ارسال پیامک bts ایرانسل

آموزش ارسال پیامک از طریق دکل BTS ایرانسل

ارسال پیامک BTS ایرانسل یکی از قابلیت‌های پنل ارسال پیامک است که روند ارسال پیامک‌های تبلیغاتی را هدفمند ساخته است. در این روش می‌توانید به کلیه شماره‌های فعال و حتی شماره تلفن‌هایی که اخیرا از دکل‌های BTS ایرانسل خدمات گرفته‌اند، پیام کوتاه تبلیغاتی به شکل انبوه و منطقه‌ای ارسال کنید. در ادامه بیشتر با این روش، کاربرد و شیوه استفاده از آن آشنا خواهید شد.

ارسال پیامک BTS ایرانسل چیست؟

قبل از اینکه تبلیغات پیامکی منطقه‌ای با دکل BTS ایرانسل را توضیح دهیم ابتدا بهتر است با مفهوم BTS آشنا شوید. منظور از دکل BTS (Base Transceiver Station) یا ایستگاه پایه فرستنده/گیرنده، همان آنتن‌های مخابراتی است که مستقیما روی قدرت آنتن تلفن‌های همراه تأثیرگذار است و در صورتی که مانع خاصی بر سر راه آن نباشد، برد مفید آن به 20 تا 60 کیلومتر می‌رسد اما معمولا برد آن 20 کیلومتر است.

در روش ارسال پیامک BTS ایرانسل، شرکت‌ها و کسب‌وکارهای مختلف می‌توانند به تمامی افرادی که شماره فعال ایرانسل دارند و در یک منطقه خاصی زندگی می‌کنند یا در طی چند روز اخیر از دکل BTS ایرانسل یک منطقه سرویس و خدمات گرفته‌اند، پیام کوتاه تبلیغاتی انبوه ارسال کنند.

بنابراین برخلاف اس‌ام‌اس مارکتینگ نیاز نیست بانکی از شماره تلفن‌های همراه داشته باشید. تنها کافیست درخواست خود را ثبت نمایید تا از طریق سامانه به اپراتور ایرانسل ارسال گردد. اپراتور ایرانسل هم با بررسی و تأیید درخواست و متن پیام کوتاه، اس‌ام‌اس تبلیغاتی شما را به کلیه شماره‌های گفته شده ارسال خواهد کرد. حتی می‌توانید این کار را به شکل همزمان و در چندین منطقه انجام دهید.

حتما بخوانید: بازاریابی پیامکی چیست و مزایای آن برای کسب و کارها

چه زمانی از روش ارسال پیامک BTS ایرانسل استفاده می‌شود؟

در ارسال پیامک تبلیغاتی به شکل انبوه به طور کامل توضیح دادیم که امکان ارسال پیام کوتاه براساس کدپستی، شهر و استان، سن و جنسیت و حتی از روی نقشه وجود دارد. پس تا زمانی که این روش‌ها وجود دارند و کاربردی هستند چه نیازی به ارسال پیام کوتاه تبلیغاتی منطقه‌ای با دکل BTS ایرانسل داریم؟

برخی کسب‌وکارها برای استفاده از روش‌های گفته شده با محدودیت مواجه هستند. به عنوان مثال چنانچه شرکت و سازمان شما خدمات دانشجویی مثل تایپ، ترجمه و چاپ مقالات را انجام می‌دهد، مخاطبین هدف شما دانشجویان دانشگاه‌ها هستند. دانشجویان دانشگاه‌ هر منطقه، از شهرهای مختلف دور هم جمع شده‌اند و شما در بانک شماره تلفن نمی‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. به همین خاطر در این مواقع با انتخاب دکل ایرانسل نزدیک دانشگاه می‌توانید پیام‌های تبلیغاتی خود را به شکل انبوه ارسال کنید و به هدفی که می‌خواهید برسید.

چه زمانی از روش ارسال پیامک bts ایرانسل استفاده می شود

اگر صاحب کسب‌وکار فروشگاهی باشید، مشتریانی که به فروشگاه شما مراجعه می‌کنند احتمالا در این منطقه زندگی نمی‌کنند، هتل‌ها و مسافرخانه‌هایی که قصد دارند در فصل‌های پر از مسافر، تخفیف‌های خود را به توریست‌ها و گردشگران اطراف اطلاع‌رسانی کنند، همایش‌ها و رویدادهایی که در یک منطقه برگزار می‌شوند و قصد اطلاع‌رسانی به دانشجویان وجود دارد و غیره، همگی نمونه‌هایی از کاربرد ارسال پیامک با دکل BTS ایرانسل است.

بنابراین می‌توان گفت که با ارسال انبوه پیام کوتاه به کمک دکل BTS ایرانسل می‌توانید نواقص و محدودیت‌های روش‌های ارسال پیامک BTS ایرانسل را پوشش دهید. بسیاری از کسب‌وکارها از این طریق اطلاع‌رسانی هدفمند انجام داده و مشتریان زیادی را جذب می‌کنند.

از طرفی پیام‌های تبلیغاتی انبوهی که به کمک سایر روش‌ها ارسال می‌شوند شاید نرخ موفقیت بالایی نداشته باشند. به عبارت دیگر در روش ارسال انبوه پیام کوتاه با دکل BTS ایرانسل، پیام تبلیغاتی شما فقط به شماره‌های فعال ایرانسل و شماره‌هایی که در طی چند روز اخیر از دکل مورد نظر استفاده کرده‌اند ارسال می‌گردد که احتمال خاموش بودن یا غیرفعال بودن سیم‌کارت بسیار پایین است. بنابراین نرخ موفقیت بسیار بیشتری دارد.

با این حال این روش هم مشابه با سایر روش‌های تبلیغاتی برای ارسال پیام انبوه تبلیغاتی، معایب خاص خود را دارد که در ادامه صحبت می‌کنیم.

حتما بخوانید: ارسال پیامک بر اساس پترن به چه معناست؟

نحوه ارسال پیامک از دکل BTS ایرانسل

برای اینکه با نحوه ارسال این نوع پیامک آشنا شوید کافیست طبق مراحل زیر پیش بروید. اما توصیه می‌کنیم حتما قبل از شروع به کار با پنل و ارسال درخواست به اپراتور، با دقت محدودیت‌های گفته شده را مطالعه کنید تا نسبت به انتخاب این روش اطمینان حاصل کنید.

  •       در ابتدا لازم است که بعد از ورود به سامانه، وارد بخش ارسال شده و حالت BTS را انتخاب نمایید. در این صفحه فرم درخواست ارسال ایرانسل را دانلود کرده و فیلدهای آن را پر کنید.

کارهایی که باید برای پر کردن فرم ارسال پیامک BTS ایرانسل انجام دهید بسیار مهم هستند. به عنوان مثال حتما شماره تلفن موبایل تست را مشخص کنید تا نمونه پیامکی که برای مشترکین ارسال خواهد شد را مشاهده کنید.

تعداد کل پیامک مدنظر شما برای ارسال محدود به یک منطقه نیست. به عنوان مثال اگر 10 هزار پیامک را انتخاب کرده‌اید این تعداد می‌تواند بین چندین منطقه، شهر یا استان تقسیم شود. تاریخ ارسال و ساعت آن را با دقت مشخص نمایید. در داخل فرم تعداد پیامک با تعداد کسانی که پیام تبلیغاتی شما را دریافت می‌کنند یکسان نیست. به عنوان مثال در پیام‌های فارسی اگر تعداد کاراکترها از 70 و در پیام‌های انگلیسی از 160 کاراکتر بیشتر شود 2 پیامک محاسبه می‌گردد در حالی که برای یک گیرنده ارسال شده است.

  •       پس از تکمیل فرم به شکل تایپ شده، از طریق بخش پشتیبانی به اپراتور ارسال کنید. دقت کنید فاصله زمان ارسال فرم تا زمان ارسال پیام‌ها باید حداقل 72 ساعت باشد که این بازه زمانی شامل روزهای تعطیل رسمی نیست.
  •       مرحله نهایی دریافت گزارش ارسال پیامک است. تنها گزارشی که باید در این مرحله دریافت کنید، گزارشی مبنی بر ارسال پیامک به تمامی شماره‌های مشخص شده است. گزارشی مبنی بر دریافت پیام کوتاه توسط مشترکین (Delivery) وجود ندارد.

بد نیست بدانید که در روش ارسال پیام انبوه تبلیغاتی با دکل BTS ایرانسل، محدود به ناحیه، شهر یا استان خاصی نیست. بنابراین شما می‌توانید به کلیه شماره‌هایی که با کد 930- 935 – 936- 937 – 938 و 939 شروع می‌شوند و حتی تمامی شماره‌های خطوط دائمی و ایرانسلی که در آینده اضافه خواهند شد، پیام تبلیغاتی بفرستید. بنابراین امکان ارسال پیام تبلیغاتی به شکل انبوه برای مشترکین همراه اول یا سایر اپراتورها وجود نخواهد داشت. (چنانچه می‌خواهید درباره بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی بدانید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید)

 

نحوه ارسال پیامک از دکل BTS ایرانسل

محدودیت‌های ارسال پیامک BTS ایرانسل

ارسال این نوع پیامک تبلیغاتی با محدودیت‌ها و نواقص خاص خود مواجه است به همین دلیل نمی‌توان از این روش هم برای تمامی کسب‌وکارها استفاده کرد. یکی از بارزترین محدودیت‌های این روش ارسال پیام‌های تبلیغاتی شما تنها از طریق دکل ایرانسل و برای مشترکین این اپراتور است.

تعداد مشترکینی که پیام شما را دریافت می‌کنند حداقل باید به تعداد 10 هزار نفر برسد تا اپراتور درخواست شما را قبول کند؛ بنابراین شاید اجرای این روش در مناطق کم جمعیت که رفت و آمد سایر مناطق به آنجا کم است عملی نباشد.

ارسال پیام‌های تبلیغاتی انبوه در این روش گاهی اوقات با تأخیر چند ساعته همراه است و باید به آن توجه داشته باشید. تمامی درخواست‌هایی که بعد از 11 صبح روز چهارشنبه ارسال شوند، هفته آینده ترتیب اثر داده خواهند شد.

از دیگر محدودیت‌های ارسال پیامک BTS ایرانسل می‌توان به عدم پشتیبانی از کاراکترهایی مثل /|.؛”* و مشابه آن اشاره کرد. محدودیت مهم بعدی در این روش این است که دکل BTS ایرانسل منطقه انتخابی شما به همراه دکل‌هایی که نهایتا تا فاصله 4 کیلومتری قرار دارند پیام شما را ارسال خواهند کرد.

در صورتی که منطقه مدنظر شما کوچک باشد احتمال همپوشانی منطقه تحت پوشش دکل‌های ایرانسل وجود خواهد داشت. در این شرایط پیام تبلیغاتی شما به مناطقی که هدف شما نیست ارسال خواهند شد. با توجه به اینکه رده سنی بین 16 تا 25 سال جزو مخاطبین خطوط ایرانسل هستند بنابراین نوع ادبیات و متن انتخابی باید مناسب این رده سنی باشد.

محدودیت دیگری که باید در این روش به آن اشاره کنیم، عدم ارسال گزارش دلیوری یا دریافت پیام توسط مخاطب یا مشترکین است. بنابراین شما مطلع نخواهید شد که پیام تبلیغاتی انبوه شما به دست مخاطبین رسیده یا خیر. با این حال با توجه به اینکه ارسال پیامک با دکل BTS ایرانسل فقط به شماره‌های فعال و استفاده‌کننده از خدمات دکل‌ها در طی چند روز اخیر، ارسال می‌گردد، احتمال موفقیت آن بالاست.

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که چنانچه در لحظه ارسال پیام، مخاطبین جدیدی از سرویس دکل BTS منطقه انتخابی شما استفاده کنند، پیام کوتاه تبلیغاتی شما را دریافت نخواهند کرد. شماره‌هایی که برای هر دکل ثبت شده تقریبا هر 2 هفته یکبار بروزرسانی می‌گردد بنابراین به این نکته بسیار مهم دقت داشته باشید.

محدودیت‌های ارسال پیامک BTS ایرانسل

کلام پایانی

ارسال پیامک BTS ایرانسل روشی است که برخی کسب‌وکارها به منظور تبلیغات هدفمند در یک منطقه خاص انتخاب می‌کنند. در این روش تمامی شماره‌های ایرانسل فعال در حوزه اطراف دکل مخابراتی و کسانی که طی چند روز اخیر از آن دکل خدمات گرفته‌اند شامل دریافت پیامک‌های تبلیغاتی خواهند بود. با این حال این روش هم محدودیت‌های خود را دارد که باید کاملا به آن دقت داشت.

0 نظرات

ارسال نظر

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *