روش‌‌های افزایش فروش اینترنتی در سایت‌‌های فروشگاهی

روش‌‌های افزایش فروش اینترنتی در سایت‌‌های فروشگاهی

این روزها فروشگاه‌‌های اینترنتی زیادی وجود دارند. هر کسی که کالایی تولید ‌‌‌‌می‌کند یا یک فروشگاه واقعی دارد، می‌تواند با ساخت یک فروشگاه اینترنتی، هرروز و هر ساعت هم فروش داشته باشد. دغدغهٔ اصلی صاحبان فروشگاه‌‌های اینترنتی، افزایش فروش است. برای اینکه فروش سایت شما افزایش پیدا کند، باید از تکنیک‌‌‌ها و روش‌‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید. در این مقاله همراه ما باشید تا با این روش‌‌‌ها و تکنیک‌‌‌ها آشنا شوید.

چه عواملی در افزایش فروش اینترنتی موثر هستند؟

قبل از اینکه سراغ روش‌‌های افزایش فروش اینترنتی برویم، بهتر است عوامل موثر در افزایش فروش اینترنتی را بررسی کنیم. بعد با توجه به این عوامل، روش‌‌‌ها و تکنیک‌‌های مورد نظر را معرفی می‌کنیم.

شفافیت در قیمت و ویژگی‌‌های محصول

وقتی کاربر وارد یک فروشگاه اینترنتی ‌‌‌‌می‌شود، قیمت و ویژگی‌‌های محصول را بررسی ‌‌‌‌می‌کند. اول اینکه قیمت محصول برای او از اهمیت زیادی برخوردار است، چون با توجه به بودجه‌اش برای خرید تصمیم می‌گیرد. دوم، حتما ویژگی‌‌های محصول را دقیق و جزئی در سایت شرح دهید. برای این کار از تصاویر و بروشور محصولات در سایت استفاده کنید. کاربر برای اینکه از محصول مطمئن شود و خریدش را نهایی کند، حتما نظرات مردم را می‌خواند. پس سعی کنید بخش نظرها و پیشنهادها را در زیر هر محصول قرار دهید.

اعتماد کاربر به فروشگاه اینترنتی

برای اینکه کاربر یا بازدیدکنندهٔ فروشگاه اینترنتی به مشتری تبدیل شود، باید به سایت شما اعتماد کند. برای ایجاد حس اعتماد کاربر، کارهای مختلفی می‌توان انجام داد. یکی از آن‌ها استفاده از سیستم چت آنلاین است. کاربر می‌تواند قبل از خرید، همان موقع سوال‌‌‌ها یا ابهاماتش را بپرسد. ضمن اینکه مواردی چون بازگشت وجه، امکان مرجوعی کالا در 7 روز، تعویض کالا و… نیز می‌تواند مفید باشد.

سرعت سایت

حتما برای شما هم این مسئله پیش آمده است که برای خرید از سایتی باید مدت زمان زیادی را منتظر بمانید تا اطلاعات و تصاویر سایت نشان داده شوند. وقتی سرعت سایت پایین است، کاربر منتظر می‌ماند و همین انتظار ممکن است او را از خرید از سایت شما منصرف کند.

وب سایت واکنشگرا

بیشتر مردم از گوشی‌‌های هوشمند و تبلت خود برای خرید و کارهای اینترنتی استفاده می‌کنند. بنابراین وب سایت شما باید در دستگاه‌‌های مختلف قابل مشاهده باشد، تا مشتری به راحتی بتواند خریدش را انجام دهد.

آسان بودن عملیات ثبت نام و خرید

وقتی وارد یک فروشگاه اینترنتی می‌شوید، یا ‌‌‌‌می‌توانید بدون ثبت نام در صفحه‌‌های مختلف سایت ‌جست‌وجو کرده و خرید کنید، یا باید در سایت ثبت نام کرده و بعد خرید کنید. گاهی اوقات طولانی بودن فرایند ثبت نام، مشتری را از خرید منصرف ‌‌‌‌می‌کند. برای همین سعی کنید تا جایی که امکان دارد، فرایند انتخاب محصول و خرید را آسان طراحی کنید. کاربران معمولا تمایلی ندارند که برای خرید در هر سایتی ثبت نام کنند. پس بهتر است فقط ایمیل یا اطلاعات تماس او را در هنگام ثبت نام بگیرید.

حتما بخوانید: بهترین نمونه‌های متن تبلیغات لوازم خانگی

تکنیک‌‌های افزایش فروش اینترنتی

برای اینکه بتوانید فروش اینترنتی خود را افزایش دهید، روش‌ها و تکنیک‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

آگاهی از برند خود افزایش دهید

برند خود را رشد دهید و سعی کنید اعتماد کاربران و مشتریان خود را جلب کنید. آگاهی از برند بر اعتماد، خریدهای مکرر و حتی سئوی سایت شما تاثیر می‌گذارد. هر چقدر افراد بیشتری برند شما را بشناسند و به شما اعتماد کنند، فروش شما هم بیشتر ‌‌‌‌می‌شود. برای توسعهٔ آگاهی از برند، بر کیفیت سایت خود تمرکز کنید. محتوای با کیفیت تولید کنید و در این زمینه از بلاگرها و اینفلوئنسرها کمک بگیرید. از تبلیغات گوگل غافل نشوید و حتما در شبکه‌‌های اجتماعی هم فعال باشید.

از ایمیل مارکتینگ برای جلب مشارکت کاربران استفاده کنید

ایمیل مارکتینگ در افزایش فروش اینترنتی

متخصصین بازاریابی معتقدند که ایمیل مارکتینگ همچنان یکی از بهترین روش‌‌‌ها برای افزایش فروش اینترنتی است. با این حال، مشکل اکثر صاحبان فروشگاه‌‌های اینترنتی، نداشتن بانک ایمیل است. آن‌ها روی مشتری‌‌های لید خود تمرکز نمی‌کنند و تنها به کانال‌‌های ارگانیک یا پولی تکیه کرده‌اند. طبق آمار و تحقیقات بازاریابی، ایمیل مارکتینگ بیشترین بازگشت سرمایه را دارد.

بانک ایمیل منحصر‌به‌فردِ فروشگاه اینترنتی‌‌‌‌تان را درست کنید و از کمپین‌‌های ایمیل مارکتینگ استفاده کنید. کانال‌‌های دیگر و شبکه‌‌های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام و تلگرام هرروز تغییر می‌کنند. اما لیست ایمیل همیشه متعلق به شما است. سرویس‌‌‌ها و کمپین‌‌های ایمیل مارکتینگ را نادیده نگیرید.

اصلا به فکر خرید بانک ایمیل نباشید، چون نمی‌توانید به ایمیل‌‌های خریداری شده اطمینانی کرد. به علاوه، ممکن است این ایمیل‌‌‌ها غیرفعال باشند و ایمیل شما اسپم شود. برای جلوگیری از این مسائل، توصیهٔ ما این است که حتما از بانک ایمیل خودتان استفاده کنید. این ایمیل‌‌‌ها متعلق به کسانی هستند که دوست دارند از شما ایمیل دریافت کنند. بنابراین به اخبار و محصولات جدید سایت شما هم علاقه دارند.

همچنین بانک ایمیل و اجرای کمپین‌‌های ایمیل مارکتینگ باعث افزایش خرید مجدد ‌‌‌‌می‌شود. در دنیایی که تولیدکننده‌‌‌ها با قیمت و کیفیت محصولات با یکدیگر رقابت می‌کنند، ایجاد ارتباط مستقیم با مشتری‌‌‌ها برای تشویق خرید مجدد بیشترین اهمیت را دارد. از طریق ایمیل، داستان برند و داستان محصولات‌تان را برای مشتری‌‌‌ها تعریف کنید. با این کار، کاربران سایت شما احساس می‌کنند که عضوی از یک خانواده هستند. داستان‌گویی برای مخاطبین ممکن است بازگشت سرمایهٔ سریعی نداشته باشد. اما در طولانی مدت بر فروش و سود شما تاثیر می‌گذارد.

  • موقعیت‌‌های زیر را برای ارسال ایمیل به کاربران‌‌‌‌تان امتحان کنید.
  • وقتی مشتری در سایت ثبت نام ‌‌‌‌می‌کند یا خرید ‌‌‌‌می‌کند، یک ایمیل خوش آمدگویی بفرستید.
  • کدهای تخفیف شخصی یا هدایای رایگان بفرستید.
  • به طور منظم خبرنامه بفرستید یا تخفیف‌‌های جدید را اعلام کنید.
  • محتوای مرتبط را منتشر کنید تا کاربران از آخرین کالاهای سایت مطلع شوند.
  • از مشتری‌‌های وفادار و باسابقه‌‌‌‌تان تشکر کنید. یک پیام شخصی برای آنها بفرستید و از آنها برای وفاداری به فروشگاه شما تشکر کنید.

ریتنشن مارکتینگ را فراموش نکنید

پوش نوتیفیکیشن

ریتنشن مارکتینگ یا بازاریابی بازگشتی یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش فروش است. افراد زیادی هستند که شاید یک بار از شما خرید کرده‌اند. با این روش، نه‌تنها به آن‌ها یادآوری می‌کنید که به‌فکرشان هستید، بلکه کاری می‌کنید تا با پیشنهادهای ویژه، دوباره خرید خود را تکرار کنند.

با پوش نوتیفیکیش همیشه ارتباط خود را حفظ کنید

پوش نوتیفیکیشن در افزایش فروش اینترنتی

در دنیای امروز که خریداران با انبوهی از محصولات و پیشنهادات مختلف مواجه هستند، وفادارسازی آن‌ها کار بسیار سختی است. پوش نوتیفکیشن یکی از بهترین روش‌های ارتباطی با مخاطبان است که به آن‌ها می‌گوید نه‌تنها به فکرشان هستید، بلکه زودتر از بقیه می‌توانند در جریان پیشنهادهای شما قرار بگیرند. همین روش باعث می‌شود تا بتوانید میزان فروش خود را تا حد قابل توجهی افزایش دهید. پوش نوتیفیکیشن به راحتی از طریق گوشی‌های موبایل و وب‌سایت قابل پیاده‌سازی است.

از طریق شبکه‌‌های اجتماعی با مشتری‌‌های خود ارتباط برقرار کنید

یکی از بهترین روش‌‌‌ها برای کشاندن بازدیدکننده‌‌های جدید به فروشگاه، تبدیل آن‌ها به مشتری و تشویق مجدد آن‌ها به خرید، ارتباط موثر با آن‌ها در شبکه‌‌های اجتماعی است. فعلا در ایران، اینستاگرام محبوب‌ترین شبکه اجتماعی است. اینستاگرام بیش از 500 میلیون کاربر فعال دارد و یکی از سریع‌ترین اپلیکیشن‌‌های در حال رشد جهان هست. این اپلیکیشن، مشتریان، اینفلوئنسرها و برندها را با یکدیگر مرتبط ‌‌‌‌می‌کند.

سعی کنید حضور فعالی در این شبکه داشته باشید و محتوای با کیفیت و موثری تولید کنید. محتوای داستانی در این‌جا هم موثر است. با تصاویر جذاب و محتوای منحصر به فرد، کاربر شبکه اجتماعی را وارد فروشگاه اینترنتی کنید. اگر از تصاویر جذاب استفاده کنید، هشتگ‌‌های مناسب بگذارید و در زمان‌‌های درستی هم پست بگذارید، ‌‌‌‌می‌توانید فالوئرهای مورد نظر خود را پیدا کنید. محصولات را در پست و استوری اینستاگرام نشان دهید. با این کار فالوئرها به طور مستقیم به خرید ترغیب ‌‌‌‌می‌شود و فروش شما هم افزایش می‌یابد.

با آزمایش کردن روش‌‌های مختلف، نرخ تبدیل سایت را بهبود دهید

از امتحان‌کردن روش‌‌های مختلف روی سایت‌‌‌‌تان نترسید. سعی کنید همواره در حال بهبود فروشگاه و کانال‌‌های بازاریابی‌‌‌‌تان باشید و نرخ تبدیل سایت را ارتقا دهید. همواره در حال امتحان کردن راه‌‌های جدید باشید. اگر به اهدافی که برای خودتان تنظیم کردید، نرسیدید، به آنالیتیکس وب‌سایت سر بزنید و ببینید کاربران در کجا از سایت خارج ‌‌‌‌می‌شوند.

از اطلاعات موجود در آنالیتیکس برای گرفتن تصمیم‌‌های هوشمندانه استفاده کنید. برای آزمایش عوامل مختلف سایت، تست A/B را اجرا کنید. هر کدام از بخش‌‌های سایت را بررسی کنید و ببینید برای بهتر شدن سایت چه کارهایی باید بکنید. عملکرد و فعالیت رقبا را تحلیل کنید. سرعت سایت، رفتار کاربران و مشتریان، و ریسپانسیو بودن سایت را بررسی کنید.

پرسونای مخاطب خود را مشخص کنید

شناخت مخاطب با ارتباط بیشتر با او انجام ‌‌‌‌می‌شود. اگر بتوانید این کار را انجام دهید، همیشه برنده هستید. زمانی که مشتری خود را درک کنید، تبلیغات بهتری انجام می‌دهید، محصولات مورد علاقهٔ آن‌ها را تولید ‌‌‌‌می‌کنید و تقریبا ذهن آن‌ها را می‌خوانید. با مخاطبین و مشتریان‌‌‌‌تان صحبت کنید، یا حداقل نظرسنجی بگذارید و دربارهٔ کیفیت محصولات از آنها بپرسید. سعی کنید در استراتژی‌هایی که به کار می‌گیرید، مشتری را اولویت قرار دهید.

برای افزایش وفاداری مشتریان، سرویس مشتریان خود را ارتقا دهید

روی فناوری‌‌های خدمات مشتریان سرمایه گذاری کنید. از چت باکس‌‌‌ها و سرویس‌‌های خودکار برای جذب مشارکت کاربر استفاده کنید. خدمات مشتریان، یک روش بازاریابی جدید است که اکثر برندهای موفق از آن استفاده می‌کنند. بیشتر خریداران، زمانی که با کارکنان صحبت می‌کنند، احساس رضایت بیشتری دارند و تمایل بیشتری به خرید نشان می‌دهند. روی وفاداری مشتری سرمایه گذاری کنید. اکثر کسب‌وکارهای آنلاین روی جذب مشتری تمرکز می‌کنند، اما چیزی که در نهایت برای شما به پول تبدیل ‌‌‌‌می‌شود، بازگشت مشتری است.

به حرف‌‌‌ها، انتقادات و نظرات مشتریان گوش دهید و محصولات‌‌‌‌تان را ارتقا دهید. با این کار، کیفیت محصولات بیشتر شده و فروش هم افزایش پیدا ‌‌‌‌می‌کند. داشتن محصولاتی فوق‌العاده همراه با خدمات مشتریان عالی، برند شما را می‌سازد. سعی کنید تمرکزتان را روی خدمات مشتریان بگذارید. سریع ایمیل بفرستید و پاسخ‌‌های شبکه‌‌های اجتماعی را هم سریعا پاسخ دهید. با این کار، اعتماد بین مشتری و فروشنده افزایش می‌یابد.

حتما بخوانید: با روش های جذب مشتری آشنا شوید!

از روش‌‌های خاص تحویل کالا و تاییدیه دریافت کالا به عنوان مزیت رقابتی خود استفاده کنید

این جمله یعنی بعد از خرید مشتری، کار شما تمام نشده است. بعد از خرید و دریافت کالا یا محصول فروشگاه اینترنتی به مشتری ایمیل بزنید. آمارها نشان داده‌اند که این ایمیل‌‌‌ها به طور میانگین 1.5 برابر بیشتر از ایمیل‌‌های دیگر باز ‌‌‌‌می‌شوند. این کار بهترین روش برای درگیر شدن با کاربر بعد از خرید است.

در ایمیلی که می‌فرستید، نام برندتان را بنویسید و ایمیل را با نام مشتری شروع کنید. بعضی اوقات، ارسال رایگان برای مشتریان درنظر بگیرید. به آن‌ها درصد تخفیف یا هدیه بدهید و با این درصد تخفیف، ارسال محصولات را رایگان کنید. زمانی که محصول رایگان ارسال ‌‌‌‌می‌شود، مشتریان احساس رضایت بیشتری دارند.

از تکنیک‌‌های بازاریابی خلاق استفاده کنید

تکنیک اول افزایش فروش، ایجاد ارتباط با مشتریان است. اکثر کسب‌وکارها این بخش را فراموش می‌کنند، چون بیشتر به خودشان اهمیت می‌دهند تا مشتری. بازاریابی محتوا را جدی بگیرید. هرچقدر محتوای با کیفیت‌تر، جامع‌تر و جذاب‌تری تولید کنید، کاربران بیشتر به شما اعتماد می‌کنند و تبدیل به مشتری شما ‌‌‌‌می‌شوند. کاربران لید را فراموش نکنید. اکثر مردم در اولین دفعهٔ بازدید از سایت شما، خرید نمی‌کنند. برای جذب و بازگرداندن آن‌ها از کمپین‌‌های مارکتینگ، استفاده کنید.

روش‌‌های پرداخت مختلفی در سایت‌‌‌‌تان بگذارید

گزینه‌‌های گوناگون پرداخت را در نظر بگیرید. شاید مشتری بخواهد به طور آنلاین پرداخت کند یا پرداخت در زمان تحویل برایش راحت‌تر است.

محصولات برتر را به مشتری‌‌‌ها نشان دهید

زمانی که کاربر وارد سایت ‌‌‌‌می‌شود، به او جهت بدهید. به آن‌ها نشان دهید که پرفروش‌ترین محصول‌‌‌‌تان چه بوده است. بعضی از کاربرها دقیقا نمی‌دانند چه می‌خواهند. با ‌جست‌وجو در دسته بندی‌‌های مختلف، به خصوص دستهٔ پرفروش‌‌‌ها، محصول موردنظرشان را انتخاب می‌کنند. علاوه بر دستهٔ پرفروش، دسته‌‌های ارزان‌ترین‌‌‌ها و گران‌ترین‌‌‌ها را هم به دسته‌‌‌ها اضافه کنید.

80 درصد از تلاش‌تان را صرف محصولات برتر کنید. طبق  اصل پارتو، 80 درصد از سود شما از 20 درصد از محصولات‌‌‌‌تان می‌آید. با تمرکز بر تعداد کمی از محصولات که عامل اصلی موفقیت شما هستند، به رشد نمایی دست پیدا کنید.

مشتری‌‌هایی که با موبایل خرید می‌کنند را شناسایی کنید

تحقیقات نشان می‌دهند که 40 درصد از کاربران موبایلی، خریدهای اینترنتی را با گوشی‌‌های هوشمندشان انجام می‌دهند. به علاوه، 63 درصد از میلینیال‌‌‌ها (افراد سنین 18 تا 35 سال) با گوشی‌‌های‌شان خرید می‌کنند. این اعداد را نباید نادیده بگیرید. حتما سایت خود را برای گوشی‌‌های هوشمند و تبلت‌‌‌ها هم تنظیم کنید. اگر هنوز سایت خود را برای موبایل بهینه نکرده‌اید، این کار را جزو اولویت‌های خود قرار دهید. برای افزایش فروش، ‌‌‌‌می‌توانید به ساخت اپلیکیشن هم فکر کنید.

از تصویر و ویدئو در فروشگاه اینترنتی استفاده کنید

بیش از نیمی از متخصصین بازاریابی در سرتاسر جهان معتقدند که ویدئو در مقایسه با تکنیک‌‌های بازاریابی دیگر، بیشترین میزان بازگشت سرمایه را دارد. وب‌سایت‌‌هایی که ویدئو دارند، بازدید بیشتری هم دریافت می‌کنند. یعنی کاربران زمان بیشتری را در این سایت‌‌‌ها می‌گذرانند و در نهایت ممکن است خرید کنند. به علاوه، ویدئو مانند تبلیغات عمل ‌‌‌‌می‌کند.

مخاطبین ارتباط بیشتری با ویدئو برقرار می‌کنند و محتوای ویدئویی بیشتر در ذهن مردم می‌ماند. محتوای ویدئویی محصولات یک فروشگاه اینترنتی می‌تواند نقد و بررسی محصولات، نشان دادن نحوهٔ کار کردن با محصول، صحبت با مشتریان، یک تبلیغ جذاب، مصاحبه با اینفلوئنسرها، ویدئوهای آموزشی و غیره باشد.

بهترین روش برای اثبات کیفیت محصولات، استفاده از نقد و بررسی و گفته‌‌های سایر مشتریان است. اما یک پیام نوشتاری ساده و بدون اسم، به اندازهٔ کافی قانع کننده نیست. تصویر و نام برخی از مشتریان را در سایت بگذارید و نظر آن‌ها را هم قرار دهید. اگر محصول شما، نیاز یا مشکل خاصی از مشتریان را برطرف کند، آن‌ها هم دوست دارند داستان خود را با شما به اشتراک بگذارند. همان‌طور که قبلا گفتیم، داستان‌گویی می‌تواند مردم را جذب کرده و آن‌ها را متقاعد کند. تصاویر مشتریان، تصویر محصولات و هنر داستان گویی و بازاریابی محتوا را با یکدیگر ترکیب کنید. با این کار، فروش سایت را تا حد زیادی افزایش می‌دهید.

به مناسبت‌‌های مختلف تخفیف بدهید

یکی از ساده‌ترین روش‌‌‌ها برای ارتقای وفاداری کاربر در پیام‌‌های شخصی، ارائهٔ تخفیف‌‌های روز تولد، تخفیف‌‌های فصلی و مناسبت‌‌های مختلف است. از ابزارهای خودکار بازاریابی برای ارسال پیام‌‌های روز تولد استفاده کنید. طبق یک مطالعهٔ بازاریابی در همین موضوع، محققین از بین 10 هزار ایمیل کد تخفیف تولد، دریافتند که نسبت تبدیل ایمیل‌‌های شخصی سازی شده ۵ برابر بیشتر از ایمیل‌‌های معمولی است.

از کانال‌‌های متفاوت برای تاثیرگذاری بر مشتری استفاده کنید

اگر از روش‌‌های مرسوم استفاده کنید، به نتایج معمولی می‌رسید. اما اگر می‌خواهید در جایگاه بالاتری قرار بگیرید، پس باید روش‌‌هایی را امتحان کنید که فرد دیگری آن را انجام نمی‌دهد. آیا ‌‌‌‌می‌توانید از بازاریابی پیامکی یا ارسال کارت پستال برای جذب مشارکت کاربر استفاده کنید، مشکلات آنها را حل کنید و وفاداری آنها به برندتان را افزایش دهید؟ (چنانچه می‌خواهید درباره بازاریابی پیامکی برای فروشگاه اینترنتی بیشتر بدانید، مطالعهٔ این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم)

برخی از محصولات را در تعداد کمی عرضه کنید

اگر محصول شما در مقدار کمی عرضه شود یا در مدت زمان محدودی موجود باشد. احتمال بیشتری وجود دارد که بازدیدکنندهٔ سایت، از فروشگاه اینترنتی شما خرید کند، چون مطمئن نیست که این کالا بعدا هم با همین قیمت موجود باشد. برای نشان دادن محدود بودن محصول ‌‌‌‌می‌توانید از تایمر در سایت یا در کنار محصول استفاده کنید، یا اعلام کنید که این کالا فقط تا پایان هفته یا پایان ماه موجود است. از این تکنیک در ایمیل مارکتینگ هم استفاده کنید. با این کار، نرخ کلیک سایت تا 14 درصد افزایش می‌یابد و فروش هم دوبرابر ‌‌‌‌می‌شود.

فروش‌‌های آینده را پیش بینی کنید

اگر ‌‌‌‌می‌توانید خط تولیدتان را افزایش دهید، نیاز بازار را ارزیابی کنید و ببینید ارزش سرمایه گذاری دارد یا نه. از تکنیک‌‌های متنوع مانند بررسی ترندهای شبکه‌‌های اجتماعی و تحقیقات کلمه کلیدی استفاده کنید. حتی ‌‌‌‌می‌توانید برخی از کالاهای جدید را پیش خرید کنید و ببینید چقدر از کاربران خرید می‌کنند.

کمپین بازاریابی محتوایی خود را شروع کنید

هر فروشگاه اینترنتی باید به طور مرتب وبلاگ خود را به روز رسانی کند تا با مشتریان در ارتباط باشد و رتبهٔ بهتری در موتورهای ‌جست‌وجو کسب کند. اگر از قبل در سایت تولید محتوا می‌کردید، بخش وبلاگ خود را به روز رسانی کنید. روش‌‌های مختلف را برای تولید محتوا و کمپین بازاریابی محتوای سایت امتحان کنید. ‌‌‌‌می‌توانید از پادکست استفاده کنید و مهارت‌‌‌ها و تخصص‌‌های خود را پررنگ‌تر کنید یا شبکهٔ مخاطبین‌‌‌‌تان را افزایش دهید. محتوای خود را در وبلاگ‌‌‌ها و وب سایت‌‌های دیگر منتشر کنید تا آگاهی از برندتان افزایش یابد. از سایت‌‌های دیگر بک لینک بگیرید. این کار به سئوی سایت هم کمک ‌‌‌‌می‌کند. محتوای طولانی و جامع منتشر کنید و اطلاعات کامل به مخاطبین خود بدهید تا به خوبی بتوانند از محصولات‌‌‌‌تان استفاده کنند.

صفحات محصولات را بهینه سازی کنید

بهینه‌سازی نرخ تبدیل کاری است که برای بهینه سازی نرخ تبدیل سایت و افزایش فروش ‌‌‌‌می‌توانید استفاده کنید. بهینه‌سازی نرخ تبدیل به شما کمک ‌‌‌‌می‌کند که مشکلات سایت را شناسایی و برطرف کنید. با این کار متوجه می‌شوید که فروش چه محصولاتی کم شده است؟ چه کسانی و چرا از سایت رفته‌اند؟ برای جذب فرصت‌‌های از دست رفته چه کار ‌‌‌‌می‌توانید بکنید؟

این فرایند از طریق تحقیقات کیفی و کمی انجام ‌‌‌‌می‌شود. با انجام این تحلیل‌‌‌ها، نگاهی جامع و بی طرفانه از کانورژن سایت خود پیدا ‌‌‌‌می‌کنید.  زمانی که تحقیقات خود را اجرا کردید و چالش‌‌‌ها و فرصت‌‌‌ها را شناسایی کردید، ‌‌‌‌می‌توانید فرضیه‌‌های جدید را بیان کرده و اثربخشی آن‌ها را بررسی کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله دربارهٔ عوامل و روش‌‌های افزایش فروش اینترنتی صحبت کردیم و متوجه شدیم که روش متنوعی برای افزایش فروش اینترنتی وجود دارد و همهٔ این تکنیک‌‌‌ها در کنار هم باعث رشد فروش فروشگاه اینترنتی ‌‌‌‌می‌شوند. در بین همهٔ این روش‌‌‌ها، مشتری، نظر، و بازخورد او اهمیت زیادی دارد. اگر محصولات را با توجه به نیاز و بازخورد مشتری ارتقا دهید، نه تنها وفاداری مشتری و اعتماد او به برند را افزایش می‌دهید، بلکه مشتری راضی باعث جذب مشتریان بیشتر هم ‌‌‌‌می‌شود. به طور کلی با تمرکز بر این راهکارها ‌‌‌‌می‌توانید بر موانع غلبه کرده و فروش اینترنتی سایت را افزایش دهید. در نهایت، اعتماد و سطح رضایت مشتری هم افزایش می‌یابد.

0 نظرات

ارسال نظر

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *