استفاده از پوش نوتیفیکیشن، کلید موفقیت اپلیکیشن‌های تلفن همراه

استفاده از پوش نوتیفیکیشن، کلید موفقیت اپلیکیشن‌های تلفن همراه

هر کسب‌وکاری باید متناسب با تغییر نیاز و ذائقهٔ مشتریان خود تغییر کند. در سال ۲۰۱۵ پوش نوتیفیکیشن تغییراتی اساسی در شیوهٔ تبلیغ کسب‌وکارها ایجاد کرد. کم‌کم پوش نوتیفیکیشن از حالت عمومی خارج شد و شکل‌های مختلف به خود گرفت؛ پوش نوتیفیکیشن‌های اختصاصی که مخاطبان و کاربران خاصی را با توجه به علایق و سوابق تعامل‌شان هدف می‌گرفت. تغییر روند از پوش نوتیفیکیشن‌هایی که اسپم‌وار ارسال می‌شدند به سمت پوش‌نوتیفیکیشن‌های هدفمند و استراتژیک، نحوهٔ تعامل و تجربهٔ مشتریان را تغییر داد. برای اینکه در موبایل مارکتینگ، موفق و پیش‌قدم باشید باید با ترند روز پیش بروید و اکنون زمانی است که باید پوش نوتیفیکیشن برای اپلیکیشن را در برنامهٔ بازاریابی خود بگنجانید.

پوش نوتیفیکیشن اندروید و هر آن‌چه برای موفقیت اپلیکیشن نیاز دارید

پوش نوتیفیکیشن علاوه‌بر همهٔ قابلیت‌هایی که دارد، می‌تواند کاملا شخصی‌سازی شده ارسال شود. این ویژگی می‌تواند نقش مهمی در موفقیت اپلیکیشن‌ها بازی کند. البته در صورتی که قبل از برنامه‌ریزی برای آن، موارد زیر را در نظر بگیرید:

مخاطب را بشناسید

مالکان اپلیکیشن‌ها باید به خوبی مخاطب را بشناسند. شناسایی مخاطب یعنی دقیقا بدانید که مخاطب شما چه نیازهایی دارد، چه علایقی دارد و از اپلیکیشن شما بیشتر برای چه مواردی استفاده می‌کند. مثلا فرض کنید که رستوران دارید و برای کسب‌وکار خود یک اپلیکیشن هم طراحی کرده‌اید که کار سفارش غذا را برای مشتریان راحت‌تر می‌کند.

با توجه به سوابق سفارش، می‌توانید نکات زیادی در مورد مخاطبان خود یاد بگیرید. در این صورت فرستادن پوش نوتیفیکیشن به مخاطب گیاه‌خوار و پیشنهاد ویژه در مورد پیتزای مخصوص با سه لایه تاپینگ شامل ژامبون و گوشت و مرغ، نمی‌تواند پیشنهاد جذابی باشد و حتی آزاردهنده است، ولی همین پیشنهاد شاید برای یک مخاطب دیگر بسیار هیجان‌انگیز باشد.

ترغیب به استفاده مکرر با پوش نوتیفیکیشن

تعامل با اپلیکیشن تا حد زیادی به تصمیم مخاطب در مورد پذیرش یا رد کردن قابلیت پوش نوتیفیکیشن بستگی دارد. یک تحقیق انجام شده توسط Localytics نشان داده است که کاربران وقتی دریافت پوش نوتیفیکیشن را از طرف یک اپلیکیشن بپذیرند، در ماه به طور میانگین ۱۴/۷ بار از اپ استفاده می‌کنند. ولی اگر نپذیرند، میانگین استفادهٔ آن‌ها به ماهی ۵/۴ بار کاهش پیدا می‌کند.

علاوه بر این، افرادی که دریافت پوش نوتیفیکیشن را می‌پذیرند، سه برابر بیشتر از کسانی که نمی‌پذیرند با اپلیکیشن مورد نظر تعامل دارند. ۶۵ درصد از کسانی که دریافت پوش نوتیفیکیشن را پذیرفته‌اند، بعد از سی روز دوباره به اپلیکیشن برگشته‌اند در مقایسه با ۱۹ درصدی که پوش نوتیفیکیشن را نپذیرفته‌اند. بعد از ۹۰ روز، یک سوم از کاربرانی که پوش نوتیفیکیشن را پذیرفته‌اند، هم‌چنان از اپلیکیشن استفاده می‌کنند. به همین دلیل، پوش نوتیفیکیشن نقش مهمی در افزایش تعامل مخاطب با اپلیکیشن دارد و بازاریابان موبایل باید نهایت تلاش خود را به کار ببندند تا کاربران را به فعال کردن این قابلیت در اپلیکیشن‌ها تشویق کنند.

استفاده از پوش نوتیفیکیشن‌های هدفمند

با پوش نوتیفیکیشن‌های هدفمند، می‌توانید پیام‌های مرتبط و اطلاعات مفید برای هر کاربر بفرستید. این مسئله به خصوص وقتی قصد دارید تعامل مخاطب را افزایش دهید، بسیار اهمیت پیدا می‌کند. از سال ۲۰۱۵، تعداد پوش نوتیفیکیشن‌ها به ازای هر اپلیکیشن ۶۴ درصد افزایش یافته است و اکنون به طور متوسط به ۵۱ پوش نوتیفیکیشن در ماه رسیده است. اگر تعداد پوش نوتیفیکیشن‌ها زیاد باشد و اکثر آن‌ها با نیاز و سلیقه مخاطب مرتبط نباشد، احتمال ترک اپلیکیشن یا غیرفعال کردن پوش نوتیفیکیشن آن بیشتر می‌شود. توسعه دادن و پیشرفت پوش نوتیفیکیشن‌ها، هم برای کاربران اپ‌ها مفید است و هم برای بازاریابان.

انواع پوش نوتیفیکیشن که می‌تواند موفقیت اپلیکیشن شما را تضمین کند

برای اینکه بتوانید اپلیکیشن موفقی داشته باشید که کاربران آن فعال بمانند، باید از همهٔ ابزارهای موجود برای جلب نظر آن‌ها استفاده کنید. پوش نوتیفیکیشن یکی از مهم‌ترین ابزارهایی است که برای این منظور در اختیار دارید. این ابزار برای فعال نگه داشتن مخاطبان اپ بسیار اهمیت دارد و نقش موثری در موفقیت اپلیکیشن بازی می‌کند.

برای اینکه بتوانید با کمک این ابزارها مخاطبان را به تعامل بیشتر وادار کنید، می‌توانید به شکل‌های مختلفی از پوش نوتیفیکیشن استفاده کنید. در ادامه انواع نوتیفیکیشن را خواهید دید که در اپلیکیشن‌ها استفاده می‌شود تا حس خوبی به مخاطب بدهد و او را برای بازگشت دوباره به اپ، تشویق کند.

پیام‌های خوشامدگویی

پیام‌های خوش‌آمدگویی بعد از نصب و اولین راه‌اندازی اپلیکیشن فرصت خوبی برای تشکر از مخاطب است و حس خوبی در او ایجاد می‌کند. باید در اولین فرصت، توجه خود را نسبت به مخاطب نشان دهید تا یک رابطهٔ وفادارانهٔ بلندمدت با او برقرار کنید و پوش نوتیفیکیشن، بهترین ابزار برای این کار است. یک پیام ساده برای خوشامدگویی، می‌تواند توجه و اهمیت شما نسبت به مخاطب را نشان دهد و او را برای برگشت به اپلیکیشن تشویق کند.

آشنا کردن مخاطب با اپلیکیشن

وقتی یک کاربر جدید به اپلیکیشن شما اضافه می‌شود، خیلی مهم است که در اولین قدم قسمت‌های مختلف اپ را به او نشان دهید و نکاتی در مورد استفاده از آن را ذکر کنید. به این ترتیب، مخاطب یاد می‌گیرد که چطور از اپلیکیشن شما به بهترین شکل ممکن استفاده کند و از همهٔ قابلیت‌های آن بهره ببرد. مجموعه‌ای از نوتیفیکیشن‌ها که دربردارندهٔ نکات مفید است، به کاربران جدید کمک می‌کند که با محیط اپ آشنا شوند، برای استفاده از آن سردرگم نشوند و تجربهٔ کاربری آن‌ها بهبود پیدا کند.

پیشنهادات ویژه

یکی از بهترین کاربردهای پوش نوتیفیکیشن که نباید از آن غافل شوید، تخفیف‌های ویژه و شخصی است. کدهای تخفیف و کوپن‌های خاص که برای مخاطبان خود در نظر می‌گیرید، نقش مهمی در تمایل کاربر به بازگشت به اپلیکیشن دارند. با این پیشنهادات به مخاطب خود این پیام را منتقل می‌کنید که از هر بار بازگشت آن‌ها به اپلیکیشن خوشحال می‌شوید و از طریق پیشنهادات ویژه و شخصی‌سازی شده، از آن‌ها قدردانی می‌کنید.

پوش نوتیفیکیشن‌های اتوماتیک

پوش نوتیفیکیشن‌های اتوماتیک با کمترین زحمت از سمت شما، می‌توانند بیشترین تاثیرگذاری را در مخاطب داشته باشند. پیام‌هایی که ناشی از رفتار کاربر هستند، می‌توانند در افزایش تعامل کاربر موثر باشند. مثلا می‌توانید برای کاربرانی که چند روز است به اپلیکیشن سر نزده‌اند، پیام بفرستید. یک یادآور مختصر و دوستانه و حتی یک تخفیف جزیی، می‌تواند مخاطب را برای برگشتن به اپلیکیشن تشویق کند.

با روش‌های مختلفی می‌توانید پیام‌های اتوماتیک ارسال کنید و از این فرصت برای برگرداندن مخاطب استفاده کنید. پیام‌های اتوماتیک معمولا با توجه به مسیر تجربهٔ کاربر در اپلیکیشن ارسال می‌شوند. به همین دلیل مخاطب شما ارتباط آن را با خودش کاملا درک می‌کند و برایش تاثیرگذار است.

۵ آماری که نشان می‌دهد پوش نوتیفیکیشن برای موفقیت اپلیکیشن شما لازم است

اپلیکیشن‌های موبایل این روزها بخش مهمی از زندگی ما هستند و آمده‌اند تا مدت‌ها کنار ما بمانند و انجام کارها را برایمان آسان‌تر کنند. احتمالا هفته‌ای نیست که در آن در مورد اپلیکیشن‌های جذاب و کاربردی از دوستان و آشنایان خود چیزی نشنوید یا از هیچ اپلیکیشنی در موبایل خود استفاده نکنید.

با وجود این همه رقابتی که در دنیای اپلیکیشن‌ها ایجاد شده، با وجود این همه اپلیکیشن رنگارنگ و جذابی که هر روز عرضه می‌شود، رقابت کردن و درخشیدن بسیار سخت شده است. این روزها به راحتی نمی‌توان به یک اپلیکیشن محبوب در گوشی مردم تبدیل شد مگر اینکه از همهٔ ابزارهای موجود برای جلب نظر مخاطب استفاده کنید.

آمارها نشان داده است که ۷۵ درصد از کاربران اپلیکیشن‌ها ظرف ۹۰ روز، از استفادهٔ مجدد از اپ صرف نظر می‌کنند. این آمار، رقم بسیار بالایی است. چطور می‌توان این مشکل را حل کرد؟ راه حل این مشکل، افزایش تعامل مخاطب با اپلیکیشن از طریق ارسال پیام‌های درون برنامه‌ای و پوش نوتیفیکیشن است. به نظر می‌رسد که استفاده از این دو قابلیت‌ در اپلیکیشن‌های موبایل دیگر اختیاری نیست و به یک اجبار و الزام تبدیل شده است. در ادامه آمار مهمی را در مورد پوش نوتیفیکیشن و تاثیرگذاری آن عنوان می‌کنیم که شما را متقاعد می‌کند برای پوش نوتیفیکیشن در استراتژی بازاریابی خود، اهمیت ویژه‌ای قائل شوید:

۱. پوش نوتیفیکیشن، تعامل با اپلیکیشن را ۸۸ درصد افزایش می‌دهد

پوش نوتیفیکیشن‌ها اگر به درستی مورد استفاده قرار بگیرند، روشی عالی برای تشویق مخاطبان به ایجاد تعامل با اپلیکیشن هستند. فقط کافی است زمان‌بندی صحیح برای ارسال پوش نوتیفیکیشن را بدانید تا مطمئن شوید که تعداد آن‌ها زیاد و آزاردهنده یا کم و بی‌تاثیر نباشد. تعداد قابل قبول پوش نوتیفیکیشن به عوامل مختلف بستگی دارد که با توجه به زمینهٔ فعالیت خود باید با آزمون و خطا آن را پیدا کنید. مثلا برای اپلیکیشن تناسب اندام، پوش نوتیفیکیشن روزانه می‌تواند مفید باشد ولی برای اپلیکیشن فروشگاه آنلاین، شاید تبلیغات هرروزه به تجربهٔ مخاطب آسیب بزند.

۲. با فعال‌سازی پوش نوتیفیکیشن، ۶۵ درصد از کاربران ظرف ۳۰ روز به اپ برمی‌گردند

اگر پوش نوتیفیکیشن یک اپلیکیشن فعال شود، ۶۵ درصد از کاربران آن ظرف سی روز دوباره به آن برمی‌گردند. در حالی که اگر فعال نشود، احتمال برگشت کاربران ظرف سی روز، به ۱۹ درصد کاهش پیدا می‌کند. این آمار نشان می‌دهد که پوش نوتیفیکیشن چقدر در افزایش تعامل کاربر تاثیرگذار است. مشکل تعامل با اپلیکیشن یکی از بزرگترین چالش‌های بازاریابان است.

۳. ۵۰ درصد از کاربران اپلیکیشن‌ها، پوش نوتیفیکیشن را فعال می‌کنند و آن را مفید می‌دانند

همهٔ اپلیکیشن‌ها تلاش می‌کنند تا برای کاربران خود مفید باشند. به‌علاوه اپلیکیشن‌ها برای این طراحی می‌شوند که کاری برای مخاطب انجام دهند. با وجود اینکه ۵۰ درصد از این کاربران، موقع نصب اپلیکیشن دریافت پوش نوتیفیکیشن را فعال می‌کنند، این ابزار فرصتی عالی است برای اینکه ارزش‌های اپلیکیشن خود را به مخاطب یادآوری کنید. هر پوش نوتیفیکیشن باید دسته‌بندی شده و مطابق با نیاز و تجربهٔ کاربران ارسال شود تا مطمئن شوید که پیام شما به درستی و به شکلی تاثیرگذار، به مخاطب فرستاده می‌شود.

پوش نوتیفیکیشن ابزار مفیدی برای جلب نظر مخاطب در دنیایی است که هر روز اپلیکیشن‌های بیشتری روانهٔ بازار می‌شود. اگر دوست دارید در بین این همه اپلیکیشن بدرخشید و نرم‌افزاری موفق داشته باشید، باید بتوانید به بهترین شکل ممکن از پوش نوتیفیکیشن استفاده کنید. این ابزار به خاطر همهٔ دلایلی که در بالا عنوان کردیم، نقش موثری در موفقیت اپلیکیشن شما خواهد داشت.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله روش‌های افزایش فروش اینترنتی را هم مطالعه کنید.

0 نظرات

ارسال نظر

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *