نحوه ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی

آموزش نحوه ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی (مزایا و معایب)

بازاریابی پیامکی یکی از مهم‌ترین و ساده‌ترین ابزارهای ریتنشن مارکتینگ و ارتباط با کاربران کسب‌وکارهاست. از طرفی، نحوه ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی اهمیت بسیاری دارد. ارسال اس ام اس با اینکه جزو ابزارهای آفلاین بازاریابی به شمار می‌رود، در ترکیب با ابزارهای بازاریابی دیجیتال نظیر ایمیل مارکتینگ نتایج بسیار خوبی برای کمپین‌های دیجیتال رقم می‌زند و به نوعی مکمل آن‌ها محسوب می‌شود. به همین خاطر SMS مارکتینگ همواره به‌عنوان یک کانال اثربخش مورد توجه دیجیتال مارکترها و صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین قرار داشته است. (چنانچه قصد ارسال پیامک انبوه را دارید، می‌توانید از شرایط و تعرفه‌های نجوا اطلاعات کسب کنید)

پیامک انبوه چیست؟

ارسال پیامک انبوه یکی از روش‌های تبلیغات است که به شکل‌های گوناگون مورد استفاده کسب‌وکارها قرار می‌گیرد. زمانی که استفاده از پیامک برای بازاریابی به تازگی مورد توجه شرکت‌ها و کسب‌وکارها قرار گرفته بود، برخی از آن‌ها بدون توجه به نکات ضروری در بازاریابی پیامکی به صورت بی‌رویه و بدون اجازه از کاربران اقدام به ارسال پیامک‌های انبوه کردند.

به زودی مشخص شد که این شیوه ارسال پیامک انبوه، برای رشد و موفقیت کسب‌وکارها نتیجه‌بخش نیست و اس ام اس مارکتینگ نیز مانند روش‌های دیگر بازاریابی باید با ابزارهای گوناگون بهینه‌سازی شود. بنابراین نحوه ارسال اس ام اس انبوه تبلیغاتی باید تغییر پیدا می‌کرد. 

دریافت گزارش کمپین‌های پیامکی و بهبود آن‌ها، ارسال اس ام اس با اجازه کاربر و رعایت نکاتی مانند زمان و دفعات ارسال، از ضرورت‌های ساخت یک کمپین پیامکی موفق است. در غیر این صورت ممکن است کاربران نسبت به پیام‌های شما حس اسپم پیدا کنند و در این صورت پیام شما لابه‌لای پیامک‌های بسیاری که کاربران دریافت می‌کنند، گم می‌شود و نتیجه و آورده‌ای به همراه نخواهد داشت.

حتما بخوانید: با راهکارهای افزایش فروش از طریق ارسال پیامک آشنا شوید!

 مزایای ارسال پیامک انبوه در بازاریابی

ارسال اس ام اس های تبلیغاتی یا اس ام اس انبوه اگر با اجازه از کاربران اجرا شود، می‌تواند مزایای زیادی برای کسب‌وکار شما داشته باشد. در ادامه به برخی مزایای این ابزار در مقایسه با روش‌های دیگر بازاریابی اشاره می‌کنیم.

۱. بالا بودن نرخ باز شدن پیامک

پیامک یکی از ابزارهای بازاریابی است که در مقایسه با دیگر ابزارها نرخ باز شدن بسیار بالایی دارد. آمارها نشان می‌دهند که نرخ باز شدن پیامک‌های تبلیغاتی بیش از ۹۵ درصد و میانگین زمان باز شدن پیامک ۳-۴ دقیقه است. به همین خاطر، ارسال SMS می‌تواند برای کسب‌وکارها بسیار نتیجه‌بخش بوده و نتایج آن نیز به سرعت قابل مشاهده و اندازه‌گیری باشد.

۲. دسترسی به امکانات بهینه‌سازی در کنار گستردگی بیشتر مخاطبین

با استفاده از پنل‌های ارسال اس ام اس مانند پنل نجوا طراحی کمپین‌های پیامکی ساده‌تر از قبل شده است. اس ام اس مارکتینگ یکی از روش‌های تبلیغات آفلاین به شمار می‌رود و از مزایای آن دسترسی به کاربرانی است که در روش‌های دیجیتال در دسترس شما نیستند. اما شیوه اجرا و استفاده از آن بسیار ساده‌تر و منعطف‌تر از روش‌های دیگر تبلیغات آفلاین است.

کمپین‌های اس ام اس می‌توانند مانند کمپین‌های دیجیتال از امکاناتی نظیر گزارش‌گیری دقیق،‌ زمان‌بندی ارسال و … بهره‌مند شوند و در عین حال هزینه‌ای بسیار کمتر از سایر روش‌های بازاریابی آفلاین به همراه دارند.

۳. بازگشت سرمایه (ROI) بالا و هزینه پایین

ابزارهای تبلیغات آفلاین مانند تبلیغات تلویزیون یا بیلبورد هزینه بسیار بالایی دارند که استفاده از آن‌ها را برای بسیاری از کسب‌وکارها غیرممکن می‌کند. اما بازاریابی پیامکی در کنار هزینه بسیار پایین، نرخ ROI بسیار بالایی دارد و می‌تواند تا ۳۰ برابر بازگشت سرمایه به همراه داشته باشد.

حتما بخوانید: پیامک تبلیغاتی چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

کاربردهای ارسال اس ام اس تبلیغاتی

با توجه به اهداف مختلفی که در کسب‌وکار خود دارید، نحوه ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی می‌تواند متفاوت باشد. در ادامه برخی از کاربردهای اس ام اس مارکتینگ را برای کسب‌وکارها برمی‌شماریم:

کاربردها و نحوه ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی

۱.    ارسال پروموشن یا پیشنهادهای ویژه

می‌توانید با استفاده از ارسال پیامک انبوه و با توجه به گروه‌های کاربرانتان، برای آن‌ها پیام‌های شخصی‌سازی شده بفرستید. به این ترتیب قادرید کمپین‌های فروش، فرصت‌های ویژه و … را در سریع‌ترین زمان به آن‌ها اطلاع دهید و در سریع‌ترین زمان نیز نتایج ارسال را مشاهده و بررسی کنید.

۲.    تکمیل استراتژی دیجیتال مارکتینگ

ارسال پیامک انبوه و اس ام اس مارکتینگ در صورتی که در کنار کانال‌های گوناگون دیجیتال مارکتینگ و ارتباط با مشتری مورد استفاده قرار گیرد، می‌تواند اثربخشی هر یک از این کانال‌ها را دوچندان کند. ارسال SMS مکمل مناسبی برای ایمیل مارکتینگ و پوش نوتیفیکیشن به شمار می‌رود و به‌ویژه در موبایل مارکتینگ جایگاه خاصی دارد. نجوا به شما این امکان را می‌دهد که در یک پنل کاربری یکپارچه به ۳ ابزار ایمیل، پیامک و پوش نوتیفیکیشن دسترسی داشته باشید و کمپین‌های خود را مشاهده و مدیریت کنید.

۳.    تبدیل خریداران حضوری به مشتریان وفادار

اگر کسب‌وکار شما فروشگاه حضوری دارد، می‌توانید با دریافت شماره تلفن از کاربران اطمینان حاصل کنید که ارتباط آن‌ها با برند شما برقرار می‌ماند. از روش ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی به شکل خلاقانه و متفاوت، مانند ارسال کد تخفیف اختصاصی برای خرید آنلاین، بازگرداندن بخشی از مبلغ خرید به شکل اعتبار و … استفاده کنید تا ارتباطتان را با کاربران عمیق کنید و شبکه مشتریان وفادار کسب‌وکارتان بسازید.

حتما بخوانید: با راهکارهای افزایش فروش رستوران آشنا شوید!

چگونه پیامک انبوه ارسال کنیم؟

در پنل ارسال پیامک نجوا می‌توانید به سادگی لیست شماره تلفن‌های کسب‌وکارتان را در قالب یک فایل اکسل یا SVG اضافه کرده و برای آن‌ها پیامک ارسال کنید.

برای شروع کافی است دکمه ایجاد کمپین را بفشارید و سپس محتوای مورد نظر خود را در کادری که مشاهده‌ می‌کنید، وارد کنید.

در مرحله بعدی زمان مورد نظر و گروه کاربرانی که می‌خواهید به آن‌ها پیامک بزنید را انتخاب کنید و با تایید نهایی، کمپین پیامکی خود را در در صف ارسال قرار دهید.

 دسته بندی مخاطبین در هنگام ارسال پیامک انبوه

بهتر است هنگام اجرای اس ام اس مارکتینگ به جای ارسال یک پیامک واحد برای همه کاربران، برای هر گروه پیام مناسب خودش را بفرستید. استفاده از تکنیک‌های گروه‌بندی و شخصی‌سازی برای بهینه‌سازی کمپین‌های بازاریابی یک ضرورت است. به‌خصوص اگر لیست کاربران شما با سرعت مناسبی در حال رشد است، گروه‌بندی مناسب کاربران و ارسال پیام متناسب با نیاز و ویژگی‌های آن‌ها اهمیت بسزایی دارد.

شما می‌توانید لیست شماره‌هایی را که برای آن‌ها پیامک می‌فرستید، بر اساس ویژگی‌های مختلف دسته‌بندی کنید:

۱.     اطلاعات شخصی

اطلاعات شخصی مانند جنسیت، سن، محل زندگی و … می‌تواند برای بسیاری از کسب‌وکارها در راستای هدف گرفتن گروه مخاطبین مناسب، راهگشا باشد. برای مثال اگر شما یک فروشگاه آنلاین لباس داشته باشید، تقسیم‌بندی زنانه و مردانه بین لباس‌ها کاربران شما را هم با توجه به جنسیت آن‌ها دسته‌بندی می‌کند و ارسال پیام مناسب به گروه مناسب را امکان‌پذیر می‌سازد.

۲.    تاریخ عضویت کاربر

زمان عضویت کاربر در لیست اس ام اس کسب‌وکار شما می‌تواند پارامتر مناسبی برای دسته‌بندی کاربران باشد.

۳. کلیک روی لینک‌ها و سابقه خرید

با استفاده از سابقه رفتار کاربران نیز می‌توانید آن‌ها را گروه‌بندی کنید و به این ترتیب برای آن‌ها متناسب با رفتاری که در گذشته انجام داده‌اند، پیامک ارسال کنید. نحوه ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی در این شرایط هم مشابه قبل است، فقط در بخش مخاطبان، باید گروه مدنظر خودتان را انتخاب کنید.

به‌علاوه شما می‌توانید به سادگی و با ایجاد فیلدهای موردنیازتان در یک فرم عضوگیری روی وب‌سایت، هر دسته اطلاعات کاربران را که به شما برای ارسال هدفمندتر کمپین‌های پیامکی کمک می‌کند،‌ دریافت کنید. به این ترتیب همواره می‌توانید آن‌ها را با ویژگی‌هایی که برای کسب‌وکار شما شاخص یا حیاتی محسوب می‌شوند، هدف قرار دهید.

حتما بخوانید: نمونه پیامک تبلیغاتی که می‌توانید برای جذب مشتریان از آن‌ها ایده بگیرید!

اشتباهات هنگام ارسال پیامک انبوه و اس ام اس تبلیغاتی

هدف اصلی ریتنشن مارکتینگ توجه ویژه به مشتریان فعلی و حفظ آن‌هاست به طوری که نرخ فروش و میزان خرید در هر نوبت نیز افزایش یابد. در ریتنشن مارکتینگ روی مشتریان فعلی تمرکز می‌کنیم تا مطمئن شویم آن‌ها مشتری کسب‌وکار ما باقی می‌مانند و خرید خود را تکرار می‌کنند. ارسال پیامک انبوه و اس ام اس مارکتینگ نیز باید با رویکرد ریتنشن مارکتینگ و حفظ مشتریان انجام شود چرا که برای ارسال پیامک شما به اجازه کاربر و دریافت شماره تلفن با رضایت خود او نیاز دارید. (اگر تمایل دارید از سرویس ریتنشن مارکتینگ استفاده کنید، می‌توانید از شرایط و امکانات نجوا اطلاعات کسب کنید و مخاطبان خود را به صورت مستمر مورد هدف قرار دهید)

اشتباهات در نحوه ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی

ارسال اس ام اس اگر درست و اصولی انجام شود،‌ می‌تواند تاثیر زیادی در نرخ بازگشت کاربران داشته باشد. آمارها نشان می‌دهند که حدود ۹۸ درصد پیامک‌ها در بازاریابی پیامکی توسط کاربران باز می‌شوند که با اختلاف بالاتر از نرخ باز شدن و تعامل در ابزارهایی نظیر ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی است.

در ادامه به برخی اشتباهات در نحوه ارسال اس ام اس انبوه اشاره می‌کنیم که اگر به آن‌‌ها توجه نکنید ممکن است تمام استراتژی بازاریابی شما را تحت شعاع قرار دهد.

حتما بخوانید: اس ام اس مارکتینگ چیست؟ هر آنچه باید بدانید

۱. ارسال اس ام اس تبلیغاتی بدون کسب اجازه از کاربر

این روزها بازاریابی اجازه‌محور جایگاه بسیار ویژه‌ای در دیجیتال مارکتینگ دارد و همانند روش‌های دیگر تعامل مستقیم مانند ایمیل مارکتینگ،‌ در مورد ارسال پیامک نیز باید در نظر داشته باشید که برای کاربران بدون کسب‌ اجازه اس ام اس نفرستید. می‌توانید با قرار دادن یک فرم عضویت روی وب‌سایتتان کاربران را تشویق کنید شماره تلفنشان را با شما به اشتراک بگذارند. اگر ارزشی مانند دانلود رایگان ایبوک، کد تخفیف اختصاصی و … برای پر کردن این فرم در نظر بگیرید، کاربران با احتمال و علاقه بیشتری اطلاعات تماسشان را در اختیار شما قرار می‌دهند.

۲. ارسال اس ام اس بدون پیشنهاد یک ارزش مشخص به کاربران

مانند کانال‌های دیگر بازاریابی، در اس ام اس مارکتینگ نیز ضروری است ارزشی را به مشتریانتان پیشنهاد دهید. با توجه به نرخ بالای باز شدن و کلیک در اس ام اس مارکتینگ بسیار مهم است که یک استراتژی مشخص برای ارسال پیامک داشته باشید و به جای ارسال پیامک‌های انبوه بی‌هدف مطمئن شوید پیامک را برای پیشنهاد یک ارزش به کاربران ارسال می‌کنید و مزاحمتی برای آن‌ها ندارید.

۳. ارسال پیامک در زمان نامناسب

انتخاب بهترین زمان برای ارسال پیام اهمیت بسیار زیادی دارد و خود به پارامترهای گوناگونی نظیر صنعتی که در آن فعالیت می‌کنید، خدمتی که به مشتری پیشنهاد می‌کنید و … بستگی دارد. اگر نمی‌دانید بهترین زمان ارسال اس ام اس در حوزه فعالیت شما چه زمانی است، بهتر است با بررسی رفتار کاربرانتان و گزارش کمپین‌های قبلی بهترین زمان را برای ارسال کمپین‌های خود پیدا کنید.

۴. توجه نکردن به فرکانس مناسب ارسال پیامک

مراقب باشید با فرستادن بیش از حد SMS به مزاحم مشتریانتان تبدیل نشوید. اگر کاربران همواره با موجی از پیامک‌ها از سوی کسب‌وکار شما بمباران شوند، دیگر اهمیتی به پیشنهادات ارسالی شما نمی‌دهند و چه بسا با بلاک کردن یا لغو اشتراک درصد زیادی از کاربران مواجه شوید.

از سوی دیگر نباید تعامل شما با کاربران آن‌قدر کم باشد که برند شما را از یاد ببرند. بهتر است تعامل را در حد مناسبی نگه دارید تا هم در ذهن کاربران ماندگار شوید و هم با ارسال بی‌رویه آن‌ها را اذیت نکنید.

۵. تمرکز بیش از حد روی «فروش»

در نظر داشته باشید که کمپین‌های پیامکی شما نباید همیشه روی فروش متمرکز باشد. درست است که هدف نهایی هر کمپین بازاریابی افزایش درآمد است اما افزایش درآمد نه فقط با تمرکز روی فروش بلکه با ایجاد یک استراتژی درست انجام می‌شود. زمانی که شما تنها با پیشنهادهای فروش با کاربرانتان تعامل می‌کنید، بین مشتریان و برند کسب‌وکار شما ارتباط عمیقی ایجاد نمی‌شود و ممکن است بعد از مدت کوتاهی ریزش زیادی در مشتریان اتفاق بیفتد.

حتما بخوانید: ارسال پیامک با نام تجاری چه مزایایی دارد؟

جمع‌بندی

با بازاریابی پیامکی نجوا می‌توانید اس ام اس مارکتینگ را متفاوت تجربه کنید. نجوا یک پنل کاربری ساده و کارآمد دارد که هر ۳ ابزار پیامک،‌ ایمیل و پوش نوتیفیکیشن را به صورت یکپارچه در اختیار شما قرار می‌دهد. به این ترتیب قادر خواهید بود کمپین‌های ارتباط مستقیم با مشتریانتان را به سادگی ایجاد و مدیریت کنید و گزارش‌های تحلیلی را نیز روی همان پنل مشاهده کنید.

1 نظر

ارسال نظر

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *