خرید بانک شماره موبایل یا ایجاد آن

خرید بانک شماره موبایل یا ایجاد آن

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی روش‌های بازاریابی هم دچار تغییر و تحول شده‌اند؛ دیگر ویزیتورها به دم منازل مراجعه نمی‌کنند. دیگر دوران مکالمه رودررو به پایان رسیده و اس ام اس مارکتینگ به یکی از پربازده‌ترین روش‌های بازاریابی بدل شده است. قبل از آن که در مورد خرید یا ایجاد بانک شماره موبایل صحبت کنیم، اول بهتر است ببینیم بانک شماره موبایل دقیقا چیست و چه کاربردی دارد؟ همان‌طور که احتمالا از اسمش تشخیص می‌دهید، بانک شماره موبایل، مجموعه‌ای از شماره تلفن‌های همراه از مناطق مختلف است. هر بانک شماره تلفن همراه ممکن است براساس موضوع خاصی تهیه شود تا مخاطب احتمالی را مورد هدف قرار دهد.

اهمیت بانک شماره موبایل در اس ام اس مارکتینگ

چرا بانک شماره موبایل؟ با استفاده از پایگاه داده‌های شماره تلفن همراه، می‌توانید محصولات یا خدمات خود را تبلیغ کنید و از مزایایی نظیر مخاطب هدف، شخصی‌سازی، هزینه‌های پایین‌تر و نتیجه سریع‌تر، برخوردار شوید. در دنیای ارتباطات امروز، تلفن همراه به یکی از شخصی‌ترین و نزدیک‌ترین همراهان هر شخص تبدیل شده. ظهور تلفن‌های هوشمند شیوه‌های بازاریابی را تغییر داده و فروش و تبلیغ محصولات با استفاده از موبایل را به یک تاکتیک مهم بازاریابی تبدیل کرده. از طرف دیگر مشغله زیاد زندگی، وقت را برای مکالمات تلفنی تنگ می‌کند. اینجاست که اس ام اس مارکتینگ با سایر روش‌های بازاریابی وارد رقابت می‌شود. پیام‌های کوتاه، اگر درست تنظیم شوند، مختصر و مفید هستند، حق مطلب را ادا می‌کنند و مشتری بالقوه شما را به مشتری بالفعل تبدیل می‌کند.

صرفه‌جویی در وقت: روش‌های بازاریابی که از پایگاه‌های داده مثل بانک شماره موبایل، استفاده می‌کنند، کسب و کار شما را قادر می‌سازند تا به سرعت به مخاطبان مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. استفاده از بانک شماره موبایل به بازاریابان کمک می‌کند تا بازده سرمایه‌گذاری خود را بهینه کنند. این یعنی شما می‌توانید به‌سادگی پیامک تبلیغاتی انبوه ارسال کنید و دیگر خبری از وارد کردن دستی شماره‌ها نیست.

ارتباط مستقیم با مخاطب: یک بازاریاب ماهر، ارزش یک کمپین بازاریابی موفق را که تنها زمانی مؤثر واقع می‌شود که بتوانید بدون هیچ‌گونه مانعی با مخاطب هدف خود ارتباط برقرار کنید، درک می‌کند. بازاریابان تلفنی با استفاده از همین روش، مخاطب هدف خود را پیدا می‌کنند. پیامک‌های تبلیغاتی، جایگزین ویزیتورهای خانگی در جهان مدرن هستند.

مخاطب هدف: یک بانک شماره موبایل دقیق و تأیید شده به شما امکان می‌دهد مجموعه‌ای مناسب از مخاطبان هدف را تعیین کنید. یک بانک شماره موبایل قوی، موفقیت کمپین‌های بازاریابی تلفنی شما را تضمین می‌کند. این پایگاه‌های اطلاعاتی به شما کمک می‌کنند تا با مشتریان احتمالی ارتباط برقرار کنید و محتوای خود را به آن‌ها انتقال دهید.

شخصی‌سازی: زمانی که شما از یک پایگاه داده شماره تلفن برخوردارید، می‌توانید پیامک‌هایی را به مشتریان خاص خود اختصاص دهید. پیامک‌هایی مثل تبریک تولد، تبریک روز مادر یا پدر و … که نام مشتری شما در آن‌ها ذکر شده‌اند، به آن‌ها نشان خواهد داد که شما برای مشتریانتان اهمیت ویژه‌ای قائل هستید.

حتما بخوانید: راه های افزایش فروش بیمه نامه

خرید بانک شماره تلفن موبایل یا ایجاد آن

شما با خرید بانک شماره موبایل به لیست‌هایی دسترسی پیدا می‌کنید که شامل شماره تلفن‌های فعال و دسته‌بندی شده بر اساس شهر محل زندگی، مشاغل، کدپستی و… هستند. این در صورتی است که شما یک بانک شماره موبایل معتبر خریداری کرده باشید. در غیر این‌صورت با مجموعه‌ای از شماره‌ها مواجه می‌شوید که ممکن است حتی سرویس دریافت پیامک تبلیغاتی خود را غیر فعال کرده باشند به همین خاطر بهترین راه‌حل آن است که به جای خرید بانک شماره موبایل، آن را ایجاد کنید.

اگر بازاریابی پیامکی یا همان اس ام اس مارکتینگ از روش‌های تبلیغاتی شماست، پس شما به یک بانک شماره موبایل نیاز خواهید داشت. استفاده از بانک شماره تلفن همراه برای شما مزایایی چون صرفه‌جویی در وقت، تعیین مخاطب هدف و ارتباط مستقیم با مخاطب را به‌همراه  دارد. اما بین خرید و ایجاد بانک شماره موبایل، تفاوت‌هایی هم وجود دارد.

خرید بانک شماره موبایل: اگر شما برای تبلیغات کسب و کار خود، بانک شماره تلفن موبایل را خریداری کنید، در زمانی بسیار اندک به تعداد قابل توجهی از مشتریان احتمالی دست پیدا کرده‌اید، اما در عین حال دسته‌بندی این لیست‌های شماره تلفن معیارهایی کلی دارد، مثلا محل زندگی. در نتیجه شما مخاطبانی را انتخاب کرده‌اید که در شهر خودتان هستند، اما آیا آن‌ها مخاطب خدمات شما هم هستند؟ ناگفته نماند که توصیه می‌شود، برای حفظ و احترام به حریم شخصی افراد، با کسب رضایت از مخاطبان، برای آن‌ها پیامک ارسال کنید و لیست‌های خریداری شده از این موهبت محروم هستند. گذشته از آن، خود شما چندتا از پیامک‌های تبلیغاتی که خودتان درخواست آن‌ها را نداشته‌اید، باز می‌کنید؟ فراموش نکنید که «نابرده رنج، گنج میسر نمی‌شود».

ایجاد بانک شماره موبایل: اگر قصد ندارید که یک شبه ره صد ساله را طی کنید و می‌خواهید یک بانک شماره موبایل ایجاد کنید، کارتان کمی دشوارتر است، اما نتیجه‌اش هم بسیار پربارتر خواهد بود. شما در مرحله اول باید مشتریانتان را مجاب کنید که خودشان شماره تلفن همراهشان را برای ثبت در لیست ارسال پیامک در اختیار شما بگذارند. به همین دلیل، ایجاد بانک شماره موبایل می‌تواند کار زمان‌بری باشد، اما در نهایت لیست شما شامل افرادی است که برای دریافت پیامک‌های تبلیغاتی شما رضایت خودشان را اعلام کرده‌اند، قبلا از خدمات شما استفاده کرده‌اند و قصد دارند به این کار ادامه دهند. در مرحله دوم شما باید با ایجاد انگیزه برای مشتریانتان آن‌ها را به‌سمت خود جذب کنید. پیامک‌های با مخاطب مشخص برای تبریک روز تولد و حتی شاید یک تخفیف 24 ساعته به‌مناسبت تولد.

حتما بخوانید: 8 نمونه متن تبلیغاتی برای جذب مشتری بیمه

نکات خرید بانک شماره موبایل

اگر قصد خرید بانک شماره موبایل را دارید:

  • قبل از هرچیز به یک پنل ارسال پیامک نیاز دارید.
  • در انتخاب خود دقت داشته باشید.
  • لیست مورد نظر خود را متناسب با کسب و کار خود انتخاب کنید.

نحوه ایجاد بانک شماره موبایل مشتریان

اگر قصد ایجاد بانک شماره موبایل مشتریان را دارید، بهتر است از طریق فرم‌های عضویت و ثبت‌نام آنلاین در سایت خود اقدام کنید. اگر فروشگاه اینترنتی دارید، می‌توانید عضویت در سایت را به‌عنوان اولین مرحله از خرید یا دریافت خدمات، تعریف کنید. مشتریانی که یه‌صورت حضوری به شما مراجعه می‌کنند را فراموش نکنید. اگر خدمات فروشگاهی دارید، هنگام خرید حتما نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، شغل، ایمیل و شماره تلفن مشتری را ثبت کنید و برای مناسبت‌های خاص برای آن‌ها پیشنهادهای ویژه در نظر بگیرید. اگر کسب و کار شما به‌گونه‌ای است که گرفتن شماره از افراد چندان توجیهی ندارد، می‌توانید قرعه‌کشی‌های ماهانه یا سالانه برگزار کنید و برای شرکت در قرعه‌کشی از مشتریان درخواست کنید که شماره خود را ثبت کنند.

حتما بخوانید: بهترین افزونه ثبت نام با شماره موبایل

سخن آخر

درست است که خرید بانک شماره تلفن موبایل برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی انبوه بسیار وسوسه‌انگیز است، اما مواردی هست که ایجاد بانک شماره موبایل را به انتخابی منطقی‌تر و حتی اخلاقی‌تر تبدیل می‌کند. رضایت افراد برای دریافت پیامک‌های تبلیغاتی از اهمیت بسیاری برخوردار است. شاید خود شما هم از افرادی باشید که به دلیل همین پیامک‌های ناخوانده سرویس دریافت پیامک تبلیغاتی خود را غیرفعال کرده‌اند. پس بهتر است به حریم خصوصی و انتخاب افراد احترام بگذارید. علاوه بر این، درست است که شما با خرید لیست شماره تلفن موبایل در وقت خود صرفه‌جویی کرده‌اید، اما بازده کارتان را به میزان قابل توجهی پایین آورده‌اید. شما با خرید بانک شماره تلفن فقط تعداد زیادی مخاطب دارید، اما این مخاطبین الزاما مخاطب هدف شما نیستند. همه این‌ها دلایلی است که کمی بیش‌تر درباره تهیه بانک شماره موبایل دقت کنید و در تصمیم‌گیری عجول نباشید.

0 نظرات

ارسال نظر

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *