بهترین افزونه ایمیل مارکتینگ برای وردپرس

بهترین افزونه ایمیل مارکتینگ برای وردپرس کدام است؟

استفاده از افزونهٔ ایمیل مارکتینگ در وب‌سایت‌های وردپرسی، علاوه بر آسان کردن فرآیندهای ارسال ایمیل، روشی بسیار مناسب برای افزایش آگاهی از برند، بالا بردن نرخ بازگشت سرمایه و پیش‌برد اهداف برند است. آمارهای شگفت‌انگیز و باورنکردنی دربارهٔ ایمیل مارکتینگ همیشه بازاریابان را مجاب کرده است که حتما از این روش در استراتژی بازاریابی خود بهره‌مند شوند. مثلا آمارها نشان می‌دهند که با هر ۱ دلاری که در این راه خرج می‌کنید، ۳۸ دلار به شما بازگردانده می‌شود.  از طرفی 80 درصد از بازاریابان حرفه‌ای معتقدند که بازاریابی ایمیلی باعث افزایش مشتری هم می‌شود. آن‌ها معتقدند که این شیوه از بازاریابی، باید ستون اصلی استراتژی کسب و کارها باشد.

اما ارسال ایمیل در سایت‌های وردپرسی به کمک افزونه‌های متعدد آن‌چنان راحت شده که بازاریابان همواره می‌خواهند از مزایای آن بهره‌مند شوند. از آن‌جا که وردپرس یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای مدیریت محتوا به حساب می‌آید، در مبحث زیر به بررسی بهترین افزونه ایمیل مارکتینگ می‌پردازیم. (اگر تمایل دارید از سرویس ارسال ایمیل استفاده کنید، می‌توانید از تعرفه و شرایط نجوا اطلاعات کسب کنید)

معرفی بهترین افزونه ایمیل مارکتینگ برای وردپرس

همان‌طور که گفتیم، بازاریابی ایمیلی می تواند نتایج شگفت‌انگیزی در پیشرفت اهداف کسب‌وکارتان به شما بدهد. با این حال، با استفاده از ابزارهای مفیدی مثل افزونهٔ ایمیل مارکتینگ که در وقت و هزینهٔ شما صرفه‌جویی می‌کنند، کیفیت این نتایج بهتر می‌شوند. در میان بهترین افزونه‌های ایمیل وردپرس، مواردی وجود دارد که به طور خاص برای این زمینه ایجاد شده‌اند، بنابراین به مرور آن‌ها می‌پردازیم. (اگر به یادگیری و آموزش ایمیل مارکتینگ حرفه ای علاقه دارید، در مقاله دیگری از بلاگ نجوا درباره آن توضیح داده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم آن را بخوانید)

بهترین افزونه‌های وردپرس برای ایمیل مارکتینگ

1- نجوا

اگر می‌خواهید از افزونه‌ای استفاده کنید که با زبان فارسی سازگار باشد، به خاطر تحریم و فیلترینگ تاثیر منفی روی وب‌سایتتان نگذارد، بتوانید به راحتی با آن نوتیفیکیشن طراحی کنید و برای مخاطبانتان ارسال کنید، از سرویس ایمیل مارکتینگ خود آمارها و گزارش‌های قابل اعتماد بگیرید، هزینه کمی داشته باشد و بتوانید پشتیبانی سریع و راحتی داشته باشید، از افزونهٔ ایمیل مارکتینگ نجوا استفاده کنید.

از جمله امکانات این افزونه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

داشتن قالب‌های مناسب برای ایمیل مارکتینگ

قابلیت ارسال رایگان تا 2000 ایمیل

پنل کاربری کارآمد بدون نیاز به دانش فنی

(برای اتصال پلاگین از داخل پنل ایمیل مارکتینگ نجوا -قسمت Transactional -کد api key خود را برداشته و در افزونه کپی کنید تا سرویس ایمیل مارکتینگ خود و وب‌سایتتان به هم متصل شوند)

حتما بخوانید: آموزش تصویری ارسال ایمیل گروهی

2- MailPoet

بیش از 300,000 وب سایت به MailPoet اعتماد کرده‌اند تا ایمیل‌های بازاریابی، خبرنامه‌ها و پاسخ به مشترکان خود را از طریق آن ارسال کنند. این افزونه شامل دو نسخهٔ رایگان و حرفه‌ای است که تفاوت آن‌ها در سرورهای افزونه برای ارسال ایمیل و ایجاد محدودیت آن است. شما در نسخهٔ رایگان، محدودیت تعداد در لیست خبرنامهٔ خود را دارید.

با ارسال خبرنامه، بازدید و فروش وب‌سایت‌ها را افزایش می‌دهید؛ زیرا فعالیت‌های سایت، خدمات و کسب و کار خود را به بهترین شکل ممکن به مخاطبان خود معرفی می‌کنید. از طرفی، بازدیدکنندگان زیادی وارد وب‌سایت شما شده و از محتواهای آن لذت می‌برند اما به هر دلیلی به آن برنمی‌گردند. اگر بتوانید برایشان خبرنامه ارسال کنید، آن‌ها به مشترکین دائمی سایت شما تبدیل می‌شوند. از طرف دیگر، کاربران شما به وسیلهٔ این خبرنامه‌ها از اتفاقات جدید سایت با خبر می‌شوند. فقط نباید این نکته را فراموش کرد که ارسال پی در پی خبرنامه آن هم در زمان نامناسب باعث نارضایتی کاربرانتان می‌شود.

در این پلاگین حرفه‌ای که کاربردهای فراوانی دارد، شما می‌توانید فرم دریافت ایمیل کاربران را ایجاد کنید و ایمیل خبرنامه را به آن‌ها در سایت وردپرس خود، در بازه‌های زمانی قابل برنامه‌ریزی ارسال کنید. البته می‌توانید قابلیت‌های دیگری مانند شمارش ایمیل‌های موفق، شمارش تعداد کلیک‌ها، شمارش تعداد ایمیل‌های باز شده، قابلیت مشاهدهٔ افرادی که عضو شده‌اند، ظاهر زیبا و قابلیت نمایش در ابزارک‌ها را نیز به موارد قبلی اضافه کنید.

در افزونهٔ رایگان MailPoet به راحتی با عمل کشیدن و رها کردن یا همان روش درگ و دراپ، ایمیلی حرفه‌ای حاوی تصویر، دکمه، لیست آخرین مطالب وب‌سایت، هدر و فوتر بسازید و خیالتان راحت باشد که این طرح‌ها به شما جواب می‌دهند. این افزونه به طور یکپارچه با سایت وردپرس شما ادغام می‌شود و به شما امکان می‌دهد که گروه‌های ایمیل خود را ایجاد و ارسال کنید و لیست مشترکین خود را مدیریت کنید.

شما می‌توانید ایمیل‌ها را از ابتدا در قالب آماده داشته باشید یا با استفاده از الگوهای آماده تهیه کنید. ارسال اعلان‌های وبلاگ جدید یا ایمیل‌های خوش‌آمدگویی برای کاربران تازه وارد شده و برنامه‌ریزی ایمیل برای زمانی خاص، از امکانات دیگر این افزونه هستند.

MailPoet این ویژگی‌های جالب را ارائه می‌دهد:

    • ایجاد فرم اشتراک خبرنامه
    • مدیریت مشترکین و لیست مشترکین خود در وردپرس
    • ساخت و ارسال خبرنامه
    • ایجاد ایمیل‌های خودکار برای ارسال اعلان‌های پست جدید
    • ارسال ایمیل‌های خوش آمد گویی خودکار
    • افزایش فروش با ایمیل‌ و ووکامرس
    • آمارهای دقیق از میزان مشارکت مخاطبان شما
حتما بخوانید: معرفی بهترین افزونه های پیامکی در وردپرس

 

3- Mailster

این افزونهٔ فارسی به شما کمک می‌کند با استفاده از اینترنت بتوانید فروش محصولات خود را افزایش دهید و گامی در جهت تبلیغ محصولات خود بردارید. Mailster راه حلی است که می‌تواند داشبورد و سایت وردپرس شما را به ابزاری کاملاً کاربردی برای ارسال و انتشار خبرنامه تبدیل کند. این گزینه جایگزینی برای سیستم عامل‌هایی مانند Mailchimp و ConvertKit است. به جای تغییر مداوم برگه‌ها و کپی کردن از محتوای رسانه (و پرداخت هزینهٔ ماهیانه)، می‌توانید همهٔ کارها را از داشبورد وردپرس خود انجام دهید.

با استفاده از افزونهٔ Mailster می‌توانید در سایتتان هر تعداد ایمیل‌ دسته جمعی و گروهی که بخواهید، ارسال کنید یا ایمیل مشتریان خود را دریافت کنید. این افزونه کاملاً فارسی بوده، ضد اسپم است و از اسپم شدن ایمیل‌های ارسالی جلوگیری می‌کند. قابلیت اتصال به Gmail یکی دیگر از امکانات این افزونه است. هم‌چنین شما می‌توانید آمار ایمیل‌های ارسالی، تعداد ایمیل‌های بازشده‌ و تعداد لغو عضویت‌ها را ببینید.

ویژگی‌های اصلی این پلاگین عبارتند از:

    • درگ و دراپ ایمیل
    • ارسال خبرنامه‌های ایمیل
    • الگوهای ایمیل قابل تنظیم
    • اتوماسیون ایمیل وردپرس شامل ایمیل‌های خوش آمدگویی، آخرین اعلان‌های ارسال، ایمیل‌های تولد و پیگیری‌ها
    • تقسیم‌بندی لیست
    • ادغام با ووکامرس و افزونه پاپ آپ نینجا
    • پیگیری با تجزیه و تحلیل دقیق

 

4- Pabbly Email Marketing

Pabbly Email Marketing ابزاری مقرون به صرفه و کارآمد است که می‌توانید به طور مستقیم از داشبورد وردپرس برای خودکار کردن تبلیغات ایمیل خود استفاده کنید. با استفاده از این برنامه هیچ‌گونه محدودیتی برای ارسال ایمیل نخواهید داشت و می‌توانید به صورت نامحدود ایمیل ارسال کنید.

ویژگی‌های کلیدی آن عبارت‌اند از:

    • ارسال ایمیل نامحدود
    • پشتیبانی از 50+ SMTP خارجی (Amazon SES ، SendInBlue و موارد مختلف دیگر)
    • موتور تحویل ایمیل داخلی
    • اتوماسیون ایمیل
    • تقسیم‌بندی لیست
    • تجزیه و تحلیل پیشرفته ایمیل، از جمله آمار دستگاه
    • ویژگی پاسخ خودکار (هر زمان که مشترک جدید به لیست شما بپیوندد، به طور خودکار ایمیل ارسال می‌کند)
    • عدم محدودیت بر اساس اندازهٔ برنامه (صرف ‌نظر از اینکه در چه مرحله ای از تجارت هستید)

 

5- فرم اشتراک SendinBlue و WP SMTP

SendinBlue برای وردپرس افزونه‌ای قدرتمند برای ایمیل است. برخلاف سایر افزونه‌های رایگان وردپرس که از طریق میزبان وب شما ارسال می‌شوند یا باید با سرویس SMTP تنظیم شوند، افزونهٔ SendinBlue خودش همه را انجام می‌دهد. این افزونه از (wp_mail) و به طور خودکار از SendinBlue’s SMTP برای ارسال ایمیل‌های معاملاتی به منظور تحویل و پیگیری بهتر استفاده می‌کند.

ویژگی‌های اصلی:

    • درگ و دراپ ایمیل
    • ایجاد فرم‌های اشتراکی سفارشی و ادغام در پست‌ها، صفحات یا ستون‌های فرعی
    • مدیریت لیست‌ها و تقسیم‌بندی پیشرفته برای بهبود عملکرد کمپین
    • تجزیه و تحلیل و ارائه بینش پیشرفته در مورد قابلیت تحویل

 

6- OptinMonster

یکی از بهترین ابزارها برای گرفتن ایمیل‌ها OptinMonster است. OptinMonster چیزی فراتر از یک افزونه است. این به شما کمک می کند تا لیست ایمیل خود را افزایش داده و مشترکان بیشتری را با پنجره‌های بازشو با بازده بالا و فرم‌های opt-in به دست آورید.

ویژگی‌های اصلی:

    • الگوهای درگ و دراپ کاربر پسند
    • قابلیت ایجاد پنجره‌های کوچک و پنجرهٔ تمام صفحه، برنامه‌های کشویی و موارد بسیار دیگر
    • ادغام با سرویس‌های معروف بازاریابی از طریق ایمیل، از جمله Mailchimp ، Aweber، GetResponse ، Hubspot و MailPoet
    • فناوری هدف هوشمند
    • هدف‌گذاری پیشرفته و شخصی‌سازی
    • تجزیه و تحلیل دقیق
حتما بخوانید: پروتکل smtp چیست و چه مزایایی دارد؟

چرا از افزونه ایمیل مارکتینگ وردپرس استفاده کنیم؟

وردپرس به عنوان نرم‌افزار مدیریت محتوا (CMS) همراه با افزونه‌های خود می‌تواند وب‌سایت شما را به دنیای خدمات محبوب بازاریابی معرفی کند. فرم‌های قابل تنظیم در سایت وردپرس ایجاد شده و همراه با بسیاری از ابزار‌های دیگر، بازاریابی ایمیل شما را به سودآورترین حد ممکن می‌رساند! دلایل زیادی وجود دارد که شما باید این شیوه از مارکتینگ را به عنوان یک اولویت اصلی قرار دهید (و حتی خدمات بازاریابی ایمیل خود را بفروشید)، اما در اینجا چند مورد هست که واقعا نمی‌توانید نادیده بگیرید:

ایمیل‌ها شخصی هستند و بیشتر کاربران هر روز ایمیل خود را تا 20 بار بررسی می‌کنند.

ایمیل‌ها حتما پیام شما را تحویل می‌دهند. حدود 80 درصد ایمیل‌های تجاری در سراسر جهان به مقصدشان می‌رسند و این در حالی است ‌که میانگین دسترسی به صفحات فیس‌بوک هر روز رو به کاهش است.

مشترکان ایمیل با تمایل خود به لیست شما پیوسته‌اند و پیگیر کارهای شما هستند که این معمولاً در مورد رسانه‌های اجتماعی دیگر صادق نیست.

ایمیل مارکتینگ از میزان بازگشت سرمایهٔ بالایی برخوردار است. طبق تحقیقات Litmus در سال 2018، بازگشت سرمایهٔ این روش بالاتر از 40 برابر است.

استفاده از ایمیل به شما کمک می‌کند تا به کاربران تلفن همراه بیشتری دسترسی پیدا کنید.

ارسال ایمیل هزینهٔ کمی دارد.

با انتخاب افزونهٔ ایمیل مارکتینگ مناسب می‌توانید به راحتی فرم‌های اشتراک خبرنامه بسازید، ایمیل‌های خود را ایجاد کنید، لیست مشترکین خود را مدیریت کنید، تحلیل‌های متفاوت کمپین‌های ایمیلی را بررسی کنید و نهایتا کمپین ایمیل مارکتینگ موفقی را پیاده کنید.

 

نتیجه گیری

حرکت سریع در طول زمان معمولا نصیب کسانی می‌شود که از ابزار جدید به نفع خود و در جهت پیشرفت کارهایشان استفاده کنند. با توجه به امکانات زیادی که افزونه‌ها در دسترس ما قرار می‌دهند و باعث آسان شدن کار می‌شوند، این واقعا کوتاهی است که نخواهیم از چنین ابزارهایی در جهت رشد وب‌سایت خود استفاده کنیم.

0 نظرات

ارسال نظر

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *