فواید و مزایای ایمیل مارکتینگ برای کسب و کارهای کوچک

فواید و مزایای ایمیل مارکتینگ برای کسب و کارهای کوچک

آیا به تازگی کسب‌ و‌ کار خود را راه‌اندازی کرده‌اید و به دنبال راهی برای دستیابی به موفقیت در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستید؟ ایمیل مارکتینگ مناسب‌ترین راه برای موفقیت کسب ‌و کار کوچک و نوپای شما است.

اگر با مزایای ایمیل مارکتینگ برای کسب‌ و‌ کارهای کوچک آشنا باشید، بدون شک در سریع‌ترین زمان ممکن اولین کمپین ایمیل را برای مخاطبین خود ارسال می‌کنید. ایمیل مارکتینگ روشی مؤثر و کارآمد برای کسب ‌و ‌کارهای کوچک است و باعث برقراری ارتباط مناسب با مشتریان، افزایش تعداد مشتریان و شناخته‌تر شدن برند می‌شود.

در این مقاله مزایای ‌زیادی از ایمیل مارکتینگ برای کسب‌ و کارهای کوچک و نوپا را برای شما بازگو می‌کنیم. اگر می‌خواهید بدانید چرا ایمیل مارکتینگ درست‌ترین انتخاب برای کمک به کسب ‌و کار شما است، حتما این مقاله را مطالعه کنید.

منظور از کسب ‌و‌ کارهای کوچک چیست؟

کسب‌ و‌ کارهای کوچک به شرکت‌های خصوصی با مالکیت انحصاری گفته می‌شود که تعداد کارمندان کمتر و درآمد پایین‌تری نسبت به شرکت‌های بزرگ دارند. معمولا کسب ‌و ‌کارهای کوچک کار خود را با بودجه‌ای محدود شروع می‌کنند و به همین دلیل استفاده از روش‌های بازاریابی مطمئن و سودآور موضوعی مهم در انتخاب استراتژی بازاریابی مناسب توسط آنها است.

میزان و چگونگی بودجه صرف‌شده در ایمیل مارکتینگ به ‌خصوص درباره کسب ‌و ‌کارهای کوچک بسیار مهم است. از آنجایی ‌که کسب ‌و ‌کارهای کوچک توانایی و بودجه لازم برای پیگیری چند کمپین ایمیل را به ‌صورت همزمان برای پوشش انواع رسانه‌ها ندارند، در نتیجه اطمینان از بازگشت سرمایه کمک بسیاری به آنها می‌کند. کسب ‌و‌ کارهای کوچک ترجیح می‌دهند قبل از صرف بودجه در بازاریابی از مزایا و منافع آن مطمئن باشند.

حتما بخوانید: ایمیل مارکتینگ چیست و مزایای آن برای کسب و کارها

مزایای ایمیل مارکتینگ برای کسب ‌و ‌کارهای کوچک

انواع ایمیل مارکتینگ تنها مختص به برندهای بزرگ با بودجه زیاد نیست. کسب ‌و‌ کارهای کوچک با بودجه‌ای کم هم می‌توانند موفقیت‌های بی‌نظیری از طریق کمپین‌های ایمیل کسب کنند و بیزینس خود را ارتقا دهند.

مزایای ایمیل مارکتینگ برای کسب و کارهای کوچک
می‌توان گفت ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین و مؤثرترین روش‌های بازاریابی برای کسب ‌و کارهای کوچک و نوپا است. بنابراین اگر می‌خواهید از بودجه خود حداکثر استفاده را ببرید، مزایای ایمیل مارکتینگ که در ادامه معرفی می‌شوند را مطالعه کرده و هرچه سریع‌تر بازاریابی ایمیلی را شروع کنید.

ایجاد رابطه‌ای قدرتمند با مشتریان

مشتریان به کسب اخبار مربوط به کسب ‌و ‌کار شما علاقه‌ دارند و ارسال ایمیل از طرف شما را دلیلی مبنی بر اهمیت شما به مشتری می‌دانند. ایمیل راهی سریع برای اطلاع رسانی به مشتریان است و شما از طریق ایمیل مارکتینگ به ‌راحتی می‌توانید مشتریان را از آخرین محصولات، رویدادها، تخفیف‌ها و دیگر موارد مربوط به کسب ‌و‌ کار آگاه کنید.

توسعه برند

یکی از مزایای ایمیل مارکتینگ توسعه برند است. ارتباط با مشتریان از طریق ایمیل باعث می‌شود که نام شما را به خاطر بسپارند و در زمانی کوتاه برند شما معروف‌تر می‌شود. شما می‌توانید از طریق ایمیل هویتی منحصربه‌فرد برای برند جدید خود بسازید و نام خود را در ذهن مشتریان تقویت کنید. این کار باعث می‌شود که در آینده‌ای نزدیک، شما نیز مانند بسیاری از برندهای بزرگ با نام برند خود مشهور و شناخته شوید.

تناسب با بودجه و وقت شما

کسب‌ و ‌کارهای کوچک معمولا با کمبود زمان و بودجه روبه‌رو هستند. اکثر روش‌های بازاریابی نیازمند صرف بودجه زیادی است و در این میان ایمیل مارکتینگ روشی است که شما می‌توانید با صرف زمان و بودجه‌ای کم به معرفی برند خود و جذب مشتریان بیشتر بپردازید.

بازگشت سرمایه (ROI) بالا

طبق تحقیقات انجام شده، بازگشت سرمایه در ایمیل مارکتینگ 122 درصد است. به عبارتی ایمیل مارکتینگ از تمامی استراتژیهای بازاریابی دیگر سودآورتر است.

جذب گرو‌‌ه‌های مختلف مخاطبین

ایمیل مارکتینگ برای شما فرصتی را محیا می‌کند که کمپین‌های ایمیل هدفمندی را ایجاد کنید و تمامی گرو‌ه‌های مشتریان خود با نیازها و خواست‌های متفاوت را پوشش دهید. شما می‌توانید لیست مخاطبین خود را براساس درآمد، سن، جنسیت و مواردی دیگر تقسیم‌بندی کرده و برای هر دسته مطابق با نیازهای آنها ایمیل‌ها را ارسال کنید.

همچنین استفاده از نام مخاطب در ایمیل می‌تواند به شخصی‌سازی ایمیل و جذب بیشتر مخاطبان کمک کند. تحقیقات نشان می‌دهد که اضافه کرن نام مشترکین به ایمیل، نرخ باز کردن ایمیل را تا 26 درصد افزایش می‌دهد.

حتما بخوانید: آموزش ایمیل مارکتینگ + معرفی ۵ دوره رایگان

افزایش فروش

ایمیل مارکتینگ راهی مطمئن برای افزایش میزان فروش شما است. برخی از مشتریان در صورتی که پیشنهادی را به موقع دریافت کنند، تصمیم به خرید می‌گیرند. اگر راجع ‌به تخفیف‌ها، محصولات جدید و پیشنهادهای ویژه به مشتریان اطلاع‌رسانی کنید و یا مزایایی مانند حمل ‌و نقل رایگان را به آنها پیشنهاد دهید، احتمال جذب مشتریان بیشتر شده و فروش شما افزایش پیدا می‌کند. همچنین از طریق ایمیل مارکتینگ می‌توانید مشتریان فعلی خود را که مدت زیادی از شما خرید نکرده‌‌اند، دوباره جذب و علاقمند کنید.

آگاهی از برند

با ارسال منظم ایمیل برای مخاطبان و مشتریان، شناخت آنها از برند شما بسیار بیشتر می‌شود و مزایای ایمیل مارکتینگ بیشتری را کسب می‌کنید. با فراهم کردن محتوای ارزشمند و مناسب به صورت دائم، مخاطبان نه تنها با برند شما به ‌خوبی آشنا می‌شوند، بلکه منتظر دریافت ایمیل از طرف شما در روزهای خاصی هستند.

پیشرفت در کسب‌ و ‌کار

آنالیز ایمیل مارکتینگ و بررسی بازخوردهای مخاطبان به شما کمک می‌کند تا کسب‌ و‌ کار خود را بهبود ببخشید. آیا مشتریان از محصولات شما راضی هستند؟ آیا محتوای شما باعث بالا رفتن نرخ کلیک شده است؟ چه تغییراتی لازم است تا مخاطبان بیشتری جذب کنید؟

بررسی ایمیل مارکتینگ به شما کمک می‌کند تا به آسانی جواب سؤال‌های بالا را پیدا کنید و با بهبود زمینه‌های مورد نیاز و انجام تغییرات لازم در جذب مشتریان موفق‌تر عمل کنید. شما می‌توانید با سنجش معیارهایی مانند نرخ باز کردن ایمیل و نرخ کلیک ایمیل میزان آشنایی و علاقه مخاطبان به برند خود را اندازه‌گیری کنید.

بالا بودن نرخ باز کردن به معنی این است که مخاطبان به خوبی برند شما را می‌شناسند و به آن علاقه دارند. نرخ کلیک بالا نشان‌دهنده این است که مخاطب ایمیل شما را مطالعه کرده است، برای آن وقت گذاشته است و روی لینک‌های موجود در ایمیل کلیک کرده است. می‌توانید برای تعامل بیشتر با مشتریان و دریافت بازخوردها از نظرسنجی استفاده کنید.

افزایش بازدید از سایت شما

از دیگر مزایای ایمیل مارکتینگ می‌توان به افزایش بازدید از سایت اشاره کرد. ایمیل‌ها راهی عالی برای جلب توجه مشتری و ترغیب او به بازدید از سایت شما هستند. با قرار دادن لینک‌های مناسب در محتوای ایمیل می‌توانید مخاطبین را برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده سایت ترغیب کنید.
مثلا می‌توانید پیشنهاد تخفیفی با محدودیت زمانی از طریق ایمیل به مخاطبین ارسال کنید. مخاطبین با آگاهی از فرصت کوتاه خود، معمولا سریع‌تر از سایت شما بازدید می‌کنند.

ایجاد هیجان

دادن امتیازات ویژه به مخاطبین خاص با استفاده از کمپین‌های ایمیل در جذب مشتری بسیار اهمیت دارد. زیرا افراد به عضویت در گروه‌های متفاوت و کسب امتیازهای ویژه علاقه دارند.

با استفاده از کمپین‌های ایمیل ویژه، مشتریان شما به منحصربه‌فرد بودن خود پی می‌‌برند. تمامی مشتریان به امتیازهای خاص اهمیت می‌دهند. ارائه پیشنهادهای مخصوص همیشه باعث ایجاد رضایت در مشتریان وفادار شما می‌شود و ارتباط آنها با برند شما را مستحکم‌تر می‌کند. برای مثال با پیشنهاد بلیت رایگان برای مسابقه‌ای مهم باعث ایجاد هیجان و جلب رضایت مشتریان خود می‌شوید.

حتما بخوانید: بازاریابی بازگشتی چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

دسترسی به مخاطبین در دستگاه‌های مختلف

آمارها نشان می‌دهند که 60 درصد ایمیل‌های اسالی در دنیا از طریق گوشی‌های موبایل باز می‌شوند. بنابراین از طریق ایمیل مارکتینگ می‌توانید به اکثر مخاطبین خود دسترسی داشته باشید و به راحتی اخبار مهم راجع‌ به برند و محصولات خود را به اطلاع آنها برسانید.

استفاده از قالب‌های حرفه‌ای ایمیل برای برجسته‌تر کردن برند

طراحی قالب‌های حرفه‌ای برای ایمیل‌های ارسالی باعث می‌شود که در نظر مشتریان و مخاطبان خود بسیار حرفه‌ای و منحصربه‌فرد به نظر برسید. استفاده از لوگوی مخصوص برای برند شما در ایمیل تأثیر زیادی در جذب مخاطبین دارد.

دسترسی آسان به مخاطبین

برخلاف دیگر روش‌های بازاریابی، از طریق ایمیل مارکتینگ به راحتی می‌توانید با مشتریان و مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و آنها را از امور مربوط به کسب و کار خود آگاه کنید.

کسب نتایج فوری

اگر کسب‌ و‌ کار کوچکی را اداره می‌کنید حتما به خوبی می‌‌دانید که هر فروش، ثبت سفارش یا قرار ملاقات تأثیر قابل توجهی در موفقیت کسب‌ و ‌کار شما دارد. ایمیل مارکتینگ باعث دستیابی فوری شما به نتایج مورد نظر و اهداف کسب ‌و ‌کار می‌شود. همچنین بررسی میزان موفقیت استراتژی بازاریابی در ایمیل مارکتینگ بسیار راحت‌تر و قابل پیگیری‌ بیشتر است.

ایجاد لیدهای بیشتر

یکی دیگر از مزایای ایمیل مارکتینگ تولید لید بیشتر است. مسلما هر فردی که در سایت شما ثبت نام می‌کند، آماده خرید محصولات یا ثبت ‌نام در دوره‌های شما نیست. با ارسال ایمیل برای افراد حاضر در لیست ایمیل می‌توانید با محتوای مفید و ارزنده توجه آنها را جلب کرده و در تبدیل آنها به لید موفقیت بیشتری کسب کنید.

بازاریابی اتوماتیک

ایمیل مارکتینگ باعث می‌شود که با استفاده از یک سرویس ایمیل مارکتینگ قدرتمند، بدون نیاز به صرف وقت زیاد، مطالب لازم درباره برند خود را به مخاطبین ارسال کنید. می‌توانید با انجام تنظیمات مناسب در سرویس ایمیل مارکتینگ خود، ارسال ایمیل را به صورت خودکار انجام دهید. سرویس ایمیل مارکتینگ نجوا، انتخابی مناسب برای انجام اتوماتیک ایمیل مارکتینگ بدون نیاز به صرف وقت زیاد توسط شما است.

جمع‌بندی

در این مقاله با مهم‌ترین مزایای ایمیل مارکتینگ برای کسب ‌و ‌‌کارهای کوچک آشنا شدید و به این موضوع پی بردید که ایمیل مارکتینگ منافع بی‌شماری برای کسب ‌و ‌کارهای کوچک به همراه دارد. در واقع ایمیل مارکتینگ روشی مقرون‌به‌صرفه است که در زمانی کوتاه تأثیری باورنکردنی بر میزان موفقیت کسب‌ و ‌کار ایجاد می‌کند.
ایمیل مارکتینگ به شما کمک می‌کند تا با بودجه‌ای مناسب، کسب ‌و‌ کار خود را توسعه داده و برند خود را بسازید. از طرفی راه‌اندازی و مدیریت کمپین ایمیل کار دشواری نیست و با کمی تلاش می‌توانید به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کنید.

منابع:

campaignmonitor | businessnewsdaily | constantcontact

0 نظرات

ارسال نظر

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *