نوشتن عنوان ایمیل جذاب

چگونه عنوان و محتوای ایمیل جذاب بنویسیم؟

آیا می‌دانستید که روزانه به طور متوسط 105 میلیارد ایمیل فرستاده می‌شود و از این میان حدود 69 درصد از گیرندگان ایمیل در صورت بد بودن عنوان ایمیل آن را به اسپم منتقل می‌کنند؟ بهتر است این را هم بدانید که حدود 47 درصد از گیرندگان ایمیل در صورتی آن را باز می‌کنند که موضوع ایمیل جذاب باشد. در واقع باید گفت که اولین نقطه ارتباط گیرنده ایمیل با ایمیل، موضوع آن است و در صورتی که عنوان ایمیل به اندازه کافی جذاب نباشد، محتوای ایمیل هرگز خوانده نمی‌شود.

از طرفی دیگر وقتی روزانه افراد، تعداد زیادی ایمیل دریافت می‌کنند و در معرض بمباران محتوایی قرار می‌گیرند، بازکردن ایمیل فقط در صورتی منطقی به نظر می‌رسد که عنوان آن بسیار جذاب و کارآمد باشد. بنابراین اگر عنوان ایمیلی که می‎فرستید از نظر مخاطب این ویژگی‌ها را نداشته نباشد احتمال این‌که به طور کل نادیده گرفته شوید بسیار افزایش می‌یابد. در این مقاله به شما می‌گوییم که چطور ایمیلی بفرستید که حتما باز شود و محتوای ایمیلتان خوانده شود. (چنانچه تمایل دارید از سرویس ارسال ایمیل استفاده کنید، می‌توانید از شرایط و تعرفه‌های نجوا اطلاعات کسب کنید)

تکنیک‌های نوشتن عنوان جذاب برای ایمیل مارکتینگ

اکثر افراد برای این‌که از دریافت ایمیل‌های اسپم جلوگیری کنند و صندوق دریافتی خود را شلوغ نکنند، ایمیل‌های نامربوط یا غیر مفید را اسپم می‌کنند و هرگز آن‌ را نمی‌خوانند. برای این‌که بتوانید نظر مخاطب را به ایمیلتان جذب کنید و کمپین ایمیل مارکتینگ موفقی داشته باشید لازم است عنوانی جذاب بنویسید تا ایمیلتان باز شده و خوانده شود. برای نوشتن عنوانی جذاب این تکنیک‌ها را در نظر داشته باشید:

حس اورژانسی بودن

اگر بتوانید احساس اورژانسی بودن و عجله را در موضوعتان قرار دهید برد بزرگی کرده‌اید. با ایجاد این احساس، مخاطب را از نظر ذهنی وادار می‌کنید که کاری را انجام دهد که شما به آن علاقه‌مندید.

حس کنجکاوی

گاهی اوقات خوب است که در عنوان ایمیل به طور کامل بگوئید که خواننده با باز کردن این ایمیل چه چیزی عایدش می‌شود. اما گاهی اوقات هم بهتر است حس کنجکاوی او را برانگیزید. در چنین مواقعی به گونه‌ای عمل کنید که او مجبور باشد برای دانستن و گرفتن اطلاعات بیشتر ایمیل شما را باز کند.

پیشنهاد دادن

اگر به مخاطبتان بگوئید با باز کردن این ایمیل، منفعتی به دست خواهد آورد و شما پیشنهادی خاص و فوق‌العاده برای او دارید، می‌توانید نرخ باز شدن ایمیل‌هایتان را افزایش دهید.

شخصی‌سازی

فراموش نکنید که هرگز گیرنده‌های ایمیلتان شبیه به هم نیستند بنابراین بهتر است ایمیل‌هایتان هم شبیه هم نباشد. بهتر است عنوان ایمیل‌هایتان را برای گیرنده‌های مختلف شخصی‌سازی کنید تا نظرشان به شما جلب شود.

حتما بخوانید: شخصی‌سازی در ایمیل مارکتینگ

مرتبط بودن و زمان سنجی

در اکثر مواقع اگر شخصی در خبرنامه ایمیلی شما عضو شود به این خاطر است که می‌خواهد از آخرین اخبار اطلاع داشته باشد. بنابراین سعی کنید برایش ایمیل‌های مربوطی را بفرستید که عنوانشان او را به خود جذب کند. همچنین موضوعات ترند و مربوط به زمان حال به شما کمک می‌کند که نرخ باز شدن ایمیلتان را افزایش دهید.

داستان سرایی

به کمک داستان سرایی می‌توانید کنجکاوی مخاطب خود را برانگیزید. اگر در عنوان ایمیل بتوانید مفهومی از داستان را بیان کنید، احتمالا نرخ باز شدن ایمیلتان افزایش خواهد یافت.

حتما بخوانید: راهنمای جامع استفاده از ایموجی در عنوان ایمیل و تاثیر آن

افزایش نرخ تبدیل ایمیل‌ها با تهیه محتوای مناسب

از آنجا که ایمیل مارکتینگ یکی از برترین استراتژی‌های بازاریابی است، می‌توان انتظار داشت که با نوشتن محتوای ایمیل جذاب و به کار گرفتن تکنیک‌های مختلف، هم نرخ باز شدن ایمیل را افزایش داد و هم نرخ تبدیل را بیشتر کرد. برای اطمینان از مناسب بودن محتوای ایمیل خود این تکنیک‌ها را به کار گیرید:

از تصاویر مناسب برای جذب مخاطب استفاده کنید.

تصاویر و ویدئوها برای کمپین‌های ایمیلی حیاتی هستند. معمولا مخاطبان نسبت به علائم بصری واکنش بهتری نشان می‌دهند. همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که با وجود علائم بصری می‌توان میزان تعامل و نرخ تبدیل را افزایش داد.

از دکمه دعوت به اقدام مناسبی استفاده کنید.

با قرار دادن دکمه کال تو اکشن مناسب، میزان وضوح ایمیل خود را افزایش دهید و مخاطب را به انجام عمل دلخواهتان تشویق کنید. دکمه اقدام به عمل را کوتاه، قدرتمند، واضح و عملی بنویسید. به یاد داشته باشید دکمه اقدام به عمل شخصی سازی شده نیز تاثیر بسیار خوبی در نرخ تبدیل دارد.

محتوای خود را برای موبایل بهینه‌سازی کنید.

تحقیقات نشان داده که حدود 70 درصد ایمیل‌ها این روزها روی موبایل باز می‌شوند. اگر عنوانتان بسیار طولانی باشد، تصاویرتان روی موبایل کامل نمایش داده نشود، متن ایمیلتان کوچک باشد یا دکمه دعوت به اقدام کوچکی داشته باشید مطمئن باشید که نرخ باز شدن ایمیلتان و نرخ تبدیلتان بسیار کاهش خواهد یافت.

اندازه ایمیلتان را همواره در نظر داشته باشید.

هیچ فرمولی به شما نمی‌گوید که اندازه ایمیلتان چقدر باید باشد؛ اما به طور کلی یادتان باشد که شما می‌خواهید ایمیلتان خوانده شود بنابراین اگر بیش از اندازه آن را طولانی کنید خواننده‌ اول و آخر ایمیلتان خودتان هستید. از فواصل منطقی و فضای سفید کادر خود استفاده کنید تا مخاطب را به خواندن محتوای ایمیل خود تشویق کنید.

محتوا و پیشنهادتان را در یک راستا قرار دهید.

اگر محتوایی که می‌نویسید با دکمه اقدام به عملتان هم راستا نباشد هیچ تبدیلی رخ نمی‌دهد. بنابراین به عنوان ایمیل، پیش نمایش ایمیل، محتوای ایمیل و دکمه اقدام به عمل خود توجه کنید و سعی کنید هر چهار جزء گفته‌شده را با هم در یک راستا قرار دهید.

لحن برندتان را همواره حفظ کنید.

اگر یک‌بار با لحن دوستانه بنویسید و یک بار طنز و بار دیگر کاملا رسمی، در واقع به برندتان آسیب رسانده‌اید. سعی کنید در ایمیل‌هایتان لحن مناسب را به کار ببرید و از آن به طور صحیحی استفاده کنید. این لحن مناسب را در تمام متن‌های خود همواره استفاده کنید.

جمع‌بندی

ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین راه‌های افزایش نرخ تبدیل برای برندها به شمار می‌رود. استفاده از تکنیک‌های مناسب در کنار ابزارهای مناسب ایمیل مارکتینگ برای ایجاد عنوان و محتوای جذاب برای ایمیل، به شما کمک می‌کند که کمپین موفق‌تری را اجرا کنید. با استفاده از تکنیک‌های گفته شده و ابزارهای کارآمدی مانند ابزار ایمیل مارکتینگ نجوا می‌توانید رسیدن به نتیجه‌ای معقول را برای برندتان تضمین کنید.

0 نظرات

ارسال نظر

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *