آموزش ارسال پیامک از طریق اینترنت

آموزش ارسال پیامک از طریق اینترنت

تبلیغات پیامکی یکی از پربازده‌ترین روش‌های بازاریابی دیجیتال است. اگر شما هم برای تبلیغات کسب‌وکار خود از بازاریابی پیامکی استفاده می‌کنید، باید تا حدودی با مبحث ارسال پیامک از طریق اینترنت آشنا باشید.

ارسال پیامک از طریق اینترنت به این معنی است که شما می‌توانید با استفاده از یک دستگاه مجهز به اینترنت از هر نقطه‌ای از جهان به حساب کاربری خود دسترسی داشته باشید و در زمانی که می‌خواهید پیامک تبلیغاتی انبوه ارسال کنید.

اما فکر می‌کنید با چه روش‌هایی می‌توانید پیامکتان را از طریق اینترنت ارسال کنید؟ اگر برای شنیدن جواب این سؤال کنجکاو هستید، این مقاله را تا انتها بخوانید تا با بهترین روش برای انجام این کار آشنا شوید!

۴ روش ارسال پیامک با استفاده از اینترنت

احتمالاً می‌دانید که برای ارسال پیامک‌های انبوه نمی‌توانید از تلفن همراه شخصی‌ خود استفاده کنید؛ چون کاری وقت‌گیر و غیرممکن است! بنابراین، تنها چاره شما برای فرستادن پیامک‌ها در مقیاس انبوه این است که از اینترنت استفاده کنید.

اینترنت کمک می‌کند تا با یک شماره مجازی، تعداد زیادی پیامک برای مخاطبان خود بفرستید. در ادامه می‌خواهیم ۴ روش برای ارسال پیامک با استفاده از اینترنت را به شما معرفی کنیم و معایب و مزایای هر کدام را بررسی کنیم:

ارسال پیامک به کمک گوگل

شاید برایتان جالب باشد که بدانید برای فرستادن پیامک می‌توانید از گوگل هم استفاده کنید! دو اپلیکیشن Google Messages و Google Voice برای دستگاه‌های اندرویدی طراحی شده‌اند تا کاربران بتوانند اس‌‌ام‌اس‌های تبلیغاتی و پیامک‌های خود را به‌صورت رایگان ارسال کنند.

برای این کار فقط لازم است به اینترنت (دیتای گوشی یا وای‌فای خانه) متصل باشد. همچنین مخاطبانی که پیامتان را برایشان ارسال می‌کنید، باید مسنجرهای گوگل را روی دستگاه اندرویدی خود نصب کرده باشند. تنها مزیتی که این روش دارد این است که می‌توانید به‌صورت ناشناس با جیمیل یا بدون شماره، پیامک خود را ارسال کنید.

ارسال پیامک به کمک گوگل در ایران محدودیت‌هایی دارد

البته این همه ماجرا نیست! به شما پیشنهاد می‌کنیم که زیاد به این روش تکیه نکنید. چون اگر بیشتر تحقیق کنید، متوجه می‌شوید که این روش به‌علت تحریم برای ما ایرانی‌ها محدودیت‌هایی دارد.

برای مثال، در حال حاضر اپلیکیشن Google Voice فقط برای شماره‌ تلفن‌های آمریکایی و کانادایی فعال و رایگان است. هرچند می‌توانید پیش‌شماره‌های مجازی این کشورها را تهیه کنید؛ اما برای مقابله با مانع بعدی راه‌حلی ندارید: گوگل با صراحت اعلام کرده که برنامه Google Voice هیچ گونه پشتیبانی مشتری ندارد و برای اهداف کسب‌وکاری درنظر گرفته نشده است. در واقع ارسال پیامک انبوه از طریق Google Voice ممنوع است! (منبع: support.google)

دردسرهای این روش به مزایای آن نمی‌ارزد؛ بنابراین اگر به ارسال پیامک انبوه با این برنامه فکر می‌کنید، بهتر است بیخیال شوید و روش‌های دیگری را برای بازاریابی پیامکی خود انتخاب کنید.

ارسال پیامک به کمک سایت‌های واسطه

علاوه بر گوگل، سایت‌های زیادی وجود دارند که امکان ارسال پیامک از طریق اینترنت را برای شما فراهم می‌کنند. البته از این خبرها نیست که این سایت‌های واسطه تمامی خدمات شما را رایگان انجام دهند!

شما با استفاده از بعضی از این وب‌سایت‌ها می‌توانید برای بار اول یا دوم به شکل رایگان از این خدمات استفاده کنید. اما برای دفعات بعدی باید به عضویت این وب‌سایت‌ها درآمده و مبلغی به‌عنوان حق اشتراک بپردازید.

از جمله وب‌سایت‌های خارجی ارسال رایگان پیامک می‌توانیم به textfree.us ،opentextingonline، Talksms و… اشاره کنیم. البته تعداد زیادی از این وب‌سایت‌ها برای ما ایرانی‌ها و به‌خصوص کسب‌وکارها مناسب نیستند و خدمات پیامک اینترنتی را به کاربران ایران ارائه نمی‌دهند. در تصویر زیر می‌بینید که با سرشماره ایران نمی‌توانید پیامک ارسال کنید:

ارسال پیامک به کمک سایت‌های واسطه برای ایرانی‌ها مقدور نیست

همچنین فقط امکان ارسال تکی پیامک وجود دارد و نمی‌توانید از این وب‌سایت‌ها برای ارسال انبوه استفاده کنید!

اگر می‌خواهید با این روش، تبلیغات و بازاریابی خود را پیش ببرید، به شما توصیه می‌کنیم حتماً به‌دنبال وب‌سایت‌های رسمی برای ارسال پیامک‌های خود باشید و به هیچ وب‌سایتی بدون هویت یا مجوز معتبر اطمینان نکنید.

اما روش بعدی چیست؟

ارسال پیامک با آی‌مسیج

سومین روشی که به شما معرفی می‌کنیم، استفاده از سیستم پیامکی پیش‌فرض آیفون یا همان آی‌مسیج (iMessage) است. آی‌مسیج برای ارسال پیام‌ها هزینه‌ای ندارد. شما با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید بدون نیاز به سیم کارت و به‌کمک اینترنت، پیام‌هایتان را ارسال کنید.

ارسال پیامک از طریق آی مسیج برای ایرانی‌ها رایگان نیست و محدودیت دارد

البته یادتان نرود که فقط از طریق آیفون می‌توانید برای مخاطبانی که آیفون دارند، پیام بفرستید. به‌عبارت دیگر، اگر بخواهید از این روش ارسال پیام از طریق اینترنت استفاده کنید، ممکن است بخش زیادی از مشتریان و مخاطبانتان را که اندروید دارند، از دست بدهید!

علاوه بر این، به‌علت مسدود بودن سرورهای اپل برای اپراتورهای ایرانی، هزینه ارسال پیامک با این روش برای ما ایرانی‌ها رایگان نیست!

متأسفانه این روش هم خیلی کارآمد نبود و کم‌وکاستی‌هایی داشت؛ اما نگران نباشید! در ادامه شما را با روش دیگری آشنا می‌کنیم که نسبت به ۳ روش قبلی بسیار پربازده و کارآمدتر است.

ارسال پیامک با پنل پیامکی

حالا نوبت به این رسیده که بهترین روش برای ارسال پیامک با استفاده از اینترنت و در واقع علاج نهایی کارتان در بازاریابی پیامکی را به شما معرفی کنیم: پنل پیامکی.

شما با استفاده از پنل پیامکی می‌توانید از مزایای گسترده آن مثل امکان ارسال سریع و انبوه پیامک، دسته‌بندی مخاطبان، تعرفه مناسب، پشتیبانی قوی و امکان شخصی‌سازی پیام بهره‌مند شوید.

اگرچه تا الان روش‌های مختلفی را برای ارسال پیامک انبوه در بستر اینترنت معرفی کردیم؛ اما به شما پیشنهاد می‌کنیم که تا حد ممکن از پنل پیامکی استفاده کنید.

پنل پیامکی با هزینه کاملاً مقرون‌به‌صرفه‌ای در اختیارتان قرار می‌گیرد. در واقع اغلب پنل‌ها رایگان هستند و شما فقط به‌ازای پیامک‌های ارسال‌شده هزینه پرداخت می‌کنید. به‌علاوه ارسال پیامک با پنل یا سامانه پیامکی محدودیت‌های ۳ روش قبلی را ندارد.

با کمک این روش می‌توانید در لحظه برای هزاران نفر پیامک بفرستید و گزارش عملکرد خود را پس از اجرای کمپین ببینید؛ برای مثال چند نفر پیامک شما را دریافت کرده‌اند و چند نفر روی لینک آن کلیک کرده‌اند.

در ادامه به‌طور مفصل درباره این روش توضیح می‌دهیم تا هر چه سریع‌تر برای کمپین خود از این روش اقدام کنید!

حتما بخوانید: جامع‌ترین آموزش بازاریابی پیامکی به صورت گام به گام

پنل ارسال پیامک چیست؟

پنل ارسال پیامک یا پنل پیامکی یک سامانه برای مدیریت و ارسال پیام‌های انبوه است. شما برای ارسال پیامک از طریق اینترنت به پنل ارسال پیامک نیاز دارید. اما این پنل دقیقا چیست و چه امکاناتی را برای شما فراهم می‌کند؟ سامانه پیام کوتاه، یک نرم‌افزار اینترنتی تحت وب است. شما از طریق هر مرورگری، با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور وارد سامانه پیامکی ‌می‌شوید و به شیوه‌های مختلف و در تعداد انبوه پیامک ارسال می‌کنید.

پنل ارسال پیامک به شما امکان زمان‌بندی ارسال پیامک از طریق اینترنت را هم می‌دهد. فراموش نکنید که شما برای شارژ اعتبار پنل، خرید اینترنتی انجام می‌دهید و بانک شماره موبایل شما حاوی شماره تلفن مشتریان شما است. پس حتما پنل پیامکی خود را از شرکت‌های معتبر و مطمئن خریداری کنید. فراموش نکنید هر استراتژی جامع مارکتینگی به سامانه ارسال پیامک به‌عنوان یک ابزار ثمربخش، زودبازده و مقرون‌به‌صرفه نیازمند است.

حتما بخوانید: سامانه پیامکی چیست و چه اهمیتی دارد؟

استفاده از پنل پیامکی برای ارسال پیامک از طریق اینترنت

استفاده از پنل پیامکی برای ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی کار سختی نیست. شما با ثبت‌نام در سایت یکی از شرکت‌های ارائه دهنده پنل پیامکی، درخواست سامانه ارسال پیامک می‌دهید و پس از تأیید اپراتور، می‌توانید خرید پنل پیامکی را انجام دهید. بعد از خرید پنل، می‌توانید شماره اختصاصی خودتان را انتخاب کنید.

برای ارسال پیامک از طریق اینترنت لازم است پنل خود را شارژ کنید. به‌ازای هر پیامک مبلغ مشخصی در نظر گرفته شده که شما متناسب با اعتبار حساب کاربری‌تان می‌توانید پیامک ارسال کنید.

برای ارسال پیامک‌های انبوه به بانک شماره موبایل هم نیاز خواهید داشت. استفاده از بانک‌های شماره موبایل آماده برای تبلیغات پیامکی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود؛ بهتر است خودتان بانک شماره موبایل اختصاصی خودتان را ایجاد کنید و در پنل ذخیره کنید. بعد از این‌که همه این مراحل را طی کردید، فقط کافی است متن پیامک را تایپ کنید و ارسال پیامک از طریق اینترنت را برای شماره‌های منتخبتان انجام دهید.

حتما بخوانید: پیامک تبلیغاتی چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

آشنایی با پنل ارسال پیامک نجوا

برای ارسال پیامک از طریق اینترنت می‌توانید از سرویس ارسال پیامک نجوا استفاده کنید. نجوا سرویس‌های پوش نوتیفیکیشن، پیامک و ایمیل مارکتینگ را در یک پنل یکپارچه ارائه می‌دهد و به این ترتیب تمام ابزارهای ریتنشن مارکتینگ یا بازگشت کاربران در یک پنل در دسترس شماست.

با سرویس ارسال پیامک از طریق اینترنت نجوا، می‌توانید پیامتان را به گوش همه مشتریان برسانید و آسان، سریع و گسترده با کاربرانتان تعامل کنید. کمپین‌های فروش، کد تخفیف، رسید خرید و … را با ارسال پیامک از طریق اینترنت به دست کاربران برسانید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ بگیرید و نتایج حاصل از کانال‌های دیگر بازاریابی را نیز تقویت کنید. فراموش نکنید هر استراتژی جامع مارکتینگی به سامانه ارسال پیامک به‌عنوان یک ابزار ثمربخش، زودبازده و مقرون به‌صرفه نیاز دارد.

حتما بخوانید: معرفی بهترین افزونه ثبت نام با شماره موبایل

مزایا و ویژگی‌های پنل ارسال پیامک نجوا

شما می‌توانید برای افزایش فروش، کاهش زمان بازگشت، دسترسی به کاربران آفلاین و صرف هزینه مناسب و به‌صرفه، از سرویس ارسال پیامک نجوا استفاده کنید. شما با نجوا می‌توانید با ارسال پیشنهادهای ویژه، کد تخفیف و … شاهد افزایش فروش کسب‌وکارتان باشید؛ با ارسال پیشنهادهای مناسب کاربران آفلاین را به فروشگاه آنلاین خود دعوت کنید و نرخ ورودی و فروش آنلاین را هم افزایش دهید.

شخصی‌سازی و زمان‌بندی: در پنل ارسال پیامک از طریق اینترنت نجوا شما می‌توانید از امکانات شخصی‌سازی نظیر اضافه کردن نام کاربر به ابتدای پیام برای تاثیرگذاری بیش‌تر و تعامل عمیق‌تر استفاده کنید و با استفاده از امکان زمان‌بندی پیام خود را در بهترین زمان برای کاربر بفرستید.

امکان گزارش‌گیری از پنل: پنل ارسال پیامک نجوا با ارائه گزارش‌های دقیق و تحلیلی از پیامک‌های ارسال‌شده، میزان به مقصد رسیدن پیامک‌ها، کلیک روی لینک‌ها و … به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های مختلف‌تان را با یکدیگر مقایسه کنید و با بهینه کردن کمپین‌ها بهترین نتیجه را از ارسال پیامک از طریق اینترنت بگیرید.

پشتیبانی صفر تا صد طراحی و اجرای کمپین‌ها: کارشناسان نجوا در تمام مراحل اضافه کردن مخاطبین، ساخت کمپین‌ها و بهینه‌سازی آن‌ها در کنار شما هستند تا بهترین نتیجه را از اس ام اس مارکتینگ بگیرید. با نجوا می‌توانید همیشه مطمئن باشید بودجه بازاریابی‌تان به بهترین شکل صرف شده است.

SMS،‌ ایمیل و پوش نوتیفیکیشن در یک پنل یکپارچه: با نجوا می‌توانید کمپین‌های اس ام اس، ایمیل و پوش نوتیفیکیشن را در یک پنل یک‌پارچه اجرا کنید و با سرعت‌ و سادگی بیش‌تری، همه کانال‌های ارتباط با مشتریانتان را مشاهده و مدیریت کنید. با وب سرویس ارسال پیامک نجوا، می‌توانید‌ پیامک‌های خودکار تایید حساب کاربری، ثبت خرید و … تعریف کنید و تعامل با کاربران وب‌سایتتان را عمیق‌تر کنید.

حتما بخوانید: خبرنامه پیامکی چیست و چه اهمیتی دارد؟

آماده شوید و از اینترنت پیامک بفرستید!

در این مقاله با بهترین روش برای ارسال پیامک با اینترنت آشنا شدیم. دیدید که وقتی پای ارسال پیامک از طریق اینترنت برای اهداف کسب‌وکاری وسط می‌آید، هیچ روشی مثل پنل پیامکی عمل نمی‌کند!

یادتان باشد اگر جایی کلمه «رایگان» به گوشتان خورد، هر چه سریع‌تر آن محل را ترک کنید! ارائه هیچ خدماتی بدون هزینه نیست، پس بهتر است به صداقت خدمات رایگان شک کنید. مطمئن باشید که شما برای ارسال پیامک از طریق اینترنت بیش از هر چیز به یک پنل پیامکی یا سامانه ارسال پیام کوتاه نیاز خواهید داشت.

0 نظرات

ارسال نظر

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *