قوانین ارسال پیامک

قوانین ارسال پیامک تبلیغاتی خوب

وقتی راجع به ارسال پیامک صحبت می‌کنیم، بیشتر بازاریاب‌ها و صاحبان کسب‌وکار دربارهٔ فواید و استراتژی کمپین‌های ارسال پیامک حرف می‌زنند. کمتر کسی قوانین ارسال پیامک را می‌داند؛ ولی می‌دانستید نادیده‌گرفتن این قوانین باعث مسدودی حساب شما می‌شود؟  اگر نمی‌خواهید به دردسر بیفتید، این مقاله را تا انتها بخوانید! (چنانچه قصد استفاده از پنل اس ام اس را دارید، می‌توانید از شرایط و تعرفه‌های نجوا اطلاعات کسب کنید)

آشنایی با قوانین ارسال پیامک

در وهلهٔ اول، بیایید به قوانین کلی ارسال پیامک نگاهی بیندازیم و بعد از آن، ارسال پیامک و قوانین آن در سیستم نجوا را بررسی کنیم. قوانین کلی زیر نظر پلیس فتا هستند و سیستم مونیتورینگ فتا متن آن‌ها را کنترل می‌کند.  پلیس فتا معیارهای خاصی را برای متن پیامک‌ها در نظر گرفته است و ارسال بعضی از پیام‌ها را ممنوع اعلام کرده است.

آشنایی با قوانین ارسال پیامک

ارسال چه پیامک‌هایی ممنوع است؟

اولین قانون ارسال پیامک تبلیغاتی، قانون مربوط به کنترل پیامک‌ها یا سیستم مانیتورینگ است. با توجه به این قانون، شما اجازهٔ ارسال متن‌های غیراخلاقی، پیامک‌های کلاه‌برداری، پیامک‌های ناشناس، تبلیغ تورهای داخلی و خارجی بدون مجوز، پیامک تسهیلات بانکی و وام بدون مجوز و تبلیغ دخانیات، توتون، تنباکو و لوازم جنسی را ندارید. 

مثلا اگر تورلیدر هستید و هنوز کارت تورلیدری خودتان را نگرفته‌اید، نمی‌توانید برای تبلیغ تورتان از خدمات ارسال پیامک تبلیغاتی استفاده کنید. فرستادن پیامک‌ دربارهٔ جایزه‌های دروغین و تبلیغ لوازم آرایشی و بهداشتی بدون مجوز هم ممنوع است. 

اگر پیام توهین‌آمیز، شوخی یا جوک بفرستید، شمارهٔ تبلیغاتی شما مسدود می‌شود. در صورتی که فرستندهٔ پیام نامشخص باشد و گروه‌هایی قصد اخاذی داشته باشند، تحت پیگرد پلیس فتا قرار می‌گیرند.

حتما بخوانید: اس ام اس مارکتینگ چیست و مزایای آن

ارسال چه پیامک هایی ممنوع است

علاوه‌ بر این‌ها، موارد زیر هم جزو پیامک‌های ممنوعه هستند:

  • پیامک‌های مغایر دین و قوانین جمهوری اسلامی؛
  • متون تشویش‌کننده اذهان عمومی و مخل نظم و آرامش جامعه؛
  • تبلیغ سایت‌های همسریابی و شرط‌بندی؛
  • اشاعه فحشا، تحریک و تشویق به فساد و انتشار متون مستهجن در پیامک‌ها؛
  • تبلیغ مواد محترقه و منفرجه؛
  • تبلیغ مواد مخدر، روان‌گردان و سیگار؛
  • معرفی آثار هنری و بصری غیرمجاز؛
  • دعوت به استفاده از فیلترشکن؛
  • تبلیغ دستگاه‌های فلزیاب و اسلحه؛
  • تبلیغ خرید و فروش فیش حج بدون مجوز
حتما بخوانید: با روش‌های ارسال لینک در پیامک آشنا شوید

قوانین ارسال پیامک تبلیغاتی در شرکت مخابرات ایران

شرکت مخابرات ایران اعلام کرده است که ارسال پیامک تبلیغاتی بعد از ساعت ۹ شب ممنوع است؛ همچنین، وقتی شما برای مشتری‌های خودتان پیامک می‌فرستید، باید مسئولیت‌پذیر باشد و تغییرهای مربوط به محصولات و سایتتان را به اطلاع مشتری‌ها برسانید. 

بعد از اینکه تصمیم گرفتید ارسال پیامک از طریق اینترنت را شروع کنید، باید حواستان به تغییر قوانین ارسال پیامک تبلیغاتی باشد. گاهی اوقات، قوانین مخابرات و سامانه‌ها تغییر می‌کند. مراقب باشید و طبق قوانین پیش بروید. حال که با قوانین عمومی ارسال پیامک تبلیغات آشنا شدید، بیایید قوانین ارسال پیامک از طریق پنل نجوا را بررسی کنیم:

قانون ارسال پیامک در سایت نجوا

ارسال پیامک در سایت نجوا با تکمیل فایل احراز هویت انجام می‌شود؛ بنابراین آن را در اسرع وقت تکمیل و بارگذاری کنید. با این کار، پنل پیامکی شما فعال می‌شود و می‌توانید کمپین پیامکیتان  تبلیغاتی را راه‌اندازی کنید. 

برای اینکه بتوانید در پیامک لینک بگذارید، باید طبق قوانین شرکت ارتباطات سیار عمل کنید. روش کار به این صورت است که شما فایل احراز هویت امضا‌شده را در دفترخانه، به‌طور رسمی ثبت می‌کنید و گواهی تایید امضا را دریافت می‌کنید. 

فراموش نکنید که سامانهٔ نجوا بانک شمارهٔ موبایل نمی‌فروشد؛ بنابراین فقط می‌توانید به کسانی پیامک بفرستید که خودتان شماره‌هایشان را جمع کرده باشید. بانک شمارهٔ موبایل، مجموعه‌ای از شماره‌های افراد مختلف است. ممکن است همهٔ آن‌ها مشتری شما نباشند و بعضی از گیرنده‌های پیام شمارهٔ شما را مسدود کنند؛ بنابراین، خرید بانک شمارهٔ موبایل برای ارسال پیامک تبلیغاتی بودجهٔ شما را هدر می‌دهد. 

قانون ارسال پیامک در سایت نجوا

1- تکمیل درست مدارک، اولین قانون ارسال پیامک تبلیغاتی

قوانین ارسال پیامک در سایت نجوا شامل قوانین مربوط به مدارک مجموعه‌های حقوقی و اشخاص حقیقی است. مجموعه‌های حقوقی برای خرید خط اختصاصی به مدارک زیر احتیاج دارند:

  • تصویر کارت ملی و شناسنامهٔ مدیرعامل؛
  • تعهدنامهٔ ارسال پیامک برای مجموعه‌های حقوقی؛
  • تصویر روزنامهٔ رسمی؛
  • تصویر معرفی‌نامه (اگر اطلاعات به نام مدیرعامل نباشد، شخص رابط در سربرگ شرکت از سوی مدیرعامل معرفی می‌شود.)؛
  • تصویر کارت ملی و شناسنامهٔ نمایندهٔ شرکت (در این حالت، مدیرعامل نمایندهٔ مجموعهٔ حقوقی نیست.)

در صورتی که مدارک کامل نباشد و ناقص ارسال شود، ثبت‌نام شما انجام نمی‌شود و نمی‌توانید پیامک بفرستید. علاوه‌بر موارد بالا، باید فرم احراز هویت را در بخش تنظیمات پیامک دانلود کرده و با مهر مجموعه و امضای مدیرعامل در سایت نجوا بارگذاری کنید.

اگر کسب‌وکار خانگی خودتان را دارید و به‌عنوان یک شخص حقیقی می‌خواهید خط اختصاصی بخرید، به تصویر کارت ملی، شناسنامه و تعهدنامهٔ ارسال پیامک احتیاج دارید؛ همچین باید فرم احراز هویت خودتان را هم در محضر ثبت‌ کنید.

علاوه‌ بر موارد فوق، باید مشخصات اصلی شما با مشخصات کاربری شما یکسان باشد؛ بنابراین نام و نام خانوادگی، کد ملی، شماره موبایل، شماره ثابت، کد پستی و نشانی پستی خودتان را درست وارد کنید.

2- قوانین مربوط به انتقال خط پیامکی

از دیگر سامانه‌های پیامکی استفاده می‌کنید و می‌خواهید از این به بعد، از طریق نجوا اقدام کنید؟ نگران نباشید! با یک درخواست ساده، می‌توانید خط خود را به سامانهٔ ارسال پیامک نجوا انتقال دهید.

برای تغییر سامانه پیامکی، باید نامهٔ درخواست انتقال را برای شرکت مبدا ارسال کنید. بعد از انجام فرایند مربوطه توسط شرکت مبدا و انتقال خط، می‌توانید ارسال پیامک با سیستم نجوا را شروع کنید. 

قوانین مربوط به انتقال خط پیامکی

3- قانون ارسال پیامک تبلیغاتی با خطوط خدماتی (سرشماره‌های ۱۰۰۰)

افرادی که متقاضی خطوط خدماتی با سرشماره‌های ۱۰۰۰ هستند، باید دو تعهدنامه را دانلود کرده و امضا کنند. این تعهدنامه‌ها باید تایپی باشند و طبق اطلاعات ثبتی تکمیل شوند. بعد از گذراندن این مرحله، فایل تعهدنامه باید روی سربرگ شرکت شما چاپ شود و مدیرعامل هم تمام صفحه‌های آن را امضا کند. 

قبل از تکمیل تعهدنامه‌ها، به سامانهٔ استعلام شخصیت حقوقی سر بزنید و مدارک را طبق آن تکمیل کنید. 

فراموش نکنید که در تعهدنامه‌ها به ایمیل سازمانی احتیاج دارید و شماره تلفن همراه هم باید همراه اول باشد. برای تکمیل تعهدنامه از یک سایت معتبر و فعال استفاده کنید. سیستم پیامکی نجوا، سایت‌های غیرفعال را قبول نمی‌کند. 

به‌علاوه، نوع فعالیت سایت و محتوای آن هم باید مطابق با اطلاعات فرم باشد. در فرم‌های مربوطه، مخاطب هدف و اشخاص موردنظر برای دریافت پیامک خدماتی را شرح دهید. محتوای پیامک‌های خدماتی نباید حاوی کلمات «تبلیغات»، «تبریک تولد» و «اعلام تخفیفات» باشد.

حتما بخوانید: نمونه متن تبلیغاتی برای جذب مشتری

با اجرای قوانین ارسال پیامک، کمپین پیامک تبلیغاتی را درست پیش ببرید

ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی هم مثل بقیه کارهای دیگر راه و چاه خودش را دارد و باید طبق قوانین انجام شود. به این نکته داشته باشید که ارسال پیامک انبوه با شماره شخصی ممکن نیست، در این مقاله، قوانین مربوط به مخابرات و قوانین کلی ارسال پیامک از جمله پیامک‌های ممنوعه و مدارک و شرایط ثبت‌نام را بررسی کردیم. اگر در خصوص قوانین ارسال پیامک سؤالی دارید یا فکر می‌کنید پیام تبلیغاتی‌تان مغایر با قوانین عمومی است، با ما در بخش نظرات در میان بگذارید. (در مقاله دیگری از بلاگ نجوا درباره اینکه بازاریابی پیامکی چیست و چطور باید از آن استفاده کنیم، توضیح داده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را بخوانید)

0 نظرات

ارسال نظر

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *