اشتباهات رایج در ایمیل مارکتینگ

اشتباهات رایج در ایمیل مارکتینگ که نباید انجام دهیم

آیا با وجود تلاش‌های زیاد، موفقیت مورد انتظار خود را در ایمیل مارکتینگ کسب نکرده‌اید؟ نگران نباشید! شما می‌توانید با آگاهی از موانع و اشتباهات رایج در ایمیل مارکتینگ، از بروز آنها پیش‌گیری کنید.

ایمیل مارکتینگ راهی برای جذب تعداد زیادی از مخاطبین است. چه کسب ‌و‌ کار شما کوچک باشد یا مالک شرکت بزرگی باشید، ایمیل مارکتینگ در جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی به شما کمک می‌کند. بنابراین اگر خواهان نرخ تبدیل بالاتری هستید، باید استراتژی مناسبی برای ارسال ایمیل به مشترکین خود داشته باشید. یکی از موانع موجود بر سر راه موفقیت ایمیل مارکتینگ، تکرار برخی از اشتباهات رایج است. با آگاهی از این اشتباهات می‌توانید به‌ راحتی از آنها اجتناب کنید. در این مقاله اشتباهات رایج در ایمیل مارکتینگ معرفی و راه‌های پیشگیری از آنها نیز بیان شده‌اند.

حتما بخوانید: بازاریابی ایمیلی چیست و چه مزایایی دارد؟

اشتباهات رایج در ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ هنوز هم از مهم‌ترین استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ بسیاری از شرکت‌ها است، زیرا اگر به ‌درستی از آن استفاده شود ابزاری قدرتمند برای بازاریابان است. بازاریابی ایمیلی به ایجاد ارتباط قوی‌تر با مخاطبان و افزایش مشتریان کمک می‌کند و باعث شناخت بیشتر و اعتماد مخاطبان نسبت به شما می‌شود.

هرچند این روزها برای استفاده از مزایای ایمیل مارکتینگ باید تلاش بیشتری بکنید و از اشتباهات رایج در ایمیل مارکتینگ اجتناب کنید، زیرا این اشتباهات می‌توانند باعث کاهش نرخ تبدیل شوند. در ادامه این مقاله درمورد اشتباهات رایج در بازاریابی ایمیلی و راه‌های جلوگیری از آنها بحث می‌شود.

۱. عنوان‌های نامناسب

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های موفقیت در ایمیل مارکتینگ، انتخاب عنوان‌های جذاب و بامعنی است. با توجه به مطالعات انجام شده تقریبا 50 درصد از افراد با مشاهده عنوان‌های جذاب به باز کردن ایمیل ترغیب می‌شوند. هنگام انتخاب عنوان برای ایمیل، به مخاطبین خود فکر کنید و موضوعات مکالمه‌ای، شخصی و خلاقانه را امتحان کنید. اگر تمایل دارید از ایموجی‌ها استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به مقالهٔ استفاده از ایموجی در عنوان ایمیل  بزنید.

۲. تأخیر در ارسال کمپین

رایج‌ترین اشتباه کسب ‌و ‌کارها این است که ایمیل مارکتینگ را با تأخیر زیاد شروع می‌کنند. شما باید کمپین‌های ایمیل خود را فعال نگه‌ دارید. مشترکین از قبل با برند شما آشنا هستند، پس با استفاده از ایمیل مارکتینگ احتمال فروش دوباره محصولات به آنها بیشتر می‌شود و دلیلی برای تأخیر وجود ندارد.

۳. نگهداشتن مخاطبین نامناسب در لیست ایمیل

شما باید ایمیل‌های برگشتی و اسپم‌ها را جدی بگیرید. ممکن است آدرس ایمیل برخی از مشترکین اشتباه تایپ شده باشد. نرخ پرش بالا به شدت بر کسب‌ و ‌کار شما تأثیر منفی می‌گذارد. اکثر سرویس‌های ایمیل مارکتینگ به نرخ پرش توجه ویژه‌ای دارند و برای برطرف کردن این مشکل تلاش زیادی می‌کنند. ممکن است گیرنده، ایمیل را به عنوان اسپم علامت‌گذاری کند، شما باید از این موضوعات اطلاع داشته باشید و لیست ایمیل خود را آپدیت کنید.

حتما بخوانید: چگونه لیست ایمیل بسازیم

۴. تقسیم‌بندی نکردن مشترکین

ارسال ایمیل مشابه برای تعداد زیادی از مشترکین از اشتباهات رایج در ایمیل مارکتینگ است، زیرا هر کدام از مشترکین نیازها و انتظارات متفاوتی دارند. برای مثال برخی از مشترکین به کدهای تخفیف علاقمند هستند و برخی دیگر می‌خواهند خبرنامه شما را مطالعه کنند. بنابراین یکی از مهم‌ترین مسائل در ایمیل مارکتینگ، تقسیم‌بندی لیست مشترکین و ارسال ایمیل متناسب با نیازهای آنها است.

۵. ارسال ایمیل در زمان اشتباه

هرچند این مورد، اشتباه بزرگی نیست اما بر بازاریابی ایمیل شما تأثیر می‌گذارد. بهترین راه برای اطلاع از زمان مناسب ارسال ایمیل، بررسی نرخ باز کردن ایمیل است. زمان‌های مختلفی را برای ارسال کمپین‌های ایمیل خود بررسی کنید تا در نهایت مناسب‌ترین زمان را کشف کنید.

۶. نادیده گرفتن آنالیزها

آنالیز نحوه عملکرد ایمیل مارکتینگ هم به اندازه ارسال ایمیل اهمیت دارد. باید رفتار مشترکین بعد از باز کردن ایمیل‌ها را تحلیل و بررسی کنید. آیا مشترکین بعد از باز کردن ایمیل شما روی لینک‌ها کلیک می‌کنند یا خیر؟ آنالیز رفتار مشترکین به شما کمک می‌کند تا استراتژی ایمیل مارکتینگ خود را بهبود ببخشید.

۷. عدم شخصی‌سازی ایمیل‌ها

برقراری ارتباط با مخاطبان برای کسب بهترین نتیجه از ایمیل مارکتینگ ضروری است. برای بالا بردن نرخ تعامل با مخاطبین باید ایمیل‌ها را از طریق راه‌هایی مانند تقسیم‌بندی ایمیل و استفاده از نام مخاطب در عنوان ایمیل شخصی‌سازی کنید.

۸. عدم ارسال ایمیل خوشامدگویی برای مشترکین جدید

عدم ارسال ایمیل خوشامدگویی را می‌توان به‌ عنوان یکی دیگر از اشتباهات رایج در ایمیل مارکتینگ نام برد. وقتی شخصی در وبسایت شما ثبت نام می‌کند، به عنوان مشترک شناخته می‌شود و وظیفه شما این است که برای او ایمیل خوشامدگویی ارسال کنید. این موضوع باعث ارتباط بهتر شما با مشترکین و تمایل بیشتر آنها به باز کردن ایمیل‌های شما می‌شود.

۹. ایمیل‌های غیر حرفه‌ای

شما باید در ارسال ایمیل برای مشترکین خلاقیت داشته باشید و از فرستادن اطلاعات خسته ‌کننده جلوگیری کنید. در غیر این صورت احتمال دارد که مشترکین، ایمیل شما را به عنوان اسپم علامت‌گذاری ‌کنند. شما باید در ارسال ایمیل‌ها حرفه‌ای، ظریف و خلاقانه عمل کنید.

۱۰. عدم استفاده از سرویس ایمیل مارکتینگ اتوماتیک

نداشتن سرویس ایمیل مارکتینگ اتوماتیک، اشتباهی بزرگ است و باید از سرویس ایمیل مارکتینگ مناسبی برای کسب ‌و کار خود استفاده کنید. سرویس ایمیل مارکتینگ نجوا، انتخابی مناسب برای مدیریت ایمیل مارکتینگ شما به صورت اتوماتیک و ویژه برای کسب ‌و کار شما است. سرویس ایمیل مارکتینگ نجوا توسط کسب‌ و ‌کارهای زیادی استفاده می‌شود. با استفاده از سرویس ایمیل مارکتینگ قدرتمند، شما می‌توانید به سایر امور کسب ‌و‌ کار خود بپردازید.

۱۱. ارسال ایمیل‌ها به صورت نامنظم

برای کسب نرخ کلیک و نرخ باز کردن بالاتر باید در ارسال منظم ایمیل‌ها ثبات داشته باشید. اگر ارسال ایمیل‌ها را در زمان‌های خاصی به صورت منظم انجام دهید، مشترکین در همان روز و ساعت منتظر ایمیل شما خواهند بود و احتمال اینکه ایمیل را باز کنند، بسیار بالاتر است. برعکس اگر به صورت پراکنده و نامنظم ایمیل‌ها را ارسال کنید، مشترکین شما را فراموش می‌کنند و حتی ممکن است دکمه لغو اشتراک را کلیک کنند.

۱۲. فراخوان عمل (CTA) مبهم

شما باید دقیقا تعیین کنید که بعد از خواندن ایمیل از مخاطب خود چه انتظاری دارید. آیا انتظار دارید برای کسب اطلاعات بیشتر از وبسایت بازدید کند؟ آیا می‌خواهید فرم مخصوصی را پر کند؟ آیا باید محصولی را بخرند؟ یا برای شما پاسخ ارسال کنند؟

مبهم بودن فراخوان‌های عمل نیز یکی دیگر از اشتباهات رایج در ایمیل مارکتینگ است. ایمیل‌های شما باید حاوی فراخوان عمل‌های واضح و روشن باشند، زیرا اگر به مشترکین خود CTA واضحی بدهید، احتمال بیشتری وجود دارد که آن کار را انجام دهند. پس به این موضوع دقت کنید که فراخوان‌های عمل شما نباید نامشخص باشند. همچنین هرچه CTA در قسمت بالاتری قرار داشته باشد، احتمال کلیک روی آن بیشتر است.

۱۳. ایجاد مزاحمت با ارسال تعداد زیاد ایمیل

حتی با وجود علاقه فراوان مشترکین به ایمیل‌ها و برند شما، فرستادن تعداد زیادی ایمیل باعث می‌شود که آنها شما را به عنوان اسپم علامت‌گذاری کنند و یا اشتراک خود را لغو کنند. بنابراین قبل از ارسال هر ایمیل برای مشترکین مطمئن شوید که کمپین‌های شما برای آنها ارزشمند هستند و مزاحمت ایجاد نمی‌کنند.

۱۴. مکالمه یک طرفه

اگر راهی برای ارتباط مخاطبین با خود قرار ندهید و آنها را درگیر مکالمه نکنید، در جذب آنها مشکل پیدا می‌کنید. بنابراین باید مخاطبین بعد از خواندن ایمیل شما امکان ارسال پاسخ را داشته باشند تا ارتباطی دو طرفه شکل بگیرد. مخاطبین شما باید اطمینان داشته باشند که همیشه در دسترس هستید و امکان ارتباط با شما وجود دارد. می‌توانید در انتهای ایمیل سؤالی مطرح کنید و آدرس حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی خود را لینک کنید.

۱۵. فراموش کردن کاربران موبایل

از اشتباهات رایج در ایمیل مارکتینگ خوانا نبودن ایمیل‌ها در موبایل است. ایمیل‌های ارسالی شما باید به ‌راحتی با استفاده از موبایل قابل دسترسی باشند، زیرا 70 درصد مخاطبان شما ایمیل‌ها را از طریق موبایل می‌خوانند. در نتیجه باید از تصاویر و متنی استفاده کنید که به راحتی در صفحه کوچک موبایل قابل خواندن باشد.

۱۶. استفاده زیاد از تصاویر

اگرچه ارسال ایمیل‌هایی با تصاویر زیبا و چشم‌نواز باعث جذب مخاطبین می‌شود، اما باید به این نکته توجه کنید که بسیاری از مخاطبین ایمیل‌ها را در حالت آفلاین باز می‌کنند. بنابراین اگر از تعداد زیادی تصویر در ایمیل خود استفاده می‌کنید، این مخاطبین را از دست می‌دهید. در ایمیل‌های خود از تعداد مناسب تصاویر و همچنین خاصیت alt برای آنها استفاده کنید.

۱۷. پنهان کردن لینک لغو اشتراک

به هیچ وجه لینک لغو اشتراک را پنهان نکنید. اگر مخاطبین شما ناراضی هستند، باید به آنها اجازه لغو اشتراک بدهید. پنهان کردن لینک لغو اشتراک کاری غیرحرفه‌ای است.

پنهان کردن لینک لغو اشتراک از اشتباهات ایمیل مارکتینگ

۱۸. استفاده از سرویس ایمیل مارکتینگ نامناسب

یکی از اشتباهات رایج در ایمیل مارکتینگ استفاده از سرویس ایمیل مارکتینگ نامناسب است. متاسفانه همه سرویس‌های ارائه‌ کننده خدمات ایمیل مارکتینگ شبیه به هم عمل نمی‌کنند. بعضی از سرویس‌های ایمیل مارکتینگ بسیار بهتر هستند و استفاده از آنها مزیت‌های بیشتری برای کسب‌ و ‌کار شما به دنبال دارد. این سرویس‌ها، ایمیل مارکتینگ را به شیوه‌ای آسان، سریع، سرگرم کننده و خلاقانه انجام می‌دهند.

بهتر است با تحقیق و بررسی، سرویس ایمیل مارکتینگ مناسبی انتخاب کنید که نوشتن و ارسال ایمیل‌های شما، آنالیز ایمیل مارکتینگ و تقسیم‌بندی مشترکین را به بهترین شکل انجام دهد. ایمیل مارکتینگ سرمایه بزرگی برای کسب ‌و کار شما محسوب می‌شود و سیستم ایمیل مارکتینگ باید شما را در رسیدن به اهداف کسب ‌و کارتان یاری کند. خدمات ایمیل مارکتینگ نجوا ، سرویسی قدرتمند، حرفه‌ای و کارآمد است که استفاده از آن به شما پیشنهاد می‌شود.

جمع‌بندی

در این مقاله با اشتباهات رایج در ایمیل مارکتینگ و روش‌های پیشگیری از آنها آشنا شدید. در شروع استفاده از ایمیل مارکتینگ، انجام برخی از اشتباهات رایج هستند و مهم این است که در ادامه کار و کسب آگاهی راجع‌ به این اشتباهات، از آنها اجتناب کنید.

 

منابع:

techimplement | productiveblogging | momentum3growth | digitalagencynetwork | optinmonster

0 نظرات

ارسال نظر

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *