9 راهکار موثر برای افزایش فروش بیمه

9 راهکار موثر برای افزایش فروش بیمه

یکی از مهم­‌ترین دغدغه­‌های افراد فعال در حوزه بیمه، فروش بیمه است. برای افزایش فروش و معرفی بیمه به افراد جدید، استفاده از تکنیک­‌های اصولی برای جذب مشتریان و مخاطبان جدید ضروری است. می‌توانید از طریق ارائه خدمات ویژه به مشتریان فعلی، آن­‌ها را تشویق به معرفی کردن بیمه کنید. برای مثال می‌توانید بگویید یکی از بهترین مزایایی که استفاده از بیمه دارد این است که می‌توانند در هر شرایطی اموال و جان خود را بیمه کرده تا در صورت بروز حوادث یا بیماری­‌های مختلف، ضمانت پرداخت و حمایت از طرف بیمه را داشته باشند.

همچنین می‌توانید از بیمه به عنوان راهی برای پس‌انداز مالی استفاده کنید. پس از بازنشستگی یا پس از پرداخت چندین سال، مبالغ پرداخت شده همراه با مزایای ویژه به شما به عنوان بازنشستگی پرداخت خواهد شد. علاوه بر این، این حق طبق درخواست و موافقت بیمه شونده به سایر اعضای خانواده نیز تعلق می‌گیرد. اگر قصد فعالیت در این حوزه را دارید یا در حال حاضر در این زمینه فعالیت می­‌کنید، در این مقاله با بهترین راه‌های افزایش فروش بیمه به طور کامل آشنا می‌شوید.

روش های افزایش فروش بیمه

یکی از مهم‌ترین چالش‌های هر فردی که دارای نمایندگی بیمه است، استفاده و اجرای روش‌­های مطمئن برای فروش به افراد بیشتر است. جهت بهبود فروش از طریق به کارگیری دو روش اصولی و کاربردی می‌­توانید تا حد زیادی میزان فروش را افزایش دهید. علاوه بر این، با افزایش میزان بیمه درخواستی از بیمه‌شدگان از طرف نمایندگی اصلی نیز از مزایای ویژه‌ای برخوردار خواهید شد.

از بهترین روش­‌های اصولی و مطمئن در این زمینه، ترغیب کردن مشتریان فعلی برای معرفی کردن بیمه شما به سایر اعضای خانواده و آشنایان به وسیله توضیح مزایای استفاده از آن است. برای استفاده بهینه از این روش می‌توانید از مشتریان فعلی خود که از تحت پوشش دفتر شما دارای بیمه عمر یا بیمه حوادث و… هستند، بخواهید که مزایا را برای آشنایان خود توضیح دهند. سپس از این طریق برای آن‌ها خدمات جدید و ویژه‌ای از جمله تخفیف در پرداخت ماهانه، تخفیف در بیمه شخص ثالث یا بدنه ماشین، یا امکان پرداخت آنلاین در نظر بگیرید.

یکی دیگر از راه‌کارهای کاربردی و تأثیرگذار در این زمینه، جذب مشتریان و مخاطبان جدید است. بسیاری از افراد ممکن است از مزایای ویژه‌ای بیمه عمر، حوادث و شخص ثالث، بدنه خودرو و…، اطلاع نداشته باشند. در قدم اول باید مزایای آن را برای این افراد از طریق تماس تلفنی، طراحی و پخش اتیکت، طراحی و توزیع پوستر و بنر در قسمت‌­های مختلف شهر، یا زمان مراجعه افراد جدید شرح دهید. در صورتی که امکان دسترسی به مشتریان جدید وجود ندارد، بهترین اقدام معرفی در شبکه‌های اجتماعی و تولید محتوا در مورد مزایای آن با انتشار پست و استوری­‌های مختلف است.

حتما بخوانید: نمونه متن پیامک تبلیغاتی املاک

 کانال‌های موثر در افزایش فروش بیمه

 کانال‌های جذب مشتریان جدید

به طور کلی مشتریان فعلی به میزان کافی از مزایای بیمه مطلع هستند. به همین دلیل ترجیح اول برای افزایش فروش و رشد آن، جذب مشتریان جدید است. برای جذب مشتریان کانال­های مختلفی وجود دارد تا بتوان از طریق آن­‌ها ابتدا مشتریان را با مزایا آشنا کرد. در ادامه به معرفی کانال­‌های جذب مشتریان جدید می‌پردازیم:

1- تبلیغات پیامکی

با استفاده از تبلیغات پیامکی می‌­توانید خدمات و مزایای استفاده از بیمه را با ارسال پیام تبلیغاتی به مخاطبان معرفی کنید. همچنین می­‌توانید از این سرویس برای یادآوری پرداخت اقساط، یا تمدید مجدد مشتریان بالقوه و فعلی استفاده نمایید. مشتریان ممکن است به دلایل مختلف با مزایای بیمه آشنا نباشند، با ارسال پیامک تبلیغاتی به مشتریان و دریافت شماره تماس آن‌ها می‌توانید مزایای مختلف از جمله تخفیفات سالانه، امکان پرداخت اقساط و… را برای آن‌­ها توضیح دهید. برای مشاهده چند نمونه متن پیامک تبلیغاتی بیمه مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم!

2- ایمیل مارکتینگ

یکی از بهترین روش‌های کاربردی و مطمئن برای موفق کسب‌وکارهای مختلف از جمله حوزه بیمه، ایمیل مارکتینگ است. با استفاده از بازاریابی ایمیلی می‌توانید پیام تبلیغاتی در مورد خدمات خود را برای مشتریان ارسال کنید. همچنین می‌توانید پیام تبلیغاتی یا پوستر به این منظور طراحی کرده و آن را در سایت منتشر کنید. سپس از مخاطبان بخواهید فرم مورد نظر شما را تکمیل یا در سایت ثبت‌نام کنند. از این طریق می‌توانید از کاربران جدیدی که قصد مطالعه یا آشنایی با خدمات را دارند، پیدا کنید. سپس با دریافت آدرس ایمیل و ارسال پیام به آن‌ها همه مزایای بیمه شدن را شرح دهید.

حتما بخوانید: آموزش ایمیل مارکتینگ به‌طور کامل و جامع!

3- راه اندازی سایت

بسیاری از مخاطبان و کاربران برای اطلاع از جزئیات مهم در مورد پرداخت، مزایای آن و چگونگی اقدام به پرداخت و ثبت‌نام به سایت‌‌های مرتبط مراجعه می‌کنند. از طریق طراحی سایت و فعالیت در آن به صورت تولید محتوا با استفاده از کلمات کلیدی مربوط به بیمه می‌توانید سایت خود را بهینه کرده تا مشتریان و مخاطبان جدید با خدمات شما آشنا شوند. برای این کار بهتر است ابتدا یک سایت طراحی کرده، از طریق تولید محتوا به سؤالات و چالش‌های مشتریان پاسخ داده و آن‌ها را از خدمات خود مطلع سازید. البته نکته مهم بهینه‌سازی سایت است تا سایت شما نیز به عنوان سایتی برتر و جزء رتبه‌های اول گوگل به کاربران نمایش داده شود.

4- تبلیغات آنلاین/ محیطی هدفمند

با استفاده از اینترنت بسیاری از مخاطبان برای مطالعه اطلاعات لازم در سایت و شبکه‌‌های اجتماعی فعالیت دارند و با یک جستجوی ساده جواب سؤالات خود را پیدا می‌کنند. شما هم می‌توانید به صورت هدفمند در فضای آنلاین تبلیغات خدمات خود را برای مشتریان هدف و مخاطبان بالقوه شرح دهید. با سایت‌هایی که زمینه کاری آن‌ها مرتبط با شما است یا در سایت‌های پربازدید مانند یکتانت تبلیغ کنید تا مشتریان ترغیب شوند وارد سایت شده و ثبت نام کنند.

5- شرکت در همایش‌ها و وبینارهای مرتبط

یکی از روش‌های ایجاد ارتباط با مخاطبان و جذب مشتریان جدید، برگزار کردن همایش است. از این طریق با ایجاد ارتباط هدفمند و در رابطه با جذب مشتریان اقدام کنید. همچنین با استفاده از این روش می‌توانید به صورت حضوری با مخاطبان در مورد مزایای بیمه صحبت کنید. وبینار و همایش‌های رایگان برگزار کنید تا مخاطبان به صورت کامل با خدمات و مزایای شما آشنا شوند و برای دریافت بیمه خودرو، آتش‌سوزی منزل، شخص ثالث و… اقدام کنند. در طی وبینار نیز می‌توانید به صورت کامل مزایا و حتی به سؤالات احتمالی مشتریان پاسخ دهید.

6- همکاری با کسب و کارهای مکمل

بسیاری از کسب‌وکارها ملزم به پرداخت بیمه برای کارگران و کارمندان خود هستند. برای افزایش فروش بیمه یکی از بهترین روش‌های تأثیرگذار همکاری با این نوع کسب‌وکارها و توضیح و شرح استفاده از بیمه است. با معرفی شرکت خود و مزایای ویژه مانند پرداخت اقساطی و… از پیمان‌کاران و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات بخواهید که از طریق شرکت شما کارگران و کارمندان را بیمه کنند. همچنین برای مثال می‌توانید به فروشگاه‌های خودرو اطلاع دهید تا شرکت بیمه شما را به مشتریان خود معرفی کنند. با این روش مشتریان برای بیمه کردن خودروی خود به سراغ شرکت‌های دیگر نمی‌روند. چرا که در این روش شخص فروشنده شما را به مشتری به عنوان یک شرکت معتبر معرفی کرده است.

نکاتی پیرامون کانال‌های افزایش فروش بیمه

اصول استفاده از کانال های ارتباطی برای جذب مشتری

پس از آشنایی با انواع کانال‌های ارتباطی برای جذب مشتریان، لازم به ذکر است که برای جذب مؤثر و طولانی‌مدت این افراد باید به صورت اصولی و صحیح از این کانال‌ها استفاده کنید. در غیر این صورت بازخورد مثبتی نخواهید داشت. در واقع اگر سؤال عمده و مهم شما هم این است که چگونه فروش بیمه را افزایش دهیم؟ باید گفت برای ایجاد ارتباط با مشتریان و استفاده از کانال‌های ارتباطی باید متناسب با نیاز مخاطبان و مشتریان، با توجه به نوع شغل، میزان درآمد و شناخت کلی از مخاطب دلایل اصلی برای دریافت بیمه آن‌ها را از مزایای آن مطلع کنید.
برای به کارگیری این روش می‌توانید مزایا و خدماتی که شرکت شما در مقایسه با سایر نمایندگی‌‌های دیگر ارائه می‌دهد را معرفی کنید. همچنین توجه داشته باشید که باید مزایا و خدمات را با استفاده از تکنیک‌های اصولی مذاکره و با تأکید بر ایجاد ارزش‌افزوده به مشتریان؛ کامل شرح دهید. در این صورت آن‌ها با احتمال بیشتری برای استفاده از خدماتی ترغیب خواهند شد. از طریق فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، طراحی سایت و تولید محتوای مناسب برای پاسخگویی به سؤالات مشتریان و رفع نیاز با آن‌ها ارتباطی هدفمند داشته باشید.
سعی کنید از طریق تولید محتوا به کلیه سؤالات مهم و احتمالی در مورد بیمه پاسخ دهید. همچنین برای جذب مشتریان قدیمی و فعلی که همواره بیمه پرداخت می‌کنند، برنامه‌ها و خدمات ویژه ارائه کنید. برای مثال می‌توانید خدمات پرداخت آنلاین، تخفیف در پرداخت یا دریافت وام ارائه کنید تا برای پرداخت مجدد یا معرفی آن به آشنایان ترغیب شوند. یکی از روش‌های مؤثر دیگر برای افزایش فروش بیمه این است که مشتریان فعلی بخواهید که نظرات خود در مورد خدمات بیمه را در شبکه اجتماعی یا سایت شما ذکر کنند. از این طریق مخاطبان جدید با خواندن نظرات برای ثبت‌نام تشویق خواهند شد.

0 نظرات

ارسال نظر

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *