید.

اس ام اس مارکتینگ

اگر شما هم از آن دسته آدم‌هایی هستید که دورهٔ  بازاریابی پیامکی را منسوخ‌شده می‌دانند و فکر می‌کنند کمتر کسی حوصلهٔ خواندن پیامک‌های اعصاب‌خردکن تبلیغاتی را دارد، باور کنید که سخت در اشتباهید!

پیامک تبلیغاتی اگر در زمان درست و به آدم درستش ارسال شود، یک راه عالی برای بازاریابی و تعامل با مشتریان است. فقط باید چم‌وخم این کار را بلد باشید. راستی می‌توانید روی پنل پیامکی نجوا هم حساب کنید. 

ایمیل مارکتینگ

در تبلیغات ایمیلی، کافی‌ است خدمات جدید یا تخفیفات خود را در قالب یک ایمیل به مشتری یادآوری کنید؛ یا حتی می‌توانید نظرش را دربارهٔ  خدمات‌تان بپرسید یا محتوای‌های جدید گردشگری را برای او ارسال کنید و افزایش چشمگیر نرخ تعامل و تبدیل مشتریان را با چشم‌های خودتان ببینید!

پنل ایمیل مارکتینگ نجوا در این مسیر همراه شماست تا با بیشترین بازدهی، کمپین بازاریابی ایمیلی‌تان را اجرا کنید. می‌توانید از ایمیل اتومیشن استفاده کنید و مخاطبان زیادی را به مشتری تبدیل کنید یا مشتریان قبلی خود را بازگردانید. 

ایبوک ایمیل اتومیشن

پوش نوتیفیکیشن

تبلیغات پوش نوتیفیکیشن، نوتیفیکیشن خدمات یا مطالب را به مخاطبانی که قبلاً حداقل  یک بار به سایت شما سر زده‌اند، ارسال می‌کند. شما می‌توانید از آن برای ارسال پیشنهادهای لحظه‌ آخری استفاده کنید. 

نمونه متن تبلیغاتی هتل و مراکز اقامتی

برای شروع تبلیغات‌تان، ۵ ایده داریم که در متن‌های تبلیغا‌تان می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید؛ فقط قبل از آن، یادتان باشد که پیام را در کوتاه‌ترین حالت ممکن منتقل کنید و حتماً از کلماتی مثل تخفیف، رایگان، سفر، تفریح، گردش و… که بار احساسی مثبتی دارند استفاده کنید:

  • ۵ اقامتگاه خنک و کوهستانی برای فرار از گرمای تابستان در ماسال
  • ۳۰ درصد تخفیف برای رزرو اتاق‌های دو تخته هتل میراژ کیش
  •   تعطیلات تو راهه؛ به اجارهٔ  کلبه چوبی در رامسر نه نگو!
  •   هم ارزان، هم باصفا! اقامتگاه‌ آویشار تالش منتظر شماست.
  •   سفر به ۳ هزار سال پیش با اقامت در اقامتگاه‌های صخره‌ای کندوان

بهانه‌تراشی ممنوع، از امروز شروع کنید!

در این مقاله، از اهمیت تبلیغات در حوزهٔ گردشگری گفتیم و بهترین روش‌ها را شناختیم. حالا می‌توانید نگاهی به سرویس‌های  نجوا بیندازید و مناسب‌ترین آن‌ها را برای زیرورو کردن کسب‌وکارتان  انتخاب کنید! اگر هم سؤال  بی‌جوابی دربارهٔ تبلیغات گردشگری برایتان باقی مانده، در زیر همین مقاله برای ما بنویسید.

0 نظرات

ارسال نظر

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *