روش‌های افزایش بازدید سایت

روش‌های افزایش بازدید سایت

بسیاری از وبمسترهای سراسر دنیا می‌خواهند که میزان بازدید از وبسایتشان افزایش یابد؛ چرا که با افزایش بازدید سایت هم رتبه آن در موتورهای جستجو افزایش می‌یابد و هم با افزایش ورودی وبسایت می‌توانند فروش بیشتری را تجربه کنند.

هرچه ترافیک بیشتری وارد وبسایت شما شود احتمال تبدیل شدن تعداد بیشتری از آن‌ها به مشتری وجود خواهد داشت. البته افزایش ترافیک وبسایت کار ساده‌ای نیست و در واقع بسیاری از وبمسترها هم نمی‌دانند چگونه می‌توانند این کار را بهتر انجام دهند. در این مقاله به شما راهکارهایی را ارائه می‌دهیم تا بتوانید به کمک آن‌ها به افزایش بازدیدکننده وبسایتتان کمک کنید و ترافیک بیشتری دریافت کنید.

اهمیت افزایش بازدید سایت

هدف نهایی هر استراتژی بازاریابی و هر کسب‌وکاری افزایش فروش است. هر وبسایتی نیز می‌تواند با افزایش میزان بازدید سایت خود، لیدهای بیشتر و فروش بیشتری کسب کند. بنابراین شاید بتوان گفت هدف اولیه تلاش‌های بازاریابی به دست آوردن ترافیک باکیفیت و فراوان است.

نرخ تبدیل نشان می‌دهد که چه تعدادی از مشتریان، مسیر طراحی شده برای رسیدن به هدفی خاص را تا انتها طی کرده‌اند. به بیانی ساده‌تر چه تعداد از بازدیدکنندگان به مشتری تبدیل شده‌اند. در واقع باید بدانید که میزان بازدید سایت و نرخ تبدیل دست در دست یکدیگر حرکت می‌کنند و هرچه میزان بازدید از سایت بیشتر باشد نرخ تبدیل هم افزایش می‌یابد.

روش‌های افزایش بازدید سایت از گوگل

روش‌های زیادی برای افزایش بازدید سایت وجود دارد. در برخی از روش‌های افزایش بازدید سایت لازم است که هزینه‌ای بابت تبلیغات بپردازید، اما در روشی دیگر فقط کافیست که با گوگل دوست باشید و به صورت طبیعی یا ارگانیک بازدیدکنندگان را به وبسایت خود جذب کنید. جستجوی ارگانیک 50 درصد از ترافیک کلی وبسایت‌ها را تشکیل می‌دهد و چیزی حدود 40 درصد از درآمد را از آن خود کرده است.

اگر بتوانید در میان سه نتیجه برتر گوگل قرار بگیرید، احتمال دریافت ترافیک زیادی از سوی گوگل را خواهید داشت. در این‌جا به شما شش راهکار طلایی برای افزایش ورودی خود از طریق گوگل را معرفی خواهیم کرد تا به کمک آن بازدید وبسایت خود را افزایش دهید و در بلندمدت به اهداف خود برسید.

  • محتواهایی که عملکرد خوبی ندارند را بیابید و درست کنید

محتواهایی که عملکرد خوبی ندارند باعث می‌شوند وبسایت از رسیدن به هدف خود بازماند چرا که شانس شما برای گرفتن ترافیک از سمت گوگل را کاهش می‌دهند. اگر گوگل ببیند که محتواها و صفحات بی‌فایده زیادی دارید احتمالاً پس از کراول کردن تعدادی از این محتواها به این نتیجه می‌رسد که وبسایتتان محتواهای خوبی ندارد و به کلی از کراول کردن بقیه محتواهای وبسایتتان نیز منصرف خواهد شد. اگر این محتواها را در وبسایتتان بیابید و آن‌ها را حذف کرده یا آپدیت کنید احتمالاً گوگل نیز به وبسایتتان اهمیت بیشتری خواهد داد و می‌توانید با گرفتن جایگاه بهتر در گوگل میزان ورودی خود را افزایش دهید.

  • کلمات کلیدی بهتری را بیابید

حتی اگر استراتژی کلمات کلیدی قوی و محکمی دارید باز هم می‌توانید در آن کلمات کلیدی بهتری را بیابید. یافتن کلمات کلیدی جدید، مرتبط و فرصت ساز به شما کمک می‌کند که همیشه در صدر جایگاه گوگل حضور داشته باشید.

  • وبسایت خود را برای دریافت CTR بیشتر بهینه‌سازی کنید

نرخ کلیک یا CTR یعنی تعداد کلیک‌هایی که از بین کل کاربران روی نتایج شما انجام می‌شود. قرار گرفتن در جایگاه بهتر گوگل فقط نیمی از راهکار است. شما باید مخاطبان را قانع کنید که روی لینک وب‌سایت شما کلیک کنند. با بهینه سازی نرخ کلیک خود نه تنها به گوگل می‌فهمانید که محتوای شما در برابر رقبا ارزش بیشتری دارد بلکه می‌توانید نرخ بازدید از سایتتان را هم افزایش دهید.

  • از وبلاگ نویسی برای گرفتن جایگاه بهتر کمک بگیرید

بلاگ نویسی یکی از روش‌های افزایش تعداد کلمات کلیدی است که از آن‌ها ترافیک ورودی برای سایت دریافت می‌کنید. پست‌های بلاگی به شما این امکان را می‌دهند که برندتان را به عنوان یک متخصص در میان دیگر برندها معرفی کنید. پست‌های بلاگی منبعی برای افزایش ترافیک وبسایتتان نیز هستند چراکه به سوالات واقعی و اصلی کاربران پاسخ می‌دهند.

  • معماری وبسایت خود را درست طراحی کنید

معماری صحیح وبسایت و قرار گرفتن اطلاعات کافی در موتورهای جستجو به کابران کمک می‌کنند با محتوای سایت بهتر آشنا شوند و روی آن کلیک کنند. اگر معماری وبسیاتتان گیج کننده باشد، خزشگرهای گوگل نمی‌توانند تشخیص دهند که چه صفحاتی مهمتر هستند و مخاطبان نیز محتوای لازم را نمی‌توانند به راحتی پیدا کنند. اگر معماری صحیحی داشته باشید جایگاه بهتری در گوگل به دست خواهید آورد و بدین ترتیب ترافیک بیشتری نیز جذب وبسایتتان می‌شود.

  • از Featured Snippet بهره‌مند شوید

در سال 2016 گوگل این قابلیت را معرفی کرد. به کمک این قابلیت، کاربر می‌تواند پاسخ خود را در صفحه جستجو بیابد و در صورتی که آن پاسخ به سوالش مربوط بود روی نشانی کلیک کند. با بهینه سازی وبسایت و محتوایتان برای این قابلیت، نمایش بهتری در صفحه سرچ خواهید داشت و کلیک‌ها و بازدیدکنندگان بیشتری را به وبسایتتان جذب خواهید کرد.

روش‌های افزایش بازدیدکننده غیر ارگانیک سایت

ممکن است بخواهید به جز روش‌های ارگانیک، بازدید وبسایتتان را از طریق روش‌های دیگری نیز افزایش دهید. این روش‌ها در کنار روش ارگانیک به شما کمک می‌کنند میزان بازدید از وبسایتتان را بیشتر کنید. برخی از این روش‌ها پولی و برخی به رایگان در اختیار شما قرار گرفته‌اند. در این بخش به 15 روش افزایش بازدیدکننده سایت اشاره می‌کنیم تا شما بتوانید با استفاده از بهترین و مناسب‌ترین روش‌ها، ترافیک وبسایت خود را افزایش دهید.

تبلیغات

اولین راهی که به ذهن می‌رسد استفاده از تبلیغات برای افزایش بازدیدکننده است. شما می‌توانید از رپورتاژهای خبری، تبلیغات شبکه‌های اجتماعی یا تبلیغات کلیکی استفاده کنید و میزان بازدید خود را چندین برابر افزایش دهید. در این راه ابزارهایی مانند پلتفرم یکتانت به شما کمک می‌کنند سریع‌تر و با هزینه‌ای کمتر تبلیغات خود را به صورت کلیکی، متنی یا بنری انجام دهید. همچنین با استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ یا ریتارگتینگ هم به برندسازی خود کمک کنید و هم طرفداران زیادی برای برندتان ایجاد کنید.

شبکه‌های اجتماعی

قطعا تولید محتوای تنها برای وبسایتتان کافی نیست. شما نمی‌توانید محتوایی را تولید کنید و منتظر بمانید تا مخاطبان آن را پیدا کنند. با استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌توانید محتواهای خود را به دست افراد بیشتری برسانید و با توزیع بهتر آن‌ها میزان بازدید از وبسایتتان را افزایش دهید.

ایمیل مارکتینگ

استفاده از ایمیل مارکتینگ و ارسال خبرنامه ایمیلی یکی دیگر از راه‌هایی است که می‌توانید به کمک آن میزان ورودی به سایتتان را افزایش دهید. برای ارسال انبوه ایمیل از پلتفرم‌های ایمیل مارکتینگ استفاده کنید تا با هزینه‌ای کمتر و سریع‌تر ایمیل‌هایتان را ارسال کنید و بتوانید نتایج کمپین‌های ایمیلی خود را تحلیل کنید. از جمله این پلتفرم‌ها می‌توان به پنل ایمیل مارکتینگ نجوا اشاره کرد که با امکانات بی نظیری همچون سازگاری با زبان فارسی و امکان استفاده به صورت رایگان کار بسیاری از دیجیتال مارکترها را آسان کرده است.

انواع محتوا

فرمول معجزه‌آسایی برای موفقیت در بازاریابی محتوا وجود ندارد. برای این‌که بتوانید در این کار موفق شوید باید از انواع فرمت‌های محتوا استفاده کنید. ویدئو، اینفوگرافیک، ایبوک و انواع دیگر محتوا را در تقویم محتوایی خود جای دهید.

عنوان‌ها

بهینه‌سازی عنوان‌ها به شما کمک می‌کند که کلیک بیشتری بگیرید و نظر مخاطب را بیشتر به خود جلب کنید. این دو عنوان را با هم مقایسه کنید و بگوئید کدامیک بیشتر شما را جذب می‌کند:

«25 راه ضروری برای افزایش بازدید سایت که باید حتما بدانید»
یا
«افزایش بازدید سایت»

کلمات کلیدی Long-tail

شاید دوست نداشته باشید از کلمات کلیدی طولانی در وبسایتتان استفاده کنید، اما باید بدانید که کاربران بیش از هر چیز با این کلمات کلیدی در موتورهای جستجو سرچ می‌کنند پس بهتر است شما نیز با استفاده از این کلمات آن‌ها را هدف قرار دهید.

رپورتاژ آگهی و پست مهمان

اگر بتوانید در وبسایت‌های معتبرتر مطلبی بنویسید یا از رپورتاژ آگهی استفاده کنید نه تنها لینک‌های خود را تقویت کرده‌اید بلکه به کمک بازدید آن سایت‌های معتبر و لینک دهی به وبسایت خود می‌توانید بازدید خود را نیز افزایش دهید.

مصاحبه

با افرادی که در صنعتتان صاحب فکر و اندیشه هستند مصاحبه کنید و آن را روی وبلاگ خود منتشر کنید. وجود نام آنها روی وبلاگ شما نه تنها به شما اعتبار می‌دهد بلکه میزان انتشار محتواهایتان را افزایش دهید و تعداد بازدیدهایتان را هم افزایش می‌دهد.

Mobile-friendly

از آن‌جا که اکثر مخاطبان این روزها از موبایل‌هایشان برای جستجو استفاده می‌کنند باید وبسایتتان را به گونه‌ای طراحی کنید که در دستگاه‌های دیگری مانند موبایل و تبلت هم به خوبی پاسخ دهد و تجربه‌ای خوب برای کاربر به ارمغان آورد.

سرعت سایت

مطمئن شوید که سرعت وبسایتتان به اندازه کافی خوب است. هیچ کاربری دوست ندارد بیش از چند ثانیه روی وبسایتتان منتظر باز شدن یک صفحه بماند و همین باعث می‌شود تجربه‌ای نامناسب برای او ایجاد شود و سایتتان را ترک کند.

وبینار

وبینارها راهی بسیار مناسب برای جذب مخاطبان به سمت وبسایت است. اگر مشتریانتان را دوست داشته باشید و به آن‌ها آموزش‌های لازم را برای پیشبرد اهدافشان دهید آن‌ها نیز به سمت وبسایت شما روانه می‌شوند. شما می‌توانید با ارسال ایمیل و دعوت مخاطبان برای شرکت در وبینار از آن‌ها بخواهید به وبسایتتان بیایند و در وبینار ثبت نام کنند. پلتفرم ایمیل مارکتینگ نجوا ابزاری مناسب برای ارسال ایمیل‌های انواع کمپین‌های شما است.

پوش نوتیفیکیشن

با استفاده از پوش نوتیفیکیشن‌ها می‌توانید میزان کلیک محتواهای خود را افزایش دهید و به مخاطبان اطلاعیه دهید که محتوایی جدید به وبسایتتان افزوده‌اید و آن‌ها را به بازکردن صفحه وبسایتتان دعوت کنید. برای ارسال پوش نوتیفیکیشن نیز می‌توانید از پلتفرم ارسال پوش نوتیفیکیشن نجوا استفاده کنید.

تحلیل و گزارش گیری

از ابزارهای مناسب تحلیل و گزارش گیری استفاده کنید و منبع ورودی وبسایت خود را کشف کنید. مثلاً با بخش‌بندی مخاطبان خود در ایمیل مارکتینگ و با استفاده از تحلیل‌های پلتفرم نجوا ببینید که کدام یک از بخش‌های کاربرانتان نرخ کلیک بیشتری داشته‌اند. سپس روی همان گروه بیشتر سرمایه‌گذاری کنید و محتواهایتان را برایشان بهینه کنید تا افراد بیشتری از آن گروه را در وبسایت خود پذیرا شوید. از ابزارهای دیگری همچون گوگل آنالیتیکس نیز می‌توانید استفاده کنید و گزارش ورودی‌های وبسایت خود را بگیرید.

ویرگول و تالارهای گفتگو

نوشتن مطلب در وبسایت ویرگول و پاسخ دادن به پرسش‌های افراد در تالارهای گفتگو یکی دیگر از راه‌هایی است که می‌توانید مخاطبان بیشتری را به سایت خود بکشانید.

کلاس آنلاین و رایگان

برگزاری دوره‌های آموزشی آنلاین و رایگان یکی دیگر از راه‌هایی است که مخاطبان زیادی برای وبسایتتان به ارمغان می‌آورد. مطمئن شوید که دوره‌تان برای مخاطبان ارزشمند است و تعداد زیادی از افراد به دنبال یادگرفتن مطلب پیشنهادی شما هستند.

حتما بخوانید: مقاله “افزایش بازدید سایت با استفاده از وب نوتیفیکیشن” نجوا را از دست ندهید!

نتیجه‌گیری

افزایش بازدید سایت یکی از خواسته‌های همیشگی وبمسترها و کسب‌وکارهای آنلاین بوده و هست. چراکه با افزایش ورودی سایت همه اتفاقات خوب رخ می‌دهد و می‌توان به اهداف بازاریابی و فروش رسید. در واقع بدون داشتن بازدیدکننده از سایت نمی‌توان برنامه خاصی را پیاده کرد. برای این‌که بتوانید به افزایش بازدید سایت خود دست پیدا کنید از روش‌های گفته شده استفاده کنید. در این راه ابزارهای مفیدی نیز وجود دارند که کار شما را آسان می‌کنند. استفاده از این ابزارها نیز توصیه دیگریست که بتوانید در هزینه‌ها و زمان خود صرفه‌جویی کنید.

4 نظرات
  1. احمد صبوحی
    احمد صبوحی گفته:

    سلام اونقدر حجم اطلاعات بالا است که انگار بمباران شدم سایتی دارم که میخواهم فروشم را بیشتر کنم محصولاتم هم درجه یک و با کیفیت است فقط نمیدونم از کجا باید شروع کنم اگر میشه راهنمایی بفرمایید

    پاسخ
    • یگانه رحیمی
      یگانه رحیمی گفته:

      سلام آقای صبوحی عزیز،
      ما در نجوا از طریق ۳ کانال ایمیل، پیامک و پوش نوتیفیکیشن به شما کمک می‌کنیم که مشتریانتون رو حفظ کنید و با بازاریابی بازگشتی، فروشتون رو افزایش بدید. می‌تونید با شمارهٔ 91071040-021 داخلی ۴ تماس بگیرید تا کارشناسان نجوا شما رو در خصوص کسب‌وکار خودتون راهنمایی کنند.

      پاسخ

ارسال نظر

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *